הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion R45w-30

זה אחד המסכים הגדולים ביותר שעברו אצלנו בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Lenovo R45w-30!

בעוד שהמסך הזה של לנובו באמת נמצא על הצד המוגזם יותר של הספקטרום, הוא מספק כמעט את כל מה שגיימר צריך ובאיכות דיי גבוהה

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

כנראה שהחברים בלנובו מאוד התלהבו מהעובדה שנהניתי ממסך קעור והם החליטו להציע לי לבדוק את ה-Lenovo Legion R45w-30. רק שהפעם מדובר הם החליטו להגזים לגמרי, שכן מדובר במסך Super Ultrawide עצום ומפלצתי. רק החוויה של הוצאה של מסך מהארגז (שימו לב שלא כתבתי "קופסא" פה), הייתה מעניינת. זאת החוויה הראשונה שלי גם עם מסך 32:9 ועוד בכזה גודל, אז יהיה מעניין לראות מה משתמש מסך בודד לגיימינג כמוני יחשוב על מסך מפלצתי שכזה.

איכות בנייה וחיבורים

טוב זה מסך דיי גדול. דיי גדול יהיה להמעיט בערכו: מדובר במסך ענק בגודל של 44.5 אינץ'. המסך הזה כל-כך גדול שההוראות כשאתה פותח אותו מבקשות מהצרכן שיהיה איתו עוד בן אדם שיעזור לו לפתוח את האריזה ולהרים את המסך. לא היו נתונים לגבי המשקל של המסך, אבל הוא בוודאות גם היה הכבד ביותר שיצא לי להרים (ואין מה לעשות, עשיתי את זה לבד). הכובד הגדול עזר לי גם לאמוד את איכות הבנייה של המסך.

מדובר במסך שעשוי ברובו מפלסטיק קשיח שמרגיש נהדר למגע ולתפעול. מילה טובה מאוד מגיעה לרגל שאיתה הגיע המסך שמתחברת בקלות ומצליחה להרגיש יציבה ובטוחה להחזיק את כל המשקל הגדול של המסך הזה. הכפתורים של המסך ממוקמים בחלק הימני התחתון של המסך וכאן אני הולך לחרוג ממנהגי ודווקא לומר שהייתי שמח אם המסך הזה היה מגיע עם שלט ו-OSD קצת יותר גדול (או לפחות ממורכז בדיפולט). השליטה בהגדרות של המסך יכולה להיות קצת מסורבלת, בעיקר אם יש לכם ידיים קצרות יותר (אליה וקוץ בה, אני מניח).

באופן שלא באמת ציפיתי, המסך מאפשר תזוזה לא רק למעלה ולמטה והטייה קדימה ואחורה, אלא גם 30 מעלות לכל אחד מהצדדים (בכל זאת, מדובר במסך קעור בגודל של 44 אינץ'). אני מאוד אוהב את העובדה הזאת, למרות שהייתי צריך לצפות לזה בעקבות העובדה שהמסך גם תומך בזרועות VESA. אני לא בטוח אם אנשים עם זרוע כזאת יוכלו לנצל מסך כל-כך גדול כמו שצריך מבלי לקנות גם עמוד תמיכה גדול וראוי מספיק - מדובר במסך מאוד כבד ומאוד גדול. שימו לב לזה.

מבחינת כמות החיבורים שלמסך יש, גם כאן לא חושב שהיה לי חסר משהו. במסך אפשר למצוא שני חיבורי HDMI 2.1, חיבור DisplayPort 1.4, חיבור USB-C ו-USB-C (שניהם ל-Upstream), חיבור RJ-45, שלושה חיבורי USB A ב-Downstream (כלומר המסך יכול לתפקד גם כ-USB Hub של ממש) ועוד חיבור אודיו. אם כבר מדברים על סאונד, למסך יש רמקולים משל עצמו - לא באמת עפתי עליהם. שוב, אני לא חושב שזה משהו שיעניין מישהו שקונה מסך גיימינג (אוזניות יותר חשובות במובן הזה), אבל זה משהו שצריך לציין.

איכות תמונה וביצועים

איכות התמונה של ה-Lenovo R45w-30 היא מעולה. הפאנל הוא אולי עצום (44 וחצי אינץ' לא באים ברגל), אבל כיסוי הצבעים של המסך מעולה עם כיסוי של 120% בתחום ה-sRGB ו-115% ב-DCI-P3. קצב הרענון של המסך הוא 165Hz במקסימום (למרות שהוא יכול לעלות אפילו ל-170 עם Overclocking, אני בוחר לא להמליץ על כך כי שמתי לב ל-Ghosting שלא היה קיים קודם לכן בתמונה), שבשילוב עם טכנולוגיית ה-AMD FreeSync Premium, נותן תמונה דיי חלקה ודיי יפה על המסך.

בעוד שהמסך מציג צבעים בצורה נהדרת ובזכות גימור המט שלו לא סובל כמעט בכלל מבעיות של בוהק והשתקפויות, אנחנו מגיעים ליריב מוכר שלי בביקורות למסכים שהם לא מסכי OLED או טכנולוגיה דומה/מדמה: ה-HDR של המסך הזה פשוט לא שווה שידליקו אותו. הוא עוזר במידה מסוימת במשחקים אפלים מאוד (Alan Wake 2 לדוגמא), אבל אני מעדיף את איכות התמונה של המסך בלי שהטכנולוגיה הזאת מופעלת. יש מעט מאוד מסכים שהצליחו להרשים אותי במובן הזה, אז אני לא מתרגש מזה יותר מדי ומסתפק באיכות הצבעים הטובה מאוד שהמסך הזה מספק.

בשאר המקומות המסך עובד ונראה ממש נהדר. הגודל העצום של המסך עובד בצורה מדהימה עם הרזולוציה המשוגעת שלו, 5120x1440. אני חושב שזאת הרזולוציה הכי משוגעת שיצא לי לבדוק (לא יודע אם אי פעם ייצא לי לבדוק מסך 8K בחיי), ומשחקים שתומכים ברזולוציה הזאת מספקים חוויה שעוד לא חוויתי כמו שצריך כגיימר. הודות ללנובו, הבדיקה נערכה על מחשב שיכול לעמוד ברזולוציה הזו (ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 עם 3080Ti ומעבד i9-12900HX), אז יצא לי לבדוק משחקים כמו Call of Duty: Modern Warfare 2, Assassin's Creed Mirage ו-Alan Wake 2 וכולם היו נראים מדהים ברזולוציה שכזו. מצד שני אני גם בטוח שיש הרבה אנשים שמעדיפים שהמסך שלהם יתחבר לכמה מכשירים או מעדיפים פתרון של כמה מסכים.

אלמנטי ה-PBP (Picture By Picture) וה-PIP (Picture in Picture) של המסך הזה פותרים את הבעיה הזאת בצורה נהדרת. היכולת להשתמש במסך הזה עבור שני מכשירים בבת אחת אומרת בין היתר שהמסך הזה לא רק טוב לאנשים שרוצים שהעמדה של המחשב אצלם בבית תהייה גם עמדת המולטימדיה ותכלול גם את הקונסולות השונות שלהם, אלא גם לסטרימרים שירצו שרוב המסך שלהם יכלול את המשחק שהם משחקים על הקונסולה והחצי השני או אפילו רבע מהמסך יכלול את המחשב שלהם בשביל לבדוק איך הסטרים רץ. זה באמת יופי של פתרון ולמעט התעסקות קלה עם ההגדרות שצריך לעשות, גם דיי פשוט.

השורה התחתונה

תראו, מוגזם זה לא בהכרח רע ובעוד שהמסך הזה של לנובו באמת נמצא על הצד המוגזם יותר של הספקטרום, הוא מספק כמעט את כל מה שגיימר צריך ובאיכות דיי גבוהה. כרגיל, ה-HDR לא מצליח להרשים ואין למסך הזה תמיכה ב-G-Sync, אבל כמעט בכל פרמטר אחר המסך הזה מצליח לתפקד כשני מסכים נפרדים בעזרת הטכנולוגיה של Lenovo או מסך אחד ענק. אני הולך להיות מאוד זהיר כאן, כי זה לא בדיוק כמו פתרון של שני מסכים, אבל אם אתם רוצים מסך מגניב לעמדה שלכם במקום להתעסק עם שני מסכים - זאת יכולה להיות יופי של אופציה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה נהדרת עם כיסוי צבעים טוב מאוד
  • סט יכולות מאוד מרשים ומספק
  • כמות חיבורים נהדרת עם יכולת לתפקד כ-USB Hub
  • פיצ'רים שעוזרים למסך לתפקד כשני מסכים שונים

הרע

  • גדול וכבד מאוד
  • HDR עדיין לא מצליח להרשים במיוחד

והענק

  • בדיוק כמו בינקי בארנס
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י