הרשמה

משחקי השנה של Vgames לשנת 2022 - על פי ציוני ביקורות

מוכנים לסיכום של המשחקים הכי טובים של 2022? בואו לקרוא על המשחקים שקיבלו מאיתנו את הציונים הכי גבוהים השנה!

רוצים להיזכר במשחקים שעשו לנו את השנה? בואו נעשה את זה ביחד בסיכום המשחקים הגדולים שסיקרנו כאן באתר ב-2022!

2022 הייתה שנה מאוד מעניינת מבחינת גיימינג. אם הייתי צריך להגדיר אותה בעצמי, היא מסתמנת בעיניי כשנה של קיצוניות: מצד אחד קיבלנו השנה שניים מהמשחקים הגדולים שיצאו בעשור האחרון, עם קייס טוב לאולי אי פעם בדמות God of War: Ragnarok ו-Elden Ring. מהצד השני, ראינו את Game Freak ו-Sega פשוט מפשלות (כל אחת בתחומה) עם Pokemon Scarlet & Violet שהיו שניים מהמשחקים הרעים ביותר ל-Switch מבחינת באגים, תקלות, מראה וביצועים ו-Sonic Frontiers שמראה לנו ש-Sega ו-Sonic Team פשוט איבדו את המשמעות של מה משחק Sonic תלת-ממדי אמור לייצג ואיך הוא אמור לשחק.

אבל אנחנו כאן כדי להתרכז בטוב והטוב היה ממש ממש טוב. כבכל שנה, גם הפעם אני אסכם לכם את המשחקים הכי טובים שיצאו השנה, לפי ציוני הביקורות אצלנו. מה זה אומר? כל משחק שיצא ב-2022 וקיבל מאיתנו ציון של 8.5 ומעלה יופיע כאן ברשימה יחד עם ציטוט קצר מהביקורת שיסביר את הציון ואת הרציונל של המבקר בנתינתו. כמו תמיד, מצטער אם המשחק האהוב עליכם מ-2022 לא מופיע ברשימה, בין אם כי לא סיקרנו אותו כאן באתר או כי הוא לא קיבל ציון גבוה מספיק.

בואו נראה אילו משחקים היממו אותנו ב-2022!

God of War על ה-PC - ציון 9.0

"גם עכשיו, נכון לכתיבת שורות אלה, ממש יום לפני הסרת האמברגו ועליית הכתבה לאוויר אני פשוט מסרב להאמין ששיחקתי ב-God of War 2018 על המחשב האישי שלי. זה כמעט סוריאליסטי לשחק את אחד המשחקים הכי גדולים של סוני בתקופת ה-PS4 עם מקלדת ועכבר, לשחק עם ההגדרות השונות של הגרפיקה ולראות איך הן עובדות, לנצל את היכולות השונות של Nvidia עם ה-DLSS, לשחק במעל ל-90 פריימים לשנייה את המשחק ואולי הכי הזוי שיש: לשחק אותו עם השלטים של ה-Xbox וה-Nintendo Switch. אירוע היסטורי בצד, מדובר בפורט פשוט פנומנלי למשחק פנומנלי שאני פשוט בטוח שיגרום להרבה שחקני PC לשקול לקנות PS5 כדי שיוכלו לשחק במשחק ההמשך שמגיע אלינו השנה. איזו תקופה מטורפת זו להיות גיימר."

Pokemon Legends Arceus - ציון 8.5

"העניין המרכזי הוא זה: Pokemon Legends Arceus הוא ללא צל של ספק המשחק הכי חשוב שאי פעם יצא מחברת הפוקימונים, Game Freak ונינטנדו בכל הנוגע למשחקי פוקימון. המפתחים ב-Game Freak לקחו כאן את הסיכון הכי גדול שהם יכלו לקחת ובתכל׳ס? הוא השתלם להם בגדול. Pokemon Legends Arceus הופך את הפורמט והסדרה על הראש שלה ונותן למעריצי פוקימון בכל העולם הרפתקה שהם באמת לא חוו מעולם. הגרפיקה של המשחק יכלה והייתה צריכה להיות טובה יותר אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מלחוות את משחק לכידת הפוקימונים הכי טוב של השנים האחרונות ואבן הדרך הענקית הזאת בהיסטוריה של הסדרה. אם להשאיר אתכם עם משפט אחד הוא יהיה זה: לא נהניתי והתרגשתי ככה ממשחק וידאו כבר המון זמן."

Horizon Forbidden West - ציון 9.5

"כל מי שחיכה למשחק הזה בקוצר רוח ורק רצה לשמוע איך הוא: תהיו רגועים. מדובר באחד המשחקים הכי טובים לקונסולות הפלייסטיישן שתוכלו לקנות, כשהמפתחים ב-Guerrilla Games לקחו את כל מה שהם למדו מהמשחק הקודם, השאירו את מה שעבד ושיפרו את מה שלא עבד ובכך הפכו את המשחק הזה לחוויית ה-Horizon האולטימטיבית. Guerrilla Games הביאו לנו משחק שהוא לא פחות מתענוג פעם שנייה ברציפות ואם יש לכם קונסולה של סוני (בין אם מדובר ב-PS5 או PS4) ואתם אהבתם את המשחק הראשון - השני פשוט יעיף לכם את הפוני. תודה רבה ל-Guerrilla Games על חוויה נהדרת."

Nobody Saves the World - ציון 8.5

"אין לי ספק שכל מי שיגיע לשלב בו כל יכולות המשחקיות נפתחות (אותה נקודה שמגיעה אחרי שלוש שעות) ימצא את עצמו מתמכר למשחק המשוגע הזה. המשחקיות שבאמת כיפית בצורה קיצונית פה, מצליחה להאפיל על כל שאר האלמנטים שמהמשחק עושה בצורה קצת פחות טובה, שהם בעיקר הסיפור - ההתחלה והסוף שמשהו מרגיש בהם חסר, אך לא ברמה שפוגעת בצורה דרמטית בחבילה השלמה. כולי תקווה שתתנו לו את הצ'אנס שכל כך מגיע לו, כי גם ליד כל השמות הענקיים שיוצאים החודש ובהמשך השנה, Nobody Saves the World מתבלט בצורת משחקיות שקשה לי להאמין שגם אותם שמות יגיעו לרמה שלה."

Sifu - ציון 8.5

"תראו בפועל לא הייתה אמורה להיות כאן באתר ביקורת על המשחק, אבל אין מה לעשות: הוא היה טוב מכדי שאני לא אכתוב עליו שום דבר. נכון, יש לו פאלטות ברמת הסיפור והפסקול, אבל המשחקיות - אוי המשחקיות. Sifu מצליח לעשות משהו שלא ראיתי מאז God Hand ל-PS2: משחק Beat 'em Up תלת-ממדי שעובד נהדר, נראה נהדר ומרגיש נהדר. תוסיפו לשליטה המדויקת והנהדרת גם קומבואים נחמדים, מכניקת משחקיקות מעניינת בדמות ההתבגרות של השחקן ועיצוב שלבים שמצליח להוציא את המיץ מכל אחד מחמשת השלבים שלו ואתם מקבלים כאן משחק שבאמת אסור לכם לפספס אם אתם חובבי אקשן וסרטי אמנויות לחימה בפרט. כיף לראות מפתחות אינדי נותנות בראש ככה - בטח ובטח כשמדובר במשחק השני שלהן בסך הכל."

Elden Ring - ציון 10

"Elden Ring הוא לא סתם משחק - מדובר ביצירת מופת של FromSoftware. בדיוק כמו עם Breath of the Wild ב-2017, יש לנו פה משחק שהולך להגדיר מחדש את ז׳אנר משחקי ה-Souls ובאיזשהו מקום גם את ז׳אנר העולם הפתוח. הוא לא חף מבעיות, אבל אלוהים שישמור, כולן - כולל בעיות הביצועים - מתגמדות לעומת החוויה המדהימה שהיא המשחק הזה. אם אתם חדשים לז'אנר ורוצים לנסות משחק כלשהו - זה המשחק שאתם צריכים לנסות. אם אתם וותיקים ורוצים אתגר חדש - זה המשחק שאתם צריכים לשחק. ואם אתם אנשים שרוצים לפתח משחק מחשב ובפרט משחק עולם פתוח ורוצים לדעת איך לעזאזל עושים את זה נכון - זה המשחק שאתם צריכים ללמוד (ו-Breath of the Wild). זה ה-10 הכי קל שנתתי ב-5 השנים שלי באתר. רוצו לשחק ושה-Erdtree יהיה עמכם."

Kirby and the Forgotten Land - ציון 9.0

"אני יודע שמה שאני הולך לכתוב עכשיו יהיה מאוד שנוי במחלוקת לכמה אנשים, אבל זה משהו שאני באמת מאמין בו: Kirby and the Forgotten Land יכול לשבת על אותה המדרגה כמו Elden Ring וכמו Horizon Forbidden West כעוד משחק של תחילת 2022 שגורם לי לשכוח את כל 2021. נכון, אין לו את העולם הפתוח המדהים של Elden Ring ואת הגרפיקה הפשוט פסיכית של Horizon Forbidden West אבל קירבי קירבי קירבי (תקלטו את השם) הוא הכוכב של נינטנדו בתחילת 2022. משחק כיפי, צבעוני וגם אם הוא מרגיש קצר (אזור ה-10 שעות לסיום המשחק) - אל תיבהלו מגודלו, כי תאמינו או לא: קירבי - הוא יחיד ומיוחד."

Rogue Legacy 2 - ציון 9.0

"Rogue Legacy 2 הוא מסוג משחקי ההמשך שגורמים לך לתהות אם המשחק הראשון בכלל נחוץ יותר. הכל בו משופר, מהגרפיקה, למשחקיות, לאיזון בין האויבים השונים, לגיוון של השלבים השונים במפה ואפילו למנגנוני ה-Roguelike שהשתפרו עם המשחק הזה ונהיו נגישים יותר עבור שחקנים חדשים לז'אנר. אבל אז אני מבין ש-Rogue Legacy זחל כדי ש-Rogue Legacy 2 יוכל לרוץ, לקפוץ ולעשות קומבואים עם הדמויות השונות שלו ואני מודה לו על כך, כי 9 שנים לאחר יציאת המשחק המקורי, אנחנו מקבלים כאן משחק שמכיל בתוכו תשע שנות למידה של מה עובד ומה לא עובד בז'אנר השנוי במחלוקת הזה ונותן לנו משחק שממש קל לי להמליץ עליו לכל מי שאוהב אקשן, פלטפורמינג ואת תחושת הסיפוק שמקבלים לאחר קושי רב ולמידה מאומצת. הוא כנראה לא יהיה מועמד למשחק השנה, אבל בעיניי, הוא עוד סיבה למה 2022 הופכת להיות אחת השנים הטובות ביותר לגיימרים בעשור האחרון."

Card Shark - ציון 8.5

"Card Shark הוא לא מסוג המשחקים שיקבלו עשיריות בכל מקום. הוא לא מסוג המשחקים שייכנסו לרשימות של "משחקי העשור" או אפילו משחקי השנה החולפת. אבל לעזאזל, Card Shark פשוט הזכיר לי למה אני אוהב משחקי וידאו. איכשהו, בלי הרבה קומבואים מטורפים, גרפיקה פסיכית, פסקול מפוצץ ודיאלוגים קורעי לב, Card Shark הצליח לספר סיפור מעניין, לגרום לשחקן להיות בתוך המשחק ומרותק למה שקורה כרגע בעולם של Card Shark. תוסיפו לכך מנגנון משחקיות שבאיזשהו מקום מכריח את השחקן להיות מרוכז במשחק וללמוד אותו כמו שצריך ואתם מקבלים משחק שבעיניי לפחות, הוא אחד מהיהלומים הנסתרים של 2022."

Tunic - ציון 9.0

"Tunic שואף להיות הרבה יותר משחק אינדי. הוא מציג לשחקן עולם ומשחקיות שדורשות ממנו תשומת לב מלאה כדי להבין בדיוק מה כדאי שיהיה הצעד הבא שלו. זה מהלך אמיץ מצד משחק שכזה, אך עיצוב העולם שלו, המשחקיות המגוונת והקצב בה ההרפתקה נחשפת גורמת ל-Tunic להיות חוויה ששווה להשקיע בשבילה את כל תשומת הלב שלכם. שחקני ה-Xbox וה-PC כנראה כבר חוו אותה, אבל שחקני פלייסטיישן שרק מחכים שהמשחק יגיע אליו בספטמבר - יש לכם למה לחכות."

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge - ציון 9.0

"באמת שרוב הדברים שלא אהבתי במשחק הזה יכולים להיכנס לקטגוריה של התקטננות ולהיטפל לקטנות כי אין מה לעשות: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge הוא הצלחה בכל קנה מידה ועוד ניצחון אדיר של DotEmu שהימרו שוב על ז'אנר "מת" וזה הצליח להם בענק. כמות נהדרת של דמויות, מספר שלבים גדול ממה שחשבתי שעומד להיות במשחק, סיבות לחזור ולשחק בו שוב ושוב, מצבי אונליין ואופליין שמעודדים משחק עם חברים או אנשים רנדומליים מהאינטרנט, משחקיות נפלאה עם שליטה נהדרת, עיצוב שלבים נהדר שפשוט לא נמאס גם בריצה בשישית והשביעית שלי עליהם, גרפיקה מקסימה, דיבוב מעולה, רפרנסים למעריצי הסדרה המקורית ופסקול באמת לא מהעולם הזה."

Neon White - ציון 8.5

"פתחתי את הביקורת עם זה ואני גם הולך לסיים עם זה: אני מתנצל בכל לשון של התנצלות בפני המפתחים מ-Annapurna Interactive - הם יצרו כאן משחק שהוא סוג של אנטיתזה של רוב משחקי ה-AAA הגדולים כיום בשוק: הוא מוותר על הסינמטיות ומוריד קצת מהאיכות של הסיפור והדיאלוגים שלו לטובת 100 אחוז גיימפליי טהור, מהיר, עצבני וכיף לא נורמלי. מכניקת הקלפים שמשמשת להתקפה ולתנועה במרחב של השלבים עובדת בצורה מדהימה והשלבים עצמם מעודדים התנסות ושבירת החוקים והמוסכמות לטובת השגת זמנים מהירים יותר ודברים שאפשר לאסוף במפה. המשחק מעודד את השחקן לכבוש עוד יעד ולסיים עוד אתגר בדרכים שונות והוא לא פשוט לא מפסיק להיות כיף בשום שלב. זה משחק של 10-12 שעות שיכול בקלות להפוך למשחק של 20 ויותר. אני יודע שזה עוד מוקדם לומר, אבל בקצב הזה אין מנוס מלקבוע את הטענה הבאה: Neon White הוא ההפתעה הכי גדולה של 2022 עד כה ומשחק חובה לחובבי פלטפורמינג ואקשן מגוף ראשון.​"

Monster Hunter Rise: Sunbreak - ציון 8.5

"אני בטוח שיהיו אנשים שיתרעמו על כך שחבילת DLC למשחק עולה כמעט כמו משחק מלא, אבל זו באמת הרחבה מהסוג שהיינו מקבלים פעם: אלו 40 דולר שנותנים לכם לפחות עוד כמה עשרות שעות טובות אם לא יותר מזה כדי להשיג את כל הנשקים שאתם רוצים ולחוות את כל המשימות החדשות (חוץ מזה שב-Sunbreak לבדו יש הרבה יותר תוכן מכמה משחקי נינטנדו שיצאו בזמן האחרון ועלו 60 דולר). ואם כל זה לא הספיק לכם: האם כבר הזכרתי את העובדה שהמשחק עומד לקבל עוד תוכן בהמשך השנה בדמות מפלצות חדשות בחינם אין-כסף אל תוך 2023? אם אתם חובבים של Monster Hunter Rise באמת שאין לי עוד איך להמליץ לכם על ההרחבה הזו. היא בדרגת חובת קנייה בשלב הזה."

Fire Emblem Warriors: Three Hopes - ציון 8.5

"בכל פעם שנינטנדו חוברת ל-Koei Tecmo כדי להכין משחק Warriors חדש, אני מרגיש כאילו הז׳אנר הזה לוקח עוד צעד קדימה והנ״ל נכון גם לגבי Fire Emblem Warriors: Three Hopes. זהו משחק מוסו פשוט פנומנלי שמצליח להביא את העולם של Fire Emblem בצורה הרבה יותר טובה מקודמו בז'אנר ומצליח לשלב בצורה מעולה בין המשחקיות העצבנית ולפעמים חסרת המחשבה של משחקי ה-Warriors למיניהם לבין המשחקיות היותר טקטית ומחושבת של סדרת Fire Emblem. אני מרגיש שבניגוד לכמה משחקי מוסו שיצאו בזמן האחרון, כאן הסיפור דווקא כן נפגע במקומות מסוימים, אבל שלא תטעו: מדובר באחד ממשחקי המוסו הכי טובים שיצאו ל-Switch והנאה צרופה לחובבי הז׳אנר בכלל וחובבי Three Houses."

Marvel's Spider-Man Remastered גרסת ה-PC - ציון 9.0

"עוד גרסת PC של משחק שהיה עד כה אקסקלוסיבי לקונסולת ה-PlayStation, עוד פורט פשוט נהדר שעונה על כל הדרישות שצריכות להיות לנו ממשחק שמגיע ל-PC. תמיכה במגוון רחב של צורות שליטה (כולל תמיכה מובנית בשלט של ה-PS5), ביצועים נהדרים שמצד אחד לא מוגבלים ומאפשרים לשחקנים לדחוף את איש העכביש עד הקצה ומצד שני, בעזרת DLSS ו-DLAA מאפשרים גם לשחקנים עם כרטיסי מסך ישנים יותר ליהנות מביצועים נהדרים ועוד פיצ'רים נהדרים. נכון, שחקני PS5 לא באמת צריכים לקנות את המשחק הזה שוב - גרסת ה-PS5 פשוט פסיכית - אבל הכתבה הזאת מכוונת לשחקני ה-PC שעוד לא יצא להם לשחק את אחד ממשחקי העולם הפתוח הכי טובים שתוכלו לשחק כיום. להם אני אומר: תסיימו לקרוא את הכתבה, תסגרו את הדפדפן ולכו לקנות. או תנדנדנו לקנות במקרה הזה."

Xenoblade Chronicles 3 - ציון 9.0

"בסוף Xenoblade Chronicles 3 אני הנחתי את השלט והבנתי שחוויתי כאן מסע. זה היה בול מה שמשחק עולם פתוח ענק אמור להיות: לא גיבוב של משימות שצריך לעשות אחת אחרי השנייה אלא מסע חובק עולם שסוגר כאן סיפור של שלושה משחקים בצורה שבאמת ריגשה אותי בתור מעריץ של הסדרה והעולמות שבה. השמטתי מהביקורת הרבה רגעים מפתיעים וטוויסטים נהדרים אבל מה שאתם צריכים להבין מהביקורת הזו הוא ש-Xenoblade Chronicles 3 הוא משחק עם לב ענק, אבל אולי יותר חשוב מכך: זהו אחד ממשחקי ה-JRPG הכי טובים על קונסולת ה-Nintendo Switch, המשחק הכי טוב בסדרת משחקי Xenoblade ומשחק שריגש אותי באופן אישי."

The Last of Us Part I - ציון 9.5

"הנה הסיכום בגדול: The Last of Us Part I הוא יותר גרסת Remastered נוספת לאחד מהמשחקים הכי טובים על קונסולת PlayStation אי פעם. השינויים שנעשו בגזרה הגרפית הם שמיים וארץ לעומת המשחק המקורי, אבל הייתי שמח לקצת יותר שיפורים בגזרת המשחקיות, כאלה שיגשרו על הפער בין The Last of Us Part I ל-The Last of Us Part II, בצורה קצת יותר ברורה לעין ומורגשת ביד. אם אתם חובבים של המשחק ל-PS3 או גם אם שיחקתם רק בגרסה ל-PS4 ואתם רוצים לראות את הפוטנציאל המלא של המשחק שיכול להיות למשחק הרגשי המדהים הזה, אז The Last of Us Part I והאנימציות החדשות של הדמויות בו יזיזו לכם את הנפש. אם שיחקתם במשחק המקורי ואין לכם רצון לחוות אותו שוב, אתם לא מפספסים כאן המון."

Splatoon 3 - ציון 9.0

"Splatoon 3 לא היה צריך להיות שינוי מהיסוד של הסדרה, כל מה שהוא היה צריך לעשות זה לשפר את הדברים הרעים מ-Splatoon 2 ולהוסיף עוד כמה דברים משלו - ואת התפקיד הזה הוא עשה בצורה פנומנלית. בדיוק כמו עם Rogue Legacy 2, גם כאן יש לנו משחק שגורם לכל משחק שיצא לפניו להרגיש מיותר ולא נחוץ יותר. ממנגנון הלובי המשופר והמשודרג, אפשרויות הקאסטומיזציה החדשות, האונליין שעובד בצורה יותר טובה מ-Splatoon 2 והמצב התחרותי החדש והמהמם, ועד ל-Salmon Run שנהייה נגיש ומשוגע יותר במשחק הזה ומצב הסיפור המקסים של המשחק. המשחק הזה ממשיך את הקו המדהים של 2022 מבחינת נינטנדו עם עוד משחק מופלא לספרייה האגדית של ה-Nintendo Switch."

Return to Monkey Island - ציון 8.5

"אז נכון, Return to Monkey Island סובל מאותן הבעיות שיש לכל משחקי הקווסטים לדורותיהם (גם אם הוא מנסה לתקן אותן בהרבה דרכים), אבל הוא גם נהנה מאותן החוזקות שלהם באותו הזמן: המשחק מלא בחן והומור, עם כתיבה מהטובות שראיתי במשחק מחשב כבר הרבה זמן. ההרפתקה החדשה (והכנראה אחרונה לתקופה הקרובה) של Guybrush ולהקתו מביאה איתה צחוקים, הנאה, חידות חמודות ודמויות נהדרות - כולן ארוזות במשחק קצר אך מתוק. זוהי חוויה שתעשה למעריצים ישנים שמח בלב ותביא איתה שחקנים חדשים אל העולם המופלא של קווסטים ומשחקי Point and Click בצורה נהדרת. זה משחק עם המון קסם - גם בתוכו וגם מחוץ לו."

Uncharted: Legacy of Thieves Collection על ה-PC - ציון 8.5

"אני נשמע כמו תקליט שבור בשלב הזה, אבל אין מה לעשות, העבודה שסוני עושה עם המשחקים שלה ל-PC היא לא פחות מפנומנלית. זאת לא הגרסה הכי טובה שיצאה למחשב האישי מבחינת הגדרות גרפיות ואופציות מסוימות לשחקני ה-PC (הגרסה של Marvel's Spider-Man עדיין מנצחת את הקטגוריה הזו), אבל חוץ מזה, אין לי הרבה מילים רעות לומר על הפורט הזה: נתקלתי במעט מאוד באגים בשעות ששיחקתי, שני המשחקים נראים מדהים, קיימת תמיכה במגוון רחב של רזולוציות ומסכים, מגוון רחב של שלטים והביצועים שלו מצוינים בעיקר בזכות ההתעקשות של סוני והמפתחות של הפורטים האלה על תמיכה ב-DLSS ו-FSR כבר מהשנייה הראשונה. גם עם קיימות בעיות קלות, בסך הכל שחקני PC זוכים השנה לשחק בכל המשחקים המדהימים של PlayStation שהם פספסו והם גם מקבלים פורטים נהדרים כדי שיהנו מהחוויה הזו בצורה הטובה ביותר."

Mario + Rabbids Sparks of Hope - ציון 9.0

"Mario + Rabbids Sparks of Hope הוא משחק המשך כמעט מושלם: הוא לא מסתפק רק בלהסתמך על ולשפר את מה שהיה טוב במשחק הקודם, אלא מוסיף ומשנה בכל דרך שהוא רק יכול ועומד בפני עצמו כחוויה מדהימה גם למי שלא שיחק בסדרה לפני כן. העולמות המדהימים שלו בשילוב משחקיות נהדרת ומשופרת הן בקרבות והן בחקירה עם משימות צד נהדרות שמספקות בונוסים לשחקנים שירצו לבצע אותן כמעט ורומסים את בעיית מסכי הטעינה הרבים שלו, ומשאירים אתכם עם טעם מתוק בפה ורצון לחוות כמה שיותר מהעולם המופלא שיוביסופט ונינטנדו יצרו כאן. בדיוק כמו עם המשחק הקודם ואפילו עם Starlink שיצא ב-2018, משהו בשילוב בין נינטנדו ליוביסופט יוצר רגעי קסם."

Persona 5 Royal על ה-Switch - ציון 9.5

"תקשיבו, חבריי בעלי קונסולות ה-PlayStation. הסכיתו, חבריי בעלי קונסולות ה-Xbox. אני נאלץ לבשר לכם שהגרסה הכי טובה והכי מתגמלת לאחד ממשחקי ה-JRPG הכי טובים בכל הזמנים נמצאת על הקונסולה ההיברית של נינטנדו. כל הפיצ'רים כאן, הפגיעה הגרפית היא מינימלית מאוד, הביצועים הם באמת ללא רבב, המשחק נראה טוב במצב נייד ובמצב נייח (בעיקר אם יש ברשותכם Switch OLED ששם המשחק באמת זורח) ואתם יכולים לקחת אותו איתכם לכל מקום ולשחק בו בכל זמן. היתרון הגדול של ה-Xbox הוא ב-Game Pass שמאפשר לכם לשחק במשחק הזה במסגרת המנוי, אבל הניידות והנוחות שגרסת ה-Switch הנהדרת מאפשרת לכם - אין שנייה לה. משחק נפלא ופורט נפלא."

God of War Ragnarok - ציון 9.0

"יהיו את אלה שיתגעגעו למשחקיות הישנה והטובה. אני מבין אתכם - אבל זה לא מונע ממני לומר שזה אחד המשחקים הגדולים ביותר של סוני אי פעם, וללא ספק בין הגדולים על ה-PS4 וה-PS5. הסיפור של קרייטוס ואטריאוס נמשך בצורה נהדרת עם המשחק החדש, הדמויות החדשות שנכנסו לחיינו מצחיקות, משעשעות ומעניינות, עיצוב השלבים הוא טוב ומשימות הצד עשויות בצורה שמשלבת אותם בעולם של המשחק בצורה מעולה. כן, גם אני מתגעגע ל-God of War הישן, אבל בדיוק כמו קרייטוס, הגיע הזמן לשים את הזעם בצד כדי לספר סיפור אחר. סיפור של אל שנלחם ביצר הטבעי שלו להרוס את כל מה שסביבו ומחליף אותו בסופו של דבר בדאגה לקרובים לו - דאגה שלא נתנה לו מנוח לאחר שהוא איכזב את אחיו, את אשתו ואת בתו הקטנה."

Spider-Man: Miles Morales על ה-PC - ציון 9.5

"זאת כנראה גרסת ה-PC האחרונה למשחק אקסקלוסיבי של PlayStation לשנת 2022, ואיזו שנה הייתה לשחקני ה-PC במובן הזה. מ-God of War שיצא בינואר ועד עכשיו עם Spider-Man: Miles Morales, לא היה לנו פורט אחד שאיכזב, הרגיש אפוי למחצה או מחוסר בפיצ'רים או מצבי משחק. הפורט המצוין ל-Spider-Man: Miles Morales חותם את השנה האדירה הזאת עם פורט מעולה עם ביצועים נהדרים על המחשב האישי, אימפלמנטציה של פיצ'רים גרפיים חדשים ושימוש בטכנולוגיות Upscale נוספות שגורמות לו לרוץ נהדר אפילו על ה-Steam Deck. סוני ו-Nixxes הבטיחו שהפורטים שלהם למחשב האישי עומדים להיות ברמה של המשחקים המקוריים ולפחות ב-2022 יש להם ציון מושלם ממני."

Resident Evil Village Winters' Expansion - ציון 9.0

"בשעה טובה אנחנו מקבלים את ההרחבה של המשחק, Shadows of Rose והסיפור שלה עשוי בצורה מצוינת, הוא נותן לנו עוד מכניקות חדשות לשחק איתן ובנוסף הוא מחזיר לקידמת הבמה את מצב הגוף השלישי שקיים ברוב סדרת המשחקים הזאת. החידושים של Mercenaries אומנם לא מרשימים במיוחד (זאת על אף שהם פומפמו ברשתות החברתיות של Capcom בלי הפסקה כמעט), אבל הם מהנים גם כן. יחד עם אקורד סיום מוצלח במיוחד עבור Village, אפשר כעת לשבת ולהתחיל לחכות למשחק הבא בסדרה של Resident Evil, אבל בנתיים, אנחנו מחכים לרימייק של Resident Evil 4 שנראה מרגש במיוחד!"

Football Manager 2023 - ציון 9.0

"מצד אחד מדובר במשחק ניהול הכדורגל הטוב ביותר. היה כזה ונשאר כזה. נקודה סוף פסוק. הוא מספק מספר שעות אינסופי של הנאה, תרחישים בלתי נגמרים ורבדי ניהול רבים ועמוקים ברמה שמעט מאוד משחקי ניהול מאפשרים. מצד שני החידושים השנה הם לא מאוד משמעותיים וקצת קשה להמליץ על רכישת משחק במחיר מלא כשהוא אינו מחדש שום דבר מהותי לעומת מהדורת השנה שעברה. המכורים למשחק ואלו שתמיד חייבים את החדש ביותר לא יתאכזבו. אלו שיבחרו לפסוח על מהדורת השנה ולהמשיך ולטחון שעות במהדורת השנה שעברה (תוך עדכון סגלים בקלות) גם הם לא יפספסו יותר מדי. הבחירה בידיכם, רק תוודאו שיש לכם מספיק ימי חופש, מחלה ופס מבן או בת הזוג - אתם תצטרכו אותם."

Grounded - ציון 9.0

"המשחק אמנם מתרחש רק בחצר אחורית, אך למעשה הוא עולם ומלואו. עם יצירתיות בלתי נגמרת, הרים של תוכן מגוון לחוות ולחקור, מערכת קרבות כיפית בעלת דרגת קושי חכמה ודינמית הדורשת מכם לחשוב לפני כל יציאה להרפתקה ושילוב נהדר של הכל עם עלילה טובה בבסיס של משחק הישרדות - Grounded הוא סיוט לשחקנים חדשים שרוצים ישר ללמוד את הכל, וחלום לכל מי שייקח את הזמן ויישאר. זה אולי משחק שהגיע אלינו בסוף 2020, אבל במצבו הנוכחי והמוגמר הוא ללא ספק אחד ממשחקי השנה הנוכחית."

זהו! יעלו עוד קצת ביקורות בקרוב אבל הרשימה הזאת ככל הנראה דיי סגורה. מה איתכם? מצאתם משחקים שהיממו אתכם שהייתם רוצים לשתף אותנו בהם? תכתבו לנו כאן למטה או ברשתות החברתיות! אגב, תגידו לי אם תרצו לקרוא כתבה על משחקים שהם לא מהטופ של התעשייה השנה, אבל עדיין שווה לכם לנסות. יש לי לא מעט כאלו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:40 25.12.2022 | hujth hujth (אורח)

    מביך שHorizon קיבל ציון יותר מגבוה מGOW-Ragnarok.

  2. 2

    03:58 26.12.2022 | Retroguy Retroguy (אורח)

    אולי אני יותר מידי טכני,
    אבל טכנית GoD 4/5 לא באמת נחשבתים לGOD אמיתי בשביל אלה שהיו שם מההתחלה,
    אז זה לגמרי אמין שGOD הגיע למחשב D=

  3. 3

       | פורסם ע"י