הרשמה

טור אישי: הטכנו-זומבים

ad banner

מי צריך טכנולוגיה מתקדמת ו- HD, אם כל מה שאנחנו עושים איתה זה לשחק בגרסה חדשה של אותו משחק לעוס בן חמש-עשרה?


Call of Duty הבא. להיט בטוח בהשקעה מינימלית

משחקי מחשב, כדוגמת Spore שיצא בסוף השבוע האחרון, הם לא יצירות אומנות או תקשורת טהורות. הם גם לא מוצרים טכנולוגיים טהורים. הם איפשהו באמצע, משלבים טכנולוגיה ואומנות במידה משתנה על מנת להציע לשחקנים חוויות חדשות כל פעם.

זו לפחות התיאוריה. מעשית, כל מה שמשחקים עושים זה לגרום לנו לקנות חומרה יקרה בכל חמש שנים, רק כדי שנוכל להריץ את הגרסה הכי חדשה למשחק שכבר שיחקנו בו לפני עשור. ולא, אין באמת הבדל בין Call of Duty 4 לעשרות משחקי פעולה זהים כמעט, כמו שאין הבדל מהותי בן Starcraft 2 החדש לבין המשחק הקודם, שיצא לפני יותר מעשור. הוא בסך הכל נראה יותר טוב.

התלות העזה בטכנולוגיה היא אחת מנקודות הכוח הגדולות של המשחקים האלקטרוניים, אבל גם אחד ממקורות החולשה שלהם. אסור לשכוח, מדובר בטכנולוגיה שמתקדמת בקצב מסחרר – עד כדי כך שמחשב בן חמש שנים כבר לא יכול להריץ את המשחקים החדשים ביותר, ואפילו מחשב בן שלוש יתקשה בכך. זה קצב גבוה פי כמה וכמה מקצב התפתחות הטכנולוגיה שעומדת מאחורי הטלוויזיה, הקולנוע או המוסיקה, והוא דורש מחובבי המשחקים להמשיך ולקנות חומרה חדשה כל הזמן על מנת לעמוד בדרישות המינימום של המשחקים.

אין סטנדרטים --> אין פרסום

לריצה אחר הטכנולוגיה יש עוד מחיר מלבד זה שמשלמים הגיימרים. כשהטכנולוגיה משתנה לגמרי מדי כמה שנים זה אומר שאין סטנדרטים קבועים שאפשר לסמוך עליהם, שצריך להשקיע לא מעט עבודה כדי להמיר משחקים מסטנדרט אחד לסטנדרט שני, וששווקים שלמים, כמו שוק הפרסום, נשארים כמעט סגורים לגמרי בפני המשחקים. קשה מאוד עד בלתי אפשרי לפרסם כיום בתוך משחקים, כי אין כמעט בכלל כלים סטנדרטיים לכך – וכל כלי דורש התאמה נקודתית לכל משחק ומשחק.

ad banner

זו גם אחת הסיבות שמשחקי מחשב לא זוכים לתשומת הלב של התקשורת הממוסדת. רוב העורכים וקובעי המדיניות בעיתונים ובטלוויזיה לא מסוגלים להתמודד עם קצב ההתקדמות של הטכנולוגיה, ולא מצליחים בכלל להבין במה מדובר כאן.

עוד ועוד גרפיקה? עד מתי?


Crysis. מה יש לו להציע חוץ מגרפיקה?

בצד החיובי, ההתפתחויות הטכנולוגיות הבלתי-נפסקות פותחות כל הזמן אפשרויות חדשות בפני יוצרי המשחקים. כוח החישוב עולה, היכולות הגרפיות מתקדמות וגודל הזכרון תופח, ומאפשרים ליצור עולמות משחק גדולים ומורכבים יותר ויותר. אך לצערנו, ברוב המקרים בוחרות חברות המשחקים בפתרון הקל והמוכר של שדרוג הגרפיקה, ולצערנו הרב יותר חובבי המשחקים חונכו במשך שנים שהדבר הראשון שצריך לחפש במשחקים זה "גרפיקה מפוצצת" ולא, למשל, אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת באמת או אפשרויות משחק יצירתיות.

הנכונות של חברות המשחקים להשקיע כסף רב במשחקים חדשניים ומקוריים שבאמת מנצלים את הטכנולוגיה בדרכים שטרם ראינו תלויה מאוד בנכונות של השחקנים לקנות ולשחק ביצירות הייחודיות שלהם. זה עדיין לא קורה. ברוב המקרים, משחקים משעממים ובינוניים שמהווים בסך הכל חידוש של משחק לעוס ומוכר מצליחים הרבה יותר. והדוגמאות רבות.

ad banner

לא שווה להשקיע במשחקים מקוריים


Black & White. הישג טכנולוגי ואומנותי כביר, אבל זה לא עזר לו

למזלנו, בתעשיה שמכניסה 50 מיליארד דולרים מדי שנה אפשר למצוא גם כמה צדיקים שלוקחים את כל הכוח הטכנולוגי הזה ומשתמשים בו לכיוונים חדשים. בין אלו ניתן למנות את ווייל רייט, יוצר Spore, את פיטר מולינו שיצר את Black & White, את הידאו קוג'ימה, אביה של סדרת מטאל גיר, את שיגארו מיאמוטו מנינטנדו ועוד כמה גאוני-משחקים שלא מפחדים להמר על אפשרויות משחק חדשות, ולחצוב עבור כולנו נתיבים חדשים אל המשחקים של העתיד.

אבל לכל הדוגמאות הללו אפשר למצוא המון גיימרים שממש שונאים את התוצאה, ומפגיזים את המשחקים המקוריים והחדשניים בקיתונות של בוז. "ל- Spore מגיע ציון 60, זה משחק רדוד וקל עד דמעות", הגיב השבוע אחד הגולשים על הביקורת שלנו למשחק, והוא לא היחיד. גם לסדרת מטאל גיר יש לא מעט שונאים, ומשחקים מקוריים ושאפתניים רבים לא מצליחים להגיע לקהל גדול מרוב שהם ייחודיים (Psychonauts, Shadow of the Colossus, Okami, Viewtiful Joe... הרשימה עוד ארוכה).

חברות המשחקים כבר יודעות: הרבה יותר קל לשים את הכסף על משחק ספורט לעוס, שיהיה כמעט זהה למשחק של השנה שעברה, על משחק מבוסס-סרט או על משחק המשך שלא יחדש דבר וחצי דבר מבחינת משחקיות, מאשר על משחקים מקוריים שלוקחים את הטכנולוגיה למקומות חדשים. בשביל מה להשקיע ב- AI מתקדם, עלילה סוחפת או משחקיות פורצת-גבולות, כשהמשחק הנמכר של השנה זה Call of Duty 4?

טכנולוגיה כמו חול - ואין מה לאכול


Spore. ניסה לצאת מהקופסא וקיבל על הראש

הקונסולות והמחשבים של ימינו מסוגלים לעשות פלאים. עם הרבה זכרון, CPU מרובה-ליבות וכרטיס גרפי מהיר כשד אפשר להגיע רחוק הרבה יותר מאשר גרסאות HD של משחקים בני עשור. ועדיין, זה מה שחברות המשחקים מעדיפות ליצור - כי זה מה שהגיימרים קונים. להמר על משהו חדשני באמת, שייקח את הטכנולוגיה המפוצצת הזו למקומות חדשים? יוק.

בעצם, את החדשנות היום אפשר למצוא רק במקומות בהם טכנולוגיה יקרה כלל לא משחקת תפקיד: ב- Wii, ב- DS, במשחקי פלאש, בסדרת Guitar Hero. רק במקומות האלה יכולים רעיונות חדשים באמת למצוא לעצמם קהל. כי גיימרים, מצער מאוד לומר, פשוט לא אוהבים חדשנות.

תנו לנו את דיאבלו 3, רד אלרט 3 וניד פור ספיד 14, ותעזבו אותנו ממשחקים שמנסים משהו חדש כמו Spore. זה לא בשבילנו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:28 09.09.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    נהניתי לקרוא. נותן חומר למחשבה.

    (ואח"כ אומרים שאין תוכן איכותי ב'ויגיימס')

  2. 2

    15:30 09.09.2008 | sleepy orc sleepy orc

    צודק!

    צודק ב100%
    מי שכתב את זה פשוט צודק נקודה!
    עד שיש משחק שהוא לא העתק או חיקוי הוא מקבל על הראש!

  3. 3

    15:30 09.09.2008 | keilon0 keilon0

    נוסחה מנצחת לא מחליפים

    כן,זה חפור, אבל שמעו-זה עובד... חייבים שיהיה כאלו כמו spore שיחדשו, אבל יש דברים שלא צריך....
    כמו warcraft ו god of war יש מלא כותרים (לפחות לוורקראפט) וזה עובד! גוד אוף וור הוא משחק טוב וגם השני, אז למה להוסיף פיצ'רים? זה תלוי מאוד במשחק. זה שאתה משנה שחקנים בpes לא יעזור לך ממש, אבל כמו בסימס 3 הסים עם תכונות זה חיוני לעלילה. בקיצור-חדשנות, אבל לא על מחיר הכותרים הישנים.

  4. 4

    15:32 09.09.2008 | לא משנה לא משנה (אורח)

    אנשים שוכחים מהר

    אנשים שוכחים מהר מה היה ליפני מספר שנים אז זאת לא בעיה למחזר משחקים
    כי נגיד לפני 10 שנים יצא משחק מצוין מצליח ברמות אז מה הבעיה לשחזר אותו עם שיפורים רבים כגון משחקיות גראפיקה וכו הרי
    גם כך רוב הגימרים נגיד ששיחקו בזה היו בני 14-16
    (סתם מספר) אז היום הם בני 24-26 ורובם כבר לא משחקים משחקים אז למה שאינ לא יוכל לשחק בו עם השיפורים ולעבור את החוויה שחוויתם לפני רק שנים10 עם שיפורים מטורפים ששווים את זה אז היוא כמה אנשים שלא ישחקו בזה ולא יוהבואת המשחק זה לא שלא יצאו עוד מלא משחקים חדשים גם כך אבל כן יש בעיה כול הקטע המסריך הזה של סימס הם כבר מעדיפים להשקיע במישחקים כאלו הכי זולים מבחיה כספית ליצור והכי ריווחים אבל הם פונים לרוב האנשים והמונים כונים אותם כאילו זה הדור הבא של המשחקים אבל בטח כולם מסקימים שיש משחקים שהם רק גראפיקה וזה גם סתם
    אבל הקטע של החומרה מעצבן בטרוף אז החלטתי לעבור ל-ps3 אבל זה התחיל לעכזב אותי כי farcry 2 רק על med של מחשב wtf למרות שגם העלות של הקונסולה נורה זולה יחסית למה שהיא נותנת וואו כמה כתבתי אני חופר XD =)

  5. 5

    15:49 09.09.2008 | YoAvOn YoAvOn

    הכיוון שלך נכון אבל יש לך הרבה טעויות

    לדוגמא: spore ניסה לצאת מהקופסא וקיבל על הראש... להיפך, כולם ראו את זה באור חיובי. הבעיה היא שהוא נכשל. הוא הציב לעצמו יעדים חדשים ונחמדים מאוד, אבל פשוט לא עמד בהם.
    יש עוד דוגמאות רבות אבל יש גם פתגם ישן שאומר - if its not borken, don't fix it.
    לדעתי זה מה שקורה כאן, וזה טוב מאוד, להוציא גרסאות משופרות של דברים כל הזמן, אבל צריך במקביל לעודד יצירתיות.

  6. 6

    15:50 09.09.2008 | Pingi Pingi (אורח)

    תעשה לי טובה

    Spore לא קיבל על הראש בגלל שהוא ניסה לצאת מהקופסה, הוא קיבל כי הוא עשה את זה בדרך גרועה, כי הרוב ממה שהמפתחים הצדיקים שלך הבטיחו התברר כבולשיט, כי ההייפ היה מוגזם.
    Spore הבטיח דבר מדהים והביא תוצאה בינונית ביותר, וזו הסיבה שהוא "מקבל על הראש". המשחק אכן רדוד.

  7. 7

    15:52 09.09.2008 | ududy ududy

    סיבה נוספת: שוק של צעירים

    ולצעירים קל למכור את אותה גברת באדרת נוצצת חדשה - חוסר ניסיון, חיפוש ריגושים זולים ושטחיות הן התכונות שגורמות לזה. ולפני שמישהו לוקח את זה אישי: לא, לא כל הצעירים. אתה לא שטחי.

  8. 8

    15:55 09.09.2008 | midnight midnight

    אבל COD4 שונה מהמשחקים הראשונים הוא הרבה יותר טוב מכל השאר

  9. 9

    15:56 09.09.2008 | Mastix Mastix

    Introversion Software

    אם אתם רוצים משחק מקורי עם רעיון מטורף תשחקו באחד משלושת המשחקים שלהם - Darwinia, Defcon או Uplink או במשחק שלהם שיוצא בקרוב Multiwinia, לדעתי המשחקים שלהם קורעים את התחת של כל ה- Crysis והספור וכל המשחקים המפוצצי תקציב וחסרי מקוריות.

  10. 10

    16:01 09.09.2008 | ™DinAmit ™DinAmit

    אני מציע להרגיע

    בעיניין הספור תרגעו גירסה ראשונה של המישחק בטח יהיה ספור 2 וכו'
    לגריסה ראשונה משחק יפה מושקע ומהפכני!
    סימס אחד לא היה משהו גם :/

  11. 11

    16:02 09.09.2008 | wokinstorm wokinstorm

    אני מסכים ב100% כנסו

    פם במשחק הגראפיקה לא היה הדבר היכ חשוב היה חשוב אבל הכי חשוב היה GAMEPLAY וAI של אויב היום כל חושבים אין קראפיקה אין משחק כמו שאמר 3 נוסחה מנצחת לא מחליפים אבל עדיין חברות גדולות נגיד EA כשה רואים משהו שעובד מעולה חלק וכל אחד אוהב אומרים לעצמם "רגע משהו לא בסדר חייב לשנות את זה" ודופקים את הכל מה לעשות יש משחקים מעולים אם קראפיקה טוב לא CRYSIS אבל טובה וזה מספיק כי זה לא הכי חשוב משחקים כמו RA 2 או HALF LIFE2 היו הצלחה ענקית למה כיח דבר ראשון היה סיפור טוב היה GAMEPLAY מעולה ולא הייתה צריך מחשב שנירא שגנבו מNASA כדי להריץ את זה אבל כמו תמיד אם יש משהו חייב לשנות

  12. 12

    16:13 09.09.2008 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    הערתם קן צרעות,

    כל הפאנבויז יצאו מהחורים עכשיו. לדעתי סיבה נוספת היא התמסדות תרבות הגיימינג. אחרי כל כך הרבה שנים של ניסיון למצוא את הכיוון, החברות השונות סוף סוף מצאו את הקצב, כמה מהיר שלא יהיה, שהוא קבוע ונוח להן. כל לקיחת סיכון וצעד חדשני עלולים לערער את יציבות התרבות הזו, ובאופן טבעי נדחים. SPORE, עם כל הכבוד, במשפט אחד: לקח את כל הז'אנרים הגדולים, ניסה להראות לנו מהר מהר מה הוא יכל להיות, אך פספס את כל הנקודה. וויל רייט בעצמו אמר שהוא מעדיף מכירות על איכות.

    אגב, כל עוד לא נגעתם ב-HL שלי, הכל בסדר ^^

  13. 13

    16:14 09.09.2008 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    הכתבה מעניינת, אבל לא מגיע ל-COD4 להיות הדוגמה הראשית.

    COD4 ו-Crysis הם שני משחקי היריות שהכי נהניתי מהם כשחקן יחיד. הראשון הביא את המשחקיות של הסדרה לשיאה ומגיע לו כל שבח שהוא קיבל. השני המציא סגנון משחק די שונה אבל יצא פחות מלוטש ולא גמור, אבל זאת השיטה של EA כנראה (אין ספק שהם עשו משהו דומה עם Spore למרות שהוא משחק מצויין גם בגרסה הנוכחית).
    אבל אני אחזור לנקודה. COD4 הוא אמנם, עוד משחק יריות. אבל הוא שיפור ענקי על כל קודמיו, והגרפיקה שלו אפילו לא כזאת מתקדמת.

  14. 14

    16:23 09.09.2008 | YVW YVW

    מה לא לחדש?

    בעצם אתה אומר פה שההבדל היחיד בין משחק כמוDune 2 למשחקים כמו ווארקראפט או סטארקראפט הוא רק הגרפיקה? המשחקים עצמם הרבה יותר מהנים ולא רק בגלל הגרפיקה אלא גם בגלל השיפורים בשליטה, תוספים וכו'...
    אותו דבר אפשר לומר על COD2 ו-4 (ויש לי את שנייהם)....
    ומה אם דיאבלו 1 ו-2? משהו מפקפק בזה שבעוד ש-2 היה משחק ענק (הוא היה אחד המשחקים הכי מטומטמים, אבל הוא פשוט משחק כיף, אין מה לעשות) 1 היה גרוע?

  15. 15

    16:32 09.09.2008 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    אתה מזכיר לי את המורה שלי לתקשורת

    "כולכם שפוטים של הטלויזיה, התקשורת מנהלת את החיים שלכם, התקשורת זה רק כסף כסף כסף" ועוד כאלה הערות.

    תכלס זה נכון ב-100%.
    בגלל זה אני לא מבין למה אנשים לא אוהבים את B&W, ספור, וכל שאר המשחקים המיוחדים והמגניבים.

    מעט אופטופיק - B&W תמיד היה ותמיד יהיה המשחק הכי אהוב עלי למחשב. משחק כ"כ טוב לא ראיתי הרבה, הרבה זמן.

  16. 16

    16:33 09.09.2008 | Mur'gul Mur'gul

    יובל, כרגיל, הכוונות טובות אבל הביצוע קצת פחות

    אני מבין את התלונה שלך וגם מסכים עם חלק מהדברים, אבל ברמה הפרקטית אתה טועה, והדוגמאות שלך פשוט גרועות.

    אני לא יודע אם שיחקת בCOD4, אבל המשחק כל כך שונה מכל משחק FPS אחר (שלא נדבר על המשחקים הקודמים בסדרה), שהטיעון שלך הופך ללא רלוונטי. כשמשחק גורם לך לחשוב על פקודות שאתה מקבל (Crew expendable), על מוות של מנהיגים פוליטיים וההשלכות של זה, ועל שואה גרעינית באחת מהסצינות המרשימות בתולדות הגיימינג - אי אפשר להגיד עליו שהוא זהה למשחקים אחרים. אפשר רק לנחש שלא שיחקת במשחק. נכון? כי אין עלילה יותר סוחפת ממנו.

    ואגב משחק נמכר, אתה יודע מה המשחק הנמכר של שנת 2007? היילו 3.
    ובמקרה, או שלא במקרה, המשחק מציע את הAI המתקדם ביותר במשחק אי פעם, ובמקביל זכה בלא מעט פרסים יוקרתיים בקטגורית החדשנות. גם בקטגוריית הסאונד ההיקפי, המשחק נחשב למשחק הכי מתקדם שקיים היום.
    אז להגיד שהטכנולוגיה לא לוקחת את המשחקים היום למקומות חדשים? בדיחה.

    Oblivion, ביושוק, GTA4, MGS4, מלבד היותם מושקעים גרפית, גם היו חדשניים. חדשנות אפשר למצוא במקביל לטכנולוגיה, שבד"כ אפילו מעודדת אותה. הWII וGH1 הם דווקא דוגמא לכך

  17. 17

    16:34 09.09.2008 | אחד שהשם שלו יהיה בכחול אחד שהשם שלו יהיה בכחול (אורח)

    מצידי....

    מצידי שייקח להפ לפתח משחק 3-5 שנים ככה אבל שיהיה בין המשחקים הטובים שיצאו בהיסטורייה מבין זה שיוציאוכל פעם FIFA או COD אוהמשחקים שחוזרים על עצמם או שמחקים אחרים

  18. 18

    16:52 09.09.2008 | Guts Guts

    דווקא לא, סימס 1 הרבה יותר טוב מ2.

  19. 19

    17:14 09.09.2008 | adivel adivel

    חדשנות ומקוריות הם לא תמיד תכונות טובות

    מקוריות וחדשנות לפעמים לא עושים אותו טוב, קחו למשל את SPORE, חידש אך איכזב.
    ובכלל, מי צריך חידושים כשהנוסחה הישנה עובדת? למשל StarCraft 2 נראה כמו הראשון בגרפיקה חדשנית, האם זה רע? לדעת רבים - StarCraft הראשון היה משחק האסטרטגיה הטוב ביותר בכל הזמנים (וגם לדעתכם צוות האתר - http://www.vgames.co.il/article.aspx?SectionID=1410) האם זה באמת רצוי שהשני יחדש בהרבה? עד עכשיו ביזארד לא חידשה הרבה בשום משחק שלה והאם זה מנה ממנה לעשות משחקים מלוטשים עם עלילה טובה ואפשרויות למשחקי רשת טובים? אז גרפיקה זה לא הכל במשחק, אבל לא כל משחק שהוא לא מקורי הופך אותו לגרוע, העיקר שהוא מלוטש ויש לו משחקיות טובה, אחרת, גם אם הוא מקורי (כמו spore), או שיש לו גרפיקה טובה, אבל המשחקיות שלו גרועה, זה מה שיהפוך אותו למשחק גרוע.

  20. 20

    17:23 09.09.2008 | HeavenTear HeavenTear

    מסכים עם 16

  21. 21

    17:27 09.09.2008 | wormri wormri

    מסכים חלקית

    Crysis אומנם סיפק משחקיות ממוצעת פלוס, אבל הביא את המנוע לאור והמודרים חוגגים.
    אבל, כמו שטרחתם לציין, CoD, משחק שלפי דעתי מביך כמה שכולם אוהבים אותו, משחקיות מאוד מאוד בנאלית ולא ייחודית. תביאו מקוריות. אני מתעקש. תסתכלו על Legendary, אם זה לא פשוט ומשעמם, אני נקניק סלאמי.

  22. 22

    17:32 09.09.2008 | Dontmatter Dontmatter

    RA3 לא מחדש?

    RA3 לא מחדש?
    להפך הוא יותר מחדש ממה שאתה חושב
    מה שבטוח יותר מסטארקראפט...

    ואיך למען השם התעלמת מSOASE שהיה הצלחה גדולה והיה חדשני?

  23. 23

    17:33 09.09.2008 | go1981 go1981

    דבר בשם עצמך

    אני לא יודע מי זה הגיימרים שאתה מדבר עליהם בכתבה הזו.

    ההכללה הזו מיותרת כמו כל הכתבה, אחרי הכול, החברות שקובעות את הטון כלל לא מדברות עברית.

  24. 24

    17:47 09.09.2008 | shaythan shaythan (אורח)

    יפה אמרת!

    אני מצדיק כל מילה במילה...
    פשוט עצוב מה שקורה...
    קחו את heroes III! מי צריך גראפיקה שיש כזאת משחקית?

  25. 25

    18:27 09.09.2008 | waltobc6 waltobc6

    מסכים עם הכל חוץ מSPORE וזה מרגיז

    הוצאתם את זה כאילו SPORE זה משחק מדהים שרק בגלל שהוא רעיון מקורי הוא לא הצליח!
    והפוך הדבר! המשחק סיפק רעיון גאוני שהביא אחריו היפ מטורף של 5 שנים ובגלל שהמשחק היה לא מושקע ובאמת רדוד שניסה להכניס הכל ולא הצליח, אלה סיפק משחק אסטרטגיה לגיל הרח ומשימות משעממות, הרעיון היה גאוני אך כמובן הכסף לוקח הכל ובגלל שהם פחדו שהמשחק יהיה יותר מדי יחודי הוא לא יפנה לכל הקהל הרחב לכן עשו אותו רדוד ומת שמתאים לילדים בני 12 שלא חושבים הרבה

  26. 26

    19:26 09.09.2008 | Kazz Kazz

    התעלמות מוחלטת מהצד השני של המטבע

    עם הקונסולות החדשות, משחקי ה DLC צברו תאוצה ושם אנחנו רואים הרבה מקוריות.
    מספיק להזכיר את Braid, משחק מקורי ובהחלט לא טיפוסי זוכה למכירות וביקורות טובות.

    יש משחקים וחברות שמנסים לחדש ולרענן, אולי אפילו יותר מתמיד. TF2,פורטל,מירורז אדג' וגם AC עם הסטינג המפתיע שלו מראים שיש לא מעט IP חדשים שמנסים לעשות דברים בצורה שונה.

    נזכיר גם המשכים של מותגים קיימים שמקבלים "ריבוט" כמו למשל POP החדש.

    זה נראה שהכתב ראה את הביקורות על ספור ופשוט רצה להגיד נו נו נו. מה לעשות שגם ספור וגם בלאק אנד וויט היו יותר צעצועים ולמרות שהם עשו צד אחד טוב (בניית היצור בספור, למשל), כמשחק המשחק ממש לא מבריק.

    זה מעצבן שכל הזמן זועקים למקוריות ולרעננות, יש כזו. וגם נמאס שכל משחק שאמור להיות מקורי מקבל סיקור יותר טוב. עם כל הרצון למקוריות, המשחק גם צריך להיות טוב. אי אפשר לתת מלאי בלתי מוגבל למשחקים "מקוריים" רק בגלל שהם מנסים להיות כאלה ובתכלס כמשחקים הם פחות טובים.

  27. 27

    19:55 09.09.2008 | bozeman bozeman

    יובל - טאסק טאסק

    אני מתפלא עליך. דווקא בעידן שאנו רואים את הפריחה וההתפחות של המשחקים אתה אומר מיחזור? בעידן שבו עולמות חדשים ומרשימים עם היסטוריה ומדע עמוקים (אני מדבר על ME כמובן) נבנים. משחקים עם סיפור ודרך להעברת מוסר השכר (ביושוק ו-COD4) רעננות של AI (היילו3) פיזיקה מרשימה (SWTFU) ועוד הרבה, אתה אומר כי אנחנו דורכים 10 שנים במקום?
    ואני אענה לך את התשובה המוחצת ביותר שאתה יכול לקבל - הקניות של המשחקים. אם כל מה שאתה אומר נכון אזי מכירות המשחקים היו צריכות לצנוח, כי למה שהגיימרים יקנו אם יש להם את המשחק מלפני 10 שנים? ההנאה הייתה אחרת לגמרי אם זה היה נכון. העובדה שאנחנו נהנים כ"כ ממשחקים (ובשנתיים האחרונות בפרט) רק מוכיחה את ההפך הגמור ממה שכתבת.

  28. 28

    20:04 09.09.2008 | BiA BiA

    אחלה כתבה. בקשר לספור,

    זה כבר החלטה של הגולש. Spore באמת מנסה לצאת מהקופסה, אבל אני חושב שכולנו כאן ציפינו שהביצוע יהיה קצת שונה.

  29. 29

    20:10 09.09.2008 | הורביץ הורביץ

    לגבי COD4

    COD4 כן מחדש לעומת כל משחקי הFPS בשנים האחרונות.

    אני לא זוכר משחק ששיחקתי כמעט שנה רצוף כל יום לפחות שעה! (חוץ מCS).

    יש מספיק משחקים מחדשים. גם גרפיקה חשובה כדי שהתעשיה לא תתפתח. ואם אתה רוצה שליטה "חדשנית" קנה WII

  30. 30

    20:10 09.09.2008 | AlonTavor AlonTavor

    לגבי spore, יש דרך אחת לדעת אם זה משחק טוב(גם אחרי ששיחקתם

    נחכה לביקורת של יאצי D:

  31. 31

    20:11 09.09.2008 | SilentDeath SilentDeath

    וכל ילדי הגרפיקה עכשיו יקפצו

  32. 32

    20:26 09.09.2008 | AlonTavor AlonTavor

    עוד משהו להגיד.

    כל משחק שהציע משחקיות שונה וחדשה הצליח(ואז הגיע Spore, המשחק בנוי לילדים קטנים, 6-14, קהל יעד קטן מידי).

    משחקים עם משחקיות שונה .(כמו פורטל, גיטאר הירו, משחקים של wii) זכו להצלחה, אני רק מקווה שMirror's edge (עוד משחקיות חדשה, משחק שצריך לרוץ בו... ולהתחמק מדברים... אני מקווה שלא יקרה לו מה שקרה לspore

  33. 33

    20:41 09.09.2008 | Summoned Summoned

    10 האגורות שלי

    אני חושב שהבעיה נובעת מהתגברות תופעת הcasual. הרבה מאותם גיימרים לייט לא מחפשים עומק, אלא גרפיקה והנאה פשוטה. זה מוביל בעיקר לכך שמשקיעים (הרבה יותר מדי) בגרפיקה ולא במשחקיות. אני אישית מאמין שרעוינות מקוריים כן ינחלו הצלחה, אך הבעיה היא בביצוע. SPORE לדוגמא, הוא משחק בעל פוטנציאל אדיר. אך מה לעשות שכמו שהוא עכשיו הוא באמת לא משחק של 10 ואפילו לא של 9.
    בנוסף, Mount & Blade, שהוא משחק מאוד מקורי ומושקע, ואני מאמין שרוב האנשים ששיחקו בו נהנו.

  34. 34

    21:08 09.09.2008 | ChaosPower ChaosPower (אורח)

    מסכים עם 25

    ספור גרוע כי הוא רדוד שמנסה למצוא חן בעיני ההמונים במקום להיות משחק עמוק כמו שאמור היה להיות, הרעיון נהדר, הביצוע לא.
    וגם למרות שאני חושב שגרפיקה מאוד חשובה, מעולם לא שיחקתי בקרייסיס, ולמעשה אני מחכה לקנות את פאר קריי 2, כי הוא יהיה גם עם גרפיקה נהדרת וגם משחקיות מצויינת, דבר שחשוב לא פחות. פלוס, עד עכשיו אני עוד משחק בדום הראשון והשני.

  35. 35

    21:34 09.09.2008 | SkatMan SkatMan

    כמה שזה עצוב ככה זה נכון

  36. 36

    21:38 09.09.2008 | ODDin ODDin

    ל-22

    כהערת אגב, RA3 לא נראה כמו משהו מחדש בכלל, ו-SOASE גם כן לא חידש כלום. הוא הכריז על עצמו כעל משחק 4X, אבל נכשל במשימה, היה מאוד מאוד רדוד ולא מורכב יותר ממשחק RTS רגיל. הוא היה חביב, ממש לא יותר מזה.

  37. 37

    22:36 09.09.2008 | emsi the seal emsi the seal

    אני מוכן להישבע שחשבתי שהתמונה של קרייסיס אמיתית

    woot זה נראה כ"כ אמיתי O=

  38. 38

    22:41 09.09.2008 | BOB BOB (אורח)

    הבולבול שלי לא מסכים

    יש כאן כמה דברים נכונים אבל לדעתי גראפיקה זה חלק מרכזי ועיקרי במשחק ולכן הWII זה לילדים בני 8 שאין להם הרבה מה לעשות..
    יש דווקא טכנולוגיות ודברים שאני חושב שהן כן טובות. יש מצלמה אחת שמזה בידיוק את התנועות שלך (לא EYE TOY זה משהו חדש ומיוחד) בידיוק אבל ואתה יכול נגיד להתאגרף או שיש את המשחק החדש של UBISOFT שמופעל ע"י דיבור ואם יודעים לעשות את זה טוב אז זה מצויין. העכבר והמקלדת זה דברים מיושנים וצריך חידוש אבל לדעתי הגאולה לא באה מהWII או מGuitar QUEERO נהפוכו הם רק מרחיקים אותה ורוצים להפוך כמה סינים לעשירים.
    צריך משהו איכותי ואיכותי משמע גראפיקה לא של מאריו ומשחקיות לא של נכים שלא מצליחים לנגן בגיטרה.

  39. 39

    23:46 09.09.2008 | Archmag27 Archmag27

    בגלל זה המשחק הכי טוב שיצא הוא..

    UNREAL TOURNAMENT ולא צריך יותר מזה

  40. 40

    00:40 10.09.2008 | Squall Leonhart Squall Leonhart

    If it ain't broken don't fix it

    אני מעדיף 'סתם עוד' משחק FPS סטייל COD4 מאשר משחק "חדשני", פשטני ורדוד כמו Spore.

    היום קשה מאוד לחדש, יש את Spore שבעצם כל מה שעשה זה לשלב מספר ז'אנרים מסויימים ומה שיצא בסופו של דבר זה משחק די רדוד שבכל אחד מז'אנרים עושה את העבודה הכי בסיסית שאפילו משחקים מאותו הז'אנר לפני 10-15 שנים עשו פי מאתיים יותר מתוחכם, או משחק כמו Mad World שחושב שהוא מחדש משהו אם הוא מציג גרפיקה שחור לבן - למרות שהיא מכוערת רצח.

  41. 41

    06:41 10.09.2008 | itamarga itamarga

    מה?!?!

    טוב, אפשר לומר שהסכמתי עם כמה שורות אחדות מהכתבה הזאת. ספור לא נכשל בגלל המקוריות שלו, הוא נכשל כי הוא הבטיח המון ועשה קצת.

    בקשר לסטארקראפט 2, עשה לי טובה - "אין הבדל"?!

    אותו דבר בקשר לדיאבלו 3.

    COD4 לא מחדש? הצחקת אותי.

  42. 42

    09:48 10.09.2008 | shlomi shlomi (אורח)

    לא סתם רוב התגובות לבקרוב של משחקים זה

    איזו גרפיקה מכוארת בטח משחק דפוק עוד לפני שיודעים על מה המישחק

  43. 43

    13:56 10.09.2008 | GDI GDI

    צודק

    אבל זה לא שינה את דשעתי.סיבה פשוטה:אף פעם לא היה אכפאת לי מגרפיקה.ששיחקתי בC&C3 הירגשתי אותו דבר כמו במשחק הקודם רק פחות טוב ומסחרי בטירוף.

    לעומת זאת,בסימס 2 הרגשתי שוני עצום לעומת הקודם,בלי קשר לגראפיקה(למרות שקל יותר ב3D).

    גראפיקה זה טוב,אך זה לא צריך להיות העיקר.
    איך EA מעיזים לקרוא לעצמם ELECTRIC ART?

  44. 44

    14:14 10.09.2008 | spahYa spahYa

    חשבתי שהתמונה של קרייסיס אמיתית:D

  45. 45

    17:45 10.09.2008 | (אורח)

    עוד כתבה כדי לעשות קצת רעש

    סתם עוד כתבה שאמורה לעורר מחלוקת, אתה טוען שמשחקים כמו ביושוק MGS4 והיילו הם "לעוסים"? סתם עוד כתבה בשביל לעשות רעש ולהביא עוד קצת כניסות לאתר

  46. 46

    19:23 10.09.2008 | Lyhoof Lyhoof

    כמה דברים

    מצד אחד אני לא יכול להגיד שאתה טועה. גם אני, הרבה פעמים יעדיף משחקים "לעוסים" כמו עוד Heroes (למרות ש-3 היה הכי טוב ^^), או חבילות הרחבה למשחקים קיימים וטובים מאשר רעיון חדש. אבל, אני פתוח לרעיונות חדשים, כל עוד יהיו טובים. למשל Viewtiful Joe, קניתי את זה ל-PS2 לפני איזה שנתיים-שלוש אם אני זוכר נכון, ואני יכול להגיד שבאמת נהנתי שם מכל רגע, משחק שונה פשוט. אבל משחקים כמו Spore - ואני מדגיש - לא שיחקתי בזה, לא גורמים לי בכלל לעתניין בהם. עוד משחק שבונים בו עולם משלך.. לא הספיקו רולר-קוסטר וסימס? פשוט Sims מתקדם עם מיני שלבים באמצע. זה ה"חידוש"?

  47. 47

    19:55 10.09.2008 | Sonny Sonny

    45

    קודם כל יובל הזכיר את הידאו קוג'ימה ברישמת היוצרים הגאונים.

    דבר שני:
    היילו כן משחק "לעוס".
    אז כן המולטיפלייר כיף אבל הוא לא מחדש באמת שום דבר מהיילו הראשון.

    אני עדיין יעדיף כל משחק של lion head, ישנים ככל שיהיו, על משחקים fps חדשים שיוצאים ללא גיוון.

  48. 48

    20:38 10.09.2008 | (אורח)

    sonny

    צודק, טעות שלי עם MGS, אבל עדין אני חושב שזה ענין של טעם אישי, B&W עם כל הכבוד למקוריות, ייאש אותי ושיעמם אותי מהר מאוד, COD4 הוא דוגמא נוראית למשחק ממוחזר מפני שהוא פשוט לא כזה, זה רק מצביע על כך שהכתבה נועדה לעורר בלגן וויכוח שוב, כדי להביא עוד כניסות לאתר,איזכור של המשחקים הכי אהובים בשוק בתור משחקים לא מקורים ולעוסים , הרי ברור שכל זה נועד רק כדי להקפיץ את הקוראים הזועמים שלא מוכנים לראות את הCOD4 שלהם מושפל ככה.
    גם משחקי FPS שאכן בנויים על בסיס של משחקים ישנים פשוט עם גרפיקה מפוצצת יכולים להישאר מקוריים ואפילו פורצי, דרך אפילו כמו B&W (!)

  49. 49

    01:38 11.09.2008 | Dante Dante

    לגבי COD4....

    יש רק דבר אחד לציין,
    סדרת COD נמשכת כבר יותר זמן מהמלחמה הערורה שעליה בוססה.
    אז כן אנחנו צועדים במקום עבר 10 שנים.
    P.s.
    Halo sucks

  50. 50

    14:28 11.09.2008 | Mur'gul Mur'gul

    sonny, אתה אהבל

    מעניין אם תבין לבד למה.

  51. 51

    14:40 11.09.2008 | hpbn hpbn

    Shadow of the Colossus משחק מצויין.

    למזלנו, יש אנשים שמבינים על מה אתה מדבר. :P

  52. 52

    18:25 11.09.2008 | maoda maoda

    אני לא מסכים עם הכל

  53. 53

    18:53 11.09.2008 | negrin negrin

    לא יותדע מה איתכם אני עדין משחק ONI

  54. 54

    12:58 12.09.2008 | Daniel Kofman Daniel Kofman

    כנסו

    זה טוב שיש משחקים חדשים .. מה כל שניה עם ממציאים משחק אז לא לעשות אליו איזה המשך לא משהו ? אני נגד ...

  55. 55

    14:51 12.09.2008 | (אורח)

    מעניין מה יעשו כשהגרפיקה תהיה כמו במציאות

  56. 56

    18:18 12.09.2008 | natanet natanet

    בסופו של דבר

    אנשים מתלהבים מדברים חדשים אבל לא שמים לב אם הם טובים או לא כמו ספור

  57. 57

    08:19 13.09.2008 | gamer2008 gamer2008

    משחק רשת בעיברית בחינם!!!

  58. 58

    11:38 14.09.2008 | EvilMana EvilMana

    כתבה מלאה בבולשיט

    זה ממש לא נכון שההתקדמות היא גרפית בלבד. בהרבה מאוד משחקים מהזמן האחרון יש מנועי פיזיקה מתקדמים מאוד למשל.
    בנוסף על כך, העובדה שמשחקי מחשב לא זוכים לתשומת לב ממש לא קשורה להתקדמות הטכנולוגיה וגם ממש לא שייכת. האם ידעת שבארה"ב יש פרסומות לקונסולות ומשחקים בטלוויזיה? ויש פרסום נרחב באינטרנט? זה שבארץ אין שיווק וייבוא נורמלי לכלום כמעט, לא אומר שזה תקף לכל העולם.
    בקשר לעובדה שגרפיקה היא לא הכל אני מסכים מאוד, גרפיקה לא עושה את המשחק. אבל מן הסתם שמפתחים ישאפו להגיע לפוטו-ריאליזם אם הם שואפים למכור את המשחק להרבה אנשים. אני די משוכנע שאם תקנה היום משחק חדש (לא ישן קלאסי וטוב, חדש מ 2007-8), ותהיה לו גרפיקה בסיסית מאוד, ברמת Unreal הראשון, ברמת Half-Life, אתה תתאכזב קצת, לא כן?
    ושלא תבינו אותי לא נכון, אני מכור למשחקים האלה, והבן אדם האחרון שיתלהב ממשחק בגלל הגרפיקה שלו, אבל כשאתה קונה משחק אתה מצפה שיעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים, בדיוק כמו שאתה קונה מסך, מקרר וכל דבר אחד.
    אז נכון שהדרישות מערכת עולות מהר מדי והמחשבים מתיישנים בטיל,אבל לך תעשה משהו נגד זה, If i could have, i would have =\

  59. 59

    16:26 15.09.2008 | boomwolf boomwolf

    לא, אין התקדמות של ממש.

    המשחק היחיד שעשה משהו עם המנועים הפיזיקאלים החדשים חוץ מגופות שעפות מגניב זה HL2 וגם שם זה חלק נכבד.

    למשחקי יריות לא ראינו כמעת שום סוג של נשק שלא ראינו כבר. (שוב HL ו2 יוצאים מכלל זה.), במקרה הטוב זה גרסה שיורה לייזר במקום כדורים או מסור חייזרי.

    שתלך לכל הרוחות הגראפיקה, אני רוצה כיף. כמובן שאני לא רוצה נמוך מדי, אבל לא צריך גראפיקה של קרייסיס שסה"כ שם סתם להצגה ולא תורמת בכלום, מעבר לHL2 באמת לא הייתה סיבה להתקדמות גראפית.

    למה כל משחק שעושה משהו חדש ישר חותף מכל כיוון, בדר"כ ע"י אנשים שבקושי שיחקו בו אם בכלל? B&W עשה דברים שאף אחד לא חשב עליהם לפניו, אבל הוא נחשב רע כי הוא נותן בחירה?

    ספור חטף למה? הוא משחק מעולה. אחד הטובים אי פעם. ובכל זאת-כולם יורדים עליו. למה? כי אין תחרות? כי אי אפשר לצחוק על החדש ולהגיד "אני טוב יותר", כי אין הגדרה מספרית של מי ניצח?

    אתם לא רואים את זה אבל אתם משחקים את אותם 3 משחקים. ולא שהם רעים, אבל מרבית משחרי היריות זה אותו משחק בגראפיקה שונה, מרבית משחקי האסטרטגיה הם דיי אותו דבר. הכול ממוחזר כבר שנים-וזה ככה רק כי אתם בולעים את זה ולא מבקשים חידושים

  60. 60

    23:31 16.09.2008 | גיימר עצבני גיימר עצבני (אורח)

    BIOSHOCK מצלצל מוכר?

    עם כל הכבוד לכתב שאומר שאין הצלחה במשחקים חדשניים. (נתן בלחץ 2 דוגמאות), בואו לא נשכח את אחד המשחקים החזקים שייצאו לפני שנה שכולם הללו אותו על החדשנות שלו ועל העלילה הסוחפת והמרתקת הרבה לפני שהללו את הגרפיקה (שגם היא אגב אחלה). :)
    תודה לאל שעדיין יש צדיקות בסדום כגון UBISOFT שמאמינה כי עלילה טובה, חדשנות, וסאונדטראק טוב הם המתכון להצלחה.

  61. 61

    20:58 19.09.2008 | Greenburger Greenburger (אורח)

    נכון ולא נכון

    יש כמה דברים נכונים בכתבה, וגם כמה לא נכונים, שהמגיבים פה ציינו.
    מבלי להיכנס לוויכוח הזה יותר מדי אני רק אגיד שמה שהכי חסר לי במשחקים היום, זה אתגר ראוי מצד האויבים. כל המשחקים פשוט קלים מדי. אני מניח ש- AI טוב זה אחד הדרכים לעשות זאת, ואם יש מספיק כוח טכנולוגי היום לעשות את זה ומפתחי משחקים לא מנצלים אותו, לא משנה מאיזו סיבה, על אחת כמה וכמה כי אין להם כח להשקיע במשהו חדש, זה באמת חבל.

  62. 62

       | פורסם ע"י