הרשמה

ביקורת: House of the Dragon - פרק 3: לדיימון היה יום ארוך

Vgames ממשיכים במסע לווסטרוז לסקר עבורכם את עונת הבכורה של בית הדרקון והפעם - פרק 3: השני לשמו

טל נמלט מציידים ביער המלך כדי להינצל מלהיות מאכל לסרטנים, כדי לספר לכם מה הוא חשב על הפרק השלישי של 'בית הדרקון'

הפרק השלישי של בית הדרקון הוא פרק משחקי הכס קלאסי. היה לנו הכל, פוליטיקה, מאבקי ירושה, קרבות, דרקונים ובעצם כל מה שציפינו מפרק בעולם של 'שיר על אש וקרח', טוב, למעט מהלכים לבנים אבל זה עוד כמה מאות שנים קדימה מאיתנו. לפני שנצלול לפרק הרשו לי להתחיל עם הקדמה קטנה. כמו שסיפרתי בסיכום הפרק הקודם, הסדרה מבוססת על הספר 'דם ואש', אך אין זה אומר שהיא תהיה זהה לכתוב בספר, יותר נכון היא לא תהיה בכלל. הסיבה לכך היא ש'דם ואש' הוא ספר היסטורי שנכתב ע"י המלומד הבכיר העונה לשם גילדין.

הספר מכיל תיאור היסטורי שעבר בין מלומד אחד לאחר לאורך השנים וגילדין הוא זה שסיכם את תקופת שלטון משפחת טארגריאן החל מאייגון הכובש ועד אאריז המלך המשוגע. מכיוון והוא ספר היסטורי, הוא כמעט ולא מכיל דיאלוגים והוא מוטה ע"י המחברים כך שאינו מספק תיאור מלא של המציאות, ובגלל זה למשל הנבואה שויסריז מספר לרהאנירה בסוף הפרק הראשון לא מופיעה בספר. הסדרה היא בעצם התיאור המלא של מה שקרה בפועל לרמת הפרט הקטן ביותר ובכתבות הבאות ארחיב על תיאוריה שנוגעות למלומדים ועל אג'נדה אפשרית שלהם ביחס לבית טארגריין ולאופן בו הם תיעדו את המשפחה. נחזור אל הפרק.

את הביקורת נחלק לשני חלקים - למאבק מול מאכיל הסרטנים ב-Stepstones ולהתרחשויות ביער המלך. מתחילת הפרק אנחנו נחשפים לקפיצת זמן של כ-3 שנים בה ויסריז ואליסנט מתחתנים, היא יולדת ואייגון בנם המשותף חוגג את יום הולדתו השני (לשמו). כאמור אייגון הראשון הוא אייגון הכובש שאחראי על כיבוש ווסטרוז למעט דורן וכל עוד אייגון התינוק לא מוכתר כמלך הוא לא אייגון השני, כך ששם הפרק - "השני לשמו", הוא רמז למה שעתיד לקרות.

8 דורות מפרידים בין דאנריאז לרהאינירה  ורואים בינהן המון קווי דימיון. בלבוש, ביוזמה, בנחישות ובמראה החיצוני, ושתיהן נאבקות בסביבה גברית שלא רואה בהן כיורשות ראויות לכתר בעיקר בגלל המגדר שלהן. אף על פי שכל הלורדים כיפפו את הברך ונשבעו שרהאינירה היא יורשת העצר, הדבר מאלץ את ויסריז להתמודד על בסיס שעתי מול אינספור הצעות נישואין והטלת ספק בהחלטתו לגבי רהאינירה כיורשת העצר, וכמו שאנו רואים, ויסריז והתמודדות זה לא משהו שבא ביחד.

בפרק אנחנו נחשפים לתאומים לבית לאניסטר, שזה דבר נחמד כי גם ג'יימי וסרסיי הם תאומים אך במקרה זה לא קיימת האפשרות שטיילנד (שר הספינות שמחליף את קורליס) וג'ייסון יולידו צאצאים יחד. קו העלילה ביער המלך הוא רפרנס למלך רוברט באראת'יאון מהסדרה המקורית. רוברט כאמור היה שתיין כבד שככל הנראה היין שלו היה מורעל ונהרג על ידי תקיפת חזיר בר במהלך ציד, האייל הוא הסמל של משפחת באראת'יאון ואייל לבן הוא סימן למלכות שצוותו של המלך תר אחריו. במקרה שלנו גם ויסריז מטביע את עצמו ביין ולאו דווקא מכיוון והוא שתיין, ויסריז סובל מפצעים רבים וכדי להקהות את הכאב הוא נאלץ לשתות. נוסיף לזה את האישיות הפשרנית והלא יוזמת שלו ונקבל מנגנון קבלת החלטות גרוע. אם תסתכלו שוב בסצנה בה הוא דוקר את האייל שנתפס, כף ידו מכוסה בכפפה והאצבע המורה לא מתכופפת, היא פשוט כבר נקרתה, דבר שגם משפיע על העוצמה והכיוונון של הדקירה, כך שאנו רואים מאפיינים דומים להתדרדרותם של שני המלכים בתקופות שונות.

מנגד, רהאינירה שמותקפת ע"י חזיר הבר מצליחה להתגבר עליו והאייל הלבן נגלה אליה ולא אל ויסריז ואייגון (השני), דבר שמעיד על מי כשירה וראויה למלכות אך לא בהכרח תזכה בה. אנו גם רואים שרהאינירה מתבגרת וההבנה כי תצטרך להתחתן מתחילה לחלחל. אליסנט שנמצאת בהיריון עם AKA הלנה טארגאריין מנסה להתקרב אליה במספר רב של מקרים אך רכבת המחילה מבחינת רהאינירה כבר נסעה. בפרק הבא מלחמות הירושה כבר יתחילו לצבור תאוצה.

בסטפסטונס אנו למדים כי הלחימה נגד מאכיל הסרטנים ניטשת כבר שנתיים ומכלה את הלוחמים והממון של בית ואלריון אף על פי שהנסיך דיימון וליינור ואלריון משלבים דרקונים בקרב. אגב, הדרקון של ליינור נקרא Seasmoke - עשן ים בתרגום חופשי, ומכיוון שליינור הוא בנם של רייניס טארגאריין (AKA המלכה שלא הייתה) וקורליס ואלריון, זורם בו דם של רוכבי דרקונים בניגוד לצאצאים של בני ואלריון רגילים ולכן אנו רואים אותו נלחם על גב דרקון, ואולי גם את אחותו ליינה בקפיצות הזמן הבאות. מטרת הקמפיין של דיימון היא פשוטה והיא להאדיר את שמו. בתחילת הפרק אנו רואים חייל שנושא עיניו ברגעיו האחרונים לכך שדיימון יעניש את מאכיל הסרטנים ויציל אותו רק כדי שהקץ ליסוריו יגיע מדיימון עצמו. לדיימון לא אכפת מפתיחת נתיבי הסחר ומחייהם של של חיילי הממלכה, הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה להאדיר את שמו ולחזק את הטענה שלו לכתר.

 אנו גם רואים את הקשר שלו לדרקון קראקס כך שהוא נפגע מחץ גם הדרקון חש זאת. את האישור לכך שאת דיימון מעניין רק דיימון אנו מקבלים כשהשליח מעביר את המכתב על הסיוע שנשלח ע"י המלך לטובת הקמפיין בסטפסטונס. הדבר האחרון שדיימון רוצה להיות זה האח הקטן שצריך שאחיו הגדול יבוא ויציל אותו וזה מוציא ממנו זעם ודוחף אותו להחליט שהוא יתנדב למשימת ההתאבדות של קורליס ואחיו ויימונד (במקור הוא בן דודו אך לטובת הסדרה נעשה שינוי) ודיימון ניגש להילחם חשוף נגד המיליציה של הנסיך רהאיגהר, ובעצם יוצר בלגן אצל האויב ומשתמש באימרתו של ליטל פינגר כי Chaos is a ladder כדי לחשוף את חייליו של מאכיל הסרטנים ולהכריע אותם. אני ציפיתי כי הדמות של מאכיל הסרטנים תלווה אותנו קצת יותר ושלא תומת כל כך מהר, יש לה כמה מאפיינים מעניינים כמו זה שהוא מכוסה ב-GrayScale כמו שהחלו לג'ורה מורמונט ויש לו מסיכה שבורה שדומה לזו של בני ההרפי מסדרת האם, אך אנו נפרדים ממנו מהר ובאופן חד.

בניגוד לפרק הקודם קיבלנו תצוגות משחק טובות יותר מהקאסט וערכי הפקה גבוהים גם של התפאורה וגם של האפקטים בקרבות, הסצנות השונות היו טובות והמתח שנבנה לקראת מלחמת האזרחים/ירושה צומח. קפיצות הזמן מבוצעות היטב ולא יוצרות חורים גדולים מדי בין תקופה לתקופה ורצף האירועים נראה הגיוני. יש עוד דמויות שיקבלו נפח רב יותר כמו סר קריסטן שמבלה עם רהאינירה ביער ומשפחת סטרונג (האב הוא שר החוקים) וצפויות עוד התפתחויות רבות.

ועוד בקטנה... השיר שהזמר שר לרהאינירה תחת העץ הוא שיר שנקרא 'עין הדרקון' (The Dragon's Eye) והוא מתאר את בריחתה של הנסיכה ניימירה , כמו שמה של זאבת הבלהות של אריה, עם אנשי הרואינאר מאסוס לאחר מלחמתם בבני ואליריה דרך הים הצר, ריינירה ואנשיה הגיעו לדורן ביבשת ווסטרוז וניימירה שרפה את הספינות כדי לאותת לאנשיה כי הם לא בורחים יותר והמרדף הסתיים. HBO מתכננת גם סדרת בת על הנסיכה ריינירה כך שאולי הם רומזים לנו כמה היא מתקרבת. ניפגש בפרק הבא, ועד אז... שתפו אותנו מה חשבתם על הפרק בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י