הרשמה

ביקורת: שומרי הגלקסיה: חלק 3 - המארוול הישן והטוב

חזרה לתלם?

תאריך השקה: 03/05/2023

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא הסרט שמארוול היו צריכים, ואחד שחותם את הטרילוגיה בצורה הטובה ביותר שיכולתם לדמיין

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

"זה לא קוואנטומניה", אמר אחד מצופי הסרט לחברו בזמן שעמדנו בתור ליציאה מהאולם. התור היה ארוך, אז היה לי קצת זמן להרהר על האמירה הזו, ואין שום ספק שהיא נכונה לחלוטין. אי אפשר להתכחש לעובדה שמארוול נמצאת במעין מדרון תלול שרק הולך ומחמיר עם כל סרט חדש שהיא משיקה, והאיכות בהחלט לא נשארה כפי שהייתה. הסרטים שיצאו בשנים האחרונות לא בהכרח היו רעים, הם פשוט לא התקרבו לרמה שהתרגלנו לקבל באופן עקבי למשך זמן כל כך רב, וזה גרם להרבה מעריצים לקחת צעד אחורה או לוותר לגמרי על היקום הזה. בתור אדם עם אהבה גדולה לסרטי מארוול, כשעמדתי בתור ליציאה מהאולם בכמה מהסרטים האחרונים שיצאו, תמיד הרגיש לי שמשהו היה קצת חסר, בין אם זה באפקטים, במשחק, בעלילה או בהומור. עם "שומרי הגלקסיה: חלק 3", באתי עם הרבה תקווה שמארוול תצליח להרים את עצמה מהקרשים ולספק סרט שיזכיר לכולם בדיוק למה הם אוהבים את העולם הזה, ותאמינו לי, זה ממש, אבל ממש לא קוואנטומניה. ג'יימס גאן מביא לנו את הסרט השלישי והאחרון בסדרת שומרי הגלקסיה, בואו נגלה איך הלך לו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

לא רק רעש וצלצולים

אז מה יש לנו ב"שומרי הגלקסיה: חלק 3" מבחינת העלילה? חבורת הלא יוצלחים שדווקא הצליחו להפוך לדי מוצלחים מתיישבים ב-Konowhere, ומקימים לעצמם סוג של בית חדש. הם בונים שם קהילה ומשתמשים בה כמפקדה הראשית של הצוות שלהם, שמורכב מדראקס, מנטיס, נבולה, רוקט, גרוט וכמובן - פיטר קוויל. בניגוד לסרטים הקודמים בטרילוגיה אשר התמקדו בפיטר, הדמות הראשית של הסרט הזה היא לחלוטין ובלי עוררין - רוקט ראקון. דרך פלאשבקים שמפוזרים לכל אורך הסרט בצורה מעולה ומחושבת, אנחנו נחשפים לסיפור המקור של רוקט שמציג לנו, בלי להשמיט שום פרט ובלי אף פילטר, את העבר האפל שלו והדרך שאותה עבר כדי להפוך למי שהוא כיום. אנחנו מגלים שרוקט נוצר דרך ניסויים גנטיים בלתי חוקיים שנוהלו ע"י אדם המכנה את עצמו "הוד התפתחותו" (The High Evolutionary), שכעת רוצה להחזיר את רוקט אליו, והסרט מתמקד במאמצים של שומרי הגלקסיה להגן עליו בכל מחיר.

אחד הדברים שהכי כיף לראות בסרטים שמשמשים כסגירה של טרילוגיה היא את התפתחות הדמויות שאנחנו מקבלים לכל אורך הדרך. אלו לא אותם האנשים שראיתם בקולנוע ב-2014, ורוב הדמויות שבסרט הן גרסאות שונות והרבה יותר טובות מאלו שראינו לפני מספר שנים. כל חברי שומרי הגלקסיה מתייחסים אחד לשני כאל משפחה, וזה פשוט כיף לראות איך הדמויות האלו באות לידי ביטוי על המסך הגדול וזוכות להתקדם ולהתפתח. נבולה היא כנראה הדוגמה הטובה ביותר לכך, אשר רואה את עצמה כחלק בלתי נפרד מהחבורה וגם מצילה אותה מספר פעמים עם כמה שדרוגים מגניבים שהופכים אותה למעין הטוני סטארק של שומרי הגלקסיה.

גאמורה גם כאן, אבל מדובר בגאמורה שהגיעה מהעבר בזמן אירועי "הנוקמים: סוף המשחק", ולכן אין לה שום זיכרון מהזמן שלה עם חבריה מהסרטים הקודמים או ממערכת היחסים שהייתה לה עם פיטר. החשש העיקרי עם ההחלטה לכלול את גאמורה בסרט הזה היא שההתפתחות של הדמות שלה בעצם מתאפסת מכיוון שמדובר בגרסה של הדמות עוד מלפני אירועי הסרט הראשון, אך ג'יימס גאן מצליח לבנות את הדמות שלה גם בלי לדחוס התפתחות של כמה שנים לתוך סרט אחד. היא מחפשת את מקומה בעולם שזר לה עם אנשים שרואים אותה כמשפחה, אך עבורה הם זרים מוחלטים, והיה מעניין בעיקר לראות את האינטרקציה בינה לבין פיטר בצורה שהייתה משעשעת למדי.

מכור להרגשה

אז נכון, ג'יימס גאן יודע לבסס את הדמויות שלו בצורה טובה, ומצליח לספק עלילה מושכת ומעניינת לכל אורך הסרט עם כמה רגעים מרגשים למדי, אבל מדובר פה בסרט של מארוול, ואנחנו כאן כדי לראות את האקשן המפוצץ שהם מסוגלים לספק. זמן קצר מאוד לאחר תחילת הסרט, אפשר להגיד שכבר הבנתי טוב מאוד איזה סוג של אקשן מצפה לי בהמשך הסרט, ואני חייב להגיד שלא נהניתי כל כך מסצינות קרב בסרט של מארוול מזה הרבה מאוד זמן.

כל סצינת קרב עשויה באיכות הגבוהה ביותר בין אם מדובר בכוריאוגרפיה, באפקטים או ביצירתיות, ואתם תסתכלו על המסך ופשוט לא תרצו להוריד את העיניים ממנו כדי לא לפספס שום פרט ושום הריגה. סצינה אחת בוודאות תישאר חקוקה במוחי לנצח בתור סצינת האקשן הטובה ביותר שקיבלנו ממארוול בשנים האחרונות ואחת שעם קרבות בלבד מצליחה להעביר את המהות של כל דמות בנפרד ואת שומרי הגלקסיה ככלל בצורה מושלמת. אבל כידוע, ההתמחות האמיתית של גאן היא היכולת לדעת איזה שיר להכניס לכל סצינה כדי להפיק ממנה את המיטב, לא משנה אם אנחנו עפים בחלל למיקום חדש וצבעוני או נלחמים באויבים מוזרים, ואתם יכולים לצפות, כרגיל, לצאת מסרט של "שומרי הגלקסיה" ולהתחיל לנגן את הפלייליסט של הסרט בדרך חזרה הביתה.

הפסקה על אדם וורלוק

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" משמש כהופעת הבכורה של אדם וורלוק ב-MCU, אחת מהדמויות האייקוניות ביותר של מארוול מהקומיקסים ואחת שהייתה התרגשות גדולה לגביה כאשר נחשף כי היא תופיע בסרט. האדפטציה של אדם למסך הגדול מדפי הקומיקסים נעשתה בצורה...לא טובה, ואני לא מתכוון רק מבחינת העיצוב של הדמות. וויל פולטר (Will Poulter) מנסה להפיק את המיטב עם מה שנתנו לו לעבוד כאן, אבל הדמות של אדם, שאמורה להיות מעין יישות שמימית וגדולה מהחיים ומכאן משתמע שגם די רצינית, מוצגת כלא יותר מילד בגוף של גבר בגרסה שדומה יותר לדמות של פולטר מ"אנחנו המילרים". זו לא הגרסה של אדם וורלוק שציפינו לה, והוא די נדחק לפינה לכל אורך הסרט ולא מקבל יותר מדי הזדמנויות לזרוח כפי שמגיע לו, אפילו כשהוא מספק כמה קרבות אינטנסיביים למדי שהיה מאוד כיף לראות.

השורה התחתונה

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" מצליח לספר סיפור קורע לב ואיכשהו גם קורע מצחוק עם אקשן מצויין ופס קול מעולה. מה עוד אפשר להגיד? אתם תבכו, אתם תתרגשו, אתם תריעו בקול ובלי צל של ספק - תיהנו מכל רגע. זה הסרט הכי טוב של מארוול מאז "הנוקמים: סוף המשחק", והדרך הטובה ביותר שבה ג'יימס גאן יכל לחתום את הטרילוגיה הזו.

9
מתוך 10

הטוב

  • סיפור שחותם את הטרילוגיה בצורה מעולה
  • התפתחות הדמויות מרגישה אמינה ונכונה
  • סצינות אקשן משובחות
  • פס קול מצויין

הרע

  • בזבוז מוחלט של אדם וורלוק

והדמעות

  • שמישהו יגרום להם לעצור בבקשה
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י