הרשמה

ביקורת: JSAUX Steam Deck Cooling Fan

הכתבה הראשונה במסגרת סדרת הביקורות של שמואל למוצרי JSAUX שמספקים פתרונות נוספים ל-Steam Deck יוצאת לדרך! בואו לקרוא מה הוא חשב על המאווררים החיצוניים של החברה!

זה ממש לא מוצר חובה, רחוק מכך, אבל וואו כמה שהוא הפתיע אותי. המשקל הנוסף יכול וכנראה שגם ירתיע אנשים מלקנות את המאווררים האלה, אבל הם בהחלט עושים את העבודה

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי JSAUX, תודה רבה!

איכשהו נפלתי חזק ל-Steam Deck. זה לא צריך להיות מפתיע, אני לא מסתיר את כמה שאני מאוהב במכשיר הזה ואני גם רואה את ההודעות של אנשים שהצלחתי לעזור להם להבין אם הם צריכים לקנות את המכשיר או לחילופין להוציא כמה שיותר מהמחשב הנייד מאוד של Valve. הודות ל-JSAUX אני פותח פה בסדרת ביקורות לכל מיני מוצרים של החברה הסינית שנועדו לשפר את החוויה שלכם עם ה-Steam Deck.

חשוב לי לציין: בעוד שציינתי בראש הכתבה שהמוצרים הגיעו אלינו מהם לביקורת - זה מה שזה, ביקורת. זו לא כתבה פירסומית, לא סקירה חיובית של המוצר כדי שתכירו אותו, לא "כתבה בשיתוף/מימון/מטעם JSAUX" - כל הביקורות כאן באות לומר את הדעה האישית והכנה שלי על המוצרים והאם אני חושב שהם שווים קנייה ואת הכסף שלכם באופן כללי. הביקורת הראשונה תהייה למאוורר החיצוני של החברה, אז בואו נצא לדרך כי באמת חפרתי כבר מספיק בהקדמה הזאת.

בשני טעמים

JSAUX הביאו לידיי שתי וואריאציות של המאוורר שלהם: מאוורר קטן יותר שבעצם נדבק לחלק האחורי של ה-Steam Deck ומאוורר טיפה יותר גדול שננעל על ה-Steam Deck בעזרת קליפס שכזה. הפתרון השני נועד עבור אלו שלא מתכוונים להתמסר למאוורר, מתכוונים להחליף את הכיסוי האחורי של המכשיר (עוד על כך בביקורת הבאה שלי) או לא הולכים להשתמש במוצר כמו ה-Modcase של JSAUX שמאפשר לנו לחבר את המאוורר האחורי מבלי להשתמש בהדבקה של ממש.

המאוורר יחסית קטן אבל הוא יבלוט במבט על הצד האחורי של המכשיר ואפילו יותר עם הקליפס. משהו שחשוב לי לציין הוא שהמאוורר בצורתו הרגילה לא מפריע ל-Dock: אני ניסיתי אותו עם תחנת עגינה של ivoler הוא לא הפריע בכלל. עם הקליפס הוא כמובן לא ייכנס לתוך תחנות העגינה הייעודיות ל-Steam Deck, אבל קיים מעמד שיאפשר לכם להעמיד את המכשיר ואולי גם לאפשר לכם לחבר אליו את תחנת העגינה, אם היא אכן תוכל להגיע אליו. המאוורר גם לא מפריע לחיבורים השונים או הכפתורים האחוריים או העליונים של ה-Steam Deck. משהו שחשוב לציין לגבי המאווררים של JSAUX הוא שהם בלתי תלויים במכשיר.

בצד התחתון של המאוורר, ניתן למצוא חיבור USB-C לטעינה וגלגלת שתאפשר לנו לשלוט בעוצמה של המאווררים. אגב, משהו נחמד שהחברה עשתה הוא להוסיף חיבור USB-C ב-90 מעלות כדי שתוכלו להטעין את המאוורר גם כשהוא מחובה בתחנת העגינה. סוג של Forward Thinking שכזה שאני מאוד מעריך כשחברות עושות. המאוורר כולו עשוי מפלסטיק בשילוב עם אלומיניום לגרילים של המאוורר בחלק הקדמי שלו. התחושה של המאוורר היא מאוד טובה, למרות שזה מתבטא במשהו קצת פחות טוב שאגע בו בהמשך.

החברה טענה שתי טענות באתר שלה לגבי המאווררים שלה: הראשון הוא שהסוללה של המאוורר תחזיק בין 3 ל-6 שעות בטעינה מלאה, והבדיקה שלי הראתה שזה אכן היה המצב: המאוורר החזיק לי ממש טיפה יותר מ-3 שעות בשימוש בעוצמה הגבוהה, שזה עומד בטענות של החברה. הטענה השנייה נוגעת בעובדה שהמאווררים הללו "יתרמו לצניחה משמעותית בטמפרטורה של ה-Steam Deck" ואת זה - נבדוק עכשיו.

כמו נורופן - פשוט מוריד את החום

אז למה בעצם הייתי סקפטי לגבי המכשיר הזה - גם אחרי שראיתי ביקורות שלו כדי להתכונן לביקורת הזו? אז הגיע הזמן לסוד קטן וספוילר גדול. בימים הקרובים תעלה באתר כתבה עם דברים מתקדמים שאפשר לעשות עם ה-Steam Deck שלכם. מפלאגינים חמודים שמצאתי ועד שינוי קצב הריענון של המכשיר. אחד הדברים בכתבה הזאת (והיותר מסוכן מהם), הוא Undervolting וחשוב מכך - Overclocking של המכשיר. היתרונות הם מאוד ברורים, אבל המכשיר כן מתחמם מעט יותר מהרגיל כשהוא מגיע ל-86 מעלות לפעמים.

אני רציתי לדעת עד כמה המאוורר מצליח להתמודד עם מכשיר שבאופן קבוע דוחף את ה-Steam Deck ואת המאווררים שלו הכי לקצה שרק אפשר. התוצאה הייתה פשוט פסיכית. באמת פסיכית. בדקתי שתי סיטואציות זהות לחלוטין: עליתי על ה-Hateno Tower ב-Breath of the Wild על CEMU עם כל המודים וב-45 פריימים לשנייה, הצבעתי על אזור מאוד מיוער, קפצתי ממנו ושיחקתי באזור המיוער במשך 15 דקות כל פעם עם הגדרת המאווררים הדיפולטיבית של ה-Steam Deck (לא השקטה). התוצאה הייתה באמת לא נורמלית.

בלי המאווררים של JSAUX, המשחק הגיע דיי בקלות לרף ה-85 מעלות ב-CPU ו-86 מעלות ב-GPU בשיא של הבדיקה. עם המאווררים? 76 מעלות בשיא בשני המקרים וגם אז הוא לרוב צנח למתחת לכך. כן, בדקתי את הרשימות והתמונות והסרטונים עוד פעם: ממשחק שהיה נוחת על אזור ה-86 מעלות מבלי להתאמץ יותר מדי לטמפרטורה שהיא בסדר גמור בסך הכל, בעיקר למכשיר נייד. אני באמת מופתע לטובה מהיכולת של המכשיר הזה. זה גם פותח כל מיני אופציות נהדרות נוספות שחשבתי עליהן תוך כדי העבודה על הביקורת.

שימוש ב-Fantastic לדוגמא (תוסף ב-Decky שמאפשר לכם לשלוט על המאווררים של המכשיר), יכול להאריך קצת את החיים של המאוורר של ה-Steam Deck בכך שאנחנו נגרום לו לעבוד פחות בטמפרטורות נמוכות יותר. אם אתם הולכים על הכיוון השני, אז אתם תוכלו להוציא עוד קצת מה-Steam Deck שלכם ואולי להעלות עוד יותר את ה-TDP או המהירות של המעבדים שלכם (ברמת ההיגיון, כמובן). אלה אביזרים כאלה שמאפשרים לנו להוציא כמה שיותר מהמכשיר של Valve בסופו של דבר ואני אוהב את זה.

אז מה רע בעצם?

יש שלושה דברים פחות טובים לגבי המאווררים הללו, כשהראשון הוא המשקל: גרסת הבסיס של המאוורר (ללא הקליפס) שוקלת 123 גרם, כשהגרסה המתלבשת תשקול 140 גרם. בתוספת ה-670 גרם של ה-Steam Deck עצמו, אתם מקבלים מכשיר שהוא במינימום כמעט 800 גרם. אם אתם אנשים בוגרים, זה יכול להיות מציק אבל פחות יפריע, אבל אם אתם כבר עכשיו מתקשים עם הגודל והמאסיביות של המכשיר, זה יכול להיות מעצבן.

אני גם מעריך שהרבה מכם שישקלו לקנות את המאוור ירצו דווקא את הגרסה עם הקליפס, שכן קנייה של Modcase או הדבקה של מאוורר נוסף למכשיר יכולה להפריע לכם להכניס את המכשיר לקייס איתו הוא הגיע. מצד שני, זה גם אומר שתצטרכו פשוט לזרוק את המאוורר לתיק כל פעם שתרצו לקחת אותו איתכם. אני גיליתי שניתן לדחוף את שתי הגרסאות של המאוורר לכיס האחורי של הקייס המקורי, אז זה סוג של פתרון (גם אם מאוד מוזר).

הבעיה הבאה היא פתירה אבל עדיין חשוב לי להזכיר אותה. המאוורר של JSAUX הוא מאוד יעיל אבל גם מאוד רועש. זה מאוורר שהוא מושלם למשחק במצב נייח מול מסך או עם אוזניות, כי בלעדיהן אתם תשמעו רעש של מאוורר פועל ברקע. כמובן שבזכות הגלגלת בצד המכשיר אתם יכולים לווסת את כמות הרעש והעבודה שהמאוורר עושה ובכך לדאוג שהוא לא יעבוד קשה מדי כשאתם משחקים משחקים קלים יותר כמו Vampire Survivor למשל (או לחילופין להוריד אותו לגמרי ל-0 ובכך לחסוך זמן סוללה).

השורה התחתונה

זה ממש לא מוצר חובה, רחוק מכך, אבל וואו כמה שהוא הפתיע אותי. המאווררים החיצוניים של חברת JSAUX הם לא פחות משינוי מטורף באיך שהמכשיר עובד ובצורת הקירור שלו. המשקל הנוסף יכול וכנראה שגם ירתיע אנשים מלקנות את המאווררים האלה, אבל אם אתם עושים איזשהו סוג של Overclock על המכשיר או משחקים בחדר חם בבית, אלו מכשירים שיש להם את הפוטנציאל לשנות את החוויה הכללית שלכם מהמכשיר - ועוד במחיר יחסית קטן של 40 דולר. כל הכבוד, אהבתי מאוד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב סולידי ובנייה טובה של המאוורר
  • החברה מאפשרת כמה סוגי התחברות למכשיר
  • הכי חשוב - עושה את עבודתו בצורה נהדרת
  • מאפשר שליטה בעוצמה ועובד בלי לגנוב כוח מה-Deck

הרע

  • משקל משמעותי נוסף על ה-Steam Deck
  • המאווררים יכולים להיות רועשים מאוד בעוצמה הגבוהה

והטמפרטורה

  • חשוב למדוד רק במעלות תרשיחא
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י