הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Go

אחרי שהמתחרות הכינו את השטח, Lenovo הגיעה עם התשובה שלה לשוק גיימינג ה-PC הנייד עם ה-Legion Go! בואו לקרוא מה חשבנו על המוצר המסקרן של החברה!

אם מה שאתם מחפשים זה את הכל, בכל מקום, בבת אחת עם מכשיר ה-PC Gaming הנייד שלכם, ה-Legion Go יספק את הסחורה

עותק לסיקור סופק לנו על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

טוב אז היה לי את ה-Nintendo Switch, ה-Nintendo Switch Lite וה-Nintendo Switch OLED. אחריו הגיעו ה-Steam Deck, ה-ASUS ROG Ally, ה-AYANEO 2S ועכשיו אנחנו עם ה-Lenovo Legion Go. אז כן, זה נראה שאפשר לקרוא לי בכינוי "שמואל ניידים בע"מ", כמו שאדם מקבוצת 1Up Club ויגאל מפודקאסט "איפה הצ'קפוינט" התחילו להדביק לי. מצד שני, גיימינג PC נייד תמיד היה חלום ורוד שלי ועכשיו כשיש לנו כזה מבחר, תהיו בטוחים שאני עומד לסקר כמה שיותר מהם. הביקורת הזו תתמקד בכניסה המפתיעה והדיי גרנדיוזית של לנובו לשוק המכשירים הניידים, כשהיא עושה את זה עם מכשיר שמצליח איכשהו ליצור באזז והתרגשות מחודשת. כרגיל, ממש מתחת לפסקה הזאת אתם תמצאו תוכן עניינים קצר עם כל החלקים השונים של הביקורת. אז בואו נראה איך הכניסה של לנובו לשוק הזה נראית עם ביקורת מקיפה מאוד ל-Legion Go!

תוכן עניינים:

  1. עיצוב, איכות בנייה ושלטים
  2. תוכנת ה-Legion Space של לנובו
  3. מצב ה-FPS המיוחד - גימיק או לא?
  4. בדיקות ביצועים
  5. פתרון ה-RSR של AMD והשפעתו על ה-Legion Go
  6. מה כדאי לי לקנות?
  7. השורה התחתונה

Super Switch Max XL

לעומת המכשירים האחרונים שיצא לי לסקר כאן באתר, ה-Lenovo Legion Go גדול. אני אחדד: זהו אחד מהמכשירים הניידים הכי גדולים שאתם יכולים להשיג במחיר סביר ובזמן סביר (ה-ONEXPLAYER הוא אולי קרוב אליו באותו הגודל אבל לרוב הישראלים יהיה קשה או פשוט לא משתלם להשיג לעצמם את המכשיר הזה). אני חושב שהבחירה של החברה נבעה בעיקר מהעובדה שהם רצו לבדל את עצמם משאר המתחרים עם מוצר יותר גדול ויותר מאסיבי. הנ"ל גם בוודאי קשור לשאר הפיצ'רים של המכשיר אותם אני אפרט בהמשך החלק הזה של הביקורת.

אז כאמור זהו מכשיר גיימינג נייד מאוד גדול: המסך עצמו הוא מסך עם גימור משתקף של 8.8 אינץ', כשהמימדים שלו עם השלטים מגיעים לכמעט 30 ס"מ לאורך ו-13 ס"מ לרוחב. זהו גם מכשיר כבד יחסית: 854g עם השלטים עצמם, כשעם הקייס שמקבלים עם המכשיר, הוא כבר עובר את ה-1.2 ק"ג של מכשיר בתיק שלכם (הקייס עצמו שוקל 481 גרם לפי המדידות שלי). הסיבה לכך, נוסף לגודל המסך עצמו, כנראה נעוצה בסוללה של המכשיר: מדובר בסוללה של כמעט 50Whr שאמורה להחזיק לכמות נכבדת של זמן, אבל בפועל המכשיר יעבוד לכם בין 1:50 לשעתיים וקצת במשחקי AAA (לא שונה ממכשירים אחרים במובן הזה, לצערי). לצערי הרב מאוד, לא יכלתי לפתוח את המכשיר כמו שיכלתי עם ה-AYANEO או ה-Steam Deck, שכן המכשיר חזר ללנובו אחרי התקופה הקצרה שלנו ביחד. זה אומר שאין לי יכולת לבדוק את כל נושא התיקונים העצמיים של המכשיר שזה קצת חבל.

בחלק העליון של המכשיר תוכלו למצוא את הרמקולים, חיבור ההטענה של USB-C 4.0 שמתפקד גם כחיבור DisplayPort 1.4 למסכים תומכים (וכיוצא בזה גם תומך ב-eGPU למי שרוצה להוציא עוד כמה אלפי שקלים על כרטיס מסך חיצוני נוסף), כפתורי שליטה בווליום, כניסה לכרטיס MicroSD, כפתור ההדלקה/כיבוי של המכשיר וחיבור 3.5mm לאוזניות ומיקרופון. בחלק התחתון של המכשיר יש עוד חיבור USB-C 4.0 שגם הוא יכול לתפקד כחיבור DisplayPort 1.4. רוב החיבורים של המכשיר נמצאים בחלק העליון שלו שזה נחמד מאוד - פחות התעסקות עם כבלים שיוצאים מהתחתית של המכשיר. כן הייתי שמח אם חיבור ה-MicroSD היה נמצא מאחורי ה-Kickstand של המכשיר בשביל אקסטרה בטיחות.

השלטים של המכשיר הם הראשונים שאני מתנסה איתם שמכילים את הטוב מכל העולמות: הם גם גדולים מאוד, גם נוחים לשימוש (גודל נהדר של כפתורי ABXY וה-D-Pad), כמות נהדרת של כפתורים אחוריים שניתן לקאסטם באופן אישי (עוד על כך מאוחר יותר בביקורת), מקלות תזוזה מעולים (אפילו שהם לא מקלות Hall Effect, שזה קצת מבאס) ואפילו Trackpad ייעודי כמו עם ה-Steam Deck שנמצא בשלט הימני. הדבר היחיד שאני לא עף עליו הוא ה-D-Pad. אני חושב שהוא קליקי מדי ואני מעדיף את ה-D-Pad שלי יותר רך עם אפשרויות תנועה חלקות יותר בין הכפתורים השונים (כמו במשחקי לחימה או פלטפורמה).

הפיצ'ר הגדול של המכשיר הזה הוא השלטים הנשלפים שלו: בדומה ל-Nintendo Switch, החברה החליטה לאפשר לכל שלט להתנתק מהמכשיר ולהשתמש בהם בנפרד. חיבור וניתוק של השלטים דיי פשוט - הם מחוברים לחלק המרכזי בעזרת מגנטים ובעזרת כפתור קטן בתחתית השלטים, ניתן לנתק אותם. באריזה עצמה לא היה מעמד שיהפוך את שניהם לשלט אחד מחוץ לאריזה, אז זה נראה שהמטרה היא להשתמש בהם כמו שהם, פשוט מחוץ למכשיר עצמו שהוא כאמור, דיי כבד. יש עוד פיצ'ר לאחד השלטים אבל נגיע אליו מאוחר יותר בביקורת.

אז בתכל'ס, מדובר במכשיר נייד - אבל רק בקושי. הוא גדול וכבד, אבל זה גם תורם לתחושת האיכות מאיך שהוא נראה ואיך הוא בנוי. זה גם מסביר את הבחירה של לנובו להשתמש בשלטים מתנתקים ולשים Kickstand גדול ומאסיבי על המכשיר כדי שיהיה אפשר להעמיד אותו על שולחן ולשחק איתו כשהשלטים מנותקים ממנו. לבני אדם גדולים יותר כמוני עם אצבעות ארוכות ויותר כוח בידיים, מכשיר כזה לא יפריע במיוחד, אבל הפרש של יותר מ-200 גרם מול המתחרה הקל ביותר שיש לו באותה קטגוריית משקל לא בא ברגל.

בקטגוריית השמע, החברה עשתה בחירה מודעת להשתמש ברמקולים שנמצאים בחלק העליון של המכשיר, ובעוד שלא מדובר באותה האיכות של רמקולים שהם "Front Facing" (כלומר פונים לכיוון השחקן), הרמקולים כן משמיעים סאונד טוב וגם מצליחים להשקיט קצת מהרעש של המאווררים בזמן המשחק. אני רק אציין כי הרעש לא גדול במיוחד, זאת למרות שפתרון הקירור של לנובו עושה את עבודתו נאמנה: הכי הרבה שהגעתי אליו בזמן הכנת הביקורת הזו היה אזור ה-68 מעלות במצב נייד וכמעט 73 מעלות במצב מחובר לחשמל שזה פשוט נפלא. כמובן שאתם תוכלו להשתמש במאוורר של המכשיר בפול גז ואז הוא גם ירעיש יותר, אבל זה לשיקולכם והרמקולים בהחלט מנסים להשקיט קצת את הרעש שלו.

תנו לי קצת (Legion) ספייס

מכאן רוב הביקורת הולכת להיות עם הרבה פחות "ביקורת" ויותר דברים חיוביים שיש לי לומר על המכשיר הזה של לנובו. נתחיל עם האפליקציה שמגיעה יחד עם המכשיר: ה-Lenovo Legion Space. אני חושב שמה שאפשר לראות כאן זה את לנובו לומדת מכל אחת מהמתחרות שלה ויוצרת את מה שהוא בעיניי, השקת אפליקציית ניהול המשחקים הטובה ביותר כרגע בשוק גיימינג ה-PC הנייד שהוא לא ה-Steam Deck. מידע על המכשיר שלנו כולו, גישה נוחה לשליטה ב-TDP של המכשיר (כמה כוח הוא שואב בכל רגע נתון בשביל להריץ תוכנות ומשחקים), שליטה במאווררים ברמה של Full Blast או לא, שליטה ברזולוציה של המכשיר בצורה סופר נוחה, קצב הרענון, ניטור אחרי FPS וחום המכשיר, הפעלת RSR ועוד המון הגדרות אחרות שזמינות לנו בלחיצה דיי פשוטה על מקש שנקרא R שנמצא בחלק הימני העליון של המכשיר (או השלט הימני בקיצור).

בנוסף, ה-Space עצמו מכיל את אחת הגישות הנוחות והנעימות לשימוש למשחקים השונים שהתקנתם על המכשיר. בנוסף ליכולת להתקין אפליקציות שונות כמו GOG, Steam ו-Epic Games Store דרך ה-Legion Space עצמו, התצוגה של המשחקים דרך חלון ה-Library הוא כל-כך נוח שזה כמעט מרגיש כמו מיני Steam Deck במובן הזה. מת על איך שהאפליקציה הזאת נראית ואיך שהיא עובדת, למרות שכרגיל - יש לי סייגים ויש לי שיפורים שהייתי שמח אם היו מוטמעים באפליקציה.

ה-Frame Monitor לא מציג לנו את ה-TDP שכרגע המכשיר לוקח, כשלאנשים כמוני שאכפת להם מספיק כדי להפעיל את זה, זה פשוט מציק שאני צריך להשתמש ב-RTSS כדי להציג את זה בעצמי. זה יופי של אינדיקטור לכמה כוח המכשיר לוקח וחבל לי שזה לא מוצג. הנ"ל נכון גם לגבי מהירות השעון של ה-CPU וה-GPU - אחוזים זה פשוט לא מספיק. זהו משהו יחסית בסיסי, אז אני דיי בטוח שלנובו יוסיפו את האופציה הזו בפאץ' ל-Legion Space בהמשך. חוץ מזה, תוספות שליטה בהגדרות מיוחדות משלי, או אפילו שליטה בכמות ה-RAM ששמור למעבד הגרפי במקום להסתמך על ההגדרות של לנובו, גם כן היו נחמדות.

בעוד ששתי ההערות הראשונות מרגישות לי יותר כמו Nitpicking מאשר הערות אמיתיות, אני כן מתרעם מהעובדה שאני לא יכול לקנפג את המקשים האחוריים כדי שיהיו קיצורי מאקרו או פונקציות שונות במכשיר. אני מאוד אוהב לצלם תמונות בעזרת המקשים האחוריים של המכשירים שלי, או להפוך את אחד המקשים האחוריים לשילוב של Alt+F4 לסגירה זריזה של משחקים. הייתי שמח אם הם היו מוסיפים את זה בעתיד. גם עם הבעיה הזאת, בסך הכל הייתה לי חוויה טובה מהתוכנה הייעודית של לנובו, וזהו יופי של סיפתח מבחינת אפליקציה ראשונית שרק תתפתח - במיוחד אל מול החוויה הנהדרת של ה-Steam Deck שהיא עדיין, גם היום, ה-Benchmark שלי בכל הנוגע לדברים מהסוג הזה.

גימיק - אבל אחד שעובד

דבר אחרון לפני שאנחנו עוברים לדבר על היכולות והכוח של המכשיר: כפי שכתבתי קודם, השלטים נשלפים. הפיצ'ר הנוסף של השלט הימני הוא שהוא יכול גם לתפקד במצב מיוחד בשם FPS שמאפשר לו להיות מעין עכבר. הוא אפילו מגיע עם מעמד שמאפשר לו להחליק על גבי משטחים כשהמקשים האחוריים והעליון נהיים כמו כפתורים של עכבר. עכשיו גילוי נאות כן ואמיתי: הייתי בטוח במיליון אחוז שזה גימיק מיותר. משהו שלנובו החליטו לעשות סתם כי הם חשבו שזה מגניב ותו לא. אני עדיין חושב שזה מוזר מאוד, אבל תקשיבו - זה עובד מדהים.

במשחקים כמו Doom Eternal זה עושה פלאים לצורת המשחק שלי על המכשיר, כשאני מצליח לבצע מהלכים הרבה יותר מדויקים והרבה יותר בזכות צורת השליטה הזאת. היא עובדת בצורה כמעט אינטואיטיבית, כשבעוד שהיה לי רגע קטן של הסתגלות זה עבר בצורה הרבה יותר טובה ממה שחשבתי. אפילו במשחקים כמו Armored Core מצאתי את עצמי נהנה בצורה שלא ציפיתי לה מצורת השליטה הזאת. האם היא חשובה לביקורת הזו? לא ממש: אם כבר, צורת השליטה הזו קצת מייתרת את המובן של "מכשיר גיימינג נייד", אבל זה כן הופך את ה-Legion Go לוורסטילי בהרבה ממכשירים אחרים בשוק בכל נושא המשחק השולחני.

ו-Go, זה נותן לי כוח

טוב סיימנו עם דברים שקשורים לחיצוניות של המכשיר: הגיע הזמן לבדוק את הפנים של המכשיר החייתי של לנובו. על הנייר אין המון הבדלים בינו לבין המתחרה הגדול והעיקרי שלו, ה-ROG Ally של ASUS, אבל כן יש כמה דברים מעניינים ששווה לציין. נתחיל קודם כל עם המפרט של המכשיר:

  • מסך: 8.8 אינץ', 144Hz ,1600p
  • מעבד: AMD Ryzen Z1 Extreme
  • זיכרון: 16GB 7500Mhz LPDDR5X
  • אחסון: Up to 1TB PCIe 4.0 NVMe M.2
  • קישוריות: WiFi 6E 802.11AX, Bluetooth 5.1

בסך הכל, לא שונה במיוחד ממה שיש למתחרות להציע, אני כן רוצה לתת שתי הערות לגבי המפרט של המכשיר, כשעל השנייה גם נפרט יותר בהמשך כי היא השפיעה על הבדיקות שלי. הדבר הראשון שרציתי להתייחס אליו הוא ה-RAM של המכשיר. 16GB זה לא הכי גדול שיצא לי לבדוק, אבל מדובר בזיכרון RAM מאוד מהיר. הנ"ל יכול גם להשפיע גם על ביצועים ברמה מסוימת, אז אני ממש שמח שלנובו בחרו ללכת על זיכרון מהיר וחזק במיוחד. הדבר השני קשור במסך הגדול של המכשיר והרזולוציה שלו.

בכל עניין המסך בגודל של 8.8 אינץ' כבר נגענו בחלק הראשון של הביקורת, אלו שאר האלמנטים שלו שטיפה התעלמנו מהם: מדובר במסך ברזולוציה של 1600p וקצב רענון של 144 הרץ. שני הנתונים האלה הם ה-י-ס-ט-ר-י-י-ם למכשיר גיימינג נייד. אני מאמין שבגדלים מסוימים של מסכים רזולוציות נמוכות דווקא משחקות תפקיד חשוב באיך משחק נראה ומרגיש. סתם אם ניקח לדוגמא את ה-Steam Deck, אני חושב למסך בגודל 6-7 אינץ', רזולוציה של 720p/800p זה מושלם - במיוחד עם פיזור פיקסלים טוב. אפילו ה-AYANEO 2S שסיקרתי כאן באתר שהגיע ברזולוציה של 1200p הרגיש לי קצת מוגזם. הפעם, עם רזולוציה מוגזמת, החלטתי לעשות בדיקות מוגזמות.

בשביל בדיקות הביצועים שלי לקחתי את המכשיר בתצורה הניידת שלו במצב Performance (כלומר אזור ה-25W TDP), לקחתי משחקי AAA ומשחקי אינדי קטנים יותר כאחד ובדקתי את כולם ברזולוציה המקסימלית של המכשיר: 1600p. משוגע? אוליי, אבל דיי נו, נמאס לי: החברות רוצות לתת לנו מסכים גדולים יותר, חדים יותר ועם רזולוציה גבוהה יותר במכשיר נייד, אני הולך לבדוק אם זה בכלל משהו שהן היו צריכות לעשות. רק אוסיף שכדי לעזור קצת ל-Z1 Extreme, החלטתי גם להשתמש ב-FSR במשחקים שבהם אני יכול, עם כיוון לביצועים טובים יותר: ב-Spider-Man לדוגמא השתמשתי בהגדרה של FSR לכיוון ל-60 פריימים לשנייה, ב-God of War הלכתי על הגדרות Performance וכו'. להלן תוצאות בדיקות הביצועים שלי:

כפי שניתן לראות, לא מזהיר במיוחד. גם עם שימוש ב-FSR אגרסיבי ואפילו הורדה של ההגדרות עד ל-Low במקרים מסוימים, המשחקים הגדולים לא מצליחים להגיע למצב של עבודה יציבה ב-1600p. כמובן שהמצב הזה לא משנה במיוחד למשחקי האינדי שבדקתי ששניהם רצו בצורה מושלמת ב-144 פריימים לשנייה, או המקסימום שהמפתחים הביאו להם. אני כמובן לא באמת יכול להשוות למתחרים - גם כי מדובר באותו המעבד ברוב המקרים וגם כי אין להם רזולוציה דומה. עכשיו שלא תבינו לא נכון - המסך עצמו מבחינת חדות ואיכות תמונה נהדר - 1600p על מסך של כמעט 9 אינץ' מספק איכות תמונה ומשחק נהדרים במשחקי האינדי השונים וגם בחלק ממשחקי ה-AAA ששיחקתי. אבל כשהמשחקים מקרטעים זה פחות שווה את זה. למזלנו, יש פתרון.

הערה אחרונה לגבי הביצועים בחלק הזה של הביקורת: יש אופציה לחבר את המחשב הקטן הזה גם לשקע חשמלי והוא כבר יעלה את כמות ה-TDP שהוא עושה בו שימוש לבערך 30W. האקסטרה כוח הזה מזיז את כל המשחקים ברשימה שלי (למעט האינדי, שמצבם כאמור, נהדר), לאזור ה-30 פריימים לשנייה קבוע ויציב על המכשיר. במקרים מסוימים כמו עם RE4 ו-Miles Morales גם עברתי לכיוון ה-40FPS. משחק ב-1600p הוא אפשרי על המכשיר בעזרת FSR - רק תתכוננו להיות מחוברים לחשמל.

לנובו יוצרת בעיה - ש-AMD מתקנת

אז הרזולוציה לא באמת פיזיבילית לעומת הכוח שה-Z1 Extreme מסוגל לספק (למעט משחקי אינדי שם מדובר בשיחוק אמיתי). תוסיפו לכך את העובדה שמסך שמריץ רזולוציה גבוהה יותר יצרוך יותר סוללה ואתם מקבלים שאלה מאוד חשוב והיא... למה? למה שלנובו, שעד כה היו ידועים אצלי כחברה דיי חסכנית ודיי הגיונית מבחינת המשאבים שהיא משתמשת בהם במחשבים שלה ובמוצרים נוספים שלה שסיקרתי, תוציא מכשיר עם ביצועים סבירים במקרה הטוב ורעים במקרה הרע? אז פה ל-AMD הפתרונים.

במקרה הזה, שימוש בטכנולוגיית ה-RSR של AMD איפשרה לי להוריד את הרזולוציה של המשחקים שאני משחק בהם למשהו שאני מאמין שהוא קצת יותר סביר למעבד מהסוג הזה כמו 800p או אפילו 1200p במשחקים מסוימים ולתת לדרייברים של AMD לעשות Upscale של התמונה ל-1600p. האיכות לא חדה ולא חלקה כמו רינדור ישירות ב-1600p אבל עם התוצאות אי אפשר להתווכח: המכה הקלה הזאת בכנף בהקשרי רזולוציה וחדות מתגמדת לעומת כמות הפריימים שאני יכול להוציא עכשיו מהמכשיר. אני גם מזכיר שזו ירידה גרפית בהשוואה להרצה ב-1600p: המשחקים עדיין נראים יותר טוב מאם הם היו רצים פשוט על 800p בלי שום נגיעה בכלל.

ב-Ratchet and Clank: Rift Apart אני מרוויח עוד 20 פריימים לשנייה - עלייה של 200 אחוז בכמות הפריימים שאני מקבל על אותן הגדרות. כנ"ל גם God of War שקודם קירטע ועכשיו רץ בצורה נהדרת על המכשיר. גם משחקים אחרים כמו Resident Evil 4 ו-Miles Morales נהנים מהטכנולוגיה הזו כשהראשון כבר עובר את ה-200 אחוז עלייה בביצועים. היא כמובן נמצאת גם במכשירים אחרים מבוססי AMD + Windows, אבל בתכל'ס. כאן זה אקסטרה חשוב, בעיקר בגלל הרזולוציה הגבוהה של המכשיר הזה.

זה הופך אותו למכשיר מדהים למשחקי אינדי שיהנו ממסך גדול יותר בקצב הריענון הכי גבוה שקיים היום במכשירי גיימינג ניידים, ומצד שני, יצליח לספק ביצורים סבבה לגמרי גם עבור משחקי AAA עכשוויים. האם הייתי שמח אם זה היה מסך ברזולוציה נמוכה יותר? כן, עדיין - אני חושב ש-1200p היה מספיק כאן, אבל עכשיו אני מדבר רק בהקשרי זמן סוללה שסובל מכל הנושא הזה, כי זה נראה שאת המשוכה העיקרית של הביצועים עברנו בהצלחה, והמטרה של לנובו הושגה כאן: המכשיר הכי חזק והכי גדול שהיא רק יכולה להביא.

אז את מי לבחור בסופו של דבר?

טוב הגענו לשאלה ששואלים אותי הכי הרבה: אז מה כדאי לי לקנות, Steam Deck או Legion Go? מה יותר שווה, ROG Ally או Legion Go? אם היית צריך לבחור בין ה-Legion Go ל-AYANEO מה היית בוחר? קיבלתי את השאלות הללו עוד לפני שנגעתי בכלל במכשיר החייתי של לנובו, אז אפשר היה לראות שיש כאן בארץ (ואצל קוראי האתר מסתבר), הרבה ציפייה כלפי המכשיר הזה. בשורה התחתונה אני אסכם בצורה יותר רחבה אבל שתדעו קודם כל שמדובר ביופי של מוצר, לפי דעתי - אבל אני חושב שאני קצת מבין איך החלוקה תיראה. תחשבו על הפסקאות הבאות כמיני כתבה נוספת שקשורה להבדל בין הקונסולות השונות ולמי תתאים כל אחת מהקונסולות.

  • אני אוהב זמן ואינדי - Steam Deck. לאלו מכם שעוד לא יודעים, בחברת Valve החליטו לצאת עם שדרוג קל ל-Steam Deck בשם Steam Deck OLED שיחד עם מסך OLED חדש שתומך ב-HDR, גם בא עם סוללה גדולה יותר ומעבד חסכן יותר. זוהי עדיין האופציה הזולה ביותר, אבל גם החלשה ביותר, כך שאם המטרה שלכם היא זמן סוללה, פחות התעסקויות עם מערכת ההפעלה ודרייברים, משחקי אינדי, משחקי AA ואימולציה, תחסכו את הכסף וקנו Steam Deck OLED (גם Steam Deck LCD זו אופציה, אבל קצת קשה לי להמליץ עליו בעולם בו ה-OLED פשוט טוב ממנו בכל קטגוריה למעט המחיר).
     
  • אני אוהב כוח, אבל קומפקטי - ROG Ally/AYANEO 2S. לאלו מכם שרוצים עוד כוח עם המכשיר הנייד שלכם, אבל עדיין רוצים שהוא ירגיש נייד, המכשירים של ASUS ו-AYANEO יתאימו לכם יותר. מדובר במכשירים קטנים יותר, עם מסך קטן יותר ופחות פיצ'רים נוצצים כמו Trackpads והרבה כפתורים נוספים. יש לי את שני המכשירים, אז אני יכול לומר לכם שמבחינת מחיר ה-Ally יהיה לכם עדיף, אבל מבחינת כוח נטו, ה-AYANEO יתאים לכם יותר.
     
  • הכל, בכל מקום, בבת אחת - Lenovo Legion Go. פה אנחנו כבר נכנסים לקטגוריה של אלו שלא באמת רוצים להתפשר על כלום ומוכנים למשקל גדול יותר של המכשיר שלהם. למעט VRR שהייתי מת אם היה בו, ה-Legion Go מכיל כל פיצ'ר שאתם רק רוצים במכשיר גיימינג PC נייד: שלטים מתנתקים עם אופציה להפוך אחד מהם לעכבר, מסך גדול ויפה, רזולוציה מרשימה, כוח הסוס של הקונסולות בפסקה הקודמת, אפשרות תמיכה ב-MicroSD, רמקולים מעולים ופתרון קירור מצוין. כאמור, המשקל גדול יותר, אבל אם אתם אנשים גדולים זה לא צריך לשנות לכם ואם אתם מתכוונים לשחק במכשיר בבית אז תמיד יש לכם מצב שולחני - רק שבניגוד ל-Switch נניח, כאן יש לנו מסך גדול מספיק כדי שזאת תהייה אופציה סבירה.

זהו בגדול לגבי הבחירה. זאת ביקורת ל-Lenovo Legion Go, אבל בחיי שלא ראיתי כזאת התעניינות בהשוואות בין המכשירים מקוראים שלנו קודם לכן, אז הייתי חייב לעשות על זה סקשן נפרד. הסיכום כמובן לא יתייחס להשוואה בין ה-Legion Go לבין מכשירים אחרים באותה קטגוריית משקל יותר מדי, אז אני מקווה שהחלק הקטן למעלה עזר לכם לקבל החלטה לגבי איזה מכשיר הכי מתאים לכם לקנות.

השורה התחתונה

בעוד שמדובר במוצר שהגיע אחרי למידה של המתחרים כדי לספק פתרונות בכל מיני גזרות, זהו עדיין מוצר דור ראשון ועדיין יש לו חבלי לידה כאלה ואחרים. מצד שני, אם הייתי צריך לסכם את הכניסה של לנובו לתחום, אני בהחלט יכול לומר שמדובר בכניסה דיי מוצלחת: ה-Lenovo Legion Go הוא מכשיר שבנוי טוב, ארגונומי מאוד, מספק כמעט כל פיצ'ר שאתם צריכים ממכשיר שכזה, כולל Trackpad ויכולת להשתמש כמו כמחשב של ממש כשכל מה שאתם תצטרכו הוא מקלדת. איכות המסך טובה מאוד, פתרון הקירור מצוין והביצועים שלו ממש סבבה (בהינתן שימוש בטכנולוגיות של AMD לשיפור יחס הביצועים מול איכות התמונה).

מצד שני, זאת כבר כניסה לטריטוריה של מכשיר נייד-בקושי: זהו מכשיר ששוקל יותר מקילו יחד עם הקייס ועם השלטים והחזקה שלו בידיים לאורך זמן במצב נייד כן תורגש, אפילו לבחור יותר גדול וגבוה וכמוני. אם אתם יכולים להתמודד עם זה, או אפילו רוצים להתמודד עם זה כדי להרוויח מוצר שבאמת מספק את כל מה שאתם צריכים כדי לשחק בגיימינג PC נייד בכל מקום, אז באמת שאין כרגע משהו שמספק חוויה דומה לזו של ה-Lenovo Legion Go. שוב, אם אתם צריכים רגע להבין מה עדיף לכם כצרכנים, אתם מוזמנים ללכת לחלק הקודם של הביקורת ולבדוק בעצמכם מה עדיף לכם. אבל שוב ולסיכום: אם מה שאתם מחפשים זה את הכל, בכל מקום, בבת אחת עם מכשיר ה-PC Gaming הנייד שלכם, ה-Legion Go יספק את הסחורה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • מכיל את כל מה שגיימר PC נייד צריך
  • ביצועים טובים (בהינתן שימוש ב-RSR)
  • פתרון קירור מעולה ויחסית שקט
  • המסך של ה-Legion Go פשוט נהדר
  • פתרון העכבר הוא אולי גימיקי - אבל עובד נפלא
  • ה-Legion Space הוא פתרון ראשוני טוב

הרע

  • גדול וכבד יותר ממכשירי PC ניידים אחרים
  • זמן סוללה לא מרשים במיוחד

והחיה

  • הוא יכול לאכול שני סוויצ'ים, בעיקרון
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:55 24.12.2023 | AVI AVI (אורח)

    אני חושב שהם עשו טעות בנוגע למסך אמנם הוא יותר גדול אבל בגלל הרוזלוציה הנוספות ביחס לגודל המסך אומרת שהוא לא יתפקד בצורה הכי טובה ותמיד יהיה פשרה בין חדות התמונה לביצועים...
    אבל לפחות יש יתרונות בגודל שזה סוללה ועוד כמה חיבורים וכמובן השלטים הניתקים שזה ממש נחמד שיש דבר כזה
    קניתי רוג אלי לפני שיצא הלנובו ובהתחלה זה היה מאכזב לשמוע אבל אם באמת היה הבדל בביצועים היה מה לדבר...
    כמובן שיש כמה דברים שממש מםריעים לי גם שם כמו העובדה שיש רק חיבור טייפ סי אחד והבטריה שלא הכי מושלמת אבל דווקא לזה קניתי מטען נייד אז לא ממש מרגישים את זה...

  2. 2

    17:00 24.12.2023 | Almog Almog (אורח)

    אני דווקא חושב שהרזולוציה וגודל המסך סבבה, אני בנסיעות מרובות בגלל העבודה, אם זה לחו"ל ואם זה ללקוחות ברכבת, וזה משתמש אותי כטאבלט.
    לנובו הוציאו המון עדכונים לLenovo Legion Space ועדכונים לIGPU שהפכו את הGO לאחלה קונסולה ניידת טאבלט/מחשב נייד.

    בגלל העוצמה של המעבד, ויתרתי על המחשב הנייד שהייתי מסתובב איתו ובמקום זה אני משתמש במקלדת אלחוטית והג'ויסטיק הימני כעכבר ומסך חיצוני שקניתי באלי אקספרס, הבילד הזה מספיק נוח בבתי מלון או אצל הלקוחות.

  3. 3

    21:05 24.12.2023 | ב ב (אורח)

    הבעיה העיקרית עם הגימיק של השלט הימני במצב FPS: כדי להשתמש בו צריך להביא גם את הבסיס הנלווה להניח עליו את השלט. ואם אנחנו גם ככה סוחבים עוד משהו בשביל הפיצ'ר הזה, אז עדיף כבר להביא במקום הבסיס הזה עכבר קטן נוסח LG Anywhere Mouse וזהו. אם זה היה עובד בלי הבסיס הנלווה הייתה לזה אולי הצדקה.

    הגודל של המסך נחמד, אבל המשקל בעייתי לתצורת Candy Bar שמצריכה החזקה בשתי ידיים כדי לשחק. אני משתמש ב-GPD Win Max 2 הנהדר עם מסך 10 אינץ' ששוקל דומה, אבל הוא בתצורה של מיני לפטופ כך שאפשר להניח אותו על הרגל, הבטן או השולחן ולשחק. נכון, אפשר לעשות את זה הערך עם הרגלית של הלנובו, אבל זה לא יציב כמו תצורת מיני לפטופ.

    הדבר העיקרי שלדעתי מגניב פה הוא שבלי השלטים הלנובו הופך לטאבלט, כמו שציינו פה. טאבלט גדול, כבר ומגושם, אבל עדיין - טאבלט. נחמד מאוד.

  4. 4

    22:22 24.12.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    משהו שלא ציינתי: למעמד של העכבר בשביל מצב ה-FPS יש מקום ייעודי בקייס, ככה שהוא תמיד יהיה עליכם. חישבתי את זה כחלק מהמשקל של הקייס.

  5. 5

    09:10 25.12.2023 | ב ב (אורח)

    אה, אז זה באמת משנה את התמונה. תודה על ההבהרה

  6. 6

       | פורסם ע"י