הרשמה

ביקורת: Sonic Origins Plus - עכשיו טוב

מעריצי סוניק התאחדו! Sonic Origins Plus הגיע אלינו לביקורת - בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/06/2023

האם אני ממליץ על Sonic Origins Plus לחובבי סוניק? מאוד, רק הייתי שמח אם כל התוכן הזה היה מגיע בהשקה של הקולקציה הזו

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

את Sonic Origins שיצא בשנה שעברה לא סיקרנו. הסיבה שלא ביקשתי קוד למרות שאני חובב סוניק ענק קשורה בעיקר לעובדה שקיננה בי תחושה. אני שם בצד את הבעיות השונות שהיו למשחק בהשקה שלו, רובן נפתרו בעזרת פאצ'ים ועדכונים. התחושה שקיננה בי הייתה קשורה למשחק אחר - Sonic Mania - שכשנה לאחר יציאתו קיבל גרסה חדשה ועדכון בשם Sonic Mania Plus. הייתה לי תחושה שגם המשחק הזה יקבל גרסה משופרת שכזו ואני חצי-שמח לבשר שזה אכן המצב. למה רק חצי-שמח? בואו ניכנס לביקורת ונבין למה.

סוניק אנד נאקלז. אנד איימי.

בגלל שלא עשינו ביקורת ל-Sonic Origins כשהמשחק יצא, שווה רגע להסביר על המשחק, איך הוא הגיע אלינו ומה הוא מכיל. Sonic Origins יצא בשנה שעבר בתור קולקציה נוספת של משחקי Sonic, זאת לאחר שראינו יציאה מחודשת של משחקי המותג הפופולרי של Sega בכמה וכמה קולקציות שונות של משחקי Genesis ובעבר בקולקציות של הקיפוד הכחול עצמו. 

בעוד שהקולקציה איפשרה לשחקנים לשחק את שלושת המשחקים הראשונים של המותג ואת Sonic CD בתצורת Widescreen אמיתית שהיא לא פשוט מתיחה של המסך, השוס האמיתי הייתה האופציה לשחק כנאקלס בכל שלושת המשחקים הראשונים. זה אומר שאתם יכלתם לשחק שלבים אייקונים כמו Chemical Plant מ-Sonic 2 או Marbel Zone מ-Sonic 1 עם נאקלז (חייב לומר שהיכולות שלו סופר יעילות במשחקים הישנים יותר).

המשחק גם הכיל את האופציה לשחק את כל המשחקים בזה אחר זה, מצבי Classic למי שרצה לשחק את המשחקים בצורה המקורית שלהם, מוזיאון שאיפשר לכם להשיג מוזיקה מיוחדת מההיסטוריה של המותג ופיסות אמנות שונות, מצב Boss Rush, סצנות סינמטיות לפני תחילת כל משחק ושינויים קלים לסיפור. כל זה היה טוב ויפה אבל המשחק עדיין זכה לכתף קרה מצד המעריצים מכמה סיבות.

בעיות עם שמירות שגורמות לשחקנים לאבד את ההתקדמות שלהם, בעיות סאונד ומוזיקה (בפרט רישיונות על מוזיקה מ-Sonic 3 המקורי) ותקלות שקשורות בפתרון ה-Widescreen של החברה היו רק חלק קטן מהבעיות ששחקנים היו צריכים להתמודד איתן בהשקה של המשחק, כש-Sega הייתה צריכה ללכת ולתקן אותם (מה שהיא באמת עשתה לרוב). יחד עם כל התיקונים הללו, המשחק גם קיבל DLC וגרסת Digital Deluxe עם תוכן מיוחד (תזכרו את הפרט הזה להמשך הביקורת). כשנה לאחר מכן, הגיע אלינו Sonic Origins Plus.

הגרסה החדשה (שמתפקדת גם כ-DLC למשחק המקורי) יצאה בסוף החודש שעבר הוסיפה כמה דברים מרכזיים. הראשון הוא התוספת של איימי, חברתו של סוניק, כדמות שאפשר לשחק איתה בכל אחד המשחקים של סוניק. לאיימי יש סט יכולות משלה כשהיא יכולה להשתמש בפטיש שלה בדומה ל-Drop Dash של סוניק. איימי לא מוסיפה שום דבר היסטרי למשחק מבחינת משחקיות, אבל זה כיף לקבל דמות נוספת איתה אפשר לשחק את המשחקים הישנים.

בנוסף, נאקלז עכשיו זמין למשחק ב-Sonic CD, כשהמשחק קיבל מסלולים חדשים שמותאמים לקיפודן האדום. זה מסוג הדברים שלא הייתי בטוח למה הם לא היו זמינים כבר במשחק הראשון, אבל אני אדבר על זה בהרחבה בחלק האחרון של הביקורת. Sonic Origins Plus גם הוסיף ציור בונוס מיוחד שאפשר לחשוף בעזרת סיום של אתגרים מסוימים במשחק ועל הדרך גם תיקן כל מיני באגים שהפריעו לשחקנים במשחק המקורי.

GG, Please Re

התוספת האחרונה של Sonic Origins Plus היא 12 משחקי Game Gear של המותג של סוניק. הרשימה המלאה כוללת כמה קלאסיקות נהדרות כמו Sonic Blast, Sonic Chaos, Dr. Robotnik’s Mean Bean Machine ו-Sonic Spinball יחד עם משחקים פחות מוכרים כמו Sonic Drift ו-Tails Adventure. בעוד שלא כל המשחקים של ה-Game Gear נולדו שווים, כשחלקם פשוט לא כיפיים למשחק, הסיבה שאני כל-כך אוהב את התוספת הזו קשורה לעובדה שאנחנו סוף סוף יכולים לשחק אותם בתצורה מודרנית נורמלית.

זאת הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים את כל משחקי ה-Game Gear של סוניק מאז 2003 (ב-Sonic Adventure DX: Director's Cut), ואנחנו מאבדים משחקים ישנים בקצב מהיר מדי, כשלפעמים הדרך היחידה לשחק אותם היא בצורה פיראטית דרך אימולטורים. בעוד שזאת דרך וואלידית שכן אי אפשר לצפות מאנשים לחפש עותקים נדירים וקונסולות ישנות ברשת, כל פעם שחברה מגיעה ונותנת לנו משחקים ישנים שלה בקונסולה מודרנית, זה פשוט מחמם לי את הלב. נכון, חלקם התיישנו כמו חלב, אבל אני שמח שהם איתנו כאן.

לשלם ריבית על הפלוס

תראו עד כה אמרתי הרבה דברים חיוביים. נכון שהבעיות של Sonic Origins כמו ה-UI המבולבל עדיין שם, אבל זו בסך הכל קולקציה טובה של משחקים שרק השתפרה עם ה-Plus. הבעיה שלי עם כל הסיפור הזה נעוצה דווקא ב-Plus הזה. זאת אותה הבעיה שהייתה לי עם Sonic Mania Plus: בסופו של דבר כל מי שקנה את הגרסה המקורית ירגיש שהוא קנה גרסה לא שלמה של המשחק ושהגרסה המלאה יצאה בכלל שנה לאחר מכן.

זאת אותה הבעיה שיש לי עם משחקי Mortal Kombat החדשים לדוגמא שמקבלים חבילות הרחבה וכמה שנים לאחר יציאתם מקבלים גרסה מלאה ושלמה שכוללת את כל ה-DLC שהגיע למשחק במחיר התחלתי שווה לכל נפש. פה זה פחות בעייתי ומציק בזכות המחיר האחיד והאופציה לקנייה של חבילת ההרחבה, אבל זה משהו שעדיין מפריע לי בתעשיית המשחקים והגיימינג ככלל, בעיקר בעולם של ה-AAA.

זה גם לא עוזר שמשתמשים שקנו את גרסת ה-Deluxe גילו שחלק מהפיצ'רים שהם קיבלו כחלק מהגרסה הזאת ירדו מהמשחק שלהם כי עכשיו הם זמינים כחלק מהרחבת הפלוס. אני ממש מקווה ש-Sega תוכל לעזור לקונים המקוריים שלה ולספק להם את התמיכה שמגיעה להם. באופן כללי, האם אני שמח שאנחנו מקבלים גרסה רחבה יותר של Sonic Origins? בוודאי. האם זה היה צריך להיות בהשקה? אני מאמין שכן.

השורה התחתונה

נחלק את הסיכום לשניים: האם אני ממליץ על Sonic Origins Plus לחובבי סוניק? התשובה היא מאוד. בעוד שהתקופות העליזות של הקולקשנים המטורפים מאחורינו, התוספות של Sonic Origins Plus בדמות משחקי ה-Game Gear והיכולת לשחק עם איימי ונאקלז במשחקים ישנים הן פשוט נהדרות ולגמרי שוות את זה למעריצי המותג והמשחקים הישנים. האם אני חושב שזאת פרקטיקה טובה? פחות. זה קצת מרגיש לי כאילו כל מי שחיכה עם Sonic Origins הרוויח ומי שקנה מראש קיבל את החוויה החלקית. עדיין, גם עם ההסתייגויות שלי, Sonic Origins Plus הוא משחק נהדר לחובבי הקיפוד הכחול.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • יופי של קולקציה של ארבעת משחקי ה-16 ביט
  • הפיצ'רים הנוספים כמו המוזיאון והמשימות תורמות לחוויה
  • התוספת של איימי נהדרת ומעלה את הערך של ההרחבה
  • בעוד שחלק ממשחקי ה-GG כבר לא טובים, ההוספה שלהם מבורכת

הרע

  • באגים שמונעים תוכן משחקנים שכבר רכשו אותו
  • ה-UI יכל להיות טוב יותר
  • עדיין יש באגים וגליצ'ים גרפיים (בעיקר ב-Sonic 1 ו-2)

והפרקטיקה

  • ושאני לא אתחיל לדבר על זה שהם הורידו את המשחקים המקוריים מהחנויות...
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י