הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 6 - "שארים"

לא יודעים מה אתכם אבל 9 ימים בין פרק לפרק הרגישו כמו נצח

פרק אחד מספק לנו קפיצה די משמעותית בעלילה, הנה כל מה שחשבנו על הפרק השישי של "האחרונים מבינינו"

תשעה ימים עברו מהפרק הקודם שהרגישו כמו נצח, במיוחד אחרי שפרקים 4 ו-5 היו יחסית סמוכים אחד לשני ומאז בציר הזמן של ג'ואל ואלי עברו 3 חודשים והם שבו אלינו בכפור של ויומינג (Wyoming) במסעם אל טומי. אז שימו את המעילים ורתמו את התרמיל לסוס, ובואו נצלול לסיקור של הפרק השישי. כרגיל - אזהרת ספוילרים החל מרגע זה!

חלק 7 מתוך 12 - Tommy's Dam

הפרק ה-6 בעצם חולש על שני חלקים במשחק ומבצע מספר שינויים שחלקם מהותיים. כאמור המשחק מחולק גם לעונות בשנה ובסדרה מבצעים דילוג דיי משמעותי על הסתיו ולאחר תזכורת מסיום הפרק הקודם (מותם של הנרי וסאם) אנו מוצאים את אלי וג'ואל תרים בשלג עד שהם מוצאים זוג מבוגרים שפרשו מהחברה לפני קצת יותר מ-20 שנים. מעבר לזה שהמזל שיחק להם כי לרוב אנשים שפורשים מהחברה נתפשים כהזויים לא משנה הנסיבות, כאן הם יצאו מבריקים ובנוסף על כך הם סיפקו את אחד הדיאלוגים היותר מהנים בסדרה. תחת איומי הנשק של ג'ואל הם ממשיכים בשגרת חייהם, מסתלבטים על הסיטואציה ועל ג'ואל ואלי ומספקים אחלה אתנחתא קומית אחרי שחזור הטראומה מהפרק הקודם.

לאחר יציאת אלי וג'ואל מהבקתה, ג'ואל נשען על הגדר במה שמהווה את אחד המוטיבים לפרק הזה ומשמש כהכנה לפרק הבא - ההכשרה של אלי כשורדת עצמאית. ג'ואל מתמודד עם התקף חרדה מהפחד לאבד את אלי והתחושה שייתכן והוא לא ימצא את טומי, ואלי מנסה לוודא שהוא בסדר ומיד לאחר מכן ג'ואל מאמן אותה בירי ברובה צלפים, לשתות שיכר מפלאסק ועובר איתה על דגשי שמירה בלילה. הסיבה שמראים לנו את הדברים האלו נוגעת ישירות לפרק הבא ששמו Left Behind, אך נחזור לכך בהמשך. אלי מספרת שהיא הייתה רוצה להיות אסטרונאוטית ולטוס לחלל אף על פי שהיא יודעת שזה לא אפשרי במציאות שבה היא חיה וגדלה וייתכן שאפילו לא יזדמן לה לטוס בשמי כדור הארץ, זה מתחבר לאהבה שלה לקומיקס של Savage Starlight ומשלים את הפן הזה באישיות שלה.

מכאן הפרק עובר לדמות המרכזית שלו הלוא היא ג'ואל. ג'ואל של הסדרה הוא משמעותית רגיש ופגיע יותר מג'ואל של המשחק וככל שאנו מתקדמים זה מתגבר. אם בפרק הראשון כשטס לא מסוגלת להשליך גופה של ילד לאש הוא עושה זאת כאילו זאת רפסודה בל"ג בעומר, בפרק 6 מתקבל הרושם שכל דבר נוגע וחודר אליו. זה מתחיל עם רגעי החרדה וחוסר האונים כשהוא מוצא אותו ואת אלי מוקפים ע"י הקהילה של טומי, לאחר מכן כשהוא פוגש את טומי לראשונה הגעגוע שהצטבר מוציא ממנו התרגשות שלא קיימת במשחק שם המפגש ביניהם הוא יחסית יבשושי ומאוד ענייני בנוגע להישרדות והמשך המסע.

לבסוף, ג'ואל נשבר בשיחה עם טומי אל תוך הלילה בה הוא מבקש ממנו להמשיך את המסע של אלי בלעדיו. ג'ואל גם מציין את החולשות שהוא צבר עם הזדקנותו, בכל זאת הוא כבר לא ילד ובן 56, ומספר על הנער בקנזס סיטי שהצליח להתגנב מאחוריו ולגבור עליו והוא אפילו לא שמע אותו, דבר שלא היה קורה בעבר. הוא לומד להכיר את מגבלות הגיל ומבין שהגיע הרגע שבו הוא לא יכול יותר לשרוד באותו האופן שהוא שרד ב-20 השנים האחרונות.

עם זאת, הקונפליקט לגבי העובדות הללו עד להשלמה איתן מגיע במספר מקרים בפרק. הוא בשלב ראשון מסרב לספר לטומי מה קרה לטס, למה הוא בכלל צריך להביא את אלי ל'גחליליות' ומעביר ביקורת על ההחלטה של טומי להתחתן ולהפסיק לשדר אליו ברדיו, שזוהי גם אחת הסיבות שבלי קשר לאלי הוא שקל לעזוב את אזור ההסגר. כשטומי מספר שמריה בהיריון, ג'ואל מזדעזע עוד יותר ונראה כנוטר טינה לטומי. הסדרה לא מתחמקת ומעמתת את טומי עם ג'ואל ולאחר שבתחילה הם רבים בבר, בסנדלריה הסיפור הוא אחר וטומי בפתיחותו מאפשר לג'ואל להתפרק ולהראות עד כמה הוא פגיע, אך לא חוסך ממנו ביקורת בדרך ודורש ממנו להתקדם כאדם ולהבין שזה שחייו שלו הלכו בכיוון אחד לא אומר שגם הסובבים אותו צריכים ללכת באותו הכיוון.

טומי מתרצה ומסכים לקחת את אלי אל אוניברסיטת קולורדו שם אמורים להימצא ה'גחליליות'. בין לבין ג'ואל גם מוצא זמן לריב עם אלי ולאכזב אותה בפעם המי יודע כמה ולנסות ולהקטין את מידת הקשר והחיבור בינהם. סצנה דומה מאוד למתרחש במשחק אך בסיטואציה אחרת בה אלי עולה על סוס ובורחת וג'ואל וטומי יוצאים אחריה למצוא אותה. בסך הכל הפרק מתכתב עם המשחק רק בפרשנות אחרת לסיפור בהתאמה למדיום הטלויזיוני. הנה היא כאן:

כשטומי ואלי מגיעים אל האורווה כבר ברור לנו שאלי תבחר להמשיך את המסע וכך גם נעשה ובדומה למשחק הם עושים זאת על גבי סוס.

חלק 8 - The University

הסדרה משחזרת באופן מאוד נאמן למקור את הגעת אלי וג'ואל לאוניברסיטה החל מהדימיון בין המבנים, דרך השדרה הפנימית כשאלי וג'ואל על הסוס ועד לקופים שהשתלטו על המבנים הנטושים. עם זאת, החלק השביעי וגם השמיני במשחק עמוסים בקטעי אקשן וכאן לא קיבלנו כמעט כלום מהם. לא בקרב על הסכר, לא נגד ה'נגועים' במעבר באוניברסיטה וגם המפגש עם העתידים להיות 'הקניבלים' היה קצר משמעותית מהקרב בתוך האוניברסיטה, אם אפשר לקרוא לזה קרב וזה אולי חבל. מצד שני המפיקים מראש הודיעו שמרבית קטעי האקשן ירדו בסדרה מכיוון והם לא יוכלו לשמור על אותנטיות הסיפור במדיום הזה אז גם לא יכולנו לצפות לכך. במקור הפציעה של ג'ואל נגרמת מנפילה על מוט ברזל, אך למעט זה האירועים מתרחשים בדומה למשחק כולל הנפילה של ג'ואל מהסוס וכאן כבר ניתן להתייחס לפרק הבא.

פרק 7 כפי שכבר פורסם יקרא Left Behind והוא יתבסס על חבילת ההרחבה העצמאית של The Last Of Us המקורי. Left Behind משלים לנו שני חלקים בסיפור של אלי - הראשון הוא מה קרה עם אלי מספר שבועות לפני שנתפסה ע"י ה'גחליליות' ולאחר מכן חברה לטס וג'ואל. החלק השני הוא מה קרה לאחר שג'ואל נפל כתוצאה מפציעתו מהסוס עד שהחלים. במשחק ישנה קפיצת זמן בין הנפילה להחלמה ו-Left Behind מספר כיצד אלי הצליחה להציל את ג'ואל. מסיבה זו פרק 6 הציג בפנינו מגוון יכולות שאלי רוכשת כדי להצליח ולהתמודד לבד כנגד מגוון רחב של סיכונים וגם שופך אור לגבי מה אלי מתכוונת שכל חייה היא "נשארה מאחור/לבד" ע"י הסובבים אותה.

לסיכום, הפרק השישי נקרא "שארים" (Kin) שניתן לתרגם גם כקרוב משפחה או שאר בשר, ומאלץ את ג'ואל להתמודד עם ההכרזה שלו שהדבר החשוב ביותר בעולם הוא משפחה. זה בא לידי ביטוי בדרך בה הוא מקבל את החלטותיו של טומי, הקשר האבהי שלו עם אלי, הגעגוע לביתו שאבדה והמשפחה החדשה והמתרחבת שלו לאחר נישואיו של טומי וההיריון של מריה, כשברקע הוא ממשיך להתמודד עם הטראומה, ההזדקנות הפיזית, הבדידות והפחד לאכזב עוד מישהו כמו שלתפיסתו אכזב את שרה, טס וטומי. כל זה קורה עד שלבסוף הוא בוחר במשפחה היחידה שיש לו, כמו שהוא הבטיח.

הפינה בקטנה:

  • כשאלי מספרת שהיא חולמת להיות אסטרונאוטית היא משתמשת בסאלי ריד כהשראה - סאלי ריד היא האישה האמריקאית הראשונה לטוס לחלל ואף הצעירה ביותר בגיל 32 לעשות זאת בשנת 1983.
  • תהיתם מדוע הכלב לא מריח את הפטריה של אלי? זה מכיוון והחסינות שלה פיתחה מוטציה בפטריה כך שתנטרל את הקטלניות שלה ולכן הריח שלה שונה מן הקורדיספס הנפוצה.
  • הסכר שמופיע בתחילת הפרק הוא למעשה מקום המפגש בין טומי וג'ואל ועל העיירה הם מסתכלים רק מרחוק ולא נכנסים אליה, כך שבסדרה קיבלנו היפוך ללוקיישנים.
  • הארנבת שניצודה בתחילת הפרק היא רפרנס לארנבת שאלי צדה עם חץ וקשת בחלק מאוחר יותר במשחק.
  • כשאלי וג'ואל מתחרעים על הצלחות בחדר האוכל, נערה אחת צופה בהם מרחוק עד שאלי מעירה לה, לכו תדעו, אולי נפגוש אותה בעונה השנייה.
  • הילד ששיחק את סאם בפרק הקודם הוא באמת אילם גם במציאות ושמו קייוון וודרד (Keivonn Woodard).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י