הרשמה

ביקורת: Spider-Man: Miles Morales גרסת ה-PC - בחור טוב, פורט מצוין

במה שנראה כמו הפורט האחרון של סוני ל-2022, איש העכביש השני של ניו-יורק מגיע להגן גם על שחקני ה-PC! בואו לקרוא מה חשבנו על הפורט של המשחק!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/11/2022

זאת כנראה גרסת ה-PC האחרונה למשחק אקסקלוסיבי של PlayStation לשנת 2022 והיא נחתמת עם פורט מעולה שישמח את כל שחקני ה-PC על מגוון מחשביהם

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

טוב הנה זה: אחרי שנה נהדרת שהתחילה בינואר, אנחנו מגיעים לסוף השנה ולמה שהוא (ככל הנראה) הפורט האחרון של משחק אקסקלוסיבי של PlayStation למחשב האישי לשנת 2022. כמובן שאנחנו עוד צפויים לקבל את גרסת ה-PC ל-The Last of Us Part I, אבל עד שהיא תגיע בואו נתמקד בפורט למשחק ההמשך ל-Marvel's Spider-Man Remastered ואחד ממשחקי ההשקה של קונסולת ה-PS5 הנהדרת: Spider-Man: Miles Morales. האם הפורט הגדול האחרון של סוני ל-2022 מסיים את השנה בצורה נהדרת או שמא מדובר בעכביש שאתם רוצים מחוץ לבית שלכם?

אקורד סיום נהדר

אז בואו נתחיל מהשורה התחתונה בביקורת הזאת: מדובר בפורט נהדר, אין לכם מה לדאוג. כרגיל, לא לא משלמים לי לכתוב כלום בפיתה אז אני הולך לפרט כאן על הפיצ'רים שגרסת ה-PC של המשחק הפופולרי מביאה לנו, את האופטימיזציה שלו על מגוון המכשירים שיש לי בבית (כולל אחד מעניין במיוחד) ובאגים שנתקלתי בהם בזמן המשחק שלי (ה-5 שעות הראשונות של המשחק). נתחיל דווקא מהאופטימיזציה של המשחק שהיא פשוט נהדרת: בדקתי את המשחק גם על ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 שלנובו השאירו לנו עם ה-3080Ti שלו וגם על המחשב הפרטי שלי של ASUS עם RTX 2070 ובשניהם הצלחתי להגיע ל-60 פריימים לשנייה דיי בקלות עם משחק בהגדרות השונות. אגב, כל התמונות בביקורת צולמו על הראשון מביניהם.

בדומה לפורט ל-Marvel's Spider-Man Remastered ובניגוד לפורט ל-Uncharted, כאן אפשר לשחק עם המון הגדרות שונות שקשורות לגרפיקה: מסוג ה-AA (קיצור של Anti-Aliasing, החלקת קצוות משוננים במסך) אותו אתם רוצים להפעיל, הרזולוציה של הטקסטורות והאיכות שלה. מגוון בהגדרות גרפיות שווה ערך בעיניי למודלריות בתחום הביצועים של משחקי PC: השחקן יכול לקאסטם את המשחק לראות עיניו ולפי הדגש שלו במשחקים: רוצים חוויה מדהימה עם Ray Tracing ב-4K 60? לכו על זה. רוצים להתנדנד בניו-יורק ב-100 פריימים לשנייה? הבחירה שלכם.

אני מאוד אהבתי גם את איך שהמשחק מסביר לשחקן מה כל הגדרה גרפית עושה ובכך מאפשר לו לעשות בחירה מושכלת של ביצועים מול מראה. המשחק עדיין נראה נהדר גם ב-Low, למי שתהה, עם הרבה יותר פרטים וחדות ממה שציפיתי מהגדרות נמוכות. הפורט של Nixxes גם החליט ליישם Ray Traced Shadows אבל משום מה הם נראים ממש מוזר: הם מאוד "בלוקיים" במקומות מסוימים - משהו שאני מניח שקשור בעובדה שעצמים שונים מיוצגים על ידי בלוק טקסטורות במקומות מסוימים מה שגורם לצללים שמחושבים לפי פגיעת האור בטקסטורה הזאת להיות פשוט בלוקים של צל. הפגיעה שלהם בביצועים דיי גדולה ואני חושב שאני מעדיף את איך שהצללים נראים דווקא ללא שימוש ב-Ray Tracing. יש סיכוי שזה יתוקן בפאץ' אז שימו לב לכך.

לאלו מכם עם כרטיסי מסך ישנים יותר, המשחק מגיע גם עם האופציה להדלקת DLSS או FSR לבחירתכם, שתי הטכנולוגיות עבדו כמתוכנן ושיפרו את הביצועים עוד יותר על המכונות שלי, כשאני בטוח שאנשים עם מגוון כרטיסי מסך ישנים יותר של AMD ו-Nvidia יוכלו ליהנות ממשחק ב-60 פריימים לשנייה על המחשב שלהם בפגיעה מינימלית באיכות התמונה. האימפלמנטציה של FSR 2.1 במשחק (ובקודמו אחרי פאץ') היא הרבה יותר ממבורכת ומאפשרת לשחקנים על כרטיסי המסך של אינטל ו-AMD חווית Upscale נהדרת ושיפור בביצועים. חלק מהתמונות כאן בכתבה צולמו בהגדרות של FSR 2.1, מעניין אם תצליחו לזהות מה מהן.

חוץ מזה, השליטה נהדרת בדיוק כמו ב-Marvel's Spider-Man Remastered, עם תמיכה מלאה בכל סוגי השלטים שניסיתי במשחק (עם שינוי המקשים ב-UI), תמיכה מעולה בעכבר ומקלדת למי שרוצה, Framerate לא מוגבל בכלל, תמיכה במסכי Ultrawide וב-HDR בצורה מלאה ובטכנולוגיות AA חכמות כמו DLAA של Nvidia. זהו פורט פשוט פנטסטי כמעט בכל מובן אפשרי, למרות שעכשיו יש גם עוד אלמנט שצריך לראות אם איש העכביש היחיד של ניו-יורק מצליח לעמוד בו בגבורה...

Spider-Man is on Deck!

חיכיתי כל-כך הרבה זמן לזה. סוף סוף ביקורת של משחק למחשב האישי עם התייחסות לאיך הוא רץ על ה-Steam Deck! אני יודע, זה משהו שלרובכם זה לא ישנה יותר מדי, אבל זה כיף לעשות סקירה מקיפה שמכילה התייחסות לכל הגורמים האפשריים של הפורט. נתחיל מכך שהמשחק אוטומטית מוגדר כ-"Great on Deck" - היה חשוב למפתחים ב-Nixxes לדאוג שהמשחק יעבוד "ישר מהקופסה" בכל הנוגע לקונסולה הניידת של Valve. זמני הטעינה של המשחק על ה-Steam Deck טובים מאוד - על הכונן של 256GB לקח לי 7 שניות לטעון שמירה של המשחק שזה פשוט נפלא, כשעל כרטיס ה-MicroSD טעינת שמירה לקחה קצת יותר - 12-15 שניות בממוצע בין הבדיקות שלי.

מבחינת ביצועים ה-Steam Deck מתפקד בצורה דומה לזו של Marvel's Spider-Man Remastered: המשחק מנסה לשמור על 40 פריימים לשנייה בהגדרות Medium עם FSR אגרסיבי יחסית, אבל בשביל החוויה החלקה ביותר אני ממליץ לכם להגביל את קצב הרענון של המסך של המכשיר דווקא ל-30 פריימים לשנייה כדי לחוות את המשחק בצורה הכי חלקה שיש, שכן לפעמים המשחק ייפול לאזור ה-35 פריימים לשנייה ומתחת לו. אם אתם בכל זאת רוצים לנסות ולהגיע ל-40 פריימים לשנייה, אני ממליץ לכם להוריד את ההגדרות של המשחק ל-Low ולהנמיך קצת את ה-FSR למטרת FPS של 30 פריימים לשנייה ובכך לפצות על הירידה באיכות הגרפית.

עוד ספיידרמן, פחות באגים

נסיים עם התייחסות לביקורת הקודמת שלי של פורט למחשב האישי למשחק של סוני: Marvel's Spider-Man Remastered. הפורט ההוא גם הוא היה פורט טוב מאוד מבחינת היכולות הגרפיות השונות, האופטימיזציות למגוון רחב של מחשבים והתמיכה של Nixxes מבחינת פאצ'ים למשחק, אבל ההבדל הגדול בין הפורט של Marvel's Spider-Man Remastered לבין זה של Miles Morales הוא כמות הבאגים.

אני חייב לומר שהייתי צריך לצפות לכך בהתחשב בעובדה שכנראה מדובר באותו המנוע, אבל כמות הבאגים ב-Miles Morales קטנה בצורה משמעותית מאשר הפורט ל-Spider-Man Remastered. העבודה הרבה שנעשתה על ידי המפתחים ב-Nixxes ללא ספק השתלמה כשחווית המשחק במשחק ההמשך בסדרת Spider-Man הייתה חלקה יותר עם פחות קריסות, פחות תקיעות, פחות גליצ'ים גרפיים ופחות נפילות ביצועים חריגות במצבים בהם המשחק אמור לרוץ בצורה טובה. אני יודע שזה חלק יחסית קצר בביקורת הזאת, אבל זה משהו שבאמת חשוב לשים עליו דגש, בעיקר אחרי ההשקה של המשחק הקודם על המחשב האישי.

השורה התחתונה

זאת כנראה גרסת ה-PC האחרונה למשחק אקסקלוסיבי של PlayStation לשנת 2022, ואיזו שנה הייתה לשחקני ה-PC במובן הזה. מ-God of War שיצא בינואר ועד עכשיו עם Spider-Man: Miles Morales, לא היה לנו פורט אחד שאיכזב, הרגיש אפוי למחצה או מחוסר בפיצ'רים או מצבי משחק. הפורט המצוין ל-Spider-Man: Miles Morales חותם את השנה האדירה הזאת עם פורט מעולה עם ביצועים נהדרים על המחשב האישי, אימפלמנטציה של פיצ'רים גרפיים חדשים ושימוש בטכנולוגיות Upscale נוספות שגורמות לו לרוץ נהדר אפילו על ה-Steam Deck. סוני ו-Nixxes הבטיחו שהפורטים שלהם למחשב האישי עומדים להיות ברמה של המשחקים המקוריים ולפחות ב-2022 יש להם ציון מושלם ממני.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • אותו משחק אדיר שהושק ל-PS5
  • אופטימיזציה מעולה - יתאים למגוון מחשבים רחב
  • הרבה יותר יציב והרבה פחות באגי מקודמו
  • תוספות גרפיות כמו Ray Tracing הן מעולות...

הרע

  • ...האימפלמנטציה של הצללים צריכה שיפור

והבא בתור

  • אני עדיין מדבר על Ratchet and Clank, כן?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:25 22.11.2022 | Avishay50 Avishay50

    עוד פורט מדהים של Nixxes ואני כל כך שמח שסוני קנו אותם כי עכשיו שחקני המחשב מבינים מה הם מפספסים שאין להם פלייסטיישן, יאללה עכשיו רק לחכות לפורט של ראטצ'ט וקלאנק ריפט אפארט וגם הרימבוט של שנת 2016 יהיה נהדר(אני קורא לזה ככה כי זה גם ריבוט וגם רימייק וזה מצויין). בקיצור סוני משחקים אותה שיחקו אותה עם הפורטים שלה למחשב ועשתה בשכל שקנתה את Nixxes המוכשרת, כי כרגע הם מביאים תוצאות מרשימות ואשמח לראות מהם עוד :)

  2. 2

       | פורסם ע"י