הרשמה

ביקורת: Gran Turismo 7 - סע לשלום, המפתחות בפנים

תתמקמו בכיסא, תכוונו מראות, תחממו מנועים ותתכוננו לקרוא את הביקורת שלנו ל-Gran Turismo 7!

  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 04/03/2022

בעוד שאין לו את הסטייל והקוליות של Forza Horizon 5 המדהים, Gran Turismo 7 בהחלט מפצה על כך עם משחקיות סולידית, כיפית ומדויקת שתקסום לשחקנים וותיקים וחדשים כאחד

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל וסוני אירופה, תודה רבה!

אחד מהמועמדים שלי למשחקי השנה שעברה היה Forza Horizon 5, ועם כל הכבוד לגרפיקה המהממת, אפשרויות הנגישות הרבות והעולם הפתוח והמדהים של המשחק - זה היה פשוט משחק מרוצים מעולה. אבל אני גם יודע שיש עוד זן של חובבי משחקים מרוצים. אלו שחייבים את כל הסטטיסטיקות מול העיניים שלהם. אלו שצריכים את הריאליזם המקסימלי, את התחושה של גשם על אספלט, את הקושי שבנהיגה מהירה על עפר, הפניות החדות והמדויקות וההתעסקות בכל אספקט של הרכב. אני מדבר כמובן על שחקני מריו קארט... וסימולטורי נהיגה כמובן. בעוד שלשחקני הפלייסטיישן יש סימולטור נהיגה מאוד טוב על הקונסולות שלהם בדמות Project CARS, הם שיוועו רק למשחק אחד: Gran Turismo 7. עכשיו הודות לסוני אירופה וישפאר ישראל אני יכול לספר לכם האם המשחק עומד בציפיות של שחקנים וותיקים ושחקנים חדשים.

נסיעה היסטורית

המוטיב המרכזי של Gran Turismo מציג את עצמו כבר בסרטון הפתיחה שמוצג עם כניסתכם למשחק: אנחנו אוהבים מכוניות וכל מה שקשור אליהן. בניגוד ל-Forza Horizon שיזרוק אתכם למגוון רחב של מרוצים שיראו לכם את העולם של המשחק ואת כל המקומות שתוכלו להגיע אליהם, Gran Turismo בוחר דווקא בפרזנטציה שקטה יותר, כשהמשחק לקח אותי ממקום למקום בהקפדה יפנית מאוד של סדר מופתי. הוא לקח אותי לקנות את המכונית המשומשת הראשונה שלי, נתן לי את המפתחות לנסיעה הראשונה ונתן לי להתחרות בתחרויות על ההתחלה. אני מאוד אוהב את הגישה הזאת של המשחק: בלי שטויות, רק נהיגה. אבל כמובן שיש שטויות, שכן מדובר במצב "קמפיין" עם משימות.

אחד המקומות הראשונים שתגיעו אליהם בתפריט של המשחק הוא ה-Cafe, בית קפה שיתפקד כ-Hub המרכזי שלכם למשימות השונות במשחק. הרוב המוחלט של המשימות במשחק ישרת אחת משלוש מטרות: להשיג לכם עוד מכוניות, לפתוח ולהכיר לכם עוד אזורים חדשים במפה/תפריט של המשחק ולתת לכם להתנסות בתחרויות השונות של מצב השחקן היחיד. זה אומר שלא תקבלו משימות "סיפור" מגוונות במיוחד, למרות שיש אתגרים של ממש במשחק. הבעיה שלי היא לא זאת: אני חושב שכל הפרזנטציה של המשחק יכלה להיות טובה יותר. אני לא מבין למה דברים כמו Multiplayer צריכים להיפתח לשחקן ולמה אי אפשר לדלג על כל הדברים הללו ופשוט לדאוג שהכל יהיה פתוח לשחקן מהשנייה הראשונה ולתת לו את הבחירה של התקדמות במצב השחקן היחיד בעצמו.

אני אוכל להבין אנשים שיאהבו את הפרזנטציה המינימליסטית של המשחק, שבוחר להשקיע את הגרפיקה שלו במכוניות, האזורים והמסלולים עצמם, כשכל הדיאלוגים במשחק מיוצגים על ידי תמונות סטילס של כל מיני אנשים, מומצאים יותר או מומצאים פחות. באופן מאוד מצחיק, היה לי יותר קל להתחבר לדמויות תלת-ממדיות שחברה המציאה בשביל משחק מאשר לאנשים אמיתיים שהמשחק מנסה למכור לי שהם בעלים של בית קפה עם ידע מוגזם במכוניות מסוגים שונים, מישהי שאחראית ללוות אותי בעולם של Gran Turismo או מאסטר זקן שיודע להעריך את השווי של כל מכונית שהוא רואה. הפעם היחידה שזה ירד לי חלק בגרון הייתה כשהתחילו להציג שחקני Gran Turismo אמיתיים שידברו קצת על האהבה שלהם למכוניות. לפחות כאן אני מסוגל להתחבר אליהם.

חוץ מזה, התפריט של המשחק יפהפה. כן, אני יודע שזה יעצבן חלק מהאנשים העובדה שאין תפריט נורמלי ומהיר, אבל אין מה לעשות, מדובר פשוט בתפריט יפה ומקסים. היופי של התפריט לא מגיע משום מקום: מדובר במשחק מאוד יפה גרפית: המודלים של המכוניות מדהימים, עם דגש על הטקסטורות של המכוניות, הברק שמוחזר מהן והחספוס של החלקים השונים עליהן. הנ"ל עוד יותר נכון לגבי הטקסטורות בתוך הרכב למי שאוהב לנהוג עם המצלמה בתוך האוטו. הסביבות השונות גם מקסימות, בין אם מדובר על מקומות מוגדרים כמו בית הקפה שהזכרתי קודם, ה-Brand Central שיאפשר לכם לקנות מכוניות משלל מדינות ושלל חברות כמו פורשה, פורד, טויוטה, סובארו, מיצובישי ועוד.

את החלק האחרון על הגרפיקה אני אתן למסלולים עצמם וכאן אני גם אשלב גם את ה-PS5 והיכולות הגרפיות שלו. המשחק משלב מזג אוויר ושינויי יום-לילה דינאמיים. בהתחלה דיי זלזלתי בזה אבל פייר? זה ממש מגניב לראות את היום משתנה ללילה תוך כדי המסלול, או לעשות מסלול מסוים בערב ואז במשימה אחרת לעשות אותו בשעות הבוקר ולראות את העצים והדשא בצורה שונה עם תאורה אחרת. גם האפקטים של גשם ואבק מורגשים לא רק בהקשרי הנהיגה עצמה (נגיע לכך בהמשך), אלא גם על המסלול עצמו והמכוניות במסלול. זאת עבודה נהדרת של המפתחים ב-Polyphony Digital ומגיע להם כל הכבוד על זה.

על ה-PS5 יש שני מצבי משחק מרכזיים: מצב Frame Rate ותמיכה ב-Ray Tracing. אני לא יודע אם זה עניין של משחק לפני השקה או לא, אבל לא ראיתי הבדל בביצועים בין שני המצבים השונים: שניהם רצו לי על 60 פריימים לשנייה כשמצב ה-Ray Tracing נראה מעט יותר טוב מזה של ה-Frame Rate. יכול להיות שהמשחק בוחר להשתמש ב-Ray Tracing בצורה מסוימת ופחות רצינית במרוצים ומחוץ למרוצים כשהמשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה לפני שמתחילים הוא נותן עבודה בכל הכוח, אבל בכל מקרה, ממליץ לכם לשים את מצב ה-Ray Tracing, אני לא מוצא סיבה לא להשתמש בו כרגע - אולי אני אתבדה אחרי ההשקה.

זינוק בעלייה

זהו, סיימנו לדבר על דברים לא מעניינים: הגיע הזמן לדבר על המשחקיות עצמה, והיא מעולה. גילוי נאות, אני איש של ארקייד ולא של סימולציה בכל הנוגע למשחקי מרוצים. גדלתי על Mario Kart, Need for Speed, Outrun ועוד ופחות על משחקי מרוצים טכניים כמו F1 למשל. אם יש משחק שישנה את זה זה כנראה Gran Turismo 7. שלא תטעו, המשחק קשוח וריאליסטי בכל רמ"ח אבריו, כשהוא יודע להעניש את השחקן על כך שהוא האט מספיק לפני סיבוב חד, על נסיעה מהירה כשהכביש רטוב מהרגיל ועל לחיצות תכופות וסתמיות על הבלמים (ושאני לא אתחיל עם דריפטים שלא תוכננו בקפידה). המשחק גם מאפשר לכם לכוונן המון פרטים לגבי המכוניות שלכם כדי לספק לה יתרון במרוצים עם הרבה נסיעות ישרות, או לגרום לפניות החדות ביותר להרגיש יותר נוחות.

תוסיפו לכל מה שהזכרתי קודם גם בלאי שיכול להצטבר על הרכבים שלכם אחרי שימוש ממושך, מה שיצריך הגעה למוסך ה-GT Auto להחלפה של שמן, מים וניקוי הרכב ואתם מקבלים משחק שחובבי מכוניות הולכים ליהנות מכל רגע בו. מצאתי את עצמי נאבק במסלולי החול, נמנע משלוליות ומהחלקים הרטובים של מסלולים מסוימים ובאופן כללי נהנה מהאתגר שהמשחק הציב בפניי. אבל בניגוד למשחק כמו Project CARS שיכול להרגיש לא נגיש לשחקן הממוצע, כאן זה נראה שהמשחק דווקא מזמין שחקנים חדשים ונהגים לא מנוסים עם המון אופציות שונות שיוכלו לעזור לשחקן המתחיל ולתת לו את הבוסט שהוא צריך כדי להיכנס לעולם סימולטורי הנהיגה.

בין אם מדובר במצב הלמידה של המשחק שמציב את השחקן בכמה מבחני נהיגה אחד אחרי השני במטרה ללמד אותו עקרונות חשובים בנהיגה מהירה כמו החשיבות של מציאת הקו הנכון למעבר בין כמה פניות רצופות, מציאת המהירות הנכונה לעצירה והאטה בזמן הנכון, ההבדל בין המכוניות השונות ומסלולי הנהיגה השונים (ההבדל בין כביש אספלט לכביש עפר ובין כביש יבש לרטוב למשל), או דווקא מנגנוני העזרה של השחקן שמופיעים בזמן נהיגה כמו הקו המקווקו הצהוב המוכר והאהוב וגם פסי האטה אדומים שיכולים לעזור לשחקן להבין מתי הכי נכון להאט את הרכב שלו לפני הפנייה. המשחק אפילו מאפשר לשחקנים חסרי ביטחון במשחק לתת לו לנהל את הנהיגה בפניות האלה.

בנוסף לכל אלו תוכלו למצוא רמות משחק שונות, אתגרים מיוחדים לשחקנים שרוצים לבדוק את יכולות הנהיגה שלהם ותמיכה במגוון רחב של שלטים, משלטי ה-DualSense של ה-PS5 עד ה-Logitech G923. באמת שכל שחקן בכל רמה יוכל למצוא משהו מעניין וכיפי לעשות ב-Gran Turismo. מילה אחרונה על מצב האונליין של Gran Turismo: לא יצא לי לנסות את האונליין לפני ההשקה אבל אני כבר אוהב את הגישה שלהם: המשחק נותן אפשרות לפתוח לובי ולנהוג עם חברים, אנשים שלא ברשימת החברים שלכם אבל אתם הכרתם ברשת או אנשים זרים לחלוטין, בעוד שאת מצב האונליין לא בדקתי, על ה-Split Screen עם עוד שחקן אין בכלל מה לדבר - עובד נהדר בלי בעיות ביצועים ונראה נהדר. הבעיה שלי עם האונליין היא אחרת.

מצב הקמפיין וההתקדמות של השחקן ב-Gran Turismo 7 מחייבת חיבור לאונליין, אחרת המשחק לא ישמור את הסטטוס שלכם. אתם עדיין תוכלו לשחק במצב הארקייד אבל לא תוכלו לשחק במצבי המשחק האחרים בכלל, כולל מצב הצילום של המשחק שיאפשר לכם לצלם תמונות של הרכב שלכם וגם כולל את הקאסטומיזציה על הרכבים שלכם ואפילו על הדמות שלכם בעזרת הפיצ'רים ב-GT Auto. זאת בחירה עיצובית תמוהה בעיניי: היה אפשר והיה צריך לתת יותר אופציות לשחקן מעבר למצב משחק בודד, כשבמצב האופליין המשחק מרגיש כמו הצל של עצמו. אנשים שהאינטרנט שלהם ייפול או לא יעבוד כמה זמן לא ייהנו בצורה הגבוהה ביותר מהמשחק הזה וחבל.

השורה התחתונה

בעוד שאין לו את הסטייל והקוליות של Forza Horizon 5 של המתחרה, Gran Turismo 7 בהחלט מפצה על כך עם משחקיות סולידית, כיפית ומדויקת, כזו שמתגמלת שחקנים ותיקים ושועלי סימולטורים מנוסים שמבינים את הכביש ויודעים לנהוג כמו שהטבע תכנן ומצד שני גם יודעת להכניס שחקנים חדשים לז'אנר עם מצבי למידה טובים מאוד, מצב סיפור עם התקדמות טובה ומרוצים בסביבות שונות ומגוונות. שוב, המשחק הזה רחוק מלהיות מושלם, כשהייתי שמח להתקדמות קצת יותר מהירה במצב הסיפור עם פרזנטציה שיכלה להיות טיפה טובה יותר (שלא לדבר על כל הקטע עם החיוב ללהיות אונליין), אבל לגבי המשחקיות עצמה והגרפיקה של המשחק - באמת שאין לי שום תלונות, אם כבר רק מילים טובות. מעריצי Gran Turismo וסימולטורי נהיגה, תכינו את ההגאים שלכם: מצפה לכם יופי של חוויה.

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • המשחק נראה פשוט פנומנלי - מהתפריט עד המכוניות
  • המשחק נותן הרבה מצבי משחק שיקסמו לוותיקים וחדשים
  • תמיכה רחבה במגוון של הגאים ושלטים
  • אפשרויות קאסטומיזציה רבות לרכבים שלכם מבחינה מכנית וויזואלית

הרע

  • מצב הקמפיין יכל לקבל פרזנטציה טובה יותר
  • להכריח את השחקן להיות אונליין כדי להתקדם היא בחירה מוזרה בעיניי

והחגורה

  • לא לשכוח לחגור!!!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:17 06.03.2022 | elad9219 elad9219

    לסוני יש אקסלוסיביים מדהימים, אבל בגזרת המירוצים- מייקרוסופט מובילה בפור עצום עם סדרת Forza ע''פ Gran Turismo.

  2. 2

    10:57 23.03.2022 | מישהו מישהו (אורח)

    כמה חוסר מידע בביקורת אחת וואו זה לא יאמן שאנשים קוראים את המידע המסולף הזה ועוד מקשיבים לילד חסר ידע במשחקים
    כמה שטויות נכתב פה
    מקווה שאנשים יפסיקו לקרוא ביקורות מהבחור הזה חסר אינדיקציה כללית ורק מוציא רעל אישי

  3. 3

    12:19 23.03.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    חחח לא חושב שזה קשור לחובבי סוני או לא, אבל כן מעניין אותי לדעת מה היה חסר לו

  4. 4

    14:32 23.03.2022 | אי אפשר להמציא את זה אי אפשר להמציא את זה (אורח)

    הבן אדם נתן 8 למישחק (ציון גבוהה לא תגידו 6) ומישהו אומר לו שהוא מוציא עליו רעל אישי חחחח איך יש לו סבלנות לאנשים

  5. 5

       | פורסם ע"י