הרשמה

ביקורת: SteelSeries Arctis Nova 4X

אוזניות ה-Nova 4X של SteelSeries הן בחירה תקציבית מעולה לרכישה הבאה שלכם, אבל הן רחוקות מלהיות מושלמות

הנה מה שחשבנו על האוזניות החדשות של SteelSeries!

האוזניות סופקו לנו לביקורת על ידי היבואן ביקונקט, תודה רבה!

חברת SteelSeries השיקה לאחרונה את אוזניות הגיימינג Nova 4X בארץ, כשהן התוספות החדשות ביותר לסדרת אוזניות ה-Arctis שלה, עם השאיפה להציע חוויה אלחוטית מוחלטת, תאימות למגוון רחב של פלטפורמות, נוחות ושימוש לזמן רב ללא צורך בטעינה. האם מדובר באוזניות ששוות את הכסף שלכם, בהשוואה לתחרות הפראית שיש שם בחוץ? אחרי כמה שבועות של שימוש רציף, הנה מה שחשבתי על ה-Nova 4X.

מה בקופסה

אין דבר יותר כיפי מלפתוח קופסה של מכשיר חדש שקיבלת. הפתיחה של המארז של האוזניות האלו היה קליל וכיפי, כשכל האביזרים השונים למיניהם מסודרים בפנים בצורה יפה ונעימה. בתוך המארז תמצאו את האוזניות עצמן, דונגל עם חיבור USB-C שיאפשר לאוזניות להתחבר בקלות ובמהירות לכל מכשיר, כבל טעינה ארוך במיוחד, מתאם USB-A ל-USB-C כדי לוודא שגם המחשב שלכם יוכל ליהנות מהחגיגה, חוברת הפעלה וגולת הכותרת- סטיקרים. זה שטותי, אבל זה פשוט עושה לי כל כך טוב לראות את המדבקות האלה באריזה.

עיצוב

מבנה האוזניות בנוי כולו מפלסטיק שחור וקליל שבאופן מפתיע לא גורם להן להרגיש זולות או פחות איכותיות מאלטרנטיבות אחרות. הן לא האוזניות הכי יפות בעולם, ואתם לא תמצאו פה נורות RGB שיוצאות מכל חור (תודה לאל), אבל זו גם לא הפואנטה, הן כאן כדי לוודא שאתם משתמשים בהן בנוחות מקסימלית, ובזה הן מצטיינות. הכריות של האוזניות עשויות מבד נושם ולרגע לא הרגשתי שהאוזניים שלי מתחילות להזיע או לגרד אחרי כמה שעות של שימוש רציף.

למרות המבנה הפלסטי, האוזניות מרגישות מספיק עמידות כדי להחזיק מעמד לתקופה ארוכה. אוזניות גיימינג, בעיניי, הן לא מוצר שנוטה לחטוף מכות או נפילות לעיתים תכופות, ועדיין, אני מרגיש מספיק בטוח באיכות החומרים כדי לדעת שהן לא יפסיקו לעבוד אחרי מכה או שתיים. את האוזניות אתם יכולים להגדיל ולהקטין כאוות נפשכם בעזרת סליידרים בשני הצדדים, ומשום מה הרגשתי שהיכולת שלי לשנות את המרחק שלהן מהראש שלי הצריכה קצת יותר מדי כוח כדי להתחיל להזיז. לא משהו רציני, אבל כן משהו שאנשים שמתעסקים עם הגודל של האוזניות ימצאו מעט מעיק אם כי יכול להיות שלאורך זמן המנגנון ישתחרר מעט.

בצד השמאלי של האוזניות תמצאו מיקרופון נשלף, תוספת מבורכת ומהנה מאוד לשימוש כשאתם נעים הלוך ושוב משיחות דיסקורד למשחקי סינגל-פלייר, לפארטי עם חברים וחזרה לסשן ב-DOOM: Eternal. כפתור ההשתק של המיקרופון מוצב ממש ליד ולא תהיה לכם בעיה למצוא אותו, אבל הדבר האהוב עליי כאן מבחינת העיצוב שלו הוא העובדה שכמו בכל האוזניות של החברה, המיקרופון שלכם ידליק אור אדום וניכר לעין כשאשר הוא מושתק. ובזאת מבטל לחלוטין כל בלבול שהיה או עלול להיות לכם בנוגע לסיבה שלא שומעים אתכם בפארטי. כמה פשוט, ככה כיף, והלוואי שהפיצ'ר הזה היה מוטמע בכל אוזנייה שקיימת.

בצד הימני תמצאו את חיבור הטעינה של האוזניות, כפתור ההפעלה/כיבוי, וגלגלת חביבה במיוחד שמאפשרת לכם לשלוט בעוצמת הווליום של הפארטי שלכם ביחס למשחק שאתם נמצאים בו. כלומר, ללא צורך בלגשת לתפריט של הקונסולה, אתם יכולים להחליט אם אתם רוצים לשמוע את המשחק או את החברים שלכם חזק יותר, בלי לעצור את מה שאתם עושים, ועצם העובדה שאני יכול לעשות את זה כדבר שמובנה באוזניות שלי פשוט הפתיע אותי לטובה כל כך. 

פיצ'רים וביצועים

בואו נתלוש את הפלסטר כל עוד הוא חם, ל-Nova 4X אין תמיכה ב-Bluetooth. אלו מביניכם שמתכננים להשתמש באוזניות לגיימינג ביתי בלבד כניראה שלא ירגישו בחוסר, אבל לאלו מכם שראו באוזניות הקלילות והתקציביות הזדמנות להשתמש בהן מחוץ לבית יהיו מעט מאוכזבים. זה אומר שלא תוכלו להשתמש בהן עם הטלפון שלכם, אבל יותר מזה, אתם לא תוכלו להשתמש בהן באופן אופטימלי עם אף קונסולה ניידת, מה-Nintendo Switch ועד ל-ROG Ally, בעיקר עכשיו כשהשוק מגיע לנקודת רתיחה בתחום. עם זאת, אתם כן יכולים לחבר את הדונגל לחיבור ה-USB-C של הקונסולות ובכך להשתמש באוזניות איתם בלי בעיה, כל עוד אין לכם בעיה להסתובב עם הקונסולה כשהדונגל מחובר אליה לכל אורך הדרך. ואז גם לזכור להעביר אותו למחשב שלכם.

פיצ'ר נוסף שכלול באוזניות הוא המיקרופון שמגיע עם טכנולוגיית AI לביטול רעשים, שאמנם כן מצליח לבטל רעשים משמעותיים ברקע כמו טלוויזיה, אבל נכשל בלהסתיר רעשים אחרים ועדינים כמו מאוורר, נשימות או תקתוקי מקלדת. בסופו של יום אלו סוגי הרעשים הנפוצים יותר בסביבת גיימרים וזה כישלון מצטער. לבסוף, חיי הסוללה המוגדרים של האוזניות הן 36 שעות, והן לגמרי עומדות בהגדרה הזו, אם לא יותר. אני חושב שבמהלך השבועות האחרונים של השימוש באוזניות, הטענתי אותן אולי פעמיים לפרקי זמן קצרים מאוד עד לפעם הבאה שהשתמשתי בהן.

לבסוף, בהתחשב בעובדה שמדובר באוזניות תקציביות, איכות הסאונד בהחלט מתעלה על הציפיות. יש כאן טווח רחב מאוד של סאונד שאפשר להגיע אליו באיכות מרשימה מאוד, לא משנה לאיזה משחק אתם בוחרים להישאב. קולות הרקע הטבעיים של Red Dead Redemption 2 יתנו לכם לשמוע כל ציוץ ציפור או שיחה שמתרחשת מעבר לפינה, הודות לטכנולוגיית הסאונד המרחבי ב-360 מעלות. היריות שם נשמעות מעולה, אבל חכו שתנסו לשמוע איך כל ירייה ב-Modern Warfare 2 או Doom: Eternal מרגישה חלקה עם הד מספק בליווי סאונד קריספי ומהנה של הטעינה שתגיע לאחר מכן. הדבר היחידי שהסאונד מעט לוקה בו הוא הבאס, שמעולם לא הצלחתי להרגיש שממש מגיע לתדרים שהוא אמור להגיע אליהם ותמיד הרגיש די שטחי ולא משמעותי כמו שמצופה ממנו.

השורה התחתונה

ה-Arctis Nova 4X של SteelSeries הן בחירה מעולה אם אתם בשוק לאוזניות תקציביות חדשות, בעיקר אם אתם מחפשים אוזניות שיתנו לכם את הוורסאטיליות הגבוהה ביותר כשזה מגיע לתאימות עם הקונסלות הזמינות. עם חיי סוללה מספקים, נוחות שימוש לזמן רב ואיכות סאונד שתעשה את העבודה בין אם אתם במשחק מולטיפלייר תחרותי או מוטמעים בעולם שאתם היחידים בו, מדובר בשם שלחלוטין שווה לזכור אותו ברכישה הבאה שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב נוח וקליל
  • חיי סוללה ארוכים
  • איכות סאונד מעולה...

הרע

  • ..למרות שהבאס מעט לוקה בחסר
  • המיקרופון לא תמיד מצליח להשתיק רעשי רקע
  • המחסור ב-Bluetooth מורגש

והדונגל:

  • שלא נדע עוד כבל
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י