הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Delta Force: Hawk Ops!

רועי שיחק מעל 10 שעות באלפה והנה מה שהוא חושב על המשחק

אחד ממשחקי ה-FPS הגדולים של השנה הגיע לסבב בדיקות ורשמים

אחד המשחקים שאני הכי מחכה להם השנה זה Delta Force: Hawk Ops. בתור מעריץ ענק של סדרת Battlefield המשחק של Delta Force הגיע משום מקום והיה נראה כמו Battlefield 2042 שהיינו צריכים לקבל. במהלך ה-Summer Game Fest 2024 קיבלנו טריילר חדש למשחק והכרזה על שני סבבי בדיקה שיגיעו במהלך חודשי הקיץ. בעוד שלא נכנסתי לסבב הראשון, קיבלתי את אפשרות לנסות את המשחק במסגרת האלפא השניה ואחרי מעל 10 שעות משחק הנה הרשמים הראשונים שלי ממנו.

כמו שאמרתי, אני הגעתי ל-Delta Force: Hawk Ops במחשבה שהוא הולך להיות Battlefield Killer ולקרוא תיגר על סדרת המשחקים המפוארת, במיוחד כשהיא מציגה כותר חלש כל כך כמו Battlefield 2042. אבל ככל ששיחקתי במשחק יותר, הבנתי שהוא בעצם משהו אחר. Delta Force: Hawk Ops הוא משחק שרוצה להיות הכל, הוא רוצה להתחרות ב-Battlefield, הוא רוצה להתחרות ב-Call of Duty והוא גם רוצה להתחרות במשחקים כמו Six Days in Fallijah ולמרבה ההפתעה הוא מצליח לעשות את אלה לא רע.

האלפא שאני שיחקתי בה הכילה שני מצבי משחק מתוך השלושה שיהיו קיימים במשחק המלא לצד מספר מפות מצומצם. המצב המשחק הראשון נקרא Havoc Operation וזה המצב משחק הגדול יותר כשהוא מפגיש שתי קבוצות של 32 שחקנים אחת נגד השניה. במצב המשחק הזה קבוצה אחת תתקוף יעדים בעוד השניה צריכה להגן עליהם, משהו שמזכיר קצת את מצב Breakthrough מ-Battlefield כשיעמדו לשירות הקבוצות רכבים על פי הקצאות והשלב בלחימה. אני חייב להגיד שאני נהנתי מאוד מהמצב משחק הזה, הוא לא מתחכם ולא מנסה להמציא את הגלגל, הוא פשוט להבנה לשחקנים חדשים ומשמש כאחלה דרך להיכנס למשחק.

ב-Havoc Operation תצטרכו לבחור לוחם מתוך כמה קלאסים שמזכירים את הקלאסים המוכרים, כן נחשתם נכון, מבאטלפילד. כך שתוכלו לבחור בין צלף, רופא, מסתער ולוחם נ״ט. לכל לוחם יש גישה לנשקים של הקלאס שלו וכמה יכולות ייחודיות לו. להרגשתי, הקלאסים היו מאוזנים פחות או יותר עם יתרון קל לקלאס של המסתער שמקבל גישה לנשקים בין הכי טובים במשחק עם יכולת תנועה מהירה מאוד. היתרון הזה יוצר בעיות אחרות כמו קושי להשמדת רכבים שאגע בו בהמשך או חוסר ברפואה פשוט כי הרבה פחות משתלם לשחק כרופא.

כמו שאמרתי, Havoc Operation זאת אחלה דרך להיכנס למשחק אבל הוא חייב לקבל מקצה שיפורים לפני ההשקה. רוב הסיבובים שלי במשחק הסתיימו בניצחון של המגינים, ניראה כי המפה מאפשרת להם לתפוס עמדות הגנה שלהתקפה קשה מאוד לשבור. אציין כי באלפא היו זמינות רק שתי מפות ולכן יכול להיות שמדובר על בעיה נקודתית איתן. אפשר לאזן את זה בכמה דרכים, בין אם על ידי יותר רכבים, יותר טיקטים לקבוצה התוקפת או שינוי המפה. המפות עצמן מרגישות טובות ונראות מעולה, אבל יש בהן לא מעט נקודות שמאפשרות לירות דרכן מבלי להיראות או נקודות Head-Glitch שכמעט ואין מה לעשות נגדן.

עוד אלמנט שגרע לי מאוד מהחוויה של המשחק זה העומס הבלתי נגמר של פיצוצים. המשחק נותן לשחקן הרבה נשקים להשתמש בהם ועוד הרבה מאוד נפיצים. בין אם אלו טילי כתף, מטולי רימונים או פשוט רימוני יד רגילים, המשחק עמוס לעייפה בפיצוצים שגורעים מאוד מהחוייה. מעט מאוד מהקרבות שחוויתי היו קרבות יריות אמיתיים בין שני נשקים כשלרוב היה שימוש בנשק נפיץ או פיצוץ כלשהו שהכריע את הקרב. ברגעים הנדירים של קרבות יריות המשחק הרגיש נהדר אבל לרוב הוא פשוט הרגיש כמו תופת שמצריכה לברוח כל הזמן.

הבעיה הזאת הופכת למורגשת עוד יותר בזכות הזמן הקצר מאוד שלוקח בו להרוג שחקן אחר, לטעמי הזמן הזה מעט קצת מידי והייתי שמח אם הוא היה מתארך יותר בהשקה המלאה. יאמר לזכות הצוות שהם עשו עבודה מעולה בכל הקשור ל-Collisions במשחק כשלא נתקלתי בקירות בלתי נראים בכלל והמיפוי היה כל כך טוב שכאמור הוא מאפשר לבצע ירי דרך חורים קטנים מאוד, שזה נחמד כשזה לטובתך אבל מקשה מאוד לבצע ירי מנגד אל אותו קמפר עם חור קטנטן בקיר. גם באשר להרס האפשרויות מעולות, אפשר להרוס חלקים נרחבים מהמפה בצורה דינמית וכך לפתוח נקודות ירי והתקפה חדשות ובלתי צפויות, אבל גם כאן לפי דעתי צריך מקצה שיפורים כדי לקחת בחשבון את מבנה המפה ולדאוג שהיא לא הופכת לבלתי נסבלת בעקבות הרס יתר.

באשר לשילוב של הרכבים, זה הוא עוד איזור שמורגש שצריך מקצה שיפורים ואיזונים. הרכבים מרגישים חזקים מאוד, אמנם יש כמה דרכים להרוג אותם אבל בהרבה מהמשחקים היה כלי רכב אחד ששלט במשחק עם מעל ל-50 הריגות בלי שהיה אפשר לאיים עליו יותר מיד. לדעתי, צריך להחליש מעט את הרכבים ולוותר על התחנות תיקון שמפוזרות במפה כדי שהם יהיו פגיעים יותר. באשר למסוקים, כאן חייב מקצה שיפורים אגרסיבי לשליטה בהם שכרגע היא מסובכת ובלתי נסבלת עבורי.

אחד האיזורים שבהם Delta Force מנסה להתחרות ב-Call of Duty הוא בפן שיפצור הנשקים. Delta Force מציג את אחת ממערכות התאמת הנשקים המפורטות והטובות שראינו בשנים האחרונות. שחקנים יוכלו לשנות את הכוונת, להוסיף כוונת משנית, לשנות את הקנה והמתפסים, את הסטרשף, ידיות אחיזה והסתערות, קת ועוד ועוד. חלק מהחלקים יוכלו לקבל התאמה נוספת ופרטנית כמו שינוי חלוקת המשקל כדי לדייק עוד את הנשק לסגנון המשחק שלכם. מעבר לעובדה שויזואלית המערכת נראת טוב, היא מובנת ונותנת אינדיקציה ישירה להשפעת השינויים כשגם תוכלו לבחון אותם בתנאי מעבדה באמצעות המטווח הסגור שעומד לשירותכם.

עוד איזור של תחרות הוא מצב המשחק Hazard Operations שמתחרה מול DMZ. אם לומר את האמת, הרגשתי שזה האיזור החלש יותר של Delta Force, המצב משחק הרגיש לי עמוס ומבולגן מאוד כשלא היה ברור לגמרי אם הוא רוצה להיות מצב משחק נוסף או משחק משלו, זה הרגיש כמו יצור כלאיים של DMZ ו-Escape From Tarkov ואני לא מתכוון לזה בצורה טובה. כן אגיד שאם אתם משחקים בקבוצה קטנה ורוצים משחק מעט יותר טקטי אבל עם המכאניקות הבאמת מעולות של Delta Force, יכול להיות שאתם כן תצליחו להתעלם מכל הבלגן ועשרות התפריטים שתצטרכו לעבור וכן להנות מהמצב משחק הזה.

לסיום אציין בקצרה את הביצועים ואזכיר שמדובר על גרסאת אלפא שבדרך כלל לא מקבלת אופטימיזציה מלאה. המשחק רץ בצורה לא פחות ממדהימה, עם ה-RTX 4080 והגדרות מקסימליות על 4K וללא DLSS קיבלתי כ-95FPS באופן קבוע, גם בזמנים עמוסים עם הרבה מאוד דברים שקורים על המסך בו-זמנית, המשחק רץ בצורה נהדרת ואפשר לצפות שהגרסא המלאה רק תרוץ אפילו יותר טוב מזה.

לסיכום, אחרי מעל 10 שעות של משחק, אני מאוד מאוד נהנה מ-Delta Force: Hawk Ops. הוא קצת מזכיר לי אותי כשהייתי ילד ושאלו אותי אם אני רוצה להיות אסטרונאוט כשאהיה גדול ועניתי כן, ואז עניתי כן גם על רופא וגם על כתב גיימינג, ככה שלבסוף מצאתי את עצמי כרופא בתחנת החלל שכותב כתבות גיימינג בזמנו הפנוי. המשחק הזה רוצה לעשות הכל מהכל ויאמר לזכותו שהוא קרוב מאוד ועושה זאת בצורה טובה מאוד. באתי למשחק במחשבה שהוא Battlefield Killer אבל בפועל גיליתי שהוא יותר COD Killer כשהוא שואב מהמשחקים האלה המון השראה , למשל גם עם יכולות Killstreak שאמנם לא דיברתי עליהן אבל מאפשרות לשחקן לזמן טילי שיוט כדי להרוג עשרה שחקנים במכה אחת. יש לו עוד מקצה שיפורים ארוך ואינטנסיבי שהוא צריך לעבור עד ההשקה, אבל אם לשפוט מהאלפא, אני מחכה לו עכשיו אפילו יותר ממקודם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:16 08.08.2024 | דוד דוד (אורח)

    כמה שלא ינסו לא יהיה כמו COD
    מיותר לנסות.

  2. 2

    15:26 08.08.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    מותג שגדלתי עליו, (וגם כתבתי את הערך בויקפדיה) שמח לראות שהוא חוזר לשוק

  3. 3

       | פורסם ע"י