הרשמה

ביקורת: Gamesir C2 Arcade Stick

הנה משהו ששמואל לא חשב שהוא יעשה באתר: בואו לקרוא את הביקורת שלו לשלט הארקייד של Gamesir!

הדבר הכי גדול שמפריע לשלט הזה הוא יכולת החיבור המסורבלת שלו, אבל אם תוכלו לעבוד עם זה, זה שלט נהדר עם פיצ'רים נהדרים, איכות בנייה מדהימה ותחושת פרימיום

המוצר התקבל אלינו לסיקור מ-Gamesir ישראל, תודה רבה!

אחרי חמש וקצת שנים באתר אני סוף-סוף יכול לשתף איתכם צד נוסף של אהבה גדולה שלי שאתם מכירים: משחקי לחימה. הצד הזה כולל את "אוסף" שלטי הארקייד שלי. אני משתמש במרכאות כי יש לי רק שני שלטים שכאלו: ה-Qanba Q1 שהיה גם שלט הארקייד הראשון שלי וה-HORI Nintendo Switch Real Arcade Pro V, שהוא גם השלט המרכזי שלי כרגע (משתמש בו על ה-PC וה-Switch). הייתי שמח אם היו לי עוד, אבל הטובים באמת עולים דיי הרבה (150 דולר ומעלה), כשהזמנה לארץ לרוב מעלה את המחיר של המוצר בעוד כמה עשרות שקלים הודות למכס ודמי משלוח. כש-Gamesir ישראל פנו אלינו ושאלו אם נרצה לסקר מוצר שלהם, אוטומטית התבייתי על שלט הארקייד שלהם. אז עכשיו כשהוא בידיי, הגיע הזמן לראות אם אחד מהשלטים היחידים שתוכלו למצוא לקנייה פה בארץ גם שווה את הכסף שלכם.

מה באריזה

בתוך הקופסא של ה-Gamesir C2 תוכלו למצוא את השלט עצמו, סטיקרים של Gamesir, חוברת הדרכה שמסבירה קצת על המוצר ואיך מחברים אותו לקונסולות השונות ופתק תודה לקונה. השלט ארוז בצורה טובה מאוד, אבל היו חסרים לי כבלים נוספים וכלי לפתיחת ברגי Hex-Socket שסוגרים את הפאנל התחתון של השלט... זה מה שהייתי אומר אם כל הדברים הללו לא היו זמינים לי בתוך השלט עצמו. ה-Gamesir C2 מכיל את כל הכבלים שאתם צריכים ואפילו מברג Hex לפתיחה ותפעול תקלות ושינוי הכפתורים של השלט. אני פשוט אוהב את זה כשחברה נותנת לשחקנים את כל מה שהם צריכים כדי לטפל במוצרים שהם קנו וה-Gamesir עושה עבודה מצוינת בכך.

איכות הבנייה והכפתורים וקלות תפעול

נעבור לשלט עצמו - קודם נתחיל מכך שהוא כבד, 3.5 ק"ג ליתר דיוק. עכשיו יכול להיות שזה משהו שיפריע לחלקכם, בעיקר לאלו שמשחקים עם השלט על הירכיים שלהם ולא על שולחן נניח. לי אישית זה לא הפריע, אני מצאתי את המשקל דווקא כמשהו חיובי: השלט לא זז יותר מדי ולא רעד גם כשהתחלתי להעיף קומבואים ב-Soul Calibur V כ-Kilik. נוחות ויציבות הם שני דברים חשובים מאוד עבור כל שלט Arcade שהוא ואצלי לפחות, השלט עשה את העבודה במצב נייח על שולחן או עליי. אם אתם רגילים לשלטים קלים יותר שימו לב לכך.

רוב המשקל של ה-Gamesir מגיע מהשלדה שלו המורכבת מפלסטיק קשיח כשבתחתית תוכלו למצוא פלטת מתכת עם ארבע נקודות אחיזה המונעות החלקה של המכשיר על השולחן. בפרונט של המכשיר תוכלו למצוא את כל הכפתורים של השלט, פנל הזכוכית שניתן להסיר ולהחליף בטפטים נתמכים (או משלכם, כל עוד תגזרו את הטפט בהתאמה) ובצד האחורי תוכלו למצוא את התא הנסתר בו תוכלו למצוא את הכבלים השונים לחיבור לקונסולות, מברג ה-Hex לפירוק המכשיר ומקום להנחת אקסטרה כפתורים. אני חייב לציין שכל המכשיר עצמו בנוי פשוט נפלא.

השלט בנוי בשיפוע ששם את הידיים בצורה נוחה יותר למשחק עם Arcade Stick ויש המון מקום לידיים על השלט. שוב, שני אלו תורמים לתחושת הנוחות והיציבות של השלט בזמן משחק שזה מאוד חשוב במשחקים אליהם השלטים מהסוג הזה מיועדים - משחקי לחימה או משחקי ארקייד אחרים. אבל עם כל הכבוד לחשיבות של הבנייה של השלט, אלו הכפתורים שלו שגורמים לו לקום או ליפול. Gamesir טוענים שהכפתורים של השלט והג'ויסטיק עצמו הם של חברת Sanwa (לטעמי, הסוג הטוב ביותר יחד עם Hayabusa). ממשחק קצר איתם זה באמת הרגיש כמו Sanwa, ופתיחה של המכשיר באמת הוכיחה זאת.

אגב, פתיחה של המכשיר ממש ממש נוחה והחברה ממש מקלה את העבודה לאנשים שרוצים להחליף את מקשי ה-Sanwa של המכשיר במקשי Hayabusa או Seimitsu. פתיחה של החלק התחתון היא קלה וכוללת הסרה של שבעה ברגים והחברה אפילו רשמה בחלק האחורי אילו כבלים שייכים לאיזה מקש על השלט, כמו שתוכלו לראות בתמונה כאן למעלה. החלפת מסגרת הריבוע הדיפולטית של הג'ויסטיק במסגרת האוקטגון המועדפת עליי לקחה לי בדיוק עשר דקות עבודה. קל, פשוט ובא לקראת הצרכן. אבל בואו נסגור את השלט ונתחיל לשחק כדי לראות איך השלט באמת עובד.

קלות חיבור לקונסולות וביצועים

נתחיל עם הדבר הכי מעצבן שקשור למכשיר הזה: חיבור לקונסולות ה-PS4, PS5, Xbox One ו-Xbox Series X|S. בכל מה שקשור ל-Switch וה-PC, החיבור של ה-Gamesir C2 הוא ישירֲ וברור: אתם מחברים את השלט בעזרת כבל ה-USB של המכשיר לקונסולה/מחשב ומתחילים לשחק. פשוט וקל. בכל השאר, אנחנו נכנסים לאזור האי נוחות. נתחיל עם המותג שעובד כמו שצריך ומתפקד בלי יותר מדי בעיות: קונסולות ה-Xbox.

עבור ה-Xbox Series X|S וה-Xbox One, מה שאתם צריכים לעשות כדי לחבר את השלט לקונסולה הוא כדלקמן: אתם צריכים לחבר את ה-Gamesir לקונסולה, ללחוץ על מקש הסנכרון בצד הימני של השלט למשך שתי שניות, לחבר את ה-Gamesir C2 לשלט ה-Xbox שלכם בכבל USB נוסף (שהגיע עם השלט, לשמחתי הרבה) ואז אחרי שהוא הסתנכרן - תוכלו להשתמש בשלט ה-Gamesir שלכם עם קונסולת ה-Xbox. מעצבן? בהחלט. מובן? לצערי כן: זה נראה שה-Firmware של ה-Gamesir נבנה במחשבה על קונסולות הדור השביעי והעובדה שהם מצאו דרך לעבוד עם קונסולות הדור השמיני והתשיעי היא טובה, גם אם מסורבלת לעיתים. אגב, על ה-PS4 זאת אותה הדרך. על ה-PS5? זה כבר סיפור אחר.

כרגע ה-Gamesir C2 לא עובד עם שלט ה-DualSense של ה-PS5 אלא רק עם שלט Dualshock של PS4. לשמחת כולנו ה-PS5 עדיין תומך בשלטי PS4, אז עדיין תוכלו לשחק במשחקים האהובים עליכם על קונסולת ה-PS5... אבל לא תוכלו לשחק משחקי PS5 או גרסאות PS5 של משחקים מסוימים. זה אומר שאת גרסאות ה-PS5 של משחקים כמו Guilty Gear Strive, Mortal Kombat 11 וגרסת ה-PS5 שצפויה לצאת ל-The King of Fighters XV לא תוכלו לשחק עם ה-Gamesir C2, לפחות כרגע. אגב, יש משחקים שיעבדו בצורה ישירה עם השלט בזכות העבודה של המפתחים, כשממה שבדקתי Tekken 7, Soul Calibur V ו-Mortal Kombat X יעבדו חלקית או יעבדו לחלוטין, אבל שוב - רוב המשחקים לא יעבדו בכלל.

משיחה שערכתי עם המפיצה הרשמית של המותג פה בארץ, Gamesir עובדים על תמיכה רשמית בקונסולת ה-PS5, כך שיש סיכוי שמדובר באירוע זמני עבור שחקני הקונסולה של סוני. מצד שני זה מאוד חבל כי החוויה שלי עם ה-Gamesir C2 הייתה פנומנלית. כפתורי ה-Sanwa, כצפוי, עובדים בצורה נהדרת כשהם מרגישים נפלא, קליקיים במידה ומגיבים בצורה נהדרת לאינפוטים שלי. לא סתם הוצאתי כסף בזמנו על החלפה של כפתורי ה-Stock שהגיעו עם שלט ה-Qanba שלי ל-Sanwa, זה באמת מורגש, בעיקר אם אתם משחקים הרבה עם שלטים מהסוג הזה.

ניסיתי דיי הרבה משחקים עם השלט, בין אם מדובר במשחקי לחימה כמו Killer Instinct, Tekken 7 ו-Dragon Ball FighterZ, או משחקי ארקייד כמו Ikaruga על ה-Switch או Streets of Rage 4 על ה-Xbox Series X - מצאתי את עצמי נשאב אל תוך המשחקים הללו כשה-Gamesir C2 נתן לי שליטה נהדרת ונקייה במשחקים השונים. המכשיר גם מכיל פיצ'רים וכפתורים נוספים כמו אפשרות לטורבו עם כל מקש על השלט, אפשרות לשנות את המצב של הג'ויסטיק מ-D-Pad לכל אחד ממקלות התזוזה ואפילו אפשרות לנעול את מקשי ה-Home וה-Options כדי למנוע מצב של Pause בטעות.

השורה התחתונה

האם אתם צריכים שלט ארקייד? כנראה שרובכם לא: מדובר במוצר מאוד ספציפי ולרוב יקר יותר משלטים רגילים (השלט הזה הולך להימכר בארץ במחיר של 650 ש"ח). אבל אם אתם רוצים לשחק משחקי לחימה ברמה גבוהה או ליהנות ממשחקי ארקייד ו-Beat 'em Ups ואתם באמת רוצים מוצר טוב ואיכותי, ה-Gamesir C2 יותר מיעמוד במשימה. השלט בנוי נהדר, הבחירה בכפתורי Sanwa (שללא ספק מעלים את המחיר של המכשיר) היא נכונה ותורמת לתחושת ה-Premium של השלט, הפנל הנשלף מאפשר קאסטומיזציה, שינוי כפתורים הוא נוח ומהיר והפיצ'רים הנוספים של השלט גורמים לו להרגיש כמו שלט שיש בו את כל הפתרונות ששחקן משחקי לחימה צריך. הדבר הכי גדול שמפריע לשלט הזה הוא יכולת החיבור המסורבלת שלו, אבל אם תוכלו לעבוד עם זה, זה שלט נהדר עם פיצ'רים נהדרים (שיחליף את שלט ה-Hori שלי אחרי כמעט ארבע שנות שימוש).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה מעולה ויציבה
  • אפשרויות קאסטומיזציה רבות ומגוונות
  • הבחירה ב-Sanwa בכפתורים היא מעולה בעיניי
  • פיצ'רים רבים כמו טורבו ונעילת מקשים

הרע

  • חיבור מסורבל לחלק מהקונסולות
  • אין תמיכה בשלטי ה-PS5

והאוקטגון

  • לא מסוגל לעבוד עם מסגרת אחרת, סליחה.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י