הרשמה

הדבר הגדול הבא? רשמים ראשונים מהבטא של Marvel Rivals!

הצלחה מובטחת או חיקוי זול ועייף של Overwatch?

שיחקנו לא מעט בכותר האונליין החדש והחינמי של מארוול - הנה כל מה שחשבנו עליו!

קוד למשחק נשלח אלינו ע"י NetEase Games, תודה רבה!

זו אמנם לא עובדה חקוקה בסלע כפי שהייתה לפני חצי עשור בערך, אבל מאז ומתמיד מאוד, אבל מאוד, אהבתי גיבורי על וקומיקס, ואת אלה של מארוול בפרט. גדלתי על ספיידרמן, התבגרתי עם איירון-מן ולאורך כל שנות התיכון שלי עקבתי באדיקות אחרי כל אחד מעשרות הסרטים שמארוול שחררה לאקרנים במסגרת התקופות הטובות של ה-MCU. ביקור בחנויות קומיקס היה טקס עלייה לרגל קבוע, וכמות החולצות/פסלונים/מרצ׳ כזה או אחר שהייתי שם עליו את היד באופן קבוע.. נו, הבנתם את הקטע.

מפה לשם האהבה והתשוקה המאוד גדולה הזו דעכה עם הזמן משלל סיבות, הגדולה שבהם היא כל מה שדיסני עשתה למותג הכל כך גדול ואהוב הזה עם שלב ארבע של היקום הקולנועי (למעט סרטים בודדים כגון ספיידרמן רחוק מהבית ודוקטור סטריינג׳ ומימדי הטירוף וסדרות כמו וונדה-וויז׳ן, לפחות לדעתי הבלעדית). על כן, נשאר לי בערך מדיום אחד שהוא לא קומיקס שיאפשר לי להביע אהבה והזדהות עם מארוול והוא כמובן גיימינג ומשחקי וידאו, וכאן, לשמחתי, דווקא ידענו לא מעט הצלחות בשנים האחרונות. בראש אותן הצלחות כמובן סדרת משחקי ספיידרמן המעולה, משחק נהדר של שומרי הגלקסיה וכמה משחקי לגו חביבים שללא ספק הצליחו לספק את הסחורה (אני עדיין מחכה למשחק מארוול לגו גדול וטוב ברמת LEGO Star Wars: The Skywalker Saga).

רוב משחקי מארוול שנחשבים לטובים באופן יחסי הם כמובן משחקי שחקן יחיד, כאלה שמגוללים עלילה ברורה ופחות מתמקדים בצורך שלנו לשחק יחד עם אנשים נוספים - את זה בדיוק מנסה לפתור Marvel Rivals, משחק האונליין החדש והנוצץ שמנסה לכבוש את לב השחקנים התחרותיים ולגרוף לזכותו נתח שוק מרשים במיוחד מאחד ממשחקי האונליין הגדולים והמוצלחים ביותר בתעשייה - Overwatch 2. על כן, Marvel Rivals הוא כמובן משחק Hero Shooter ששם במרכזו את גיבורי העל האהובים של המותג כדמויות המספקות כל אחת חווית משחק אקסקלוסיבית וייחודית, הנלחמות זו בזו באזורים הלקוחים היישר מעולמות התוכן הבלעדיים של מארוול.

המשחק טרם יצא באופן רשמי ומלא לשוק הרחב, ועל כן בתחילת החודש האחרון קיים המשחק בטא סגורה שאפשרה לקהל שחקנים מצוצמם לנסות את המשחק. המשחק עתיד לצאת נכון לרגע זה במהלך הרבעון הראשון או השני של שנת 2025 למחשב האישי וקונסולות הדור הנוכחי למעט הסוויץ׳ (עם תמיכה מלאה ב-Crossplay), והוא יהיה כאמור חינמי לחלוטין.

הבטא כללה יחסית הרבה תוכן, ובו לא פחות מ-23 גיבורי על שונים שיכולנו לנסות, בהם גיבורי העל הגדולים של מארוול כגון איירון-מן, ספיידרמן, הענק הירוק ודוקטור סטריינג׳ ועד גיבורי על פחות מוכרים כגון Luna Snow, Jeff the Land Shark ו-Magik. מבחינת מצבי המשחק השונים הוצע מצב Quickplay הכלל 4 מפות שונות כשלכל מפה יש מטרה מסוימת שכל אחת מהקבוצות צריכה להשלים (לדחוף Payload, לתפוס שטח מסוים לפרק זמן מוגדר ועוד), כמו גם מצב בשם Conquest שתפקד כסוג של משחק בנוסח Kill Confirmed בו על שתי הקבוצות להביס אחת את השנייה כשהריגה של אויב מפילה ממנו נקודה שצריך לאסוף. לסיום ניתן היה לשחק גם במצב Competitive תחרותי שכלל מערכת ראנקים יחסית פשוטה, אך בכנות לא טרחתי לשחק בו יותר מידי. בכל אחד מהמצבים האלה גודל הקבוצות נותר זהה, 6 מול 6.

אז איך בעצם מרגיש המשחק עצמו? למעט בעיות ביצועים די מעצבנות עליהן ארחיב בהמשך, ברוב הזמן חווית המשחק ש-Marvel Rivals מציע לא רעה בכלל. גיוון הגיבורים די מורגש (אם כי יש כמה גיבורים שהם העתק ברור ודי בוטה לגיבורים שמוצעים ב-Overwatch), והשילוב שלהם עם מערכת ייחודית בשם Team Up כן מצליחה לחדש במעט בז׳אנר המשחק הדי עייף שיש לנו כאן.

אותה מערכת Team Up מאפשרת לאחד כוחות בין שני גיבורי על או יותר על מנת לפתוח לאותו המשחק יכולות מיוחדות או שיפורים כלשהם לאותם הגיבורים המשתייכים לאותה קבוצת Team Up. דוגמה יפה לכך תהיה כמובן Rocket Raccoon ו-Groot, כאשר שילוב בין שניהם באותה קבוצה יאפשר לרוקט לעלות על גרוט באופן חופשי לחלוטין במהלך המשחק על מנת לרכב עליו, כשבכל רגע נתון בו רוקט רוכב על גרוט שניהם זוכים ל-Buff שמוריד את כמות הנזק שהם מקבלים מאויבים - שילוב קטלני למדי היות ורוקט הוא דמות המתמקדת על ריפוי והענקת בונוסים לחברי הקבוצה שלו בעוד גרוט הוא דמות המתפקדת כטנק המסוגל להרים חומות הגנה מהאדמה. עוד דוגמה לכך תהיה למשל שילוב של Venom, Spider-Man ו-Peni Parker באותה קבוצה - שילוב זה יעניק לשלושת הגיבורים חלק מהסימביוט של וונום, שיאפשר להם להפעיל יכולות ייחודיות וחזקות למדי.

בתור אחד שמאוד לא מתחבר למשחקי Hero Shooter, השימוש הדי מגניב הזה בגיבורי העל של מארוול והיכולת שלהם לאחד כוחות בחלק מהמקרים באמצעות מערכת ה-Team-Up בהחלט הופכת את חווית המשחק של Marvel Rivals למספקת, אבל קשה לי להגיד שמדובר כאן בהמצאה מחודשת לחלוטין של הגלגל.

דבר נוסף שמאוד אהבתי כאן זו הנראות הכללית והגרפיקה שהמשחק מציע. Marvel Rivals נראה מרשים מאוד ביחס למשחק Hero Shooter חינמי שאמור להיות כזה שרץ על כל מכשיר אפשרי ובקלות, והעובדה שהוא רץ על Unreal Engine 5 מסבירה די בקלות את העובדה שהוא כולל מודלים יפים מאוד לכל גיבור (אני יודע שיש מעריצים מסוימים שהתלוננו על הנראות של חלק מהדמויות, אבל לי זה ממש לא הפריע), מפות משחק מרשימות בהחלט ונראות כללית שמשדרת איכות גבוהה. ואז, מגיע הרגע שצריך לדבר על הביצועים.

ביצועי הבטא הזאת הם רק דבר אחד מתוך שתי תלונות מרכזיות שיש לי נכון להיום בכל הקשור ל-Marvel Rivals. תראו, אני אישית שיחקתי את המשחק על מחשב, ולצערי כאן חוויתי לא מעט פעמים שבהם הורגשה צניחה ברורה ב-FPS, בעיקר בקרבות גדולים הכוללים לא מעט פיצוצים ורעש מכל כיוון. ראוי וחשוב לציין שהמחשב שלי אמנם לא חדש אבל גם עוד לא נחשב לגרוטאה (RTX 2080 Super Advance, Ryzen 9 3900X ו-32GB RAM), ככה שניתן להגיד די בבירור שהבעיה המרכזית של המשחק בנושא הזה קשורה לאופטימיזציה ופחות לאי-תאימות כזו או אחרת של המחשב שלי אליו - דרישות המערכת הרשמיות של המשחק אגב מבקשות כרטיס מסך ברמת RTX 2060 או RX 5700-XT ומעבדים יחסית חלשים במונחים של היום, Ryzen 5 5600X או Core i5-10400. אשאיר כמובן מקום לאופטימיות ואציין שאני בטוח שתעשה עבודה נוספת על המשחק על-מנת לשפר את הביצועים שלו עם השקתו, וכמובן שאני לא יודע מה היה המצב של המשחק במסגרת הבטא בכל הקשור לקונסולות, כך כשיכול להיות שהמצב חיובי יותר אם אתם מתכננים לשחק את המשחק על קונסולה כשהוא יושק. אוסיף עוד קצת אש למדורה ואציין שאימתתי את היעדר הביצועים החלקים של הבטא עם גיא דהן שלנו ככה שאני יודע די בוודאות שאני לא היחידי שחווה בעיות ביצועים בזמן הבטא.

אסיים עם תלונה נוספת ודי קטנה אך מתבקשת וזאת העובדה שהרוב המוחלט של הפרסים והחפצים שהמשחק כלל במסגרת הבטא (סקינים ותוספים קוסמטיים כאלה ואחרים) לא ממשיך איתכם למשחק המלא, אפילו שהבטא כללה כמה סקינים יפים ומיוחדים שלגמרי הייתי שמח להעביר איתי למשחק המלא. אדגיש שוב - זו תלונה שאני יודע שיהיו לא מעט שלא יהיה להם אכפת ממנה אבל בכנות זה די מעצבן להבין שכל מה שעבדתם עבורו לא ימשיך איתכם הלאה גם אם תיכנסו למשחק המלא עם אותו המשתמש אליו התחברתם בבטא הסגורה.

לסיכום, בתור משחק חינמי שנועד לסחוף אליו כמה שיותר שחקנים, Marvel Rivals מצליח להציב תחרות יפה ודי ראויה - גיוון הדמוית רחב (והאופציות להוספת דמויות בעתיד כמובן ברורה ומבוססת), מצבי המשחק מהנים, המפות מרשימות והגרפיקה, חרף הביצועים הרעועים בחלק מהמקרים, לגמרי מספקת את הסחורה. אם תשאלו אותי מדובר בעוד משחק Hero Shooter, אבל לאלה שחיים ונושמים את הז׳אנר הזה ומחפשים משהו חדש נוצץ וטרי, Marvel Rivals היא בהחלט אופציה נהדרת להישאב אליה לכשתצא לשוק בשנה הבאה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י