הרשמה

"ושוב איתכם" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש ינואר

כתבת משחקי החודש הראשונה לשנת 2023 הגיעה! בואו לקרוא על המשחקים החמים של חודש ינואר!

האימה חוזרת לחלל, נינטנדו מחזירה לחיינו את הטקטיקה ו-Forspoken אחד שמנסה להוכיח לנו שהוא טוב יותר ממה שהוצג לנו

כתבת משחקי החודש הראשונה לשנת 2023 יוצאת לדרך! לפני שאני אתחיל אציין שכן, אני יודע שאני מאחר בכמה ימים, אבל אין מה לעשות יש לי קצת פחות זמן פנוי. בכל זאת, הצלחתי להביא לכם את הרשימה של כמה מהמשחקים החמים ביותר של חודש ינואר הלא ממש קר שהגיע אלינו. החודש הראשון של השנה הוא לרוב גם חודש חלש יחסית (רק צריך לראות מה מגיע בחודש הבא כדי להבין את ההבדל), אבל 2023 דווקא החליטה לפנק אותנו עם יופי של משחקים לפתיחת השנה. בואו נראה מה מגיע אלינו בתחילת 2023!

Lone Ruin - PC, Nintendo Switch

נתחיל עם משחק קטן, אבל סופר מסקרן: Lone Ruin הוא מה שנקרא Twin stick shooter, כלומר משחק מגוף שלישי במבט עילי בו אתם מכוונים עם מקל תזוזה אחד וזזים עם מקל התזוזה השני. המשחק נותן לי הרבה וייבים של Made in Abyss, עם דגש על ירידה אל תוך נבכי העיר הקסומה והמסוכנת של Lone Ruin, השגת יכולות ואקשן ברמה גבוהה. הדבר היחיד שממש מתסכל אותי במשחק הזה היא העובדה שהוא משחק Roguelike. תראו, אני לא בא לזלזל במפתחים כאן, אבל קצת נמאס לי לראות משחקי Roguelike מציפים את השוק. משחק יכול להיות בנוי עם שלבים טובים ומסודרים בלי לסדר מחדש את האויבים השונים, הבוסים או היכולות של השחקן. מעטים משחקי ה-Roguelike שעושים את זה כמו שצריך, אני פשוט מקווה ש-Lone Ruin יהיה אחד מהם.

המשחק צפוי לצאת ב-12 בינואר.

One Piece Odyssey - PS4, PS5, Xbox Series X|S, PC

משחק תפקידים של One Piece? למה לא! One Piece Odyssey הוא משחק JRPG שמפותח על ידי ILCA (כן, אותם החבר'ה שעשו את הרימייקים של משחקי דור 4 של פוקימון) וייתן לנו סיפור חדש ואפי בעולם של סדרת המנגה והאנימה הפופולרית והאהובה. האזורים הפתוחים שנוכל להסתובב בהם נראים מקסים ובעוד שהאקשן יסתכם באנימציות יפות של קרבות בתורות, זה נראה שהרוח והחן של הסדרה נמצאים כאן בארגזים. תוסיפו לכך את העובדה שמוטוי סאקוראבה, אחד מהמלחינים הגדולים בתעשיית משחקי ה-JRPG, מלחין את הפסקול ואתם מקבלים משחק ששווה לשים לב אליו.

המשחק צפוי לצאת ב-13 בינואר.

Fire Emblem Engage - Nintendo Switch

ה-משחק שלי לחודש ינואר, אבל אתם יודעים איך זה עם מעריצי Fire Emblem: כל משחק בסדרה הוא משחק השנה עד שהוכח אחרת. אחרי ההצלחה של Fire Emblem Three Houses המדהים, מגיע אלינו Fire Emblem Engage, שנראה שהולך יותר לכיוון של חגיגה של הסדרה מאשר סיפור קוהרנטי בודד. אפילו הסיפור של המשחק הוא סופר פשוט: בממלכת Elyos דרקון איום התעורר וזה התפקיד של הדמות הראשית שלנו לאסוף את הצבא הפרטי שלה ולהשתמש ב-Emblem Rings כדי לזמן גיבורים מהעבר שיעזרו להם בקרב. כל כך פשוט שהוא מזכיר לי את משחקי ה-NES הישנים (בקטע טוב, כן?).

בעוד שמנגנון ה-Emblem Rings נראה מרשים ואני בטוח שהמוזיקה של המשחק תהייה מצוינת, אני רוצה דווקא לשים דגש על הגרפיקה של המשחק. תקשיבו, זה לא סוד ש-2022 הייתה שנה מוזרה עבור ה-Switch ועבור Nintendo כשלצד בודדים כמו Xenoblade ו-Kirby, ראינו די הרבה משחקים שנראו פשוט נורא. אני שמח לראות אם כך, ש-Fire Emblem Engage דווקא נראה מצוין, ואני יודע - משחקי טקטיקה הם פחות קשים לביצוע טכני ממשחק עולם פתוח למשל, אבל אני אוהב לראות מפתחות שמצליחות להוציא את המיטב מהקונסולה המזדקנת של נינטנדו.

המשחק צפוי לצאת ב-20 בינואר.

Forspoken - PS5, PC

אוי Forspoken... מה יהיה איתך ומה יעלה בגורלך? זה משחק שאני לא באמת יודע איך לאכול אותו. מצד אחד יש לנו משחק שעונה לי על כל ההגדרות של משחק שאני אהנה ממנו: אקשן? יש בשפע. משחקיות זורמת עם דגש על תנועה ופחות על סטטיות? ברור. עולם יפהפה ומקסים עם שטחים פתוחים שאפשר לחקור? בוודאיייייי. אבל מהצד השני אנחנו רואים המון בעיות - בעיות שהיה אפשר לראות כבר בדמו של המשחק: UI פשוט מזעזע ולא ברור, באגים וגליצ'ים, סיפור לא מעניין ודמות ראשית שבא לי להעיף לה אחת. לא עבר המון זמן מאז יציאת הדמו אז אני לא יודע כמה מהבעיות ששחקנים העלו יתוקנו אבל יהיה מאוד מעניין לראות איך Forspoken ייצא.

המשחק צפוי לצאת ב-24 בינואר.

Disgaea 7 - PS4, PS5, Nintendo Switch

הראשון מבין שני משחקים שכאן "רק כי שמואל רוצה שהם יהיו כאן". סדרת Disgaea יקרה לליבי, לא רק כי אני אוהב לחרב להם את השם כשאני מדבר על המשחק הזה בקול, אלא כי מדובר במשחק טקטיקה/תפקידים לא פחות מאייקוני. האייקוניות שלו נובעת מהעובדה שהמשחק אוהב לשבור כל חוק וכל קונבנציה של משחק תפקידים. בין אם זה אומר כמות דמויות פסיכית בקבוצה שלכם, כמות נזק לא נורמלית שכל דמות יכולה לעשות, או במקרה של המשחק השביעי בסדרה המטורפת הזו: דמויות שיכולות לגדול לממדי ענק שיוצאות מחוץ לגבולות המפה. המשחק השביעי כרגע הוכרז רק ליפן, אבל הייתי חייב לדבר עליו בכתבה הזו.

המשחק צפוי לצאת ב-26 בינואר (ביפן בלבד).

Story of Seasons: A Wonderful Life - Nintendo Switch

הסיבה המרכזית שהמשחק הזה כאן ברשימת משחקי החודש היא בעיקר כדי להסביר משהו לגבי ז'אנר משחקי החווה: פעם, בעבר הדיי רחוק, המלך הבודד של משחקי סימולטור החווה היה Harvest Moon. המשחקים הללו היו פורצי דרך מבחינת הכיף והתוכן שהם נתנו כש-A Wonderful Life, משחק ה-Gamecube שיצא ב-2003, היה מבחינת רבים השיא של הסדרה. מאז עברו הרבה מים בנהר והסדרה היא כבר ממש לא מה שהיא הייתה פעם (אפילו השם השתנה כתוצאה ממלחמות זכויות יוצרים על השם Harvest Moon). בסופו של יום, בעוד ש-A Wonderful Life כנראה יהיה רימאסטר חמוד למשחק האייקוני, פשוט לכו לשחק Stardew Valley.

המשחק צפוי לצאת ב-26 בינואר.

Dead Space - PS5, Xbox Series X|S, PC

אם Fire Emblem Engage היה ה-משחק שלי בינואר, אז Dead Space מגיע ממש אחריו. הרימייק למשחק האימה האייקוני משנת 2008 מגיע אלינו החודש ולומר לכם שהוא נראה מדהים יהיה להמעיט בערכו. המשחק שיגיע רק לקונסולות הדור הבא מפותח על גבי מנוע ה-Frostbite הידוע לשמצה, אבל מהטריילרים וסרטוני המשחקיות שראינו הוא נראה פשוט פנטסטי. האישימורה קוראת לנו חזרה עם תוכן נוסף שהושמט מהמשחק המקורי ובלי כל המיקרו-רכישות שהופיעו (ולשמחתנו גם מתו) במשחק השלישי בסדרה.

הדבר היחיד שיש לי להוסיף כאן קשור למשחקיות: Dead Space לא התיישן הכי טוב. שלא תטעו, עדיין מדובר במשחק כיפי, אבל חלק מהאלמנטים של ה-UI והקומבט צריכים לקבל שדרוג במשחק הזה (כפי שגם הוכיח לנו The Callisto Protocol שיצא בחודש שעבר. אם שני אלו ישודרגו, יש סיכוי שנקבל את אחד הרימייקים הטובים ביותר אי פעם (רק אל תפשלו EA, בחייאת...).

המשחק צפוי לצאת ב-27 בינואר.

SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

ונסיים עם בובספוג מכנסמרובע: ההרפתקה החדשה של בובספוג עומדת לקחת אותנו למסע בזמן ובמרחב, כשבובספוג ופטריק (בצורת בלון) הולכים למסע ברחבי ה-Wishworlds. משחק הפלטפורמה התלת-ממדי אולי נראה סופר פשוט (וכנראה שזה גם יהיה נכון), אבל משחקים כאלה לרוב נועדו לילדים ובהתחשב בכמה ש-SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake צבעוני, נעים לעין ומשעשע, אני חושב שהם ישיגו את המטרה שלהם בהצלחה.

המשחק צפוי לצאת ב-31 בינואר.

עוד דברים נחמדים ששווה לשים לב אליהם החודש:

  • המשחק הנהדר Monster Hunter Rise מגיע לקונסולות ה-PS וה-Xbox (גם ל-Game Pass) ב-20 בינואר.
  • שני משחקי Persona (המשחק השלישי והרביעי בסדרה) מגיעים לכלל הקונסולות ב-19 בינואר.
  • Wonder Boy Anniversary Collection צפוי להגיע ל-PS ול-Switch ב-26 בינואר.

זהו, הכתבה הראשונה בסדרת כתבות משחקי החודש לשנת 2023 הסתיימה! שכחתי איזה משחק שאתם חייבים להזכיר? שימו אותו בתגובות כאן או ברשתות החברתיות, אני אשמח לשמוע עליו. נתראה בפברואר!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:39 03.01.2023 | אורח אורח (אורח)

    אלוףףףףףף ! כתבה מושקעת כמו בכל חודש! רק להקפיד!

  2. 2

       | פורסם ע"י