הרשמה

ביקורת: Lenovo Monitor Y32p-30

ביקורת החומרה הראשונה של Vgames לשנת 2023 הגיעה - בואו לקרוא מה חשבנו על מסך הגיימינג/עבודה של לנובו!

כמו עם רוב המסכים שיוצא לנו לסקר באתר, גם ל-Y32p-30 יש את הבעיות שלו, אבל במקרה שלו, יש לו גם המון פיצ'רים סופר חיוביים שנותנים למשתמש חווית שימוש נהדרת

עותק סיקור סופק לנו על ידי Lenovo ישראל, תודה רבה!

טוב, הגיע הזמן לביקורת החומרה הראשונה שלנו כאן באתר לשנת 2023! את ביקורות החומרה שלנו ל-2023 אנחנו נפתח עם ביקורת למסך הגיימינג/עבודה (כפי שתראו בקרוב) של Lenovo, ה-Y32p-30. מסך הגיימינג של לנובו מבטיח דיי הרבה למשתמש מבחינת הפיצ'רים והיכולות שהוא מבטיח בגזרת המסכים ההיברידיים, אז הגיע הזמן לראות כמה מההבטחות הללו הוא גם מקיים. 

איכות בנייה וחיבורים

כרגיל עם מסכים מהסוג הזה, אתם מקבלים כאן עיצוב סולידי אבל גם דיי "משעמם": אין פה שום דבר שקופץ לעין, אולי חוץ מסט הרגליים בעיצוב המשולשים החמוד. המסך הוא מסך בגודל של 31.5 אינץ' עם תמיכה בזרועות VESA ועיצוב כמעט נטול שוליים. ברמה הזאת, בעוד שאין לו את העיצובים המטורפים של המתחרים, הוא מצליח להיראות יפה ומושך על השולחן, זאת על אף הגודל שלו. המסך גם מכיל סט של נורות RGB בתחתית הפאנל עצמו. למה? לא יודע - אולי כדי שתזכרו שמדובר במסך גיימינג ולא מסך All-purpose. מיותר בכל מקרה - במיוחד בהתחשב בעמידות השלב ואיכות הבנייה הטובה חוץ מזה.

זוויות התזוזה של המסך נעות בין 30 מעלות לכל כיוון בסיבוב לצדדים, בין מינוס 5 ל-22 מעלות בזווית למעלה ולמטה וכ-13 ס"מ על ציר למעלה ולמטה. לא היו לי שום בעיות עם השתקפויות או איכות התמונה כמעט משום זווית שניסיתי להסתכל על המסך, כמעט עד 180 מעלות, כשיחד עם היום הבודד בשבועיים האחרונים בהם יכלתי לבדוק את המסך באור יום עם שמש המסך עבר את המבחן שלי בנוגע לשימוש גם באור שמש ישיר.

מבחינת החיבורים השונים של המסך, הוא מגיע עם שני חיבורי HDMI 2.1, חיבור DP1.4, שני חיבורי USB-C (אחד יכול לשמש כ-Docking Station ולהעביר חשמל, מה שמסביר את דירוג החשמל הנמוך של המסך) ושני חיבורי USB 3.1 Type-A. בסך הכל, מנעד חיבורים רחב וטוב מאוד. עוד משהו נחמד לגבי המסך הזה קשור לצמד הרמקולים שלו שהפתיע אותי לטובה. שלא תטעו, לא מדובר בספיקרים שיפוצצו לכם את המוח, אבל העובדה שהסאונד שבקע מהם היה סבבה לגמרי דיי הפתיע אותי. שיחקתי ב-Hi-Fi Rush תוך כדי שבדקתי את המסך הזה ובעוד שרמת הבאסים לא גבוהה במיוחד ומנעד הצלילים הרבה יותר נמוך מאשר עם אוזניות ה-Steelseries שלי, אני חושב שהרבה אנשים דווקא יהנו לגמרי מהסאונד שבוקע מהמסך - גם מבחינת האיכות הבסיסית וגם מבחינת הווליום הטוב מאוד.

דבר אחרון שאני רואה יותר ויותר מסכי גיימינג עושים ואני פשוט מת עליו: ה-Y32p-30 כולל אופציה לעבוד כ-KVM, כלומר תוכלו לחבר למסך הזה כמה מחשבים וסט של עכבר ומקלדת בודדים ולהחליף ביניהם בעזרת הכפתורים הצדדים של המסך. בעבר זה סתם היה נחמד לנסות את זה עם שני מחשבי הגיימינג שיש לי, אבל עכשיו כשיש לי Dock ל-Steam Deck, יכלתי לחבר אליו את המסך ולחבר אותו מהצד השני גם ל-Lenovo Legion 7-16IAX שהשאירו לנו Lenovo ישראל. זה ממש נחמד לאנשים שרוצים להשתמש במסך הזה לגיימינג הרגיל, אבל גם להיות מסוגלים להשתמש באותם עכבבר ומקלדת גיימינג שלהם גם לעבודה היומיומית שלהם מהבית. יותר KVM בשוק, יותר טוב - לפי דעתי.

איכות תמונה וביצועים

אני חושב שהדבר שהכי הרשים אותי עם ה-Y32p-30 היה כמה מעט הייתי צריך לגעת בהגדרות כדי להגיע לצבעים שאני אוהב לראות במסך. אני אחדד: ברוב המסכים שאני מקבל לביקורת (גם כאלו של Lenovo), השעה הראשונה שלי איתן הולכת על פתיחת משחק צבעוני מאוד ולהתחיל לשחק עם הגדרות הצבעים כדי להגיע למצב שבו אני אוהב את מה שאני רואה על המסך. תראו, אני לא יודע אם Lenovo קוראים את הביקורות שלי, אבל מישהו שם החליט לסדר את ההגדרות הדיפולטיות כך שמסך ה-IPS הציג צבעים מציאותיים ונעימים לעין מהשנייה הראשונה.

הפאנל הוא כאמור, פאנל IPS עם כיסוי של 99 אחוז ב-sRGB ו-90 אחוז של כיסוי ב-DCI-P3, כשהמסך עצמו מגיע ברזולוציה מקסימלית של 4K וקצב ריענון מקסימלי של 144 הרץ (אגב, Ghosting מינימלי ממש). בנוסף לאיכות תמונה עם צבעים נפלאים בעיניי, המסך גם תומך ב-AMD FreeSync Premium כך שהריבוע הקדוש הושלם: HDMI 2.1, 4K, VRR ו-120 הרץ. אם תרצו לחבר למסך הזה קונסולת דור נוכחי כלשהי (PS5 או Xbox Series X), אתם תיהנו מכל הפיצ'רים שיש לה להציע. אגב, זה שהגדרות המסך עובדות נהדר באופן דיפולטי לא אומר שהמסך לא מאפשר לכם לשחק עם הגדרות הצבע, הבהירות, רמות השחור ואפילו הפעלה של סט הגדרות מוגדר מראש כמו FPS ו-RTS מיודעינו.

המסך גם מאפשר לשחקנים לעשות סוג של OC ולהוריד את זמן התגובה של המסך אל מתחת ל-1ms בעזרת שימוש ב-MPRT. אני יכול לומר שזה ככל הנראה עובד, אבל אני לא בטוח שאני אוהב את מה שזה עושה לאיכות של התמונה. גם יכול להיות שאני מפספס משהו שכן לא היה לי עוד מסך זמין עם תמיכה ב-MPRT כדי להשוות אבל זה נראה שהטכנולוגיה מעט שונה עם המסך של לנובו ויוצרת אפקט שלא הכי אהבתי על המסך (במיוחד כשהוא מבטל את ה-FreeSync). עדיף לרובכם - במקרה ותרכשו את המסך הזה - לעזוב את ההגדרות האלה בצד ולהסתמך על זמן התגובה הרגיל של המסך (Level 1 או Level 2 בהגדרות).

לצערי, וכרגיל עם מסכי גיימינג שהם לא מסכים מסוג OLED או MiniLED, ה-HDR של המסך הזה הוא פשוט לא מרשים. המסך מגיע עם תמיכה ב-HDR400 בלבד, כשבעוד שהוא כן "עושה את העבודה", רמות הצבע השחור לא מצליחות לדגדג את מה שהייתם מקבלים במסכים אחרים המותאמים יותר לעבודה עם HDR ואתם עדיין תראו חלקים "אפורים" בין צבעים בהירים לשחורים. אם אתם חייבים את ה-HDR, אז הוא כן יספק מנעד רחב יותר לצבעים וישפר קצת את רמות השחור במסך, אבל יחד עם ה-OC לזמן תגובה של מתחת ל-1ms, זה פשוט לוקח אחורה מסך מצוין.

השורה התחתונה

כמו עם רוב המסכים שיוצא לנו לסקר באתר, גם ל-Y32p-30 יש את הבעיות שלו, אבל במקרה שלו, יש לו גם המון פיצ'רים סופר חיוביים שנותנים למשתמש חווית שימוש נהדרת. בין אם מדובר בפאנל ה-IPS הנהדר של המסך שמציג צבעים נהדרים (כמעט ללא התעסקות), הרמקולים שעושים עבודה סבירה מאוד (באופן מפתיע), ה-KVM, התמיכה ב-4K וקצב ריענון גבוה, תמיכה ב-HDMI 2.1 לקונסולות הדור הבא או ההתמודדות היפה עם זוויות התצוגה, זה נראה שהמסך החדש של Lenovo יענה על הצרכים של רוב המשתמשים שמחפשים מסך גיימינג מתקדם ומסך לעבודה בו זמנית. בואו רק נקווה שהמחיר לא יהיה גבוה במיוחד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה מצוינת עם צבעים נהדרים
  • יופי של איכות בנייה עם עיצוב סולידי (גם אם לא מלהיב)
  • מנעד חיבורים רחב (ותמיכה ב-HDMI 2.1)
  • כמות פיצ'רים שתקסום לגיימרים ולעבודה יומיומית

הרע

  • HDR פשוט לא מרשים
  • זמן התגובה של 0.2ms פשוט לא שווה את זה

והשילוב

  • לא יודע למה - אני פשוט אוהב KVM
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:47 08.02.2023 | ג'וני ג'וני (אורח)

    מתאים אולי למעצבים גרפים?

  2. 2

    19:09 08.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תשמע על הנייר הוא עונה על כל ההגדרות: אני לא זוכר אם רשמתי או לא, אבל הפאנל תומך ב-10bit בנוסף לכיסוי הצבעים הנהדר, התאורה של 400 ניטים היא סטנדרטית למדי כל עוד אתה לא מדליק את הפיצ'רים הנוספים כמו HDR ו-MPRT, הוא מציג תמונה טובה גם מול אור ישיר ככה שיהיה נוח לעבוד איתו ביום והרזולוציה הגבוהה יחד עם קצב הרענון הגבוה אמורה לתת עבודה חלקה וחדה. אז בתכל'ס הכל שם, השאלה היא אם את/ה צריך גם מסך שיהיה מסך גיימינג טוב. אם לא, אני מניח שיהיו מסכים זולים יותר בשוק שאולי יענו על אותן דרישות, אבל בפועל? המסך הזה יעשה את העבודה.

  3. 3

    20:25 12.02.2023 | ג'וני ג'וני (אורח)

    היי, תודה שמואל!
    בתכלס לא מחפש משהו לגיימינג מטורף, העיקר לראות צבעים כמו שצריך ושיהיה קצב רענון גבוה,
    משהו שאני, מעצב גרפי, אוכל לעבוד איתו בכיף

  4. 4

       | פורסם ע"י