הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Star Wars Outlaws!

רז זכה לנסות את Star Wars Outlaws למשך שעה במסגרת כנס הקומיק-קון 2024, הנה מה שהוא חשב עליו

לקומיק-קון יש פנינות חבויות, הצלחנו להגיע לאחת מהן

תודה רבה ליוביסופט אירופה על ההזדמנות לנסות את המשחק!

כתב: רז משאט

למרות שאין ספק שהכוכבים הגדולים של קומיקון הם אולפני הסרטים והסדרות כמו אולפני מארוול ואולפני אמזון, יש דגש לא קטן גם על הגיימינג הגיקי והפופולארי ולשמחתנו הייתה לנו השנה את האופציה לסקר גם את תחום הגיימינג בכנס. במהלך קומיק-קון 2024 קיבלו הזדמנות ייחודית וחד פעמית לא רק לראיין כמה מהאנשים המוכשרים ביוביסופט שעומדים מאחורי המשחק החדש והמצופה Star Wars Outlaws אלא גם להתנסות במשחק ולשחק בו קצת יותר משעה. עד שהראיון המעניין יעלה הנה כמה מהרשמים שלי בעקבות ההתנסות עם המשחק.

לפני שאגע באספקטים השונים של המשחק ומה אהבתי ומה פחות - חשוב לי לשים על השולחן את העובדה שאני לא מעריץ גדול של מלחמת הכוכבים. זה לא שאני ״שונא״ את מלחמת הכוכבים, כן ראיתי את הסרטים וקצת מן הסדרות אבל אני פשוט לא מאוד התחברתי לפרנצ'ייז לכן החווייה שלי מהמשחק הזה היא של מישהו שכן אוהב ומשחק הרבה מן המשחקים של יוביסופט אבל לא ממש מחובר למותג של מלחמת הכוכבים. ועכשיו כשזה על השולחן, בואו נצלול למשחק.

אני אתחיל מהשורה התחתונה. בגדול, אהבתי את מה ששיחקתי. הוא לא המשחק הכי טוב ששיחקתי בכל חיי והוא כן לעיתים קצת גנרי אבל הוא גם לא גרוע, ולמעשה יש לו כמה נקודות מיוחדות שלדעתי עוזרות לו לייצר (קצת) הפרדה משאר משחקי יוביסופט המתרחשים גם הם בעולם פתוח. האספקט שאולי הכי אהבתי במשחק הוא מערכת הקרדיט והאמון שלו. קיי, הדמות הראשית אותה אנחנו משחקים, מנסה לצבור מונטין ולעלות בדרגות אצל ארבעת ארגוני הפשע הגדולים הקיימים בעולם המשחק ובשל כך המשחק מייצר מערכת קרדיט נהדרת שמשפיעה באופן ישיר על אופן המשחק ועל הקושי של חלק מהמשימות.

המערכת הזו נותנת לשחקן את האופציה לשחק את המשחק בדרך שהוא חושב שהכי נכונה לו, בין אם זה לעשות משימות צד מסוימות כדי להתחבר לקרטל מסוים יותר או להסתיר/לחלוק מידע עם קרטל אחר כדי לצבור אצלו נקודות או אפילו לבגוד בהם לטובת האינטרסים האישיים שלך - המשחק מציע מגוון אפשרויות וצמתי דרכים כדי שכל שחקן יוכל לשחק את המשחק בדרך שהוא חושב שהכי מתאימה לו בזה הרגע מה שגם מוסיף בעייני המון עניין וכיף וגם מפלפל את העניינים כשהדברים מסתבכים. בנוסף, כמו שכתבתי להחלטות האלו יש השפעות ישירות גם על אופי המשחק והמערכת הזו יכולה לשנות אופי של משימות מקצה לקצה, למשל אם אני ביחסים טובים עם אחד הקרטלים ואני צריך משהו מאחד הבסיסים שלו אני יכול להכנס לקחת ולצאת בלי בעיה, אבל אם אני ביחסים לא טובים איתם אצטרך להתגנב ולקוות שלא יתפסו אותי, ואם אני ביחסים ממש גרועים איתם אז רק להתקרב אליהם יכול להוביל לאסון. ההשפעה הזו על אופי המשחק מעולה בעייני כי הופכת את הבחירות שלי למשמעותיות אבל גם גורמת לי לחשוב הרבה לפני שאני בוחר בבחירה כזו או אחרת כי אני יודע שזה עלול להשפיע על המשך המשחק שלי

בנוסף, מאוד אהבתי את השימוש בניקס, חיית (או יותר נכון חייזר) המחמד החביב של קיי. ניקס, הוא מעין גרסה משודרגת של הנץ ממשחקי Assassin's Creed. הוא מאפשר לשחקן להשתמש בו לא רק לאיתור חפצים או דברים שאפשר להשתמש בהם בסביבה הקרובה, אלא גם משמש ככלי להסחות דעת, עזרה במתקפות והתגנבות על אויבים ואפילו יש לו מצב מיוחד שמגן על קיי ועוזר לה להלחם במצבים בהם אנחנו נמצאים בקרב גדול עם עשרות אויבים. מלבד העובדה שניקס הוא כלי מאוד ורסאטילי, השימוש בו בעייני (וגם השילוב שלו בסיפור של המשחק) היה עשוי מספיק נכון וטוב כדי להפוך אותו מנטל לנכס. לא הרגשתי שאני מחויב להשתמש בו או שאני מכריח את עצמי להשתמש בו כי אני חייב אלא שאני משתמש בו כי אני באמת רוצה להשתמש בו, וכמובן לכל מי שדואג אפשר ואף מומלץ ללטף את ניקס ולהרים לו אחרי שהוא ביצע עבודה טובה ;).

אבל, אם נסתכל על שאר האלמנטים של הגיימפלי לא נראה משהו מאוד מיוחד או יוצא דופן במיוחד. התזוזה והתגנבות במשחק די גנריות, ראינו אותם בהמון משחקי עולם פתוח בעבר ואם שיחקתם במשחקים אחרים בסגנון (במיוחד כאלו של יוביסופט) אתם תרגישו כנראה שזו פחות או יותר אותה הגברת רק בשינוי אדרת. למרות שאת האספקט של הנסיעה בחלללית והמעבר בין הכוכבים לא יצא לי לחוות באופן אישי (אבל ממה שראיתי ודיברתי עם המפתחים של המשחק נראה שיש לזה פוטנציאל מגניב) את הנסיעה באופנוע החלל של קיי כן יצא לי לנסות ולמרות שאני חושב שהנסיעה אכן מהנה וכיפית במידה מסוימת, גם היא לא מיוחדת ממש או יוצאת מן הכלל.

להבדיל ממשחקים כמו משחקי Spider-Man של Insomniac Games בהם נמנעתי מלעשות fast travel כי כל כך נהנתי להסתובב ברחבי העיר, פה הרגשתי שזה לא המצב ואם הייתה לי את האופציה כנראה שהייתי משתמש ב-fast travel והרבה כדי לקצר את הזמנים שלי במהלך הנסיעה ממקום למקום, פשוט כי הרגשתי שזה די ממצה את עצמו אחרי קצת זמן ואני הייתי מעדיף להגיע מהר יותר למשימה שלי מאשר לנסוע עוד קצת על האופנוע. יחד עם זאת אני כן רוצה לציין שלמרות שהייתי צריך קצת להתרגל אליה, מכניקת הקרב על האופנוע די טובה והיה מגניב לנהל כמה קרבות בהילוך גבוה על האופנוע ואני חושב שזה הכניס שינוי מרענן באופי הקרבות שניהלתי. בנוסף ההגיון של החלוקה בין אזורים שמכריחים אותך להתגנב לבין אזורים שאפשר לנהל בהם קרבות הייתה קצת תמוהה בעייני. אני יודע שזו קצת התקטננות אבל אם באותו בסיס או אזור יש חדר אחד שבו אם תופסים אותי האויבים מגרשים אותי החוצה ואני חייב להתגנב ליד חדר צמוד שבו אם תופסים אותי פשוט יורים בי ואפשר לנהל קרב - זה מרגיש קצת מצחיק ותלוש מהמציאות, ובעוד שאני מבין שזה נועד כדי לאפשר גיוון במשימות (ולכן אני גם קצת מקבל את זה) זה עדיין הרגיש לי די משעשע ומוזר.

אם כבר עסקינן במערכת הקרבות, אני חושב שלצערי זו המערכת עם הכי הרבה בעיות במשחק. הבעיה הכי גדולה שלה היא שהיא פשוט סתמית, ויכול להיות שזה בגלל שישחקתי בחלק מאוד התחלתי של המשחק אבל פשוט הרגשתי שאני רק רץ ויורה באויבים או שולח עליהם את ניקס בריפיט בלי יותר מידי מחשבה או מאמץ כלשהו. בניגוד למשחקים כמו The Last of Us למשל, לא הרגשתי שהמשחק מעודד אותי עם יותר מדי מחשבה או מאתגר אותי למצוא פתרונות יצרתיים למצבים שאני מכניס את עצמי אליהם אלא פשוט אומר לי ״היי הנה אנשים רעים שיורים עליך, תירה בחזרה בלי לחשוב!״ וזה אכן כיף ונחמד בהתחלה אבל זה לא מחזיק מים לאורך זמן.

בנוסף, מלבד האקדח הקטן והדיפולטי של קיי יש לה את האופציה להרים מהרצפה ולהשתמש במגוון רובים ונשקים של דמויות שהרגנו. על הנייר זה פיצ'ר טוב והגיוני, הוא משנה את סגנון הקרב ונותן לנו לחוות את הקרב בכמה צורות שונות אבל יש לו בעיה אחת גדולה וזה שאי אפשר לשמור את הנשקים האלו. מה זה אומר? זה אומר שאם הרמנו נשק והתחלנו להשתמש בו , במידה ונרצה לעשות כל פעולה, נהיה חייבים לזרוק אותו ולעזוב אותו על הרצפה. רוצים להחליף לרגע את הנשק ולירות כמה יריות ברובה המקורי של קיי? הנשק השני שלכם יזרק אוטומטית לרצפה. אויב התקרב אליכם יותר מדי ואתם רוצים לעשות לו takedown בעזרת קומבט ידני? תצטרכו לוותר על הנשק שלכן. רוצים לעשות אינטרקציה עם הסביבה וללחוץ על הכפתור? תגידו ביי ביי לנשק שלכם!

כל פעולה שאנחנו עושים בזמן שיש לנו נשק של מישהו אחר ביידים תגרום לכך שאנחנו פשוט נאבד אותו מידית גם אם הוא עדיין שמיש וזה נורא מתסכל. מרגיש לי שהם פשוט לא היו סגורים על עצמם והכניסו פיצ'ר חצי אפוי אל תוך המשחק ובמקום שיצא להם משהו כיפי ומגניב שמוסיף לקרב יצא להם משהו קצת מעיק ומתיש. אני חושב שאם הם היו נותנים לנו לעשות holster לנשקים האלו ובעצם שהם יהיו מן כלי נשק משניים וזמניים הייתי נהנה מהפיצר הזה הרבה הרבה יותר והוא היה מוסיף למשחק את מה שהם רצו שהוא יוסיף. יחד עם זאת אני כן רוצה לציין לחיוב את היכולת המיוחדת של קיי. היכולת של קיי שנקראת אדרנלין שוט (ומזכירה מאוד את ה-Dead Eye מ-Red Dead Redemption 2) מאפשרת לה לסמן ולהרוג כמה אויבים בפעם אחת. היכולת לא רק עשויה טוב ומתאימה לסגנון הלחימה של קיי והקרבות של המשחק אלא גם עושה שימוש די מגניב בקונספט של אדרנלין כאשר היכולת נטענת מהר יותר כאשר קיי נמצאת בקרב ותחת אש שכן רמת האדרנלין שלה בגוף גבוהה יותר. זה פרט חמוד וקטן אבל בעייני הוא מגניב ממש גם כי הוא עושה שימוש חכם בשמו ובקונספט שלו וגם כי הוא מוסיף ותורם לעניין של הקרב עצמו.

למרות שיצא לי לשחק בבילד מוקדם של המשחק וייתכן שהמצב עוד ישתנה עד יציאת המשחק אני חושב שמבחינת הסינמטיקס והגרפיקה של המשחק לא מדובר במשהו פורץ גבולות והוא די זהה ברמה למשחקי יוביסופט האחרים שיצאו. אל תצפו לקבל פה איזה ספקטקל גרפי סוחף חושים אבל גם לא למשהו מקרטע שנראה לא טוב כמו חלק מהסרטונים שעלו לרשת בתקופה האחרונה. אתם תהנו לשחק במשחק מבחינה ויזואלית בטח ובטח אם אתם מעריצי מלחמת הכוכבים שתמיד חלמו להתסובב בעולם פתוח שמבוסס על העולם של הפרנצ'ייז אבל הוא כנראה לא יהיה הדבר הכי מרשים מבחינה גרפית שראיתם ותכלס? זה בסדר גמור.

בנוסף, אני חושב שהבנייה של המשחק לתוך העולם של מלחמת הכוכבים נעשתה בצורה יחסית טובה. כאמור אני לא מעריץ גדול אבל לא הרגשתי שדוחפים את העולם והדמויות (המוכרות יותר והמוכרות פחות) בכוח אלא שמצאו דרך יחסית טובה והגיונית להכניס כל דמות או כל ארגון/עולם/כוכב שנתקלתי בהם ואני חושב שמעריצי מלחמת הכוכבים יהנו מהאספקט הזה של המשחק במיוחד.

שנייה לפני שאני מסכם - דבר אחד אחרון. למרות שלא יצא לי לחוות אותה באופן אישי במהלך הדמו שלי, במשחק הוצגתי למערכת פתיחת הסקילז של המשחק על ידי המפתחים ואני חושב שיש לה פוטנציאל אדיר. הפעם במקום לעלות ברמות ופשוט לקבל נקודות שפותחות לכם יכולות במעין עץ יכולות גדול, אתם תצטרכו למצוא ברחבי העולמות והכוכבים של המשחק דמויות שונות שילמדו אתכם את הסקילז האלו. זה טייק חדש ומרענן על מערכת הסקילז הידועה והמוכרת שגם מאוד מעודדת את השחקנים לצאת לסייד קווסטים ולחקור את העולם ואני מאוד סקרן לנסות את המערכת הזו בפועל ולראות אם היא אכן מצליחה לעמוד בזה.

לסיכום. Star Wars Outlaws לא יהיה משחק השנה אבל הוא גם לא יהיה כישלון מוחלט והוא בסך הכל משחק שבהחלט נהנתי לשחק בשעה וקצת שיצא לי לשחק בו. הוא משחק עולם פתוח קלאסי של יוביסופט עם מספר בעיות לצד מספר מערכות ופיצ'רים די מגניבים שמצליחים להשתלב ולעשות שימוש בעולם הרחב של מלחמת הכוכבים בצורה די טובה ולמרות שאני לא חושב שהוא משחק שחובה לקנות ברכישה מוקדמת, אני עדיין חושב שמי שיעשה זאת ואוהב את סגנון המשחקים הזה או לחלופין מעריץ מושבע של מלחמת הכוכבים יקבל חוויה לא רעה בכלל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:16 19.08.2024 | איתי איתי (אורח)

    לא שיחקתי הרבה משחקים מודרנים של Ubisoft, נשמע לי קצת כמו Watch Dogs בעולם של סטאר וורס. אני מקווה רק שאולי קצת פחות קרינג'י (במיוחד השני והשלישי).

  2. 2

       | פורסם ע"י