הרשמה

ביקורת: Dusk על ה-Switch - מפחיד כמה שזה טוב

שמואל מכה על חטא בביקורת החדשה שלו ופשוט מספר לכם למה Dusk הוא אחד ממשחקי היריות הכי טובים על ה-Switch כיום

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/10/2021

המשחק הזה מביא איתו את הניחוחות של פעם, של המשחקים של תחילת שנות ה-90 שהיו אלימים, מהירים, עצבניים והכי חשוב: כיפיים

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

אנחנו אתר גדול, אני לא מתבייש לומר את זה - וזה מגיע עם ההטבות שלו. הבעיה עם אתר גיימינג גדול הוא שלרוב אני מפספס משחקים שהייתי רוצה לנסות, או לא שומע על משחקים מסוימים כי הם יצאו בחודש עם משחקים ענקיים אחרים. Dusk מ-2018 היה בדיוק משחק שכזה. משחק האימה/יריות מגוף ראשון שפותח על ידי דייויד סימנסקי (David Szymansk) עבר לי מתחת לראדר כשהוא יצא בדצמבר 2018 (הסיבה לכך היא ברורה, אני מניח), אז כשקיבלתי אופציה מהמפתחים לסקר אותו לכבוד הגעתו לקונסולת ה-Nintendo Switch, יכלתי להרוג שתי ציפורים במכה אחת: גם לבדוק משחק שפספסתי ולתת עליו ביקורת וגם לשחק אותו על פלטפורמה שתאפשר לי לבזר את העבודה שלי ולעבוד על ביקורת גם כשאני לא בבית. בפועל אתם עומדים לקבל מאמר של כמעט 1000 מילים על למה אני חתיכת אידיוט שלא שיחקתי Dusk כשהוא יצא ב-2018.

יום עבודה קשוח למדי

בסיפור של Dusk אני לא אגע יותר מדי. הסיבה הראשונה היא שהוא גנרי למדי ומכיל המון תמות וקלישאות של סרטי אימה: צייד אוצרות שומע על אוצר מתחת לעיירה Dusk שבפנסילבניה. כשהוא מגיע למקום הוא מגלה שאין שם באמת אוצרות, אלא כת מסתורית שעושה ניסויים בבני אדם וסוגדת לאל אפל וקדום. המשחק באמת עונה כמעט על כל קלישאה בספר: מבריונים גדולים עם מסורים חשמליים, לזומבים מוטרפים, לכלבי אופל שיורים עליכם כדורי אש, גיבור ראשי שמדבר לעצמו ולא מאמין למה שהוא רואה - זה באמת משחק שנועד ל-Halloween עם האווירה שלו והסיפור שמאחוריו (מאוד הזכיר לי את Evil Dead למי שמכיר).

הסיבה השנייה היא שהסיפור של המשחק אולי גנרי (טוב, אבל גנרי), אבל את מה ש-Dusk מאבד באפקט הפחד עם הסיפור הצפוי הוא מפצה על כך עם הפרזנטציה הכללית שלו שהיא פשוט... מקריפה. הגרפיקה מכוערת למדי, אבל זה משחק לטובת Dusk, שמשתמש בגרפיקה הירודה שלו כדי לבחור פלטת צבעים חומה/אדומה שהופכת את כל החוויה של המשחק ללא נעימה. כמעט אין אזורים יפים במשחק, כשהכל נראה מחריד, לא כיפי ובעיקר נראה כמו מקום שתרצו לברוח ממנו. לא היה שלב אחד בכל ה-30 ששיחקתי בהם שהרגשתי בו בטוח ונינוח - לא משנה כמה תחמושת וכמה שריון (או מוראל כמו שהמשחק קורא לזה) היו עליי בכל רגע נתון.

אבל עד כמה שהגרפיקה של המשחק עושה עבודה טובה בביסוס הפחד של השחקן, עיצוב הסאונד והפסקול של המשחק משלימים את החוויה בצורה מושלמת. אנדרו הולשולט (Andrew Hulshult) שעבד גם על הפסקולים של Quake Champions ו-The Ancient Gods (חבילת ההרחבה של Doom Eternal) נותן כאן עבודה מטורפת על הפסקול, כשאני לגמרי מכה על חטא שלא הזכרתי אותו ברשימת הפסקולים של 2018. נעימות אטמוספריות מלחיצות מצטרפות למוזיקת מטאל שיודעת מתי להיכנס בזמן הנכון ולהכניס את האדרנלין לדם שלכם בזמן שאתם מחסלים עשרות אויבים.

מילה טובה מאוד מגיעה גם למדובבים של המשחק: אנדרו הולשולט, סטפן וייט ודייב אושרי נותנים תצוגת משחק פשוט פנומנלית. אני אהיה כן איתכם, הם יותר מפחידים מרוב האויבים במשחקי האימה ששיחקתם לאחרונה, כשציון לשבח מגיע לווייט על כמה מהמשפטים המצמררים ביותר ששמעתי בגיימינג בשנים האחרונות. אתם פשוט חייבים לשחק את המשחק הזה עם אוזניות. בפעם המי יודע כמה, מפתחים ויוצרים מצליחים להוכיח שגרפיקה היא לא הדבר שצריך להניע משחקים קדימה. David Szymanski נתן כאן תצוגת תכלית לגבי איך משחק מפחיד באמת - כזה שמצמרר אתכם באמת - אמור להיות. וזה בלי שנגעתי בכמה מפחידה המשחקיות של Dusk.

"גיהינום"? יותר כמו גן-עדן, נשמה.

המשחקיות של Dusk פשוט מופלאה. נתחיל מהשליטה בדמות שלנו שהיא פשוט חלקה להפליא. לא כזה קשה לשמור על 60 פריימים לשנייה במשחק שנראה כמו Dusk, אבל זה לא מוריד מהעובדה שהעובדה שהמשחק רץ מדהים על קונסולת ה-Switch, במצב נייד או נייח. התזוזה במשחק היא כל-כך מידית וכיפית, שהיא גורמת לשחקן להרגיש כמו הדמות שהוא משחק. זו הרגשה כל-כך טובה וכל-כך נדירה בימינו, ו-Dusk מצליח להעביר אותה בצורה מהממת. הנ"ל נכון גם לגבי הנשקים השונים במשחק.

הנשקים השונים מרגישים כאילו הם נלקחו ישירות מ-DOOM, כשהשחקנים יוכלו לירות באקדחים, Shotgun (וגם Double Shotgun), רובה צלפים ועוד. כל הנשקים במשחק מרגישים מצוין, בעיקר בזכות ה-HD Rumble של ה-Switch, אבל האמת שטיפה הפריע לי שלא היו כאן יותר נשקים קסומים. אני מניח שזה עובד בצורה טובה עם הסיפור של המשחק - בכל זאת, מדובר בכת של בני אדם ולא במשחק כמו DOOM בו אנחנו נלחמים מול צבאות הגיהינום, אבל בהתחשב בעובדה שקיים נשק מיסטי במשחק, הייתי שמח לעוד יותר נשקים מהסוג הזה.

ועדיין, הנשקים מרגישים נהדר, הפידבק מהם מצוין והמשחק מצליח להיות מהיר ועצבני. האויבים השונים ברמות השונות מאתגרים וכיפיים, כשמצאתי את עצמי נפסל לא מעט ברמות הגבוהות וצריך לחזור חזרה לתחילת השלב... כשכאן גם נמצאת הבעיה הגדולה שלי עם המשחק. לא, לא עם העובדה שאני חוזר לתחילת השלב: קיימים שלבים שזה מעצבן בהם, אבל מדובר רק בארוכים ביותר, וגם אז מדובר בשלבים של 3-4 דקות לכל היותר, אז לרוב ייקחו לכם דקות מעטות לחזור לנקודה בה מתתם. הבעיה שלי עם עיצוב השלבים היא שהיא יותר מדי Oldschool לטעמי.

במשחקי ה-FPS הישנים היו לרוב רגעים בהם השחקן היה מסתובב במפה ושואל את השאלה: "טוב, לאן אני הולך עכשיו?". בהתחשב בכך שהשלבים לא סופר ענקיים, זה עומד לרעת המשחק שאני חוויתי יותר מדי רגעים כאלה. השלבים השונים מאוד ייחודיים במראה שלהם, אבל יש יותר מדי שלבים שבתוכם יש יותר מדי מסדרונות דומים, דלתות נסתרות (שלא קשורות לסודות שיש בכל שלב) ודרכים בהם השחקן יכול לאבד את הדרך שלו. זה לא כיף לאבד את הצפון במשחקים האלה כי מתישהו נגמרים לכם האויבים לחסל ואתם מסתובבים במפה בחוסר מעש, מנסים להבין איזה דלת או מעבר פספסתם. זה סתם מוציא את השחקן מהחוויה.

אבל שוב, הרגעים הללו הם מעטים ולרוב מגיעים בסוף שלבים ארוכים אחרי שביליתם 3-4 דקות רצופות באקשן ללא מעצורים, כשאתם מחליפים בין נשקים שונים בקצב מהיר (ההוספה של גלגל הנשקים לגרסת ה-Switch היא נהדרת), משתמשים בטריקים כדי לזוז מהר יותר במפה ולהתחמק מהאויבים השונים, מחפשים את הסודות השונים במפה ואת הנשקים הסודיים, נלחמים בבוסים חסרי רחמים ופשוט נהנים ממה שהמשחק הזה מציע לכם. הגרסה ל-Switch גם מכילה תמיכה ב-HD Rumble וה-Gyro של השלטים אז בעוד שהחוויה לא מדויקת כמו זו על המחשב, השליטה עדיין תהייה נהדרת והחוויה מצוינת.

השורה התחתונה

Dusk מביא איתו את הניחוחות של פעם, של המשחקים של תחילת שנות ה-90 שהיו אלימים, מהירים, עצבניים והכי חשוב: כיפיים. נכון, יש למשחק הרבה קטעים מעצבנים שיש למשחקים ישנים והגרפיקה באמת לא מחזיקה מים כיום, אבל תקשיבו - זה פשוט משחק כיף. במלוא מובן המילה. אני ישבתי והעברתי שעות מול המשחק בלי ששמתי לב אפילו, רק כי משחקיות היריות הייתה מצוינת, האויבים היו מאתגרים, השלבים היו מהירים יחסית ואיכות הסאונד והפסקול של המשחק פשוט משלימים את החוויה בצורה נהדרת. אם אתם מתגעגעים ל-FPS-ים מהסוג הזה - בייחוד על ה-Switch שצריך לחיות עם מבחר FPS-ים טובים מצומצם מאוד - אתם באמת צריכים לנסות את Dusk. מקווה שלא תפחדו יותר מדי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אווירה קריפית ומטרידה - מושלם למשחק אימה
  • משחקיות קצבית וכיפית מאוד
  • עיצוב סאונד מטורף - עבודת דיבוב מעולה
  • המון סודות בכל שלב - מעודד משחק חוזר
  • גרפיקה שתורמת לתחושה המטרידה...

הרע

  • ...אבל המשחק עדיין נראה רע
  • יותר מדי רגעים בהם ניתן ללכת לאיבוד במשחק

והעיירה

  • תמיד חייבת להיות... Dusk.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י