הרשמה

ביקורת: OMEN 45L by HP

אחד המחשבים הכי חזקים בישראל נחת אצלנו לביקורת - בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

ה-OMEN 45L הוא יופי של אופציה עבור אלו שיש להם את הכסף והרצון, אבל אין את היכולת לבנות מחשב נייח בעצמם. לכל השאר, יהיה קשה למכור לכם את המחשב הזה. חזק ככל שיהיה

עותק לסיקור סופק לנו על ידי HP ישראל, תודה רבה!

וואו מלא זמן לא סיקרנו כאן מחשב נייח. גם כי מחשבים ניידים יותר קל לנייד ממקום למקום, אבל בעיקר כי מחשבים נייחים לגיימינג שהם Pre-Build - כלומר נבנו מראש עם מפרט מוגדר - נהיו דבר דיי נדיר. תודות ל-HP, זכיתי לבדוק את ה-OMEN 45L החדש של החברה שהוא ללא ספק המחשב הכי חזק שעבר אצלי בבית. השאלה האמיתית היא האם הוא גם שווה את הכסף שלכם.

כוח != חום (מסתבר)

בקטע מאוד לא אופייני לי, אנחנו נתחיל בלדבר לא על העיצוב ועל הקייס עצמו, אלא על המפרט של ה-OMEN 45L. לפני שניכנס קצת לעומק של הרכיבים והבדיקות שעשיתי, להלן המפרט היבש מאוד של המחשב הזה:

מעבד: Intel Core i9 Processor 13900K 
זיכרון: Kingston 64GB (16GBx4) DDR5
אחסון: 2TB WD Black PCIe TLC M.2 SSD
כרטיס מסך: Nvidia GeForce RTX 4090 (24 GB GDDR6X dedicated)

על פניו, יופי של מחשב שיכול לספק אחלה ביצועים. ציניות פחות עוברת דרך טקסט, אבל המחשב הזה הוא Overkill בכל קנה מידה אפשרי. תראו, אני גיימר דיי כבר (התפקיד דיי מחייב אותי), אבל גם בשבילי מדובר בכוח מוגזם. המעבד הכי חזק בשוק, כמות RAM שיכולה להחזיק את כל השטויות ש-Returnal עושה כדי לדמות את המהירות של הטעינה ב-PS5 וכרטיס מסך שאוכל פיקסלים לארוחת בוקר ואז מבקש עוד כי "מה זה 4K? זה של ילדים".

אני אהיה הכי כן איתכם בעולם, חשבתי לשים פה גרף ביצועים כמו שאני בדרך כלל עושה עם מחשבים ניידים שאני בודק, אבל זה הביך אותי להראות לכם דברים כמו Death Stranding על 140 פריימים לשנייה בהגדרות הכי גבוהות ב-1440p או ממוצע של כמעט 90 פריימים לשנייה ב-4K בלי DLSS בזמן משחק ב-Marvel's Spider-Man Remasteed. אלה מספרים דמיוניים וזה ללא ספק המחשב הכי חזק שיצא לי לבדוק. אני כן יכול לומר שהופתעתי ממש מהעובדה שהטמפרטורה הכי גבוהה שהצלחתי להגיע אליה עם המחשב הזה הייתה 57 מעלות צלזיוס (שני הרכיבים המרכזיים של המחשב) וגם זה אחרי בדיקות משחקים דיי מאומצות.

אבל אני, בתור יצור של ממש, הייתי חייב לבדוק עוד כל מיני דברים שקשורים למחשב הזה מעבר לביצועים ויש לי חדשות טובות, חדשה אחת לא טובה וחדשה אחת לא ברורה. נתחיל כמובן מהטובות והחשובה מכולן: המחשב הזה נועד שיתעסקו איתו וירחיבו אותו. אני ארחיב על הקייס בהמשך, אבל אחרי הפתיחה הקלה שלו, אתם תוכלו לראות את לוח האם, חריצי ההרחבה ואת העובדה שהגישה לכל הרכיבים של המחשב נוחה מאוד. המארז גדול דיו כדי להחזיק את ה-4090 במקום אז תהיו בטוחים שתוכלו להוציא אותו כדי לשים כרטיס גרפי אחר או כרטיס של החברה האהובה עליכם.

גם הקישוריות של המחשב הזה טובה למדי - גם בגזרת ה-IO וגם בגזרת האינטרנט: המחשב מגיע עם כמות נכבדת של יציאות USB משלל הסוגים, חיבור אוזניות 3.5mm ומיקרופון (נפרדות, לשמחתי), חיבורי DisplayPort ו-HDMI ואופציות לקישוריות קווית ואלחוטית. המיקום של חלק מהחיבורים יכל להיות טוב יותר (אני לא חובב גדול של חיבורים בחלק העליון של המארז), אבל מבחינת כמות ואיכות, HP לא מתעצלת כאן.

המחשב מגיע גם עם מערכת הפעלה של Windows 11 וכאן אפשר גם לדבר על שני הדברים הפחות טובים שמצאתי בנוגע למחשב הזה. הראשון הוא רע אבסולוטי שחייב לעבור מהעולם: Bloatware. סליחה, אבל התוכנות שמסופקות עם המחשב הן לא מהאהובות עליי - לא של HP ולא של McAfee. ה-HP Connection Optimizer, OMEN Gaming Hub ודומיהם יכולים פשוט לא להגיע עם המחשב ואני הייתי מסתדר איתם לגמרי. תנו לי לבחור מה לשים על מחשב ששילמתי עליו הון תועפות - במיוחד כשאלה תוכנות מסורבלות למדי.

הדבר השני הוא עניין מוזר למדי שאני חושב שחשוב להעלות: תראו, HP טוענת שהזיכרון מסוג RAM של המחשבים שלה יכול להגיע למהירות של 2600MHz ומהבדיקה שעשיתי, זה באמת המצב. השאלה המרכזית שעולה לי היא "למה?". אני חושב שזה האזור היחיד שבו HP החליטה להגביל במודע את המחשב הזה. אני לא רואה איך זה יפריע לקהל היעד המרכזי של המחשב הזה, אבל המחשב הזה יקר גם ככה - מה הבעיה להשקיע ב-RAM מהיר יותר עבור הקונים של המוצר? לא ברור לי בכלל.

קייס לטובת אוורור חכם

אז ביססנו את העובדה שהמחשב הזה מצליח להיות קר גם עם מפרט אכזרי, בשלב הזה שווה שנייה לדבר על הקייס שלו. העיצוב של ה-OMEN 45L הוא כ-Tower שחור בגובה של חצי מטר (55 ס"מ), 47 ס"מ לאורך ובעובי של 20 ס"מ. המחשב הזה כבד מאוד - 22 קילו - כך שלפי הממדים האלה אני כבר יכול לדעת שהמחשב הזה לא יתאים לכל שולחן. הגימור של המחשב הוא מט והוא מכיל פאנל זכוכית צדדי, דרכו תוכלו לגשת דיי בקלות לרכיבים השונים של המחשב.

פתרונות הקירור של המחשב כוללות שלושה מאווררים קדמיים בגודל של 120 מ"מ (שגם הם חסומים בפאנל זכוכית) ועוד קירור נוזלי בגודל של 360 מ"מ. עד כאן מדובר על קירור דיי סטנדרטי, אבל איפה שהקייס הזה מתבלט הוא ה-Cryo Chamber בחלק העליון שלו. הטכנולוגיה של HP מאפשרת להם לשאוב רק אוויר קר לתוך הקייס בזכות העובדה שהרדיאטור ממוקם "מחוץ למשחק", בחלק העליון שלו. הקונספט הוא אוליי מוזר, אבל עם תוצאות אי אפשר להתווכח: המחשב קר יותר ועובד טוב יותר (מה שהופך את כל הנושא עם ה-RAM ליותר מוזר).

משהו אחד שהייתי שמח לראות הוא מסנני אבק באזור של ה-Cryo Chamber. יכול להיות שאני פשוט פספסתי את הנושא והם באמת שם, אבל קצת חרה לי לראות שלא היה מסנן אבק על אלמנט כל-כך חשוב במחשב. אגב, רק למי שתוהה לגבי סידור כבלים: גם הפאנל השני של המחשב נפתח בלחיצת כפתור ותוכלו לסדר את הכבלים כראות עיניכם (למרות שזה היה נראה דיי מסודר בעיניי).

הפיל הקר שבחדר

טוב, אז אחרי כל זה, הגיע הזמן לדבר תכל'ס: אני ברוך השם, ביליתי לא מעט מחיי בסביבת מחשבים נייחים וניידים. אני יודע איך מתכננים בנייה מחשב נייח, מבין בחלקים ברמה בסיסית פלוס, מבין במה צריך להשקיע ואיך מונעים מצבי Bottleneck וגם יכול להרכיב מחשב נייח בעצמי. אם מה שאני אמרתי עכשיו מתאר גם אתכם - המחשב הזה לא בשבילכם. אני שוב אגיד שהקייס של ה-45L הוא פנומנלי וה-Cryo Chamber שהם הוסיפו מוריד את החום שהרכיבים צריכים להתמודד איתו משמעותית, אבל לצרכן כמוני, המחשב הזה הוא פשוט אוברקיל.

אגב, זה נכון גם ברמת הרכיבים וגם ברמת המחיר. עם מחיר התחלתי של 17,937‏ ש"ח, מדובר פה בחיה אמיתית, אבל גם חיה יקרה להחריד. אתם בעיקר משלמים על שלושה דברים עם המחשב הזה: הרכיבים עצמם, העובדה שלא הייתם צריכים להרכיב את המחשב בעצמכם וכמובן, הקייס הנהדר. במחיר הזה, בן אדם כמוני יסתכל על המחשב הזה ויגיד: וואלה אני יכול לבנות לבד משהו שיותר מתאים לי ויהיה הרבה יותר זול. מצד שני, יהיו אנשים שיגידו לעצמם שהם רוצים את "הכי טוב, כמה שיותר מהר עם כמה שפחות התעסקות" ושני הצדדים לגיטימיים לחלוטין. 

אגב, סתם לצורך השוואה, בדקתי מה תהייה העלות של הרכבה של מחשב דומה כשאני מנסה להגיע כמה שאפשר לרמה של המחשב הזה. הכי נמוך שהצלחתי להגיע מבלי ליצור בעיות פוטנציאליות עם המחשב היה קצת מתחת ל-15 אלף ש"ח. כן - 2000 ש"ח זה הרבה כסף, אבל אם אתם מחפשים להוציא כמות כזאת גדולה של מזומנים על המחשב שלכם אז לפחות המחיר הוא טיפה תחרותי בגזרות האלה.

השורה התחתונה

עבר הרבה זמן מאז שעשיתי ביקורת למחשב נייח Pre-Built, אבל העקרונות נשארו דיי זהים: זה מחשב חייתי מאוד עם עיצוב וקייס שמצליחים לשמור אותו מאוד קר (אפילו קר ברמה מפתיעה מאוד). יש לו את הבעיות שלו אבל בזכות הפתיחה הפשוטה ולוח האם הטוב ש-HP בחרו לשים כאן, אפשר לעצב את המחשב כרצונכם ולהחליף את החלקים שאתם רוצים. כל זה טוב ויפה אבל בשורה התחתונה, ההמלצה היא זהה כמו תמיד: אם יש לכם את הכסף ואין לכם את הכוח להתעסק עם בנייה של מחשב, ה-OMEN 45L הוא יופי של אופציה. אם אתם יכולים, רוצים ויודעים איך בונים מחשב נייח, ה-OMEN הזה כנראה לא בשבילכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מחשב פשוט מפלצתי
  • עיצוב מושך ויפה מאוד
  • יכולות שדרוג נוחות מאוד
  • פתרון קירור חכם ומעולה
  • מחיר תחרותי באופן מפתיע...

הרע

  • ...אבל ממש לא שווה לכל כיס
  • בחירת מפרט לא ברורה בגזרת ה-RAM

והמונולית'

  • הם היו צריכים לקרוא לו Jotun.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:36 08.06.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    גם אני צריך מערכת קירור דחוףףף כשאני רואה מחיר כזה.. בטח מול המחשב נייד (שסוגר 5 שנים בשרותי) שאיתו אני עושה ה-כ-ל אני באמת לא מבין מי צריך את זה אם לא למטרת השווצה ?

  2. 2

       | פורסם ע"י