הרשמה

ביקורת: Battlefield 2042 - באג אלפיים ארבעים ושתיים

הנה היא מגיעה: אחרי חמש שנים בלי ביקורת בסדרה, הביקורת של Vgames למשחק ה-Battlefield האחרון סוף סוף מגיעה אלינו! בואו לקרוא מה חשבנו על Battlefield 2042!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/11/2021

באגים חוזרים ונשנים, בעיות ביצועים, לאגים ובעיות אחרות פשוט מנעו ממני מליהנות מ-Battlefield 2042. וזה חבל, כי מתחת למעטפת המקולקלת יש משחק עם המון פוטנציאל

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

שלושה משחקי FPS גדולים מגיעים אלינו בטווח של שלושה חודשים בסך הכל. Call of Duty: Vanguard, Battlefield 2042 ו-Halo Infinite - כולם נלחמים על הלב והכיס שלנו. את Call of Duty כבר סיקרתי כאן באתר ולומר שהתאכזבתי ממנו יהיה בלשון המעטה. בסוף הביקורת ציינתי את אחד המותגים המתחרים שלו באופן חיובי: Battlefield 2042, והשאלה שנשאר לי לענות עליה היא פשוטה: האם Battlefield 2042 באמת ענה על הציפיות שלי, או שמדובר בעוד אכזבה מטורפת שתשבור את הלב של חובב משחקי FPS שכמותי? בואו נצא לבדוק.

שינויים לצורך השינוי

שחקני Battlefield שכבר מכירים ומעורים בסדרת המשחקים הולכים להרגיש מאוד מוזר בכניסה למשחק ראשון באחד ממצבי המשחק השונים. ה-Squads עדיין קיימים ותוכלו להצטרף לצוות של עד ארבעה אנשים שונים בכל קרב, אבל את התפקידים הרגילים - Medic, Engineer ו-Assault לדוגמא - החליף מנגנון משחקיות חדש בשם Specialist. אחרי שתבחרו את ה-Loadout שלכם, תוכלו לבחור בתחילת כל משחק ואחרי כל מוות את אחד מה-Specialists השונים, כשלכל אחד יש יכולת משלו ונשקים מיוחדים משלו (כמו למשל Sundance שמגיעה עם Wingsuit, או Casper שמגיע עם היכולת לזהות איומים באזור שלו).

אני באמת לא מבין בשביל מה השינוי הזה היה נחוץ: אחד הדברים הכי אייקונים בסדרת Battlefield היה הצוותים שאתה יכול ליצור עם חברים בהם חלק מהאנשים הם Medics, חלק מהאנשים הם Engineers וחלק מהאנשים משחקים את ה-Scout. זה יצר צוותים שבהם לכל אחד יש תפקיד מוגדר בלי יכולות מטורפות ומשוגעות ועם נשקים ידועים וברורים שמחמיאים לתפקידים הללו. עכשיו, זה לא שהתפקידים הללו לא קיימים יותר - עדיין יש Loadouts שמותאמים לסוגים השונים של התפקידים (Loadouts שאתם יכולים לקאסטם על ידי נשקים ותוספות שתקבלו בעליית רמות), אבל אז מגיעה השאלה: בשביל מה השינוי הזה היה נחוץ? אם הייתי רוצה לשחק Overwatch עם דמויות שונות ויכולות מיוחדות להן - הייתי פשוט משחק Overwatch. שוב, זה לא מזיק למשחק, אבל בהחלט שלא מועיל.

גם היכולת לשנות Loadout תוך כדי משחק בעזרת מנגנון הפלוס החדש מאוד מיותרת בעיניי. כאילו זה עוד מוד "מגניב", כזה שמאפשר לשחקנים לשנות את הנשק שלהם תוך כדי הקרב (לשנות את סוג הכוונת ואת סוג התחמושת למשל), אבל ברצינות: למה שאני אעשה את זה תוך כדי הקרב ולא פשוט לפני שאני נוחת באיזה אזור? בואו נגיד שאם הגעתי לסיטואציה בה הייתי צריך לקאסטם את הנשק שלי מהקצה אל הקצה - אני כנראה כבר מחכה לעשות Deploy אחרי ש-3 צלפים ושני טנקים כבר חגגו עליי. שוב - מבין אנשים שיחשבו שזה מאוד מגניב, כי זה באמת קונספט נחמד. אני פשוט לא מבין את הפרקטיות של זה.

מבחינת מצבי המשחק השונים, השלושה הגדולים של המשחק הזה הם Breakthrough ,Conquest ו-Hazard Zone. בעוד שהשניים הראשונים יהיו מוכרים מאוד לשחקני Battlefield (המוד הראשון כולל כבישת אזורים שונים והשני הוא מוד של מתקיף ומגן כשעל המתקיף לכבוש את כל האזורים של האויב לפני שהכוחות שלהם נגמרים/הזמן של הקרב נגמר), המוד החדש שמגיע אלינו במשחק הזה, Hazard Zone, דווקא יהיה יותר מוכר לשחקני Call of Duty, ובפרט Warzone. מדובר בסוג של Battle Royale שמזכיר מאוד את מוד ה-Plunder של Warzone, בו קבוצות שונות של עד ארבעה שחקנים יתחרו על השגת כמה שיותר מודיעין המפוזר במפה, לחסל צוותים אחרים ולצאת מהמפה עם השלל שבידיכם.

המוד הזה עובד ממש כמו מוד Battle Royale רגיל, בו אתם תתחילו עם שום דבר (למעט אקדח), תשיגו כסף מלהרוג אויבים ולסיים משימות, תקנו גישה ל-Loadouts שלכם מהמשחק ותמשיכו לשרוד כמה שאפשר כדי לסיים את המשימה שלכם ולעזוב את האזור. בעוד שבמוד הזה לא תמצאו נשקים ייחודיים וחזקים יותר שמסתתרים בבניינים, המשחק כן נותן לכם אביזרים בשם Call-ins שיאפשרו לכם לזמן רכבים ואביזרים כמו ה-Ranger וה-Drone שיספקו לכם את העזרה שאתם תצטרכו כדי לשרוד במוד הקשוח הזה. מי שמכיר אותי יודע שמשחקי Battle Royale הם לא כוס התה שלי, אבל זה נחמד לראות את המוד הזה נכנס למשחק המלא.

כאוס הוא סולם (או Hovercrafts)

המודים הגדולים נהנים מכמות המשתתפים הגדולה בכל קרב שיכולה להגיע עד ל-128 אנשים במפה וזה יכול להגיע למצב של כאוס מוחלט ומוגזם לחלוטין. בעוד שהמודים הרגילים כיפיים להחריד, אנחנו מגיעים לאותה הבעיה שיש בדרך כלל למשחקי Battlefield והיא הכוח הגדול מדי של רכבים. זאת בעיה שב-Battlefield 1 הצליח לפתור בצורה נהדרת, אבל היא חוזרת כאן וזה חבל. הגודל של המפות עצום וזה מוביל את השחקן אוטומטית לחפש את הרכבים החזקים ביותר ולהסתער איתם קדימה. זה לפעמים מרגיש כמו משחק של "השג את הרכב", או ליתר דיוק: השג את ה-Hovercraft.

ברגע שתגיעו לרמה שתפתח לכם את ה-Hovercraft זה פשוט נהייה הרכב הכי טוב במשחק. אני לא יכול לתאר לכם כמה פעמים השגתי טריפל קיל ומעלה עם סלייד אחד של Hovercraft, וזה בלי להתייחס בכלל לכל הסרטונים המשוגעים שראיתי ביוטיוב על אנשים שמפילים מסוקים ומטוסים עם Hovercrafts. אני מניח שפאצ'ים יתקנו את הסיפור הזה, אבל מה שצריך לתקן הוא את האיזון בין הכוח של חיל הרגליים למכוניות, הטנקים והמטוסים השונים.

זה לא אומר שבכל המפות זה המצב: יש שתי מפות שמגיעות להן מילה טובה: הראשונה היא Discarded שמתנהלת בתוך ספינה נטושה והשנייה היא Breakaway. שתיהן מטפלות באירוע שדיברתי עליו קודם: הראשונה נותנת שטח גדול לשחקנים להילחם בקבוצות אחד נגד השני מבלי לפחד מרכבים שיורידו אתכם בכמה יריות בודדות והשנייה מבטלת רכבים גדולים ומגבילה אותם לאזורים מסוימים כששאר המפה הענקית תקסום לצלפים שינסו להגן על אזורים שונים במפה. גם את המפה בדוחא (Hourglass) אני רוצה לציין לטובה, למרות שהיא יכולה להיות סופר מעצבנת לפעמים - בעיקר בחלקים הראשונים והפתוחים שלה.

שאר המפות הן פשוט לא כיפיות וסובלות בצורה מאוד קשה מהבעיות שציינתי קודם. בחלק מהמפות ה-TTK (Time to Kill), יכול להיות מאוד נמוך ובחלק הוא יכול להיות מאוד גבוה מה שיוצר דיסוננס גדול מאוד בין הכיף שיכול להיות לכם בכל מפה. זה פשוט לא כיף ליפול במפה, רק כדי להגיע לאזור של 200 מטר מרובע בלי שום מחסה. אגב, במשחק יש עוד מודים, כשחלקם מבוססים על משחקים קודמים, כמו מוד שיאפשר לכם לשחק Conquest על מפה של Battlefield 1942 ויזכיר לכם עד כמה המשחקים הישנים היו מעוצבים בצורה יותר מעניינת. יש כמובן גם את Portal שיאפשר לכם לארגן משחקים משלכם בכל מיני מפות עבר והווה שהוא באמת יקסום למעריצי Battlefield.

בסך הכל המשחק הזה, על כל הבעיות העיצוביות שלו - כיף. הוא יכל להיות הרבה יותר טוב, בעיקר עם מפות יותר ממוקדות וקטנות עם Objectives טיפה יותר קרובים אחד לשני ובכך לגרום לכאוס של 64 מול 64 שחקנים להרגיש כאוטי אפילו יותר, אבל ה-Gunplay מצוין והיכולות השונות מעניינות (גם אם יכולות להרגיש מיותרות לחלוטין, למעט ב-Hazard Zone). כל זה היה יכול להיות טוב ויפה ואולי אפילו לגרום ל-Battlefield 2042 להרגיש כמו המשחק שמעריצי Battlefield רצו לקבל והיה מגיע להם לקבל אחרי 3 שנים בלי Battlefield.

היה יכול להיות.

יש מדביר באולם?

אין מנוס מלומר זאת: כל הסרטונים שראיתם על באגים במשחק, נכונים. המשחק כולל כמות פסיכית של באגים, ובעוד שרובם פשוט משעשעים כמו לראות את הגופה שלי טסה ברחבי המפה מבלי לעצור עד שאני עושה Respawn, חלקם גרמו לי לתסכול פשוט לא הגיוני: רכבים שלא יכולתי להיכנס אליהם, "קליפינג" של הדמות שלי לתוך קירות, Pop-in של טקסטורות של חיילים ומבנים סביבי, קירות שלא נהרסו אחרי פיצוץ של טנק והכי גרוע בעיניי: כדורים שאני יורה אל תוך אויבים שהמשחק פשוט לא מכיר בהם (אגב, כשהם יורים עליי חזרה הכל טוב). גם היו המון רגעים במשחק שלא הבנתי אם הם היו באגים או פשוט איזון לא נכון של כוח של נשקים ורכבים מסוימים. אם להיות כן איתכם, יכולתי להפוך את החלק הזה של הביקורת להומוריסטי ומשעשע עם תמונות ורפרנסים לסרטונים אחרים, אבל האמת שפשוט נמאס לי.

ההשקות של משחקי Battlefield כבר ידועות לשמצה כהשקות מזעזעות מלאות בבאגים, בעיות ביצועים ותוכן שפשוט לא עובד כמו שצריך. נכון שעם הזמן רוב הבאגים הללו תוקנו, כשהמשחק נהייה שחיק למדי ואפילו רחמנא ליצלן - כיף, אבל לרוב כל התיקונים הללו הפכו את המשחק לנורמלי לקראת סוף החיים שלו, כשהמשחק הבא כבר היה ממש מעבר לפינה. ההשקה של Battlefield 3 הייתה רעועה אבל סבירה למדי; ב-Battlefield 4 זה היה באמת לא נורמלי עם כמות באגים שלא הייתה מביישת את Cyberpunk 2077; ביציאה של Battlefield 1 זה היה נראה שהחבר'ה ב-DICE כבר למדו את הטעויות שלהם עם השקה חלקה יחסית, אבל אז הגיעו Battlefield V ועכשיו Battlefield 2042 שבאמת נחשב בעיניי לשפל חדש בסדרה.

אז כן, ה-Gunplay כיפי, המפות ענקיות ומדהימות (אני באמת לא יכול להלל את Discarded מספיק) והתמיכה בכמות הלא נורמלית של שחקנים עוזר ליצור כאוס מטורף במשחק. אבל מה כל אלו עוזרים לי כשאין לי שום רצון לשחק במשחק? למה שיהיה לי אכפת אם המשחק הזה טוב ביסודו, כשבאגים שוברי משחק פשוט מוציאים אותי מהחוויה הכללית של המשחק ורק גורמים לי לרצות לחזור ולשחק עוד Halo Infinite שנמצא בשלב הבטא שלו ועובד בצורה פשוט פנומנלית? אוקי, קול, הבנתי: Battlefield תמיד מתחיל בצורה מזעזעת ואז מתחזק, וכן - יצא פאץ' ממש בזמן כתיבת הביקורת הזו שבאמת שיפר חלק מהבאגים והביצועים של המשחק (בעיקר בזכות ה-DLSS), אבל אני מאוד מצטער - זה פשוט לא מתקבל על הדעת.

הגיימרים מצביעים עם הרגליים שלהם ופשוט עוזבים את המשחק ובצדק. אנחנו ב-2021 וזה משחק שעלה לאנשים 60 דולר (או יותר אם קניתם את המשחק בישראל) ומתפקד כמו משחק חינמי במקרה הטוב. במחיר הזה אני מצפה למשחק טוב שעובד טוב ולא למשחק טוב שעובד בצורה רעה מאוד. במילים אחרות - חכו להנחה ולעוד הרבה פאצ'ים שיסדרו את המשחק לפני שתרשו לעצמכם להיכנס לפיאסקו הזה. אולי תיהנו יותר ממה שאני נהניתי.

השורה התחתונה

באגים חוזרים ונשנים, בעיות ביצועים, לאגים ובעיות אחרות פשוט מנעו ממני מליהנות מ-Battlefield 2042. זה חבל, כי מתחת למעטפת המקולקלת שהמשחק הגיע איתה בהשקה, מסתתר משחק כיף - אם כי אחד שחוטא לרוח של Battlefield עם השינויים השונים שבו. המפות גדולות ומאסיביות, אבל במקרים מסוימים יכולות להיות גדולות מדי, כשהמרדף לרכבים הופך לאפילו יותר קריטי ממשחקי Battlefield קודמים. בניגוד ל-Call of Duty האחרון שיצא, אני חושב שהמשחק הזה מהבחינה העיצובית באמת טוב יותר, אבל Battlefield 2042 ניסה להיות ה-Call of Duty הטוב של השנה, במקום להיות ה-Battlefield הטוב של השנה וזה מורגש ביותר מדי דרכים. אני יודע שהמותג Battlefield ידוע בהשקות הרעות שלו, אבל ההשקה הזו כבר מוגזמת. תוסיפו לכך את Halo Infinite שגורם לי להתאהב בז׳אנר ה-מולטיפלייר FPS שוב, ואני מגיע למצב בו אני לא הולך להתמיד ב-Battlefield ולחכות עד שהוא יהיה טוב יותר. אני אוהב את המותג, אבל אין לי את הזמן או את הכוח לזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • Gunplay מאוד כיפי
  • המודים הישנים הם Callback יפה למשחקי העבר
  • חלק מהמפות השונות ממש טובות ומוצאות איזון טוב בין סוגי הלחימה השונים

הרע

  • רוב המפות שמות דגש גדול מדי על כלי רכב
  • שינויים לא ברורים למשחקיות שהולכים נגד הרוח של BF
  • באגים ובעיות ביצועים רבים מדי למשחק AAA ב-60 דולר
  • פסקול ועיצוב סאונד משעממים

והמכוער

  • מה יהיה איתכם, CoD ו-BF? מה יהיה?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י