הרשמה

ביקורת: Balatro - פול ג'וקר בפלופ

אין על ההפתעות הגדולות שבגיימינג. זה למה אנחנו אוהבים את התעשיה הזו כל-כך. בואו לקרוא את הביקורת שלנו ל-Balatro ותבינו על מה אנחנו מדברים.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/02/2024

זה משחק שהלופ של כל סיבוב שלו יכול להסתיים בפחות מדקה. שמתי על המשחק הזה, נכון לכתיבה הביקורת, 30 שעות. לכו שחקו ב-Balatro ותבינו איך נראית יצירתיות אמיתית.

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

אני לא יכול לומר שאני שחקן פוקר מי-יודע-מה. אני יודע לשחק, מבין את המשחק, מכיר את החוקים, מכיר את הרצפים השונים והכוח שלהם, מבין מה זה ריבר, פלופ, בליינד ושאר המושגים - פשוט לא מצליח לשבת ולשחק את זה. זה משעמם אותי. זה לפחות מה שחשבתי עד שהגיעו LocalThunk, המפתחים של Balatro והראו לי עד כמה חזק קונספט של משחק יכול להיות כשהופכים אותו על הראש ונותנים לשחקן את כל הכוח בידיים כשהמטרה שלו היא פשוט לשרוד את המשחק.

אני אהרוס לכם את השורה התחתונה כבר מעכשיו: מדובר באחד ממשחקי השנה שלי לשנת 2024.

פוקר הפוך

הקונספט של Balatro באמת פשוט להחריד: זהו משחק Roguelite עם אלמנטים של בניית חפיסה כשהמטרה היא לשרוד כמה שיותר זמן בכל ריצה שלכם. בכל ריצה תוכלו לבחור חפיסה התחלתית שתתן לכם בוסטים (או אפילו תקשה עליכם), כשכל סיבוב מחולק לשלושה מיני סיבובים: בליינד, ביג בליינג ובוס. כל אחד מהמיני סיבובים האלה הוא כמו שלב אותו תצטרכו לעבור. איך עוברים כל שלב? על ידי השגה של צ'יפים. איך משיגים צ'יפים? על ידי יצירת רצפי פוקר מהיד שלכם.

כל סיבוב במשחק יכיל כמות מסוימת של ידיים וזריקות שיש לשחקן. השחקן יכול לבחור עד חמישה קלפים ולשחק בהם כדי להרוויח צ'יפים, במה שנקרא "יד" (או Hand). השחקן גם יכול לבחור עד חמישה קלפים ולזרוק אותם מהיד שלו כדי לשלוף אחרים במהלך שנקרא "זריקה" (או Discard). הסיבוב נגמר כאשר לשחקן אין יותר ידיים שהוא יכול לשחק או שהוא הגיע לרף הצ'יפים שהוא צריך כדי לעבור לבליינד הבא - המוקדם מביניהם.

כמות הצ'יפים שכל יד תביא לכם מורכבת מחוזק הרצף שלכם, פלוס החוזק של כל קלף בנפרד, כפול איזושהי מכפלה שנקבעת על ידי הרצף שלכם. לדוגמא, Flush יביא לכם בסיס של 35 צ'יפים עם מכפלה של 4. נגיד והרצף הזה הוא של הקלפים 3,3,4,2,5, אתם תקבלו עוד 17 צ'יפים. זה אומר שהיד הזו הניבה לנו בסך הכל 52 כפול 4 צ'יפים, כלומר 208 צ'יפים. אם הסף שלנו לסיבוב הוא 300 צ'יפים זה אומר שהיד הבאה תצטרך להביא לנו 192 צ'יפים כדי שנוכל לעבור לשלב הבא.

כל זה נשמע מאוד לא מעניין, עד שאנחנו מוסיפים את כל הבונוסים והיכולות השונות שנפתחות לנו. בנוסף לקלפי משחק רגילים, המשחק מכיל ג'וקרים, כשכל ג'וקר נותן לנו בונוס מעניין כלשהו (עד חמישה ג'וקרים בכל ריצה). ג'וקר מסוים ייתן לנו פלוס 4 למכפלה עבור כל קלף לב שאנחנו נשחק. ג'וקר אחר יוסיף עוד 0.25 למכפלה שלנו עבור כל קלף שהוספנו לחפיסה בריצה הזאת. ג'וקר נוסף בכלל יסתכל על הקלף הכי חלש שנשאר לנו ביד ולא שיחקנו ויוסיף פי שניים מהערך שלו למכפלה. הג'וקרים הם באמת אחד הכלים המעניינים לניצחון בכל ריצה.

ברגע שניצחנו סיבוב כלשהו, אנחנו נקבל כסף איתו נוכל לקנות קלפים חדשים לחפיסה, קלפי ג'וקר וסוגי קלפים נוספים בדמות טארוט ופלאנט. קלפי פלאנט יחזקו ברמה אחת סוג מסוים של רצף: אם נתקלתי בקלף פלאנט שמחזק Flush נניח, במקום בסיס של 35 כפול 4, הוא יהיה 50 כפול 5. קלפי טארוט יתנו לנו כבר יתרון מובהק יותר כשכאן גם מתחיל הכיף האמיתי של Balatro והחלק הבא של הביקורת שלי.

כל ריצה מעניינת מהקודמת

המשחק החדש של LocalThunk קם ונופל על היצירתיות של השחקן שלו. את היצירתיות הזו השחקן משיג על ידי סוגי הקלפים השונים ואיך הוא משחק איתם. לפעמים המהלך הנכון יהיה לזרוק יד שלא תתן לכם ניקוד כדי להגיע למצב בו היד הבאה שלכם תהייה פשוט היסטרית עם כמות צ'יפים לא נורמלית. יכול להיות שהשגתם מוקדם יותר במשחק ג'וקר שמאפשר לכם ליצור Flush ו-Straight עם קלף אחד פחות (כלומר ארבעה קלפים ולא חמישה), ותרצו לשלב אותו עם קלף הג'וקר שנותן בונוס עבור כל קלף לב שמשוחק.

בשלב הזה, למה לא לחפש קלפי טארוט שמשנים חלק מהקלפים שלכם בחפיסה לקלפי לב בשביל סיכוי גבוה יותר למצוא קלפים כאלה ולעשות מהם רצף? ואם כבר זה - למה לא לשלב את זה עם הג'וקר שהזכרתי קודם לכן שמגדיל את ההכפלה שלו כל פעם שאתם מוסיפים קלף לחפיסה - הרי ממילא אתם תוסיפו עוד קלפי לב לחפיסה שלכם - בייחוד אם יש להם בונוסים כאלה ואחרים כמו אקסטרה צ'יפים או הגדלה של ההכפלה שלכם, לא? אתם מבינים מה הולך כאן? מקונספט פשוט למדי ואפילו על גבול המטופש, Balatro הפך לאחד המשחקים המסקרנים, המהנים והאינטנסיביים שיצאו בתקופה האחרונה.

כל אלו ולא הזכרתי בכלל את סיבובי הבוס שלפעמים מרגישים כמו בוסים אמיתיים וקשים ממשחק אימה. סיבוב בוס, בנוסף להיותו הסיבוב עם סף הצ'יפים הכי גדול בסט, גם מוסיף עוד אלמנט מקשה שגורם לשחקן לשקול כל צעד שלו. מדברים קטנים יחסית כמו איבוד של שני קלפים אחרי משחק של כל יד, ועד לתנאים כמעט לא אפשריים, כמו יד ראשונה שמשוחקות כולה הפוכה מבלי לדעת אם תבזבזו תור ועד משחק בלי זריקות או יותר גרוע: עם יד אחת בלבד. כמה מהניצחונות הכי גדולים שלי בקרבות הבוסים הללו הגיעו מתוך למידה של המשחק והבנה של הקלפים שלו וגם - כן, כן - אמונה בלב הקלפים ומה שהם הולכים לזרוק לעברי ברגע שאני אזרוק את הקלפים שמפריעים לי.

סיום כל סט של בליינד, ביג בליינד ובוס יפתח סט חדש עם שלושה סיבובים חדשים, כשהפעם ה-Ante (דמי הימורים בעברית), עולה שלב. זה אומר סף צ'יפים גדול יותר מסיבוב לסיבוב, בוסים מאתגרים יותר וקרבות פוקר קשים יותר. שחקנים מנוסים עם כסף או עם חפיסה טובה גם יכולים לוותר על בליינדים בשביל בונוסים כמו סט קלפים חדש עם אופציה לאיזה ג'וקר מעניין או אקסטרה כסף לחנות בסיום הסיבוב הבא. כל הבחירות הללו נמצאות בידיים של השחקן ואני מת על זה שהמשחק לא מתבייש לתת לשחקן לעשות את הטעויות שלו ולהפסיד ריצות בגלל חטא הגאווה או מהלך לא נכון.

משהו שפחות שמתי עליו דגש בביקורת הוא רמת הקושי של המשחק. הסיבה שלא שמתי עליו דגש גדול מדי הוא כי רמת הקושי משתנה ממש לפי הרצון של השחקן. אחרי סיום של ריצה מלאה ב-Balatro (ניצחון ב-Ante רמה 8), השחקן יוכל להמשיך לשחק או לפתוח ריצה חדשה עם חפיסות חדשות ומעניינות כמו כאלו שיתנו לכם יותר כסף פר ידיים שנשארו לכם בסוף הסיבוב, או אפילו חפיסות שמוותרות לחלוטין על הקונספט של קלפי מלוכה. המשחק גם לא מפסיק לתת קלפי ג'וקר חדשים כשאתם מסיימים משימות מסוימות, כמו לסיים ריצה מבלי להביא יד עם זוג, או להשתמש בכל קלפי הלב שלכם בסיבוב אחד.

נכון, הלופ של המשחק רפטטיבי למדי, אבל אתם מתחילים לשים לב לרפטטיביות ב-Ante ברמה של 6 או 7 ואז זה כבר אבוד: אתם עם רעל בעיניים ומוכנים לעשות הכל כדי לסיים את הריצה שלכם עם ניצחון על הג'וקרים של המשחק. הפרזנטציה של Balatro מאוד פשוטה (כיאה למשחק פשוט), אבל כמו עם Penny's Big Breakaway (ביקורת בדרך), היא אפקטיבית מאוד. כל האפקטים השונים של המשחק, מהויז'ואליים - אפקט ה-CRT, הפיקסלציה, ועד האודיו של המשחק - גס ואגרסיבי, כולם באים לשרת את האדרנלין הזה שאתם מקבלים כשאתם מצליחים ליצור רצף ענק של צ'יפים ומכפלות כדי להגיע לכמות מטורפת של צ'יפים בסוף התהליך.

השורה התחתונה

עזבו, אני אסכם את המשחק הזה באותו הקו שהתחלתי איתו את הביקורת הזאת, כי זאת הביקורת שלי ואני אחזור על עצמי כמה שאני רק רוצה. Balatro זה משחק קצר וקטן שלוקח את הקונספט של Roguelite ומשתמש בו כדי להוציא עוד רובד של פוקר שאני לא חושב שאף אחד מאיתנו ציפה לו. זה משחק שהלופ של כל סיבוב שלו יכול להסתיים בפחות מדקה. שמתי על המשחק הזה, נכון לכתיבה הביקורת, 30 שעות. יודעים מה, לא - אני אתן לכם עוד משהו.

ממש בסוף השבוע שעבר, כתבתי לכם כאן שאם אתם מאלה שאומרים משפטים כמו "אין מה לשחק" או "אין יצירתיות יותר בגיימינג", להפסיק להסתכל על משחקי AAA גדולים שקמים ונופלים על היכולת שלהם לעשות כסף ולזכות באהדת מיינסטרים, ולחפש את המשחקים היצירתיים אצל החברות הקטנות יותר, איפה שהיצירתיות והחזון הם אלו שמתווים את הדרך להצלחה שלהם. לכו שחקו ב-Balatro, תבינו איך נראית יצירתיות אמיתית, ושלא תעזו לומר דבר כזה עוד פעם בלי לבדוק את תעשיית האינדי.

וגם תתמכו בה כמובן, כדי שנקבל עוד משחקים כאלה וכמו Pizza Tower ו-Neon White.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • לופ משחקיות מהממכרים בתקופה האחרונה
  • לוקח קונספט מוכר ומלביש עליו מכניקות מעניינות
  • המהירות של כל סיבוב גורמת למשחק לנוע בקצב מהיר
  • כל ריצה מרגישה מרעננת וחדשה
  • רמות קושי משתנות ותמיכה ב-New Game+
  • פרזנטציה שתורמת לרצון ולהמשיך ולשחק

הרע

  • יהיה רפטטיבי לשחקנים מסוימים

והמובייל

  • איך המשחק הזה לא נמצא על טלפונים, איך?!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:48 04.03.2024 | ירון ירון (אורח)

    אני חושב שפחות ראוי לשחק משחקי קלפים מהסוג הזה באתר שרובו בני נוער וכדומה

  2. 2

    14:58 04.03.2024 | צחקתי צחקתי (אורח)

    האתר ברובו בני 30 הם אומרים את זה מלא פה , גם מה יש לך נגד המשחק הזה הוא נראה באמת מעניין

  3. 3

    18:26 04.03.2024 | עיציק החרדון עיציק החרדון (אורח)

    ביקורת מעולה שמואל יא כוכב

  4. 4

       | פורסם ע"י