הרשמה

ביקורת: Riders Republic - תופסים אוויר

אחרי שהוא בילה המון זמן עם המשחק, שמואל מגיע כדי לספר לנו מה הוא חשב על Riders Republic!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/11/2021

אם אתם מחפשים משחק אקסטרים חדש וכיפי הוא יעשה את העבודה, אבל אני ציפיתי ליותר מהיורש הרוחני של Steep.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד ו-Ubisoft אירופה, תודה רבה!

כן כן, אני יודע שלקח לי זמן, אבל לקחתי את העצה של Ubisoft ולקחתי את הזמן עם הביקורת של המשחק. בכלל, אחרי הבטא של Riders Republic, רציתי לראות אילו שיפורים נעשו למשחק, כמה השליטה השתפרה והאם אלמנטים שונים במשחק קיבלו את הבוסט שהם היו צריכים כדי להפוך את היורש הרוחני של Steep למשהו מיוחד. אז כמה שעות משחק, אינספור תחרויות ורפובליקה אחת, הגיע הזמן לבדוק: האם Riders Republic שווה את הפציעות שתחטפו בזמן שתנסו לעשות Bio 720 עם סנואובורדינג במדרון מושלג?

באוויר, בשלג וביבשה

על הסיפור של Riders Republic נעבור ממש בקצרה משתי סיבות: 1. הוא לא מעניין במיוחד. 2. הוא לא חשוב במיוחד. אתם נוחתים אל תוך הרפובליקה כספורטאי אקסטרים צעירים עם שאיפות להיות הטובים ביותר בכל מה שיש לאזור הענק של המשחק להציע. הדמויות השונות בסיפור מופיעות במילון אבן-שושן תחת ההגדרה לביטוי: "לא רלוונטי". כבר כתבתי ברשמים מהבטא שהדמויות הללו נשכחות מהר במקרה הטוב וקרינג'יות במקרה הרע וזה נראה שהן שיפרו את האלמנט הזה כי הוא פחות מורגש מאשר בבטא שהפציצה את השחקן באקספוזיציה שרק הפריע לו להגיע לבשר האמיתי של Riders Republic - המשחקיות.

המשחקיות של Riders Republic מחולקת לשלושה סוגי משחקים שונים: משחקי טיסה, משחקי מרוצים ומשחקי Snowboarding. המשחקיות הזו מחולקת לששה סוגים שונים של ספורט שנקראים בעגה המקצועית של Riders Republic: קריירות. הקריירות נעות מקריירה בטיסה עם חליפת סילון, למרוצי אופניים ולתחרויות טריקים על פני אזורים מושלגים. השליטה בכל הקריירות השונות (למעט אחת שאני אגיע אליה עוד מעט) מצוינת. המפתחים לקחו כאן את סכמת השליטה המצוינת של Steep והביאו עוד כל מיני אפשרויות לשליטה לשחקנים מסוגים שונים.

אתם רוצים להתמקד בטריקים? יש סכמת שליטה שמתאימה לכם. רוצים להתמקד במרוצים? יש סכמת שליטה שמתאימה גם לכם. רוצים לחזור לשליטה של Steep באופן מלא? כן - גם לכם Ubisoft דאגו. השליטה כאן היא מאוד אינטואיטיבית וברורה ומצאתי את עצמי נכנס לעניינים סופר מהר. מהר מאוד שלטתי בכל נושא הטריקים באזורים המושלגים ויכולות הטיסה שלי היו מעולות אחרי זמן קצר באוויר. כמובן שככל שהאביזרים שלכם יהיו יותר טובים כך תהיו מהירים יותר, תוכלו לקפוץ גבוה יותר ותהיו יציבים הרבה יותר.

השליטה במשחק טובה, עד שזה מגיע למרוצי האופניים. כאן לא משנה לאיזו רמה הגעתי ואילו סוגי אופניים השגתי, השליטה בהם תמיד הרגישה נוקשה ולא יציבה בעליל. היו כמה מרוצים במורדי הרים שניצלו את הטירוף הזה כדי ליצור תחרויות מרשימות ומסלולים נהדרים, אבל כאן - כמו גם בבטא של המשחק - הרגשתי שמשהו לא עובד בשליטה בכלי הרכב הדו-גלגליים. באופן מאוד מפתיע, השליטה דווקא התייצבה כשעברתי למצלמת גוף ראשון, אבל הכל עדיין הרגיש לי מאוד קלאנקי ומסורבל. שזה חבל כי יש במשחק המון תחרויות.

השיא של הקריירות שלכם הם התחרויות הגדולות - למשל בסנואובורדינג, אחת התחרויות הגדולות שנוכל להשתתף בהן כשנגיע לרמה גבוהה מספיק היא ה-X Games והתחרויות הגדולות הן פשוט נהדרות ומעוצבות בצורה נהדרת. מה לגבי התחרויות היותר קטנות?. אני מגיע לזה בהמשך לא לדאוג, אבל רק שתדעו שעליית הרמות במשחק והקריירות השונות תמיד גורמות לשחקן לרצות ולהשתתף בעוד אירועים ולעלות ברמות כדי להציג ציוד קוסמטי חדש, אביזרים חדשים ועוד. זה גם עוזר שאלמנט ה-Microtransactions נשמר רק ברמה הקוסמטית, אז אין באמת דרך לקנות את דרכך למיקסום הרמה שלך. שזה תמיד נחמד.

עולם פתוח מנקודה א' לנקודה ב'

אבל גם עם כל השפע הזה, העולם של המשחק עדיין מרגיש מוגבל מאוד. שלא תבינו לא נכון - זה אחד מהעולמות הפתוחים היפים ביותר שראיתי במשחק של Ubisoft (בואו נגיד שניצלתי עד תום את ה-Photo Mode שהמשחק מציע לכם): Riders Republic מצליח לשלב בתוכו את כל האזורים הייעודיים לסוגי הספורט האתגרי שהוא מציע, והוא עושה זאת בצורה מהממת. מדבריות צחיחות עם דיונות ענקיות מתחברות בצורה כמעט בלתי נראית לעין לשדות ירוקים ויערות שהן רק הקרקע להרים מושלגים ענקיים עם שמיכה לבנה שעליה נוכל לגלוש ולבצע תרגילים משוגעים. זה גם למה העובדה שניתן להחליף בין כל סוגי הספורט השונים בלחיצת כפתור עובדת כל-כך טוב.

רגע אחד אתם טסים באוויר, מתקרבים בצלילה לצלע הר מושלג, עוברים בשנייה למגלשי סקי ומתחילים לגלוש במורד ההר, מגיעים לסוף הר ומחליפים לאופניים ומשם לאופנוע אוויר ממונע ברגע שהגעתם לדיונות, חוזרים לאופניים, עולים על רפמה, מחליפים לחליפת הסילון שלכם וממשיכים לטוס. זה עד כדי כך פשוט ועד כדי כך מתגמל לעבור בין כל הסוגים הללו בשנייה. הבעיה היא לא המעברים הללו - זה מגניב, אם לא הבנתם עדיין - הבעיה היא שזה... לא נותן לכם כלום.

בתכל'ס, הקריירות שלכם מושפעות בעיקר מתחרויות ואיוונטים שתעשו במשחק. אותן התחרויות ממוקמות באזורים ספציפיים במפה, כשתוכלו לראות באילו תחרויות תוכלו להשתתף לפי הרמה שלכם. עם עוד לא הבנתם לאן אני חותר כאן אז אני אגיד את זה מפורשות: ברוב הביקורת שלי ל-Riders Republic הלכתי מנקודה A לנקודה B לנקודה C ולנקודה D. את מה שסיפרתי לכם קודם חוויתי רק לקראת סוף הביקורת שכבר יצאו לי מכל החורים התחרויות של המשחק.

התחרויות והאירועים עצמם עשויים טוב, אבל רובם קצרים מאוד ולא ממצים: בכל תחרות יש שלושה אתגרים שהשחקן יוכל לבצע בשביל לקבל כוכבים שצבירתם עוזרת לכם לפתוח ציוד מיוחד, תלבושות חדשות וספונסרים שיביאו לכם עוד ציוד ועוד תלבושות ועוד כוכבים שיביאו לכם עוד ציוד ועוד תלבושות וספונסרים... אתם מבינים כבר את הלופ. חוץ מהמשימות הללו והעלאת רמת הקריירה שלכם, אין לכם שום סיבה לעשות את התחרויות הללו. זה אומר שלתחרויות עצמן יש קרוב ל-0 ריפליאביליות. אחרי שתסיימו את הקריירה שאתם אוהבים לעשות, אתם כנראה תעברו פשוט לקריירה אחרת ולא תגעו יותר בקודמת.

זה שונה נניח ממשחקים כמו Tony Hawk ו-SSX, שבהן בכל מפה ובכל מסלול היו כל-כך הרבה סודות, אתגרים ודברים לעשות שיכלתם לעשות את אותו המסלול 6-7 פעמים מבלי להשתעמם ממנו בכלל. המפתחים יכלו לפתור זאת בצורה טובה יותר אם הם היו נותנים דגש גדול יותר לעולם הפתוח של המשחק. יש בו כל מיני סודות ודברים שאפשר למצוא, אבל רובם שוליים למדי ולא מתגמלים מספיק כדי לבזבז זמן עליהם (בניגוד נניח ל-Forza Horizon 5 שעושה את זה בצורה מושלמת). כל זה אפילו יותר מצחיק בהתחשב בעובדה שאחד המודים הכי טובים במשחק הוא הוכחה ניצחת שכן אפשר לעשות מוד שכזה בצורה טובה: ה-Mass Race.

אירועי ה-Mass Race מגיעים פעם בכמה זמן והשחקן יכול להשתתף במרוץ של עד 64 שחקנים על קונסולות הדור הנוכחי (PS5 ו-Xbox Series X|S, המספר יורד ל-20 על קונסולות הדור הקודם), כשהמרוצים הללו ייקחו את השחקן לכמה אזורים שונים במפה ויכריחו אותו להשתמש ביכולות שלו בכמה סוגי ספורט שונים. זה מצב משחק שמחבר בין המודל המוכר של התחרויות לבין המודל החדש שהמשחק מציג של עולם פתוח עם כמה סוגי ספורט שונים וזה מוד ממש כיפי - רק חבל שהוא זמני ולא ניתן לגישה בכל רגע נתון.

המולטיפלייר קיבל דגש רציני מ-Ubisoft ובאמת יש המון מה לעשות עם חברים - בין אם תחרויות בין קבוצת החברים שלכם, תחרות טריקים מול קבוצה אחרת של אנשים, מרוצים ביחד או סתם להסתובב בעולם של המשחק. הבעיה היא שאם אין לכם חברים שמשחקים ב-Riders Republic, יהיה לכם מאוד קשה למצוא מה לעשות במולטיפלייר (חוץ מ-Mass Race כמובן). הייתי שמח לאיזה Buddy System שיאפשר לכמה אנשים מאותו אזור לשחק ביחד. באמת פספוס מצד Ubisoft במובן הזה.

עוד פספוס של החברה הוא בגזרת הפסקול שהיה ממש לא לטעמי. אני מניח שיהיו אנשים שייהנו מזה, אבל חלק מהשירים שנבחרו למשחק הרגישו לי כמו שירים שהיו יותר מתאימים לנסיעה לאורך כביש החוף, ולא לדהירה ב-130 קמ"ש במורד הר מושלג תוך כדי שאני עושה קפיצות וטריקים מטורפים. זה מזכיר לי תקופה שאחי הגדול היה משחק Sonic Riders והיה שם שירים רגועים ברקע ולא הייתי מבין מה הקשר ביניהם. אגב, אני אולי פספסתי משהו, אבל יש סיכוי שהפסקול של המשחק הזה נטו מורכב משירי רדיו מוכרים - כשניסיתי לבטל את המוזיקה המוגנת על ידי זכויות יוצרים, פשוט לא הייתה לי מוזיקה בכלל במשחק. לא מבין את זה, Ubisoft.

השורה התחתונה

באמת רציתי לאהוב את Riders Republic יותר, אבל זה מרגיש לי כמו מקרה של תפסת מרובה, לא תפסת. בעוד שהעולם של המשחק פשוט ענק ומהמם, המשחק לא מצליח לנצל את כולו כמו שצריך. בעוד שהמשחק נותן המון אפשרויות משחק ומאגד בתוכו כמה משחקי אקסטרים, רק חלקם עשויים בצורה טובה מאוד, כשקריירות כמו רכיבה על אופנים נניח היו משמעותית פחות טובות מאחרות. המשחק מכיל מנגנון מולטיפלייר משוגע, אבל לעיתים קרובות מרגיש בודד - בעיקר אם אתם לא מצליחים לאסוף כמה חברים ביחד. בסופו של דבר, אני חושב שעם כמה שהיה לי הייפ לקראת היציאה של Riders Republic, אני פשוט מתגעגע למשחקיות המהודקת והשלבים הבנויים בקפידה של משחקי SSX. המשחק בסדר גמור, ואם אתם מחפשים משחק אקסטרים חדש וכיפי הוא יעשה את העבודה, אבל אני ציפיתי ליותר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • המשחקיות ברוב סוגי הספורט נהדרת
  • בין העולמות היפים ביותר במשחק של Ubisoft
  • אלמנט מולטיפלייר חזק ומהנה
  • מנגנון התקדמות טוב בדמות הקריירות
  • ה-Mass Races נהדרים

הרע

  • אין אפשרות טובה לשחק עם אנשים רנדומליים ברשת
  • ספורט הרכיבה על אופניים עדיין קשה (גם אחרי הבטא)
  • עולם פתוח ענק עם מעט מדי מה לעשות בתוכו

וה-Restart Event

  • אני לא יוצא מהתחרות הזאת בלי שלושה כוכבים, Ubisoft!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י