הרשמה

למה Silent Hill 2 הוא הרימייק הכי פחות מצופה של השנה

אם אתם מעריצי סדרת האימה, לא בטוח שיש לכם למה לחכות

אוקטובר נראה הרבה פחות אופטימי

אני לא בן אדם פסימי (זה שקר), אבל יש דברים שמצליחים להסב לי אושר וחלק מהם זה משחקי אימה קלאסיים, כי אם יש משהו שיפן הצליחה לספק לנו לא מעט ממנו לאורך השנים הוא מספר קלאסיקות אהובות במיוחד וביניהן נמצאת סדרת Silent Hill. אבל עם כל הכבוד (וחסר הרבה כבוד, צר לי), Konami יודעים לתקוע לעצמם לא מעט מקלות בגלגלים כשזה נוגע ליחס בכל מה שקשור לקלאסיקות האהובות שלה. לפני כמה ימים ישבתי לראות את רשימת המשחקים המצופים לחצי שנה הקרובה שיקירנו דימה מיאללה בלאגן ושמואל (כבר לא) מ-Vgames (מחילה) ישבו לעשות ואיך לא, ברגע ש-Silent Hill 2 מוזכר, מתחיל הדכאון, אבל בואו נדבר על זה קצת יותר בהרחבה.

כמו שהתחלתי להסביר בפסקה הראשונה, Silent Hill היא בין סדרות משחקי האימה האהובות ביותר ואולי בין האייקוניות שיצאו מיפן, אני גם עובד על כתבה בנוגע למשבר הזהות של הסדרה לאורך השנים, אבל מה שברור הוא שהמעבר לפיתוח מערבי הרס לא מעט את סדרת המשחקים הזאת, מה שהוביל להקפאה כמעט מלאה של הסדרה בידי Konami ב-2014 עם היציאה של P.T. (שממש החודש חוגג עשור! מזל טוב!). אומנם דיווחנו פה על הרבה שמועות שנוגעות לסדרה בשנים האחרונות וחלקן אם לא רובן יצאו לפועל בשנתיים האחרונות, אבל כמו כל דבר ש-Konami נוגעת בו בשנים האחרונות, החזרה לחיים של Silent Hill נגועה בלא מעט בעיות בכלל.

אני לא ארחיב יותר מדי על Silent Hill Ascension פה, המשחק/סדרה שהחלה לצאת באוקטובר האחרון, היתה אולי אחד הדברים הכי מיותרים שיצא לי לחוות ומהר מאוד פשוט עזבתי את הסדרה הזאת בצד, הרבה מאוד נאמר עליה כבר ברשת ואני מבטיח שעוד אחזור בעתיד להרחיב על הזוועה הזאת. אבל אנחנו פה לדבר על מה שרלוונטי עכשיו, Silent Hill 2, המשחק שהגדיר לא מעט את סוגת האימה הפסיכולוגית בעידן המודרני והשפיע על הרבה משחקים שעוד הגיעו אחריו, מקבל סוף כל סוף רימייק שהקהל ייחל לו במשך שנים. אבל לפני שהמשחק יצא אפילו, Bloober Team מצליחים להוציא לי את החשק לשחק בו.

אתחיל מהחלקים שבעיניי הם חיוביים ממה שראינו עד כה בטריילרים: המשחק עובר מתיחת פנים, השינוי של זווית המצלמה למעבר לכתף היא חיובית, אני בכנות מאמין שזמנם של ה-Tank Controls של המשחק עברו מן העולם, יש שיגידו שזה חלק מהקסם של המשחקים האלה, אני תמיד אשמח לסט קונטרולים מודרני. העיירה עצמה נראית מצויין, והרושם הכללי שלי הוא שלמפתחים קיימת אהבה למשחק המקורי, זה מגיע לרמת הפרטים בעיירה עצמה שנראית מאוד נאמנה למקור, קשה שלא לזהות גם שלבים ספציפים יותר של המשחק ופאזלים שונים, יהיה מעניין לראות אם הם נשארו כמו שהיו ובנוסף, המוזיקה האייקונית של אקירה יאמאוקה (Akira Yamaoka) מקבלת עדכון על ידי אקירה בעצמו ואני לא יכול לחכות לשמוע את הכל!

אבל פה נגמרים הדברים הטובים שאני באמת בלב שלם יכול להגיד על המשחק מהטריילרים עצמם ולצערי, Bloober Team לא עושים לעצמם טובה גדולה, במיוחד ב-13 דקות משחקיות שהם הציגו לפני חודשיים, ההצגה הזאת יושבת לי בחלק האחורי של המוח מאז אותו לילה Uבזמן שאני מחכה בסבלנות לעותק הביקורת, אני סקפטי ברמות שלא חשבתי שאגיע אליהן בנוגע לרימייק הזה. אז אם כבר הזכרתי את העיירה, היא לא נותנת את אותה תחושת "הלא נודע" שהמשחק המקורי נתן לי, וזה לא בגלל שאני מכיר את המשחק כבר, הערפל לא מרגיש עבה כמו שהוא הרגיש במקור, אני יודע מה נמצא בהמשך הרחוב, אני מסוגל לראות פרטים שאני לא צריך לראות בכלל, בנוסף המסדרונות של בית החולים ממש פתוחים, תחושת הקלסטרופוביה פשוט נעלמה (ועוד פרט אחד קטן, שמתם לב שהמפה של Brookhaven Hospital שונתה כמעט לחלוטין?).

טוב שהגעתי לשלב לדבר על הגיימפליי (יש עוד על מה לדבר, אל תדאגו), כבר לפני חצי שנה כשהם הציגו טיזר בן שתי דקות שלו, הגיימפליי הרגיש כאילו Konami (או לכל הפחות Bloober Team) הסתכלו על הרימייקים של Resident Evil וההצלחה שלהם ואמרו "ברור! גם אנחנו יכולים לעשות את זה!". הגיימפליי מרגיש כאילו הוא לא סגור על אם הוא אימה השרדותית או משחק אקשן, לפתע קיבלנו מכניקות התחמקות ממפלצות בדומה ל-Resident Evil 3 Remake וגם מכניקת התגנבות שלא ברור מהיכן היא צצה. התנועות של ג'יימס עם הקרש עץ מרגישות אותנטיות, התנועה כבדה ומתאימה לג'יימס שאינו איש לוחמה מיומן, אבל נראות לא טבעיות יחד עם תזוזות לא ברורות של האחיות (הקפיצה הזאת מעל המכשול? סליחה?)

אני חייב גם לציין את השינוי של מריה פה, כי אני חושש שיש לו השלכות קצת יותר רציניות בנוגע לעלילה של המשחק והצורה שבה העיירה מגיבה לעבר ולרצונות של ג'יימס. בזמן שהעיצוב החדש שלה לא מפריע לי באותה צורה שנראה שהאינטרנט מגיב אליה, ההתנהגות שלה במה שכן ראינו עד כה, כן מפריע לי, וזאת מבלי להיכנס יותר מדי לעלילה של המשחק (וכדי לא לספיילר בטעות לאף אחד את העלילה). הדמות של מריה בטריילר הרגישה מאוד עדינה בהשוואה למה שהיא אמורה לייצג עבור ג'יימס, עוד יותר בהתחשב בעיסוק שלה ב-Heavens Night, אם לא נעשה שינוי רציני לאופי שלה ולסיפור שלה ולסיבה שבגללה היא מופיעה ב-Silent Hill, אולי Bloober Team היו רוצים להראות טיפה יותר ממנה בטריילר על מנת להניח את דעתם של מעריצים שונים, בנוסף, לא ראינו אפילו את אדי עדיין בשום מקום, אבל קיבלנו הצגה קצרה של אנג'לה, שגם כן עברה שינוי לא ברור בפנים (אבל אולי מדובר בצרות הבאמת קטנות שלנו).

בסוף גם אדבר על המפתחת עצמה, Bloober Team, מערכת היחסים שלי עם המשחקים של המפתחת היא מעט משונה, אני מאוד אוהב את המשחקים שלה חוץ ממשחק אחד שמרגיש לי כאילו Silent Hill 2 יהיה מקרה חוזר עבורו, כאשר המפתחת לוקחת קניין רוחני של חברה אחרת ורצה איתו, משהו משתבש. אני מדבר על Blair Witch, לפני שלוש שנים קיבלנו משחק שהרגיש כמו יורש רוחני או מה שהיה אמור להכין קרקע עבור המפתחת להראות שהיא מסוגלת לפתח משחק Silent Hill, ובעיניי היה מדובר במשחק מצויין וזה The Medium. אבל איך שהוא מאז, וממה שראינו עד כה, הרימייק של Silent Hill 2 מרגיש שהוא מנסה להיות רימייק של Resident Evil במקום, מה רמת ההשפעה של Konami בנושא? רק זמן כנראה יספר.

בשלב הזה, לצערי, כל מה שנותר הוא לשבת ולחכות, אוקטובר כבר נמצא ממש מעבר לפינה, אבל הצגת המשחקיות, עד כה, משאירה אותי עם תסכול כללי, מי חשב שזה רעיון טוב להפוך את Silent Hill 2 למשחק מרוכז אקשן? ואם זה לא המקרה, אז למה קיבלנו כל כך הרבה מהקרבות ופחות מהפאזלים? או מהעיירה עצמה? תחושת האימה לא מורגשת עד כה ברימייק הזה. המפתחת גם מודעת לכל הרחשים ברשת ולא מתעלמת מהם, הרבה מאוד נאמר מאז ההצגה לפני חודשיים, אבל השפל הבאמת נוראי של הרימייק הזה עד כה הוא הבקשה של מנכ"ל Bloober Team שניתן למשחק הזה צ'אנס. אבל אני מאמין (ומקווה) שהקהל כבר יודע בשלב הזה להצביע עם הארנק ולחכות לביקורות.

אחרי שכל מה שהיה לי להגיד נאמר, אני לא אשקר, אבל העתיד של הסדרה הזאת, פעם נוספת, נראית לי רע למדי, כמובן שנדע טוב יותר עד כמה המצב גרוע רק אחרי שהרימייק יצא. אבל יש לנו לפחות עוד שני פרוייקטים שנמצאים בערפל כבד למדי (כבד יותר מזה של Bloober Team), Silent Hill Townfall של סטודיו No Code, מפתחת אינדי אימה שהטייק שלה על Silent Hill מאוד מסקרן אותי, והמשחק הראשי הבא שכרגע נקרא Silent Hill f ונכתב על ידי לא פחות מ-Ryukishi07, הטריילר שלו היה מסקרן במיוחד, אבל השאיר אותי בעיקר עם סימני שאלה למה שעתיד לבוא, אבל בשלב הזה, כל מה שאני יכול לקוות הוא שבכלל יהיה מה שיבוא.

עד אז, אני רוצה לשמוע מכם, מה דעתכם על הרימייק? מה דעתכם על מה שראינו עד כה? איך אתם מרגישים בנוגע ל-Bloober Team? התחייה של סדרת משחקי Silent Hill? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:57 18.08.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    לא מאמין שהעפתם אותי מויגיימז

  2. 2

       | פורסם ע"י