הרשמה

חמש מפתחות שצריכות לקבל את Castlevania מ-Konami

לפי השמועות Konami מחזירים את Castlevania עם סטודיו חיצוני, למזלם דור בא לסגור את הפינה הזאת

האם החלומות של אתמול יהיו המשחקים של המחר? הכל בידיים של קונאמי והחברות שדור מונה כאן בכתבה

בקיץ האחרון, חברת המשחקים הוותיקה Konami יצאה בהכרזה לא שגרתית כאשר פרסמה שחתמה על הסכם שותפות עם סטודיו משחקי האימה הפולני - Bloober Team. בהכרזה, Konami לא פרטו יותר מידי מעבר לפרט קטן מאוד שולי שבוודאי לא גרר ים של ספקולציות אחריו, והוא ש-Bloober יוכלו להשתמש בסדרות של Konami, ובכוותם לתת לעוד חברות להשתמש בסדרות שלהם. ההחלטה הציתה תקווה חדשה במעריצי סדרות הענק שנמצאות בבעלותה של החברה כמו Metal Gear ו-Castlevania, שלמרות שהשמות האלה מוכרים לכל חובב משחקי מחשב, עקב המצב הנוראי של קונאמי בשנים האחרונות אף אחת מהן לא זכתה למשחק כבר הרבה מאוד זמן.

לגבי Metal Gear, אם ההכרזה על Bloober לא שברה את הלב לכל מי שקיווה לראות את קוג'ימה עובד על סיילנט היל, עובד של סטודיו בשם Virtuos (שעבד בעיקר על פורטים של משחקים לפלטפורמות אחרות) אישר שהסטודיו עובד על ריימייק למשחק AAA, וזאת לאחר ים של שמועות שטענו שרימייק ל-Metal Gear 3 נמצא בפיתוח אצלם. בשמועות האלה, שבנתיים כל הכיוונים מצביעים לכך שהם נכונות, הוסבר שבתוכנית של קונאמי נמצאת בראש ובראשונה סדרת Castlevania, ושהעתיד שלה ייחשף לפני כל הפרוייקטים האחרים. באופן מוזר, דווקא לה לא הוצמד שום שם של סטודיו שעובד בשיתוף עם קונאמי על הסדרה, ועם קוג'ימה מחוץ לתמונה של Metal Gear קשה לי לראות את קוג'י איגארשי (Koji Igarashi) חוזר למשחק Castlevania חדש. מה שלא הותיר לי ברירה אלא לתת בעצמי את חמשת ההצעות הטובות ביותר לחברות שיחזירו את הסדרה לגדולות.

1. האובייאס - FromSoftware

לפני שאני מתחיל להלל ובצדק את הסטודיו המשובח שהביא לנו את סדרת הענק Dark Souls, ואיתה יצר ז'אנר חדש במשחקי מחשב, חשוב להבהיר למי שמכיר את Castlevania רק מימיה הראשונים כבסיס לכל משחקי דו-מימד למה זה כל כך ברור. ובכן, בשנים האחרונות לפני שהסדרה הפסיקה לקבל כותרים חדשים, היא עברה למשחקי תלת-מימד. המשחקים, שהתהדרו בכותרת המשנה "Lords of Shadow", כן זכו להצלחה מסויימת, אבל הצעד אחורה שלקחו קונאמי ממשחקי מחשב גרם להם להתקע רק על שני כותרים. אם ותתקבל החלטה להמשיך את הסדרה בכיוון שהציגו שני המשחקים האלה, אני חושב שאין מתאימים יותר למשימה מאשר FromSoftware, שבתחום משחקי האקשן הם השם הכי חם. תוסיפו לזה את הרפרטואר שלהם שמלא במפלצות מפחידות, עיצובים מעולים ובוסים שהולכים איתך ימים ולילות אחרי המשחק ויש פה סיכוי למשחק Castlevania שיחזיר את הסדרה לאייקוניות שלה.

2. הדו מימדי - Moon Studio

אם אתם לא מכירים את השם Moon studio, אז תדעו שמדובר בסטודיו שעומד מאחורי שני משחקי Ori שיצאו בשנים האחרונות. אם אתם לא מכירים את המשחקים, ברכותיי זה יום המזל שלכם, כי כרגע גיליתם את הסדרת משחקי דו-מימד האהובה החדשה שלכם. בשני המשחקים, ובמיוחד בשני, Moon הציגו יכולות אדירות בעיצוב עולם, סאונדטרקים, סיפור מותח ונוגע ללב, קצב משחקיות משובח ובכללי יצירת אווירה שאי אפשר להתנתק ממנה. בנוסף להכל, מבט חטוף על תמונות, במיוחד מ-Will of the Wisps יכול רק לעלות חלומות ופנטזיות על איזה יפים יהיו חלונות זכוכית עם ציורים מרהיבים מהטירה של דראקולה בידיים של Moon. במידה וההחלטה תיהיה להחזיר את הסדרה למקורות הדו מימד שלה, אין יותר מתאימים להם להציג את העולם של Castlevania בדור החדש מ-Moon Studio.

3. העולם פתוח - Tango Gameworks

שוב, יש לנו שעת סיפור. ב-2 The Evil Within הציגו Tango Gameworks, הסטודיו המוכשר בניצוחו של שינג'י מיקאמי (Shinji Mikami) - האבא של משחקי Resident Evil, עיצוב עולם פתוח מעט משונה. בניגוד להרבה משחקים בהם ברור מתי אנו עוברים מהעולם הפתוח לקטעים לינארים, פה אין ממש חוקיות, ורק ברגעים מאוד מסויימים אפשר להיות בטוחים באיזה קטע אתה נמצא עכשיו, מה שמוסיף למוטיב האימה של המשחק בצורה נפלאה. Castlevania אמנם לא קרובה להיות סדרת אימה, אבל היא גם לא כל כך רחוקה - המשחק הראשון בסדרה התבסס כולו על סרטי אימה ומפלצות ישנים עם הופעות של המפלצת של פרנקנשטיין, מומיות, ערפדים ועוד. אמנם רקע האימה של Tango מעולה, אך בחרתי לשים אותם דווקא בגלל עיצוב העולם פתוח של 2 The Evil Within. אני חושב שהעיצוב הזה יכול לעבוד מצויין עם משחק Castlevania, ולקחת אותנו מקרבות בכפרים ללחקור טירות בצורה שתרגיש זורמת ומלחיצה בד בבד.

4. המרענן - Dotemu SAS

גם את השם הזה רק ברי המזל מכירים ומי שלא, בוודאי שמע על המשחק הבא שלהם, הלא הוא משחק ה-Beat 'em up המבוסס על צבי הנינג'ה. הסטודיו גם אחראי ל-Streets of Rage 4, שהתקבל בהערכה רבה. Beat 'em up ו-Castlevania הם שילוב שמעריצי הסדרה מבקשים כבר שנים ומנסים לעשות בעצמם אפילו. כמות האוייבים המגוונת וכמות הנשקים המגוונת גם כן מובנות כבר בדו-מימד, ועם קצת דימיון ויצירתיות שבוודאי לא חסרים ל-Dotemu, הם יוכלו לסמן וי על עוד פראנצ'ייז מוצלח שזכה להצלחה מחודשת בזכותם.

5. התקווה - Brace Yourself Games (היוצרים של Crypt of the NecroDancer)

דיברתי על הרבה מאפיינים של סדרת Castlevania ובצדק: הדמויות מעולות, עיצוב העולם מגניב ואפילו הגיימפליי הצליח לחדש ולעדכן ז'אנר מוכר. רק חלק אחד עוד לא הזכרתי והוא מה שהכי מגדיר את הסדרה עבורי: הסאונדטראקים. לסדרה יש רפרטואר מנגינות מפה ועד הודעה חדשה. הצלילים האייקונים של כמה מהזירות והבוסים מוכרים לכל מי ששמע אותם גם בחטף, וניתן להגיד שהם כנראה מהמוצלחים ביותר שנעשו אי פעם. אם כך, איך Brace Yourself Games נכנסים לתמונה? ובכן, אם לא שמעתם על Crypt of the NecroDancer או Cadence of Hyrule, הסטודיו משלב באופן חד משמעי בין הסאונדטראק שלו לבין התזוזה של השחקן. מהנפת חרב ועד לתזוזה של האוייבים, הכל קורה לפי הביט ויוצר חוייה מיוחדת ששמה את המוזיקה בראש ובראשונה. ב-Cadence of Hyrule, לקח הסטודיו את סדרת The Legend of Zelda שגם היא ידועה בסאונדטראקים שלה ועשו להם הרבה מאוד כבוד באחד מהמשחקים הכי מיוחדים שששיחקתי. אז הסאונדטראקים קיימים, לכל הדמויות של Castlevania יש עיצובי 8bit מוכנים, ואני יושב פה ומחכה כבר לקטול ערפדים בשילוב מושלם עם גרסה אנרגטית של Bloody Tears. אל תגרמו לי לחכות יותר מידי זמן.

לסיכום, יש לקונאמי כל כך הרבה כיוונים מעניינים לקחת את הסדרה האהובה. יהיה חבל אם השמועות לא נכונות והם יפספסו את ההזדמנות שנוצרה להחיית הסדרה מן המתים עם הפופולאריות של סדרת הנטפליקס שהסתיימה השנה. כולי תקווה שהיום יגיע ונכתוב פה חדשות וביקורות למשחקים חדשים בסדרת Castlevania. ועד אז, אוליֲ לפחות 2 Bloodstained?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י