הרשמה

ביקורת: Razer Huntsman Mini

אור פינה הרבה מקום בשולחן וחזר לספר לנו מה דעתו על ה-Huntsman Mini

אחרי שביקר את המקלדת הקטנה של אסוס מגיעה תורה של הקטנה של רייזר

המקלדת סופקה לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

בין הדברים הראשונים שאני זוכר שרועי שאל אותנו כשנכנסתי לאתר היה: "מה החומרה שאתם הכי רוצים לסקר?" התשובה שלי מהר מאוד הייתה ה-Razer Huntsman Mini. אני כבר לא מעריץ גדול של Razer כמו לפני כמה שנים, אבל מקלדת ה-60% של Razer קרצה לי. באותו זמן לא היה לי ניסיון בכלל עם מקלדות בתצורה כל כך קטנה, באותו הזמן, הן גם מקלדות מכאניות לכל דבר עם סט פיצ'רים שלא יבייש מקלדות בגודל מלא בכלל. מהר מאוד אחרי שעזבה אותי המקלדת האחרונה שקיבלתי לביקורת: ה-ROG Flachion הנהדרת, הגיעה לי חבילה נוספת שהכילה הפעם מקלדת 60% והיא ה-Razer Huntsman Mini, האם המקלדת הזאת תצליח לשחזר את החוויה החיובית שהייתה לי עם ה-ROG Falchion?

חווית הפתיחה

פעם נוספת מ-Razer, הקופסא עצמה יחסית פשוטה, המקלדת שלי הגיעה בצבע לבן (Mercury) עם סוויצ'ים לינארים (אדומים, יכול גם להגיע עם סוויצ'ים קליקיים סגולים) וסט מקשים חלופיים מסוג Doubleshot PBT איכותיים ונוחים. בנוסף למקלדת ניתן למצוא כבל USB-C איכותי עשוי בד, חוברת הוראות ודף סטיקרים. הגודל של המקלדת הוא כמובן מאוד קטן והמשקל שלה קליל במיוחד (גם בהשוואה ל-Flachion), חשוב לציין שהתחושה הכללית מהמקלדת היא קצת יותר פלסטיקית ממקלדות אחרות, מה שתורם למשקל נוצה שלה, אך לא מוסיף לתחושת ביטחון גבוהה במיוחד כשאני חושב על התניידות עם המקלדת בתיק ועל החוזק המבני שלה.

המקלדת

מיותר לציין, הדבר הראשון שעשיתי עם המקלדת לא היה לבחון אותה עם העיניים, ישר חיברתי אותה ל-USB-C וה-RGB כבר מתחיל לעשות את העבודה. אם יש משהו ש-Razer מאוד אוהבים לקדם ולמכור עם הציוד שלהם הוא ה-RGB של המוצרים שלהם (כי מה עוד גיימרים צריכים בעמדה שלהם בתכלס?) מיותר לציין שזהו תמיד גם החלק שבאמת עשוי בצורה מצוינת במוצרים שלהם. הדבר הראשון שקופץ על המסך הוא החלון של Synapse שמבקש להתקין את הדרייבר (כמה שאני שונא דרייברים), אבל בחלק של הדרייבר אגע בהמשך.

המקלדת הפעם, בשונה מהמקלדות האחרונות שניסיתי, עשויה חלקה מאלומיניום בחלק הקדמי שלה, אך החלק האחורי של המקלדת עשוי מפלסטיק (זאת למרות שכתוב שהמקלדת עשויה רק מאלומיניום), דבר שקצת לא רגיל בנוף האישי שלי שבו רוב המקלדות עשויות מחומר אחיד וקשיח לרוב. יחד עם זאת לא מדובר בפלסטיק זול בכלל אלא בפלסטיק יציב למדי, המקלדת גם מצוידת במקשי Doubleshot PBT שמי שלא יודע מהם אספר שאלו מקשים בעלי מרקם מחוספס ועמידים יותר בהשוואה ל-ABS. עוד יתרון של מקשי PBT הוא שהם לא תופסים את השומנים מהאצבעות מה שגורם לכך שהן יחזיקו ויראו טוב למשך זמן רב. המקלדת עצמה היא בעלת גימור מט שיעזור לעמידות של המקלדת לאורך זמן (לפחות מבחינת קוסמטית והסתרת טביעות אצבע וכדומה).

אני חושב שעם הזמן אני מתחיל להתרגל למקשים לינארים ולא למקשים קליקיים. גם הפעם, בדומה במיוחד ל-ROG Falchion, המקלדת הגיעה מצוידת בסוויצ'ים לינארים אדומים. לכן שוב הציפייה שלי מהם הייתה יחסית נמוכה אך אני מתחיל להתרגל כנראה לתחושה של המקשים הלינארים. אני מוצא את עצמי נהנה יותר מהקלדה שקטה יחד עם תחושה מספקת של ההקשה על המקלדת (כמובן, ביקורת זאת נכתבת על גבי המקלדת הזאת). חווית המשחק עם המקשים היא נוחה במיוחד, הסוויצ'ים לא נכנסים בדרך כשאני צריך לבצע פעולה מסוימת, הדבר היחיד שכן נכנס לי המון בדרך ונלחץ לא מעט פעמים הוא מקש ה-CapsLock. אני מניח שלכולם האצבע מחליקה למקש הלא נכון, אבל הדבר מעלה אצלי את הנקודה פעם נוספת שזאת הסיבה שמקשים קליקיים עדיפים (אבל זוהי כמובן רק דעתי).

קטנה וטובה

עכשיו לנקודת המכירה האמיתית של המקלדת: המקלדת היא מקלדת בגודל של 60%, דבר שהוא חדש בנוף של Razer. ה-Huntsman Mini היא הפעם הראשונה ש-Razer מוציאה מקלדת שהיא אינה בגודל מלא. כבר כשראיתי את המקלדת בפעם הראשונה הייתי מעוניין בה ולו רק בגלל איך שהיא נראית. עכשיו שהמקלדת אצלי ויש לי חוויה ראשונית עם מקלדת לא מלאה, אני חייב לומר שחווית השימוש שלי במקלדות קטנות היא עדיין חיובית. אז להבדיל מה-ROG Falchion של ASUS, ב-Huntsman Mini אין כמות פסיכית של פיצ'רים (שחלקם אולי קורצים למשתמשים מסוימים וחלקם לא), אבל מה שנמצא במקלדת הזאת הוא נוח ועשוי בצורה שבאמת גרמה לי להגיד על מקלדת של Razer "וואללה, היא לא רק צבעונית".

לעובדה שחסרים מקשים כמו ה-Numpad או מקשי הפונקציות שכולנו רגילים אליהם כל כך קשה שלא לשים לב, אבל זהו דבר שניתן להתרגל אליו. אז בזמן שאין חובה מסוימת ל-Numpad (ומקלדות מסוימות כבר לאט לאט מוותרות על החלק הזה במקלדת), המחסור של מקשי פונקציות ייעודים קצת יותר מורגש עבורי, אך הם קיימים על ידי מקרו של מקשי המספרים יחד עם מקש ה-FN. באופן מאוד נוח פעם נוספת, כאשר נלחץ על מקש ה-FN, המקלדת תאיר את המקשים הרלוונטיים להפעלה של הפונקציות כמו שליטה במולטימדיה, מקשי חצים, פונקציות ועוד. Razer גם הדפיסה על הדופן הקדמי של המקשים את הפונקציות שקשורות לאותו מקש בשילוב עם ה-FN.

רעה מוכרת

עכשיו אני יכול לגעת בחלק שאני הכי אוהב לדבר עליו בכל ביקורת חומרה, אתם מוכנים ילדים? אז בואו נדבר על התוכנה של המקלדת. כמו שכבר הזכרתי בהתחלה, הדבר הראשון שקפץ לי כאשר חיברתי את המקלדת למחשב הוא חלון ההתקנה של Razer Synapse. גילוי נאות כבר עכשיו, החוויות שלי מ-Razer Synapse אינן חיוביות כלל. הפסקתי להשתמש במקלדת ה-Black Widow שלי מתי שהתחילו להחליף את התוכנה הישנה של Razer, שכבר אז היה תובענית במיוחד עם ממשק משתמש לא נוח ומסורבל. Synapse הייתה עם ממשק מעט יותר נוח ופשוט אך עדיין בשלבי בטא באותו זמן.

אבל (וזה אבל יחסית גדול), ל-Razer יש יתרון יחסית ברור בנוף והוא נובע ממספר דברים. הדבר ראשון הוא שיפור קל שאני מרגיש עכשיו בדברים שלא היו נוחים לי בזמנו כמו למשל העובדה שתוכנה מזהה את החומרה שלי (בלי להתחנן שתקלוט אותה) והממשק מעט יותר נוח גם כן. היתרון האמיתי של Razer נובע מלא מעט שיתופי פעולה שהם עושים עם מפתחות מסוימות שמאפשרים למקלדת להציג צבעים בהתאמה למשחק כמו למשל ב-כמו Genshin Impact או Monster Hunter Rise.

חלון הבית של Synapse ייתן למשתמש את האפשרות לבחור את החומרה שאיתה הוא מעוניין להתעסק, ברגע שנבחר את המקלדת נוכל כבר לשנות פונקציונליות של מקשים בודדים. לכל מקש ניתן לשנות את הפונקציונליות, אפשר לתת להם פונקציונליות של עכבר או של מקש אחר, לשנות את הסכמת צבעים ועוד. התוכנה נותנת לעשות יבוא ויצוא של פרופילים שונים, הדבר רלוונטי לסכמות צבעים שונות ולפרופילים של המקשים. מסך ה-Lighting נותן לשנות הגדרות שונות שקשורות לתאורה של המקשים, אך גולת הכותרת היא כמובן ה-Chroma Studio. היות ואני לא מוצלח במיוחד בתכנון יפה של סכמת הצבעים שלי, החלטתי להוריד פרופילים שונים מהאינטרנט ולייבא אותם, כבר עכשיו חווית השימוש שלי במקלדת עם צבעים נוחים לעין משפרת את החוויה של השימוש הקבוע שלי אף יותר.

השורה התחתונה

ה-Razer Huntsman Mini הגיעה אליי בצירוף מקרים כמעט מוחלט ישר אחרי ביקורת המקלדת האחרונה שעשיתי ועוד על מקלדת לא מלאה. אני מאוד אוהב את הפורמט הזה, הוא קומפקטי, מתאים לכל סטאפ גיימינג, הוא נוח ולהתרגל אליו זה תהליך יחסית מהיר שקשה לחזור ממנו. המקלדת היא מקלדת 60% הראשונה של החברה הפופולרית והחוויה שלי ממנה חיובית במיוחד, היא אומנם לא בעלת פיצ'רים רבים כמו מתחרות אחרות, אך היא לא צריכה להתחרות במקלדות אחרות על מנת לתת חוויה מהנה במיוחד למשתמש. המקלדת נמכרת סביב 550 שקלים כשהיא יושבת באופן יחסית נוח בין מקלדות אחרות בגודל מלא של החברה מבחינת המחיר. האם היא שווה את 550 השקלים שלכם? אם אתם מעוניינים בשם של Razer באופן קומפקטי, אז אני חושב שהיא מאוד ראויה להם. אבל אם הפורמט של מקלדות לא מלאות לא מדבר אליכם, כנראה שיש מקלדות אחרות בקטלוג של Razer או של חברות אחרות ששוות את הכסף שלכם יותר מה-Huntsman Mini. אני לא יכול לחכות לראות ואריאציה חדשה יותר של המקלדת המינימלית הזאת עם יותר פיצ'רים ואיכות בניה קצת יותר איכותית.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • מקלדת 60% קומפקטית
  • חווית משחק והקלדה נוחה במיוחד
  • Razer Synapse השתפרה ונוחה לשימוש

הרע

  • היה נחמד לקבל עוד קצת פיצ'רים

התאורה:

  • כמו ש-Weeknd שר, אני מתעוור מהאורות
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י