הרשמה

ביקורת: PS VR2

שתיים מציאות. שתיים מדומה. עכשיו באקרנים. בואו לקרוא את הביקורת המלאה שלנו למוצר החם של 2023!

תאריך השקה: 21/02/2023

בכל פרמטר שבו המכשיר הראשון נפל המכשיר החדש מצליח. ה-PS VR2 הוא ללא ספק מכשיר פרימיום ובסך הכל מציב סטנדרט גבוה על אף מגרעותיו

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

אז הנה זה הגיע. כמעט שנה וחצי לאחר שיצא ה-PS5 מצטרף אליו אחד האביזרים המצופים הלוא הוא ה-PS VR2. ה-PS VR הראשון שיצא היווה אכזבה ולא קידם את תחום ה-VR יותר מידי והמכירות לא היו מרשימות. האם ל-PS VR2 גורל דומה? בשביל זה קיבלנו את האחד הדגמים הראשונים בישראל כדי לנסות ולענות על כל פרט אפשרי. הפרטים כאן בביקורת.

לפני שנצלול לביקורת אתן לכם/ן מעט רקע. מזה כשנתיים אני עובד על פיתוח מוצר ל-VR המשלב וידאו וקבוצות ספורט. לגיימינג ב-VR נחשפתי עם יציאת ה-Quest 2, על כן לא התנסתי יתר על המידה במכשירי ה-VR הותיקים יותר בהם ה-PS VR הראשון, אך עם זאת כל שבוע אני מעביר בין 2 ל-10 שעות במציאות מדומה ומאז אני מסקר משחקים שונים באתר ומכאן הרקע שלי כשאני ניגש לסקר את ה-PS VR2.

אז מה בפנים

ה-PS VR2 מגיע מאובזר בצורה כזו שעל הנייר לא תצטרכו לקנות אביזרים נוספים לטובת שימוש אפקטיבי או נוח יותר. מתאם ראש אדפטיבי? יש. רצועות לשלטים כדי שלא יעופו כשתתארגפו? יש. אוזניות שמתחברות ישירות למתאם הראש? יש. חיבורי סיליקון כדי להחליף לאוזניות לפי מידת האוזן? גם לזה החברים בסוני דאגו. מתאם הראש בנוי בצורה כזו שגם אם אתם/ן מרכיבים/ות משקפי ראייה תוכלו להשתמש ללא צורך בחיבור מתאם או אביזר נוסף כך שהלכה למעשה כשתרכשו את המכשיר לא תאלצו להוציא סכומים נוספים על פריטים כמו רצועות ראש יקרות, מגני פנים מונעי הזעה, מתאמים למשקפיים וכדומה. גם סוללה בשביל זמן משחק נוסף אין צורך מכיוון והמשקפיים עובדות עם כבל אך כמובן שלכבל חסרונות משלו, נגיע לכך בהמשך. הכבל האמור מחובר באופן קבוע אל המשקפת ללא אפשרות לניתוק והוא באורך של 5 מ' כך שהוא ארוך מספיק כדי לאפשר ישיבה על הספה או משחק בעמידה בשילוב תנועה ללא מגבלת מרחק. כמו כן מגיע כבל נוסף שנועד להטעין את שני השלטים.

איך זה מרגיש

באחיזה ראשונה במשקפת משהו הרגיש לי טיפה שברירי, אולי זה כי הפלסטיקה מרגישה מעט לא איכותית, אך במחשבה שנייה זה היה המשקל. המשקפת קלה מאוד ביחס למכשירים אחרים מכיוון ומרבית יכולות העיבוד עוברות מה-PS5 עצמו דרך הכבל אל המשקפיים כמו גם האנרגיה, כך שהחיסכון ברכיבים אלו איפשרו לסוני לייצר משקפת קלה מאוד. עם זאת הגומי שנועד להסתיר את האור מבחוץ ולהעצים את האימרסיביות מרגיש פלאפי (Fluffy) וגם לא איכותי מספיק, אחת הבעיות איתו היא שבשימוש הוא לא מסתיר באופן מלא את כניסת האור מבחוץ וזה מינוס.

מתאם הראש בשלב ראשון מרגיש מעט מסורבל אך לאחר מספר ניסיונות מבינים את אופן השימוש. למתאם הראש ישנם 2 לחצנים עיקריים. הראשון נמצא בחלק האחורי של המתאם ומשמש להרחבת/הקטנת קוטר הראש של המשתמש, בהיקף של הלחצן הראשון ישנה טבעת מסתובבת שתפקידה להדק את המתאם אל ראשו של המשתמש/ת. השני נמצא מצד ימין למעלה על המשקף עצמו ותפקידו לקרב ולהרחיק את המשקף מן הפנים. על המשקף מצד שמאל למעלה נמצאת גלגלת שמטרתה לקבוע את המרחק בין האישונים. התרגלתם לקבל מספר מצבים מוגדר מראש למרחק בין העיניים? אז כאן הגלגלת עושה עבודה מעולה ומתאימה את עצמה לכל משתמש ומשתמשת באופן אינדיבידואלי וזהו דבר חשוב מכיוון והמשקפת משתמש בטכנולוגית מעקב אישונים (ספוילר: היא נהדרת) שמוגדרת בשימוש הראשוני, ולכן היכולת לקבוע את המרחק בין העיניים אל מול הצגים היא קריטית.

בחלק התחתון של המכשיר נמצאים 2 לחצנים נוספים. לחצן ה-PS שמוכר מהשלטים ומיועד להדלקה ולחצן נוסף מימין לו המיועד למרכוז התמונה אל מול המשתמש במידה ושיניתם תנוחת ישיבה/עמידה. בחלק האחורי התחתון של מתאם הראש נמצאים שני חריצים כאשר אחד מהם הוא חיבור Aux אליהם מתחברות האוזניות. האוזניות בעלות כבלים באורך מדויק והן נכנסות אל האוזניים כשהכבלים אינם מפריעים או מורגשים בזמן השימוש, אז גם כאן בוצעה עבודה יפה. מה שכן, למשקפת אין רמקולים והשימוש באוזניות הוא חובה בשביל לשחק באופן איכותי. דבר אחד שכן הפריע לי הוא שהכריות של מתאם הראש מרגישות לא ברמת איכות גבוהה ושבשימוש רב ורחמנא ליצלן הזעה מוגברת, הן עלולות להינזק וחלילה להתפרק מה גם שלדעתי היה אפשר ליצרן מעט נוקשות יותר, התחושה היא כי הן מלאות באוויר ולא בריפוד ומכאן הרכות שלהן.

השלטים באחיזה ראשונה קלים מאוד ומרגישים מעט יותר איכותיים מהחומרים המרכיבים את המשקפת עצמה. יתרון נוסף שנגענו בו הוא שהשלטים נטענים אז חסל החלפת סוללות כמו ב-Quest. השלטים מעוצבים בצורה דומה לשלטים הרגילים מבחינת הכפתורים. בשלט הימני יש ג'ויסטיק, איקס ועיגול ולחצן R2 בחזית ו-R1 בצד מתחת לאגודל. בשלט שמאל ישנו ג'ויסטיק כמובן ואת הלחצנים ריבוע ומשולש כשכפתור L1 נמצא תחת אגודל שמאל. בשני השלטים יש לחצני Ps ובשלט שמאל ישנו לחצן ה-Share ובימין לחצן האפשרויות וכך שניהם משלימים את כל הפונקציות של שלט רגיל (למעט הלחצן הרחב באמצע השלט). אז לאחר כל ההקדמה הזו ובשעה טובה, הגענו לרגע האמת.

Let's Play!

בהפעלה ראשונה המשקפת עושה דרך הרבה יותר קצרה מההפעלה למשחקֲ בהשוואה ל-Quest. למי שלא מכיר/ה, בשימוש ראשון ב-Quest עוברים מסע שמיועד לייצרֲ אפקט "וואו!" דרך אפליקציית ה-First Steps. הגישה ב-PS VR2 היא הרבה יותר ישירה ועוברת על כללי בטיחות, תיאום המרחק בין המסכים לטובת מעקב האישונים, פונקציונליות השלטים ואחד הדברים שכן גרמו לי לומר "וואו" היה הגדרת מרחב המשחק.

כשבוחרים באופציית המשחק בעמידה המשקפת מבקשת מכם להסתכל סביב ומזהה בעצמה מכשולים ועצמים שעלולים להפריע ומגדירה לבד את אזור המשחק ובסיום רק מבקשת מכם אישור. האופן בו זה נעשה בשילוב האנימציות זה אחד הדברים הפיצ'רים היותר מגניבים בהם נתקלתי לאחרונה ונשבע שפעם ביום ביקשתי מהמשקפת להגדיר רק כדי לראות כיצד היא עושה זאת בעצמה. בסך הכל ההגדרה של המשקפת מאוד מהירה והתחושה היא שסוני יוצאת מנקודת הנחה שכבר השתמשתם בעבר ב-VR ולכן אין צורך רב בהצגת יכולות.

מכאן התצוגה במשקפת היא של המסך הראשי הרגיל של ה-PS5 ומאפשרת שימוש רגיל במכשיר רק שבמקום מסך הטלויזיה ישנו המסך המוקרן במשקפת. אז אם ציפיתם/ן למרחב אימרסיבי של 360 זה לא המצב. זה לא יתרון או חיסרון זה פשוט מה שזה ובסך הכל מרגישים בבית עם החווית משתמש של ה-PS5 אך לא חווים מעבר לאקו-סיסטם אחר של VR כך שכל אחד/ת והטעם שלו/ה יחוו את דעתם על כך.

ברשותכם נתעכב רגע על טכנולוגית המעקב אישונים. זוהי טכנולוגיה המגיעה לפתור מצב בו משקפי VR נאלצים לרנדר תמונת 360 באופן מלא בכל עת על אף שבערך 240 מעלות מתוכם לא נמצאים בצפייה באותו הרגע, מה שיכול לחסוך המון יכולות עיבוד לחומרה. דבר נוסף שמעקב אישונים מייצר זאת חווית משתמש מאוד פשוטה ונעימה. אם כיום יש צורך במרבית המכשירים להשתמש בשלט ולציין עם היד באופן מדויק על האובייקט שאנו בוחרים, ב-PS VR2 כל מה שאנו צריכים הוא להתמקד לשבריר שנייה על הבחירה שלנו וללחוץ על X בשלט הימני.

אין צורך להרים ולכוון ותשכחו מדמוי ציין לייזר שמצביע על הנקודה, השלט יכול להיות בכל מנח והראש עם העיניים מבצעים את המלאכה וזה פועל באופן חלק ואיכותי מאוד. במשחק כמו Horizon: Call of the Mountain (הביקורת למשחק תגיע בקרוב, לא לדאוג) שמיועד באופן אקסקלוסיבי ל-PS VR2 יש שימוש נרחב בטכנולוגיה וזה מייצר חווית משתמש מצוינת, ואם כבר ב-Horizon עסקינן, אז כאן גם הגיע אפקט ה-"וואו!" האמיתי. נכון לרגע זה בתפריט הראשי אין שימוש במעקב אישונים אבל אני מאמין כי בעדכוני הגרסה הקרובים למערכת ההפעלה זה יילקח בחשבון.

המסכים ב-PS VR2 הם מצויינים ובעוד ב-Quest 2 למשל הם תומכים ברזולוציה של כ-1920p בכל עדשה פה אנו נהנים מרזולוציה קרובה יותר ל-4K אמיתי (2040p) וזה ניכר. Horizon שהוא אחד המשחקים שקיבלנו לסקירה (שוב באדיבות ישפאר וסוני אירופה) נראה פשוט מדהים. בתחילת המשחק שטים בנהר עם שתי דמויות נוספות בזמן שמכונות שונות נעות לידנו, תחתינו באוויר ומעלינו ומתקבלת תחושה של באמת מציאות אחרת.

מגע במים מייצר אדוות, הצבעים חדים וברורים גם למרחקים בינוניים (במרחקים גדולים עדיין ישנו טשטוש) והעולם יפהפה ומייצר תחושה של רצון לחזור אליו כשמסיימים לשחק. אלמנט נוסף של המשקפת היא שגם היא עצמה רוטטת, כשתחטפו מכות או תיפלו למשל המשקפת תרטוט כדי להמחיש את הפגיעה וכמובן שגם השלטים וזה גם אלמנט מאוד מגניב שנכנס. האוזניות נוחות ונותנות סאונד טוב בסך הכל אם כי אין גישה ישירה לעוצמת הצליל שתרצו ותצטרכו לכוון את העוצמה דרך ההגדרות או שלט הטלויזיה, כך שכפתור פיזי לטובת זה יכל להוות שדרוג פשוט שחבל שלא נעשה.

זמן השימוש בשלטים הוא של כמספר שעות בדומה לשלטים הרגילים של ה-PS והמשקפת לא מאפשרת שימוש רק עם אחד מהם ולכן שניהם צריכים להיות דלוקים, אז כשחושבים על זה לרובנו אני מניח יש 2 שלטים רגילים לסוני אליהם מצטרפים 2 שלטים ל-PS VR2 וחיבור ה-Type C חייב להיות בשימוש עם ה-PS VR2 עצמו, כך שמתקבל מספר רב של אביזרים אליהם צריך להקדיש תשומת לב להטענה. במידה ותבחרו להטעין ולחבר את כל האביזרים הללו דרך שקעי ה-USB של ה-PS עצמו, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מערך כבלים שעלול להיות מבולגן ומסורבל. אם גם לכם יש אוזניות אלחוטיות כמו של ה-PS4 שדורשות חיבור משדר לשקע USB תמצאו את עצמכם מחברים ומנתקים אביזרים שונים באופן תדיר וזה מעט מציק. כמובן שבעתיד יצאו עמדות טעינה לשלטי ה-VR בדומה לשלטים הרגילים אך עדיין ישאר מצב מעט מסורבל.

עוד מילה על בהקשר לשלטים היא לגבי הקשת העגולה שמקיפה אותם ומהווה מקדם בטיחות לחבטות שונות בקירות, שולחנות ועוברים ושבים תמימים בסלון שלא היו עירנים לזה שאתם ו-Aloy מנהלים קרב עם מכונות (עימם הסליחה). הקשת עושה עבודה טובה בהקשר הזה (מצטער, אדון קיר) אך במידה והורדתם שלט לרגע והשארתם אותו תלוי על הזרוע עם חוט האבטחה, תתקשו למצוא את דרכם חזרה לאחיזה הנכונה בלי להוריד את המשקפת. כולי תקווה שעוד כמה שעות שימוש אתרגל לכך אך נכון לכתיבת הביקורת אותי לפחות, זה תיסבך. דבר חשוב נוסף הוא שבדומה לשלטים הרגילים גם כן יש הדקים אדפטיביים שמוסיפים לחווית המשחק והפיצ'ר שחידש ב-PS5 מחדש גם כאן.

ועכשיו לנושא שכנראה מטריד את רובנו אחרי שהתרגלנו שהסטנדרט הוא Wireless - איך זה לשחק עם הכבל. אז ככה, קודם כל זה תלוי באופן בו אתם משחקים. שחקני ישיבה כנראה לא ירגישו ביותר מידי הבדל ולמעשה יהנו ממשקפת יחסית קלה מבחינת המשקל על הראש, בשילוב עם שלטים קלים החוויה לא תהיה שונה למעט מגע של כבל באחד מהאזורים בגוף. שחקני עמידה ותנועה כמוני ככל הנראה יאלצו להתרגל לנוכחות שלו. מצד אחד האיכויות הגרפיות בשילוב האוזניות והמשקל הנמוך ישאבו אתכם פנימה לעולם המשחק ובחלקים ממושכים תשכחו שהוא שם, מצד שני כשתהיו בזירת קרב ותרצו לנוע מהר או שתשכחו שאתם בעולם וירטואלי ותלכו מעט ימינה או שמאלה, או אם אתם כאלו שמסתובבים הרבה מצד לצד במקום ולא מסתובבים עם הג'וסטיק, צפויה לכם תחושה מעצבנת שתצטרכו להתרגל אליה ולהשלים עם העובדה שזה מה שיש.

האם זה פוגע באימרסיביות? כן. האם הכבל מעט כבד (בכל זאת 5 מ')? כן, זה מציק. אך שאלת השאלות - האם זה דיל ברייקר? לדעתי לא. במרבית הזמן לא חשים בנוכחות שלו וכשחושבים על היתרונות שהוא מספק מבחינת ביצועים ומשקל נמוך אפשר לעשות לו הנחות ולזכור לו חסד. נכון שהסטנדרט המתהווה הוא משקפי VR אלחוטיות, אך משקפי VR שמספקות יכולות כאלה במונחים של רזולוציה, מעקב אישונים, מרווח צפייה ומנעד צבעים שהן גם אלחוטיות עולות היום אלפי דולרים ובמידה ואנו רוצים להינות מיכולות כאלו תמורת כמה מאות דולרים, הכבל הוא האילוץ עימו ניאלץ לחיות.

ספריית המשחקים

אז בסופו של יום ה-PS VR2 לא באה לגרום לנו לייצר אינטרקציות חברתיות במטאוורס או להעתיק אליו את השולחן עבודה שלנו, היא הגיעה כדי לתת חווית משחק מהדור הבא גם ב-VR ועל כן היא תקום ותיפול על נפח ואיכות ספריית המשחקים שלה. נכון ליום ההשקה צפויים להיכלל 30 משחקים שבהם Horizon כמובן, אנו קיבלנו והתנסנו גם ב-Star Wars Tales from the Galaxy וב-Moss ואני יכול לספר שכשמשחק מיועד בלעדית לקונסולה כמו Horizon אפשר להינות מכלל הפיצ'רים של המשקפת, ב-Star Wars למשל אין תמיכה במעקב אישונים והגרפיקה פחות משכנעת אך החווית משחק עדיין זורמת ומהנה והקונסולה עצמה פחות מתאמצת. עם הזמן יצאו יותר משחקים אקסקלוסיביים שאליהם שווה לחכות.

לחובבי הוידאו VR לפחות כרגע צפויה אכזבה. בשלב זה לא ניתן להוריד YouTube VR וכשמכניסים USB עם וידאו 360 3D הוא לא מופיע ולכן לא ניתן להפעלה, אך אני מאמין כי בעתיד הקרוב (בתקוה הקרוב מאוד) יהיה ניתן לצפות בוידאו VR ב-PS VR2 שבו איכות המסך תייצר חווית צפייה ברמה גבוהה.

כמה זה עולה לנו?

שאלת השאלות היא האם ה-PS VR2 שווה קניה? ובכן כמו תמיד זה תלוי בכם. אם נניח אתם מתחילים מאפס ומעוניינים להיכנס לעולם ה-VR כגיימרים, תצטרכו לרכוש מחשב באלפי שקלים ולהוסיף עוד כ-1,300 ש"ח על מכשיר Quest 2 למשל (לא כולל אביזרים נלווים) כך שמחיר הכניסה לא שונה בהרבה. אם כבר יש לכם ערכת VR מלאה אז כנראה לא סביר שתוציאו 2,400 ש"ח על ה-PS5 + כ-2,699 ש"ח על ה-PS VR2 (כן, המשקפת יקרה יותר מהקונסלה עצמה) רק כדי לשחק במספר מאוד מצומצם של משחקים אקסקלוסיביים לסוני, (שוב, דבר שצפוי להשתנות עם הזמן).

אם כבר יש לכם PS5 ומשחק ב-VR זה משהו שמושך אתכם אז ה-PS VR2 מאוד יכול להתאים מאשר להצטייד בערכת PC VR מלאה מכיוון ותקבלו איכות גבוהה יותר כמעט בכל פרמטר עם מחיר כניסה לא בהכרח נגיש לכל כיס אך בגבולות הסביר ביחס למדיום, עם ספריית משחקים יחסית מוגבלת שגם היא לא כזאת זולה. במידה וסוני יתחילו לשלב כחלק מה-PS Plus משחקי VR ייתכן מצב יותר אטרקטיבי להחזיק משקפת PS VR2 ובמוקדם או במאוחר זה כנראה יקרה. אז מה שנקרא, Stay Tuned.

השורה התחתונה

ניכר כי סוני הפיקו לקחים ממכשיר ה-PS VR הראשון שהיה מסורבל, לא פורץ דרך בשום צורה ובעל ספריית משחקים חלשה. בכל פרמטר שבו המכשיר הראשון נפל המכשיר החדש מצליח: הוא פחות מסורבל, הוא מצטיין ברמת החומרה אל מול המקבילים שלו בשוק, יש לו ספריית משחקים לא מבוטלת ביום ההשקה עם עוד המון משחקים שעתידים לצאת והוא ידידותי למשתמש. ה-PS VR2 הוא ללא ספק מכשיר פרימיום (כמו הקונסולה עצמה עליה החומרה מתבססת בעצם), ובסך הכל מציב סטנדרט גבוה על אף מגרעותיו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכויות מסך גבוהות
  • פיזור משקל טוב מאוד
  • מעקב אישונים מצוין שמשפר את השליטה במשחקים
  • משחקים בלעדיים ממצים את היכולת

הרע

  • הכבל עדיין מפריע לאימרסיביות
  • מחיר כניסה גבוה

והמציאות

  • מדומה.
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:59 19.02.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    אחלה ביקורת טל
    עמדת על כל היתרונות והחסרונות
    כאחד שיש לו PS5 נראה לי שאקנה אותו בקרוב
    תודה

  2. 2

    14:38 19.02.2023 | ערן ערן (אורח)

    לגבי הכבל - בטכנולוגיה של היום הם לא יכלו להגיע לאותו הדבר עם קסדה אלחוטית. טכנית, העברה אלחוטית של נתונים מ/אל הקונסולה במהירות הנדרשת וללא השהיה (לאג) - לא אפשריים, ולכן מה שיכלו זה לשים על הקסדה את כל המחישוב, כמו בקווסט - והמשמעות היא פשרות בעיבוד, שכן אז הם מוגבלים למעבדי גרפיקה ומיחשוב בערך כמו שיש בטלפונים. אני חושב שבנקודת הזמן הזאת, הם עשו נכון שהלכו עם כבל.

    אגב, האם יש "שנמוך" מורגש לגרפיקה לעומת ה PS5 ללא VR? ב PSVR הקודם היה הבדל גדול מאוד, שכן VR דורש הרבה משאבים. מה המצב כאן? או שעדיין אין משחקים שזמינים גם ללא VR (כמו RE Village) ויאפשרו לשפוט?

  3. 3

    14:49 19.02.2023 | טל דותן טל דותן (אורח)

    אהלן ערן,
    מסכים לגבי הכבל, השאלה אם עוד שנתיים-שלוש זה יהפוך את ה-VR של סוני לאובסליט או שהוא ישאר רלוונטי בהנחה ותהיה קפיצת מדרגה טכנולוגית, אך אנו לא נביאים וכרגע השיקול שלהם מובן.
    לגבי האיכות אין שנמוך, הקונסולה מציגה על מסך הטלויזיה במקביל את מה שאתה רואה במשקפת וזה חד מאוד ויפהפה, זה בולט ב-Screenshots שהוצאנו מהמשחק.
    מה שכן המסכים במשקפת הם לא UHD כמו מסך הטלויזיה וכן התמונה מעט מפוקסלת/מרוחה במרחקים רחוקים, כשעומדת מולך דמויות הן חדות מאוד עם הבעות פנים משכנעות אך במרחקי צפייה גדולים ההבדל בין מסך הטלויזיה למשקפת בולט.

    מנחם - תודה רבה על הפידבק.

  4. 4

    16:03 19.02.2023 | אבי אבי (אורח)

    היי יש לי שאלה, האם ב PS VR2 או בכל שאר משקפי ה-VR יש אפשרות לראות / לשחק בתלת מימד (זאת אומרת גם שיהיה VR וגם עומק כזה שיודגש בו התלת מימד?) או שזה לא רלוונטי בגלל ה-vr ?
    שאלה שניה האם יש מקום לתנועה פיזית במשחק או שכל התנועה הינה רק בשלטים?

  5. 5

    17:09 19.02.2023 | אבי אבי (אורח)

    היי אבי, אחלה שאלה.
    VR לרוב עובד בשידור תמונה סטריאוסקופית, זה אומר שכל עין מקבלת תמונה מעט שונה ולכן יש שתי עדשות. אחת לכל עין. השינוי הקל הזה מייצר את מימד העומק שאתה מדבר עליו ואז אתה צופה בדברים בצורה תלת מימדית. דמויות במשחקים או בוידאו מותאם, עצמים, עצים וכל מה שאתה יכול לחשוב עליו מוצג בתלת מימד ומכאן החוויה השונה והמדיום הוא אחר. לגבי תנועה אתה יכול לנוע בחופשיות בסך הכל אך אתה מוגבל פיזית על ידי גודל החדר שבו אתה משחק. מה שכן פעולות כמו סיבוב במקום, התכופפות, קפיצה, כריעה אלו תנועות שאתה יכול לבצע באופן חופשי.

  6. 6

    07:23 20.02.2023 | רמי רמי (אורח)

    שאלה לגבי המשקפיים.
    זה רק למשחקים? או שאפשר לראות איתם סרטים נגיד בנטפליקס או אתרים אחרים כמו יוטיוב וכדומה...
    האם זה אתרים מיוחדים ל-VR? או שזה כל אתר רגיל?

  7. 7

    10:39 20.02.2023 | טל דותן טל דותן (אורח)

    היי רמי

    נכון לשלב זה אפשר להוריד כל אפליקציה שיש לPS5 ולצפות בה. במהלך הביקורת נכנסתי ל-YouTube וראיתי סרטוני וידאו שמופיעים כמו במסך גדול רק שמוצג דרך המשקפיים. אותו דבר ניתן עם נטפליקס/אמאזון/אפל טיוי וכדומה. מה שאתה רואה על מסך הטלויזיה אתה תראה במשקפיים.
    מה שכן היה חסר לפחות כרגע זה אפשרות לצפות בסרטוני 360 תלת מימד שמופקים ל-VR וזאת אופציה שלא הייתה אפשרית נכון לכתיבת הביקורת.

  8. 8

    18:04 20.02.2023 | Raper1 Raper1

    אחלה ביקורת טל.
    מבחינתי השאלה הכי חשובה זה מה לגבי קצב הרענון שכן עם משקפות אחרות היה קצב רענון נמוך והדבר הוביל לבחילות וסחרחורות , איך המצב בpsvr2???

  9. 9

    00:24 21.02.2023 | נתי נתי (אורח)

    טל, תודה רבה על הביקורת המעולה, חיכיתי לה הרבה זמן :)
    אשמח מאוד אם תינתן התייחסות לשטח האיחסון המומלץ עבור שימוש במשקפת ובמשחקים שלה (בדור הראשון משחקי VR שקלו פחות ממשחקים רגילים, אני מניח שהפעם זה לא יהיה המצב) וביתר שאת, האם ניתן להסתפק באחסון של הקונסולה או רצוי להרחיב את שטח האחסון

  10. 10

    12:38 21.02.2023 | טל דותן טל דותן (אורח)

    אהלן Raper1
    קצב הריענון של המשקפיים הוא 120Hz עם מסכי OLED אני לא חוויתי בחילות בכלל ובהוריזון (נשבע שהביקורת תצא בקרוב) אתה מטפס, קופץ, נופל ומה לא והיה לי בסדר אבל אני גם משתמש כבד אז זה כבר אינדבידואלי.

    נתי - המשחקים לא שוקלים יותר ממשחקים רגילים ואם יש לך קונסולה של 800GB לא אמורה להיות בעיה, כרגע מותקנים אצלי משהו כמו 6 משחקים כבדים כמו TLOU Part1, Far Cry 6, Fifa23 וכמובן Horizon ו-Star Wars ולדעתי יש לי עוד 300GB פנויים אז זה כנראה לא משהו שצריך להטריד אותך יותר מידי.

  11. 11

       | פורסם ע"י