הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Strix Flare II Animate

אחרי היעדרות רבת שנים, שמואל חוזר למקלדות מכניות עם ה-Strix Flare II Animate של ASUS

שלא תטעו או תתבלבלו מהגימיק של המקלדת הזאת: עם כל הכבוד לתאורה היפה ומסך האורות עם האנימציה החמודה, זאת מקלדת פשוט מעולה של ASUS - אולי מהטובות שיש לה בשוק

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

לאורך רוב חיי הבוגרים התנהלתי בעיקר עם מקלדות של לפטופים: בתואר תכנתתי בעיקר על לפטופ בחדר או בשיעורים ואת רוב הגיימינג שלי הייתי עושה עם שלט של Xbox או על המקלדת של הלפטופ עצמו. זה לא אומר שלא הייתה לי מקלדת מכנית אמיתית: ה-Steelseries שלי מ-2012 בהחלט שירת אותי נאמנה בכל השנים האחרונות, אבל מעולם לא הייתה חסרה לי החוויה של מקלדת מכנית...

...אז ASUS החליטו להזכיר לי שאני טמבל גדול וששכחתי עד כמה נוחה יכולה להיות החוויה של מקלדת מכנית טובה. אני בדרך כלל לא טורח לומר דברים כאלה כי הם מובנים מאליהם, אבל הביקורת הזאת עומדת להיות כל-כך חיובית שאני מרגיש צורך להדגיש מראש: ASUS ישראל סיפקו לנו את מקלדת ה-ASUS ROG Strix Flare II Animate לסקירה כנה. לא שילמו לנו על פרסומת, לא הצגה של הפיצ'רים של המקלדת בכתבה - סקירה וביקורת עם המחשבות הכנות והאמיתיות שלי.

איכות בנייה, עיצוב ונוחות שימוש

ה-ASUS ROG Strix Flare II Animate היא מקלדת מלאה (כלומר כולל Numpad) עם עיצוב שחור וסולידי למדי, כשבצד הימני העליון של המקלדת תוכלו למצוא סדרת נורות LED שנגיע לשימוש שלהן בהמשך. כמובן שכדי שתזכרו שזאת מקלדת של גיימרים, היא מגיעה עם RGB לכל האורך, כשתוכנת ה-Armoury Crate של ASUS תאפשר לכם לקנפג את הגדרות ה-RGB של המקלדת כרצונכם (דיי סטנדרטי). בתוך האריזה תוכלו גם למצוא את משענת הידיים שמתחברת לחלק התחתון של המקלדת, את כבל ה-USB Type A הכפול של המקלדת (יש אופציית Passthrough עם המקלדת הזאת) וקליפסים לשליפת הכפתורים והסוויצ'ים עצמם.

המקלדת עצמה בנויה בצורה טובה מאוד: היא כבדה, לא זזה יותר מדי על השולחן שלי ובתור אדם שאוהב מקלדות מלאות, אני מוצא את עצמי נהנה גם מהמרווח שיש לי בין המקשים השונים (מיותר לציין שאם אתם מעדיפים מקלדות קטנות יותר, אז זאת מקלדת שאולי תרצו לוותר עליה). שני פיצ'רים שאהבתי בקשר למקלדת עצמה (אחד מהם עם כוכבית), הם גלגלות השליטה שלו בצד השמאלי העליון של המקלדת המאפשרות לי להגביר ולהנמיך את הווליום או להחליף לשיר הבא/לחזור אחורה בפלייליסט ומשענת היד. שניהם נהדרים ואני מאוד אוהב את השליטה שהם מאפשרים מבלי לגעת בעכבר. משענת היד גם נהדרת, אבל הייתי שמח אם היא הייתה מתחברת בצורה יותר "ננעלת" למקלדת ופחות באופן מגנטי. כל פעם שהזזתי את המקלדת הרגשתי שהמשענת עומדת פשוט להתפרק ממנה.

המקלדת שהגיעה לנו לסיקור הגיעה עם סוויצ'ים של ROG NX Red, עכשיו כפי שציינתי קודם, אין לי המון ניסיון עם מקלדות מכניות, כשלי יצא להתנסות בצורה רבה רק עם עוד סוג אחד של סוויצ'ים: Cherry MX Brown. אז אני מתנצל שאני לא יכול לתת הבדלים משמעותיים לעומת סוויצ'ים אחרים. מה שאני כן יכול לומר הם שני דברים: הראשון הוא שהם מתפקדים בצורה נהדרת בגיימינג: ניסיתי את המקלדת עם כמה וכמה משחקים - בין אם מדובר במשחקי יריות כמו Warzone, משחקי ARPGMMO בדמות Diablo IV ומשחקי גוף שלישי כמו RE4 ו-The Last of Us Part I. בכל אחד מהמצבים הללו לא היו לי החלקות, לחיצות שלא נרשמו או לחיצות לא רצוניות על מקשים אחרים בכלל. זה מאוד קריטי במשחקים כמו Diablo נניח בו אתם לא רוצים לפספס את כפתור הריפוי בזמן שאתם נמצאים בקרב בוס קשוח במיוחד.

אני יודע שמקשי Red נחשבים לטובים יותר עבור גיימינג אז אני לא אמור להיות מופתע במיוחד, אבל משום מה אני דווקא שמתי לב שהקלדת טקסט רגיל לא מגיעה לאותה רמת הנוחות והשימוש בגיימינג. אולי זה בגלל איך שהמתגים מעוצבים ועובדים, אבל מצאתי את עצמי לוחץ לפעמים כמה פעמים על מקש מסוים ונאלץ למחוק כפילויות במילים שאני כותב דיי הרבה. אני לא יודע אם זה רק אני או שזה אולי משהו שסוויצ'ים חומים או אפילו כחולים פותרים, אבל חשבתי שזה משהו שווה לציין, אם אתם מתכוונים לעשות עריכת תוכן או לעבוד עם המקלדת הזו.

קלות החלפת סוויצים

החלק הזה של הביקורת מתקשר באופן דיי ישיר לסיום החלק הקודם: זה ש-ASUS טוענת שניתן להחליף את הסוויצ'ים של המקלדת לכאלו של Cherry MX Red, Blue או Brown זה טוב ויפה, אבל חשוב שזה גם יהיה נוח ובדומה לסקירה שלי של ה-Gamesir C2, גם כאן ASUS בחרה להפוך את המטלה הזאת לקלה יותר ונגישה יותר. שני הקליפסים שמגיעים עם ה-Flare II Animate הופכים את מלאכת ההחלפה של כל החלקים לפשוטה וקלה מאוד.

בין אם אתם אוהבים את המקלדות שלכם שקטות יותר, או באמת רוצים להחליף חלק מהסוויצ'ים בחלק מהמקשים כדי שיתאימו יותר לסגנון המשחק/כתיבה/עבודה תהליך ההחלפה יהיה מהיר למדי. אגב, זה גם אומר שתהליך הניקוי של המקלדת יהיה מהיר, אני יודע כי כבר הספקתי לעשות זאת פעמיים מאז שהמוצר הגיע אלינו לביקורת. יצא לי כבר להוציא חלק מהמקשים כדי לנקות טוב יותר את המקלדת, אז זה עוד בונוס בספר הקטן והמצומצם שלי.

אנימציותתתת

טוב, שמרתי את הטוב לסוף: הזכרתי בתחילת הביקורת את מסך ה-LED הקטן בצד הימני העליון של המקלדת: הוא מאפשר לכם בעזרת ה-AniMe Matrix להגדיר תמונה או Gif שיוצגו על המקלדת שלכם. זאת יכולה להיות תמונה של הלוגו האהוב עליכם, גיף של החתול שרוקד ואומר "Happy Happy Happy", המטבע המסתובב של מריו, המשפט האהוב עליכם מהראנט של רחלי והקציצות - הבחירה היא שלכם והיא דיי רחבה (למרות שפרטים מדויקים יהיה קשה לראות על המקלדת אז תימנעו מפרצופים של בני אדם). נכון, זה גימיקי לחלוטין, אבל תראו את התמונה כאן למטה:

שוב, גימיקי לחלוטין, לא משפיע בכלל על האיכות של המקלדת, לא חשוב ואם כבר גורם למקלדת לצרוך עוד כוח בשביל עוד פיצ'ר לא נחוץ, אבל תודו שזה מגניב וגורם למקלדת להרגיש שהיא באמת שלכם - חלק אינטגרלי מהסטאפ. האם הייתי מוותר עליה כדי להוריד קצת את המחיר של המכשיר? כן, כנראה - עם כמה שהמטריצה הזאת יכולה להיות גם מועילה (אתם יכולים להציג שם את השעה לדוגמא), זה לא יותר מגימיק כרגע ובונוס לאנשים שרוצים לקאסטם את המקלדת שלהם בצורה מדויקת ונהנים לעצב כל פינה בסטאפ שלהם (ליטרלי).

השורה התחתונה

שלא תטעו או תתבלבלו מהגימיק של המקלדת הזאת: עם כל הכבוד לתאורה היפה ומסך האורות עם האנימציה החמודה, זוהי לא סתם מקלדת גימיק, אלא מקלדת פשוט מעולה של ASUS - אולי מהטובות שיש לה בשוק. המחיר שלה הוא יחסית גבוה (יכול להגיע עד כמעט 1000 ש"ח באמאזון, אז אני לא רוצה להתחיל לחשוב על המחיר שיהיה לה כאן בארץ), אבל אין פיצ'ר שהמקלדת הזו פספסה: המקשים יציבים ונוחים מאוד לשימוש, החלפת הסוויצ'ים היא פשוטה מאוד וגם אם התוכנה של ASUS אולי לוקה קצת בחסר, איכות הבנייה, משענת הידיים וכפתורי הגלגלת הנוספים הם יותר מפיצוי על כך. זוהי מקלדת יקרה, אבל כזו שבסוף היום כנראה תרוץ איתכם כמה שנים קדימה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה פנטסטית
  • המקשים סופר נוחים ויציבים - נהדר לגיימינג
  • אקסטרה פיצ'רים שמוסיפים לחוויית המשתמש
  • החלפת סוויצ'ים ומקשים קלה ומהירה
  • מסך ה-LED הקטן הוא גימיקי, אבל יכול להיות גם שימושי

הרע

  • משענת הידיים מרגישה רעועה בתזוזה

והאנימציות

  • "מי שם RX?! מי שם RX במקלדת?!"
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י