הרשמה

ביקורת: Chocobo GP - אכזבה Ultima-טיבית

שמואל יצא לנהיגה ב-Chocobo GP, אבל סיים עם רצון עז לשחק כבר ב-DLC של Mario Kart 8 Deluxe. בואו לקרוא את הביקורת שלו למשחק!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/03/2022

כל-כך רציתי לאהוב את משחק הקארטינג החמוד של Square Enix, אבל בינוניות ברוב האלמנטים של המשחק יחד עם מנגנון מיקרו-רכישות מעצבן מונעים ממני מלהמליץ על המשחק הזה

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

בשיא הפופולריות של Mario Kart בסוף שנות ה-90 עם Mario Kart 64, ראינו המון (אבל אני מתכוון ל-ה-מ-ו-ן) משחקי קארטינג שיצאו משלל חברות שונות: Rare הביאה לנו את Diddy Kong Racing המגניב, Naughty Dog פיתחה את Crash Team Racing שהפך לקלאסיקה של ממש ו-Square הביאה לנו את Chocobo Racing ל-PS1. המשחק האחרון שהזכרתי לא היה אחד המשחקים הכי טובים שראינו אי פעם - אם כבר הוא היה מאוד בסיסי - אבל בהחלט היה לו את הצ'ארם שלו, כשמעריצי סדרת משחקי ה-JRPG האייקונית ממש אהבו לשחק עם Chocobo, White Mage ו-Behemoth ואפילו לפתוח דמויות נסתרות כמו Cloud ו-Squall. עכשיו אנחנו מקבלים את המשחק שלפי החברה, הוא משחק ההמשך האמיתי בסדרה. האם Chocobo GP עושה כבוד למותג ולמשחק המקורי?

לחמם מנועים? תביא לי את ה-Firaga

המשחקיות של Chocobo GP מסתכמת במשפט: "מריו קארט, אבל פשוט הרבה יותר". ב-Chocobo GP תוכלו לבחור דמות ולהתחרות איתה במירוץ יחד עם עוד שמונה דמויות אחרות מהעולם הרחב של Final Fantasy. חוץ מה-Chocobo המפורסם נוכל להתחרות גם כ-Shirma ו-Irma, דמויות חוזרות בעולם של משחקי Chocobo, המייצגות את הקוסמים הלבנים והשחורים, זימונים שונים כמו Shiva ו-Ifrit ואפילו דמויות מוכרות ואהובות מהסדרה כמו Vivi המקסים מ-Final Fantasy IX ו-Terra מ-Final Fantasy VI. לכל דמות יש גם יכולת מיוחדת משלה שתופעל בלחיצה על מקש ה-Y ותתן לשחקן יתרון מסוים כמו מתקפה מיוחדת, אקסטרה מהירות או מגן.

את הנשקים השונים של משחקי הקארטינג מחליפים כאן הקסמים של סדרת Final Fantasy. במהלך כל מירוץ תוכלו לאסוף קסמים מסוגים שונים כמו Fire, Blizzard ו-Thunder כשלקיחת שדרוגים מצבע מסוים תשדרג את הקסם שלכם לרמה הבאה שלו. שדרוג של Fire ל-Fira ולבסוף Firaga תשפר את כדור האש ותגדיל אותו, כשקסמים הגנתיים כמו Barrier יקבלו חיזוק ויישארו ליותר זמן על השחקן. המנגנון הזה יוצר מצב מאוד נחמד במהלך המירוץ בו יש חשיבות לצבע של השדרוג שאתם רוצים לקחת ואפילו אלמנט של ניחוש במקרה שאתם לא זוכרים איזה קסם לקחתם קודם. זה טוב שהמנגנון הזה חכם, כי שאר המשחק מאוד מאוד בסיסי.

המירוצים עצמם מצליחים להיות כיפיים, אבל רובם לא זכורים לי לטובה ולא יוצאי דופן, כשהפניות ומבנה המסלול היו בנאליים במקרה הטוב ומבלבלים ממש במקרה הרע. המסלולים היותר מתקדמים במשחק הם, בהיעדר מילה טובה אחרת, מזעזעים, כשקשה לי להבין איפה אני יכול לעבור, לאן אני אמור לפנות עכשיו ומה המבנה הכללי של המסלול. משחקי קארטינג טובים תמיד דואגים שהשחקן ירגיש בשליטה על המסלול ושהוא מבין איך הוא בנוי, איפה הסודות וקיצורי הדרך שלו וכמה קשה להגיע אליהם והכי חשוב, נותנים פידבק טוב לשחקן לגבי הביצועים שלו במירוץ. המסלולים עצמם מעניינים מבחינת עיצוב אמנותי, אבל זה מרגיש לי שב-Chocobo GP חסר לי יותר מדי ליטוש.

דוגמא נוספת: המשחק מכיל מכניקת דרפיטינג בדומה לזו של משחקי קארטינג אחרים כמו Mario Kart למשל. זה ממש נחמד כשזה עובד - הבעיה היא שהמנגנון הזה מרגיש נוקשה עם תגובה לא מספיק טובה לאינפוט של השחקן. אתם צריכים לשחק במשחק כדי להבין על מה אני מדבר, אבל יש רגעים שבהם ניסיתי להתחיל דריפט והמשחק לא נתן לי מסיבה לא ברורה, או שדריפט שהתחלתי נעצר באמצע. אני כשחקן משחקי קארטינג שנים, לא מסוגל ליהנות עד הסוף ממשחק שכזה עם מכניקה שכזאת: או שתשקיעו במכניקה שכזו עד הסוף, או שתוותרו עליה ותשימו אותה בצד. זה גם לא עוזר שבהרבה מקרים במשחק היה לי עדיף לוותר על שימוש ביכולת המיוחדת כי זה היה מונע ממני להשתמש בקסם כמו Haste שהיה מגביר לי את המהירות.

אם כבר הזכרתי שוב את הקסמים, האיזון ביניהם הוא ממש לא טוב. צר לי שאני צריך שוב להשוות את המשחק אל מול Mario Kart, אבל שם דמות במקום הראשון כמעט תמיד תקבל איזשהו נשק שלא יועיל לה יותר מדי, כשב-Mario Kart 8 אם היה לשחקן מזל הוא היה מקבל נשק שהיה עוזר לו להימנע מה-Blue Shell האימתני. פה יש הרבה יותר מדי הסתמכות על מזל, כשהיו לי פעמים שהייתי מקבל קסמים שלא עזרו לי בשיט במקום האחרון ולעומת זאת היו לי שני מירוצים בהם השגתי את הקסם הכי טוב במשחק, Swap, כשהייתי כבר במקומות הראשונים. זה היה באמת מיותר ולא הבנתי למה המשחק לא דאג לדעת באיזה מקום אני ולתת לי קסמים בהתאם.

היו לי עוד הרבה דברים שעצבנו אותי במשחקיות עצמה, כמו העובדה שהמוזיקה של המשחק טובה, אבל המשחק פשוט מפוצץ את האוזניים בסאונד של אזהרה כשמישהו מפעיל איזשהו קסם מאחורי השחקן אז הדבר היחיד שאני זוכר מהפסקול הממש חמוד הוא שיר הפתיחה המעצבן אחרי כמה זמן וצ'אקאלאקות, אבל חשוב לי לציין עוד פעם: בסופו של דבר, נהניתי מהמשחקיות של Chocobo GP. זה משחק מירוצים בסדר גמור שכשהוא נותן לשחקן להשתולל עליו ומצליח לחבר כמה משחקים וכמה קסמים טובים, יכול לספק יופי של קארטינג לשחקן.

סיפור מעניין כמו ריענון נהיגה

למשחק יש כמה מודים שונים, שאת כולם אני יכול להכניס לפסקה אחת בתכל'ס, אבל Vgames לא עושים חצי עבודה ועל כן - אפרט. הסיפור של המשחק קצר וממש לא ממצה. הוא כל-כך קצר ולא ממצה שאני באמת לא זוכר כלום ממנו - אני חושב שסיימתי אותו בפחות משעה (אולי שעה, גג) ובעוד שהוא מאוד חמוד ולוקח אותנו דרך כל השלבים והמסלולים השונים במשחק (המסלול ב-Gold Saucer ממש חמוד), הוא באמת לא עושה המון למעט לתת לנו את הדמויות המרכזיות של המשחק וכרטיסים לפתיחה של כמה דמויות חדשות בחנות (עוד על כך בחלק הבא של הביקורת). מה שהוא כן עושה טוב, הוא להזכיר לי עד כמה המשחק יכול להיות שבור לפעמים, עם חיזוק מוזר לדמויות מסוימות שמקבלות Debuff ברגע שהן עוברות לידינו. נהדר.

חוץ ממצב הסיפור הלא מרשים יש לנו במשחק מצב Time Attack שכשמו כן הוא, Series Races שהוא התחרויות שאנחנו רגילים אליהם בהם יש ארבעה מירוצים שבהם נצבור ניקוד לפי המיקום שלו ובסוף ארבעת המירוצים יוכרזו הזוכים, Multiplayer שיאפשר לנו לשחק עם חברים באונליין או באופן לוקאלי וגולת הכותרת של Chocobo GP, ומוד המשחק הכי מעניין לפי דעתי... Chocobo GP. כן, הרבה יצירתיות לא הייתה בשם אבל מוד האונליין הזה ממש נחמד.

הוא מאפשר לכם לעלות למשחק נגד 63 שחקנים אחרים בקבוצות של 8 שחקנים, כשבכל סיבוב ארבעה עולים לשלב הבא עד שמגיעים לגמר בו מתחרים שמונה שחקנים. זה מצב משחק באמת חמוד שכן הוא מציג כאן שתי חוזקות גדולות של Chocobo GP: אלמנט ה-Groups שמאפשר לכם לקבל עוד ניקוד ולהעלות את רמת ה-Prize Pass שלכם (עוד על כך בהמשך, תסמכו עליי) ואת אלמנט האונליין של המשחק שהוא פשוט מדהים. כל המשחקים נגד אנשים ברשת רצו מאוד חלק בלי הרבה תקיעות ובלי הרבה ניתוקים. כן היו בעיות התחברות ובעיות רשת פה ושם אבל כשנכנסתי לתחרות, המשחק עבד כמו חמאה.

יש לך עשר שקל? אני צריך להגיע למידגאר

אז בסך הכל, Chocobo GP הוא משחק סביר לגמרי, עם סיפור ממוצע מינוס, משחקיות טובה אך בסיסית ביותר וגרפיקה שהייתי שמח אם הייתה טיפה טובה יותר. אז איך אפשר לשפר משחק ממוצע מאוד? מיקרו-רכישות כמובן!!! Chocobo GP פשוט מפוצץ במיקרו-רכישות, כשהמשחק מכיל Season Pass רגיל - מה שחברה קוראת לו "Prize Pass" ואת מה שנקרא "Premium Prize Pass" שעושה את אותו הדבר רק עם פתיחה של כמה רמות מה-Season Pass. "אבל למה זה מעצבן אותך שמואל?" אני כבר שומע אתכם אומרים. "אם זה דברים קוסמטיים וסקינים מיוחדים אז מה הבעיה?". שתי סיבות שבגינן אני עצבני על ה-Prize Pass הזה: Cloud ו-Squall.

שתי הדמויות האייקוניות של Final Fantasy נמצאות במשחק כדמויות שניתן להתחרות איתן ולהשיג במשחק, אבל אם במשחק הקודם היה ניתן לפתוח אותם אחרי שהייתם מסיימים אתגרים מסוימים, כאן המשחק מאפשר לכם להשיג אותם רק על ידי קנייה שלהם באחת משתי החנויות השונות: חנות ה-Prize Pass או חנות ה-Gil. בעוד שאפשר להשיג Gil במשחק על ידי ביצוע של משימות שבועיות ויומיות ואתגרים מסוימים במצב המשחק Chocobo GP, כמות ה-Gil שמתקבלת אחרי כל משימה כזאת הוא זעום לעומת הכמות שאתם צריכים כדי לפתוח את Squall ואת המכוניות שמגיעות איתו. מאז הם כבר הספיקו לשפר את כמות ה-Gil שאתם מקבלים ממשימות, אבל הנזק כבר נעשה בעיניי.

תוסיפו לכך את אחד ה-Tropes השנואים עליי ביותר במיקרו-רכישות, שהוא כמות גדולה של חנויות וסוגי מטבע שונים עם Gil, Mythril ו-Tickets ואתם מקבלים משחק עם אלמנט רכישות שמזכיר לי הרבה יותר משחק מובייל והרבה פחות משחק קונסולות שעולה 50 דולר (כן, זו לא רק נחלת גרסת ה-Lite החינמית!). זה לא משנה כמה Mythril חינם יפילו עלינו Square Enix, או כמה התנצלויות אנחנו נקבל, בסופו של דבר Square הפעילה כאן את שיטת המצליח הידועה כשהפעם זה מתפוצץ לה בפנים ובענק. קשה לי ליהנות ממה שיש למשחק הזה להציע לי כשאני מרגיש שיש לי משחקים הרבה יותר טובים על המכשיר שמציעים לי יותר מהקופסה עם מנגנון התקדמות נהדר ו-DLC שמאפשר לי לרכוש במחיר אחד עוד כמות מסלולים ששווה למשחק חדש לגמרי לאורך השנה הקרובה.

אני מחבב את Squall ומאוד אוהב את Cloud, אבל אני ממש לא הולך לבלות שעות על גבי שעות במירוצי אונליין מתסכלים כדי להגיע לרמה 60 של ה-Prize Pass ולהשיג את Cloud או להשיג מספיק Gil בשביל Squall ומכונית אחת שלו. ושלא תעזו להציע לי לקנות עוד Mythril בשביל להשיג את ה-Premium Prize Pass - את זה אני בחיים לא הולך לעשות. נמאס לי לראות את זה במשחקים ובייחוד במשחקים שבנויים נטו על נוסטלגיה ולא מספקים שום ערך מוסף מעבר לכך.

השורה התחתונה

מה יהיה איתך, Chocobo GP? כל-כך רציתי לאהוב את משחק הקארטינג החמוד של Square Enix ו-Arika. יש בו דמויות חמודות, זירות מעניינות (גם אם קצרות) ומנגנון נשקים ויכולות מיוחדות שבאמת גורם למשחק להרגיש מעניין. אז למה, לכל הרוחות, החלטתם לשים במשחק המלא יותר מיקרו-רכישות מבמשחק 2K או FIFA טיפוסי? בשביל מה הייתם צריכים לגרום לכל המשחק הזה שגם ככה הרגיש יותר זול ממשחקי AAA אחרים כמו Mario Kart 8 Deluxe ו-Crash Team Racing Nitro-Fueled על ה-Switch ולגרום לו להרגיש כמו משחק מובייל זול ומזעזע בשווי של 50 דולר. הציון הזה לא משקף את האיכות של המשחקיות של Chocobo GP, שכן המשחק עצמו עובד בסדר גמור, אני פשוט לא יכול לסלוח לגישה הגרידית ותאוות הבצע של Square Enix כלפי מעריצי Final Fantasy, שרק רצו משחק קארטינג שכולל את הדמויות האהובות עליהם מהסדרה. אבל היי, לפחות המוזיקה טובה, אה?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות הקארטינג עצמה בסדר גמור
  • מנגנון הקסמים מספק יופי של עומק למירוצים עצמם
  • האונליין עובד נהדר

הרע

  • המשחקיות עצמה טובה, אבל בסיסית ביותר ברמה המכנית
  • חוסר איזון בקסמים והופעתם לפי המיקום במרוץ
  • הייתי שמח ליותר השקעה בעיצוב המכני של המסלולים
  • מצב סיפור קצר ולא מעניין
  • מנגנון מיקרו-רכישות מזעזע

והמכוער

  • אלוהים, כמה שאני שונא Microtransactions.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י