הרשמה

ביקורת: Mario Party Superstars - מתנהג כמו איזה סופרסטאר

מריו פארטי חוזר! בואו לקרוא מה שמואל חשב על Mario Party Superstars!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/10/2021

למה נינטנדו חיכו שלוש שנים כדי להביא לנו את אחד ממשחקי ה-Mario Party הכי טובים בסדרה? מי יודע. העיקר שהוא פה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

כן, הייתי מאוכזב מ-Super Mario Party. הוא היה הרבה יותר טוב מהמשחק שהגיע לפניו, אבל עדיין היו כל-כך הרבה דברים שהיו חסרים: הלוחות היו חסרי מעוף ומשעממים אחרי כמה משחקים בודדים, אלמנט האונליין היה מוגבל רק למיני משחקים וזה הרגיש לי שנינטנדו פשוט ניסתה להיות יותר טובה מ-Mario Party 10 ל-WiiU (לא משימה קשה במיוחד). עכשיו - שלוש שנים אחרי יציאה המשחק ההוא - אנחנו מקבלים גרסה חדשה לחלוטין של Mario Party בדמות Mario Party Superstars. האם הגרסה החדשה תגרום לכם להיפרד מ-Super Mario Party לתמיד? כן. בואו נראה למה בביקורת שלי.

לוחות טקטונים

נתחיל מהלחם והחמאה של משחקי Mario Party: הלוחות שעליהן נשחק. למי שעוד לא מכיר את סדרת משחקי Mario Party אז מעבר זריז על החוקים: המשחק הוא משחק של ארבעה שחקנים, כשהמטרה העיקרית של המשחק היא להשיג את הכי הרבה כוכבים בסוף המשחק. מפת המשחק היא לוח משחק עם משבצות, וכל שחקן זורק קוביה כדי לנוע על גבי הלוח. הכוכבים נמצאים באזורים מסוימים במפה כשעל הכוכבים אתם משלמים בעזרת מטבעות שאתם תאספו במהלך המשחק, בין אם על ידי עצירה במשבצת שמחלקת מטבעות או בצורה היותר מוכרת של Mario Party: על ידי Minigame שמתרחש בסוף כל תור.

את החלק הזה של הביקורת שיתרכז במשחק עצמו נחלק לשני האלמנטים הגדולים של Mario Party: ה-לוח והמיני משחקים. נתחיל עם הלוחות השונים של המשחק: אם ב-Super Mario Party יכלתם למצוא בדיוק לוח אחד ששווה משהו, ב-Mario Party Superstars הלכו עם המנטרה הפופולרית של "אם זה לא שבור, תביא את זה למשחק החדש שלך עם גרפיקה משופרת שמתאימה לקונסולה החדשה והנוצצת שלך". Mario Party Superstars מביא חמש מפות ממשחקי עבר (שניים מהמשחק הראשון, שניים מהשני ואחד מהשלישי), כשכל מפה קיבלה שכבת צבע חדשה ונראית מדהים.

זה גם עוזר שכל לוח במפה מעוצב בצורה נהדרת, עם משבצות מעניינות, אירועים מיוחדים שיכולים להשפיע בצורה משמעותית על איך המשחק יתנהל: במרכז הלוח "Space Land" תוכלו למצוא טיימר שכל פעם ששחקן יעבור דרכו ירד עד שהוא יגיע ל-0 ויעיף את כל המשתמשים ממנו (וייקח להם את המטבעות), וב-"Woody Woods" יהיו חיצים שישפיעו על התזוזה של השחקנים על גבי המפה וישתנו בכל תור. הגודל של המפות נהדר והעובדה שהמשחק לא זורק על השחקן קונספטים כמו קוביות מיוחדות לכל דמות, או עוד חברי צוות שיוכלו להצטרף אליכם (כמו במשחק הקודם) הופכת את המשחק לאסטרטגי נטו ומתגמלת מחשבה על המהלך הבא שלכם.

על המיני משחקים אין לי מה לומר: מדובר באוסף של כמה מה-Minigames הכי טובים בתולדות הסדרה. המפתחים לקחו 100 מיני משחקים מעשרת משחקי ה-Mario Party הקודמים ונתנה להם שכבת צבע נהדרת. הכי נהנים מכך הם ה-Minigames מהמשחקים הישנים בסדרה: Tug o’ War, Look Away, Shell Shocked, Snowball Summit ועוד, נראים פשוט מדהים במשחק החדש, כשזה ברור מאליו שהמפתחים השקיעו המון זמן ונתנו המון אהבה לביצוע של הרימייקים הללו לאותם המשחקים. בנוסף, הטאץ' הקטן הזה של הצגת משחק המקור בפינה הימנית העליונה של ההסבר על המיני משחק היה מאוד נחמד בעיניי.

הדבר היחיד שטיפה חסר לי הוא קרבות של שניים על שניים. זה היה פיצ'ר מאוד חמוד במשחק הקודם וקצת חבל לי שהוא לא נמצא במשחק הזה. אני אומר טיפה, כי מהר מאוד העובדה שניתן לשחק עם חברים באונליין משהו שהוא לא מרתון Minigames השכיח זאת ממני מהר מאוד. אני מצטער, אבל לא משנה כמה מודים תכניסו לי למשחק הלוקאלי - אם ב-2021 לא הייתי יכול לשחק משחק Mario Party באונליין עם חברים, זה היה פספוס ענק. למזלנו זה לא קרה.

השחקן יכול לבחור באיזה מוד הוא רוצה לשחק (לוקאלי לחלוטין, בין קונסולות שונות באותו הבית ואונליין לחלוטין). ברגע שאתם בוחרים את המוד אתם נעולים אליו, אבל אתם יכולים לשנות זאת בכל רגע נתון על ידי לחיצה אחורה בתפריט הראשי של המשחק. מוד האונליין של המשחק עובד מאוד מהר ולרוב בלי לאגים. כן, שום דבר לא מושלם בשירות האונליין של נינטנדו (אלוהים יודע שלא), אבל בשני המשחקים שעשיתי באונליין (עם אנשים רנדומלים לחלוטין יש לציין!), רוב המיני משחקים עבדו בצורה נהדרת. כמובן שאתם יכולים לשחק גם עם חברים וזה אמור לעבוד דווקא יותר טוב (למה אין אפשרות לצ'אט קולי בקונסולה של Switch? אנחנו עוד מעט 5 שנים מהיציאה של הקונסולה ועדיין אין לי מושג).

עוד הערה אחרונה וחיובית לגבי המשחקים השונים: בתחילת כל משחק אתם יכולים לקבוע את כללי המשחק, סוגי המיני משחקים שתשחקו ואפילו אם שחקן מסוים יקבל עזרה בדמות אקסטרה כוכבים כבר בתחילת המשחק. זו דרך נהדרת להפוך משחקים מסוימים למעניינים יותר, בעיקר אם אתם משחקים עם אנשים שלא מכירים את החוקים, או חבר'ה שבאו אליכם ורוצים לשחק לאורך זמן ומעדיפים סוג מסוים של Minigames שבא להם לעשות בסיום כל תור. המשחק הזה מכבד את השחקן עם מעט מלל יחסית למשחק הקודם בסדרה וזה ברור בכל צעד שאתם לוקחים במשחק. צאו לשחק - בלי הרבה חפירות.

כוכבי בונוס

חוץ מהפאן הגדול שהוא ניצחון בלוחות של המשחק, יש למשחק גם מנגנון Achievements שמאפשר לכם לבצע אתגרים מסוימים שיקנו לכם טייטלים בהם תוכלו להשתמש בכרטיס השחקן שלכם באונליין. האצ'יבמנטים האלה נחמדים, אבל ממה שראיתי הם באמת לא נותנים לכם שום דבר מעבר לכך. בנוסף, המשחק מכיל אנצ'יקלופדיה עם הסברים על משחקי ה-Mario Party השונים, המיני משחקים שתשחקו ואפילו נגן מוזיקה, עם מוזיקה שתוכלו לקנות מהחנות של Toad במסך הראשי - יחד עם סטיקרים שבהם תוכלו להשתמש כדי להביע את דעתכם בזמן המשחק.

אם לא בא לכם לשחק במצב המשחק הרגיל, אתם תשמחו לשמוע כי יש עוד מצב משחק שלם שמבוסס כולו על המיני משחקים של Mario Party Superstars בשם Mt. Minigames. תוכלו להתנסות במשחקים נגד חברים מהבית ומהעולם, כשכמה מהמודים ב-Mt. Minigames הם מותאמים למשחק באונליין (Daily Challenge ו-Survival). הרגיעה הזו ממשחק הלוחות שיכול לקחת זמן רב לפעמים כדי לתת מוד שמתבסס כולו על הכאוס של המיני משחקים הוא נחמד מאוד, אבל זה גם קצת גורע מהכיף של הניצחון במיני משחקים האלה (לפחות אלו שאתם יכולים לעשות לבד, שלא כמו Daily Challenge נניח שהוא נגד אנשים באונליין).

זהו מבחינת התוכן הנוסף, זה אולי נראה יחסית מעט, אבל הערך המוסף של כל אחד מהלוחות השונים ו-Mt. Minigames יכול להביא למשחק שלא יימאס עליכם גם אחרי כמה עשרות משחקים עם חברים באונליין - וזה עוד בלי האפשרות שיגיעו עוד לוחות כחבילות DLC בהמשך. אני עוד אגיע לזה בסיכום, אבל Mario Party Superstars נראה טוב ומעוצב טוב, וכרגע הוא כנראה משחק המסיבות הטוב ביותר לקונסולת ה-Nintendo Switch.

השורה התחתונה

איפה הייתם נינטנדו? למה חיכיתם שלוש שנים כדי להביא לנו משחק Mario Party משעשע, כיפי עם לוחות כיפיים ומיני משחקים מהממים ומהנים. המשחק הראשון התמקד בלהיות משחק Mario Party ל-Switch, עם פוקוס על כל הדברים הלא נכונים - בעיקר ברמת השליטה של המשחק. המשחק הזה עשה את מה שבאמת רצינו כמעריצי הסדרה: הביא לנו משחק Mario Party טוב. נכון, אין במשחק הזה שום דבר חדש ומפתיע, אבל העובדה שאנחנו מקבלים כמה מהלוחות הכי טובים בסדרת Mario Party בגרפיקה מחודשת ומהממת, יחד עם אופציות למשחק באונליין הופכת אותו לאחד ממשחקי ה-Mario Party הכי טובים בסדרה. אם אתם רוצים לאסוף כמה חברים לערב של צעקות אחד על השני - Mario Party הוא המשחק בשבילכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • לוחות נהדרים וכיפיים
  • המשחק נראה פשוט נהדר - במצב נייד ונייח
  • מוזיקה נהדרת לכל אורך המשחק
  • מודים נוספים שנותנים הפוגה מהמשחק הרגיל
  • אונליין בכל מצבי המשחק השונים (שעובד טוב)

הרע

  • אין המון פיצ'רים חדשים נוספים
  • המחסור ב-Voice Chat ממש פוגע בחוויית האונליין

והקללות

  • כמה פעמים נראה לכם שקיללתי אנשים רנדומלים באינטרנט במהלך הכנת הביקורת הזו?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י