הרשמה

אליפות הארץ ב-League of Legends 2021 הגיעה לסיומה!

יש לנו אלופים חדשים על ה-Summoner's Rift

מי לקח את הגביע הביתה Epos או Bet Knesset?

League of Legends, משחק ה-MOBA המוכר בעולם ואולי המזוהה ביותר עם עולם הגיימינג התחרותי, תמיד ריתק את קהל השחקנים והצופים עם הדיון הנצחי בשאלה ״מי היא הקבוצה הטובה ביותר?״ טורנירים רבים ברחבי העולם נערכים מדי שנה, וכמו בספורט פיזי בסופם מחכים למנצחים תהילה בינלאומית ופרס כספי נכבד, כאשר באליפות העולם האחרונה הפרס לקבוצה המנצחת עמד על 2.34 מיליון דולר, בערך 7.5 מיליון ש״ח. טירוף ה-LoL לא פסח גם על מחוזותינו, והשנה אליפות הארץ הרשמית ב-League of Legends, אורגנה ע״י הליגה הישראלית לספורט אלקטרוני והעמותה לגיימינג תחרותי בישראל ואף צולמה לטלוויזיה ושודרה בשידור חי בערוץ הגיימינג (66 בהוט אם תהיתם), וכמובן בערוץ הטוויץ׳ של הליגה. האליפות התרחשה התרחשה באופן פיזי בבר הגיימינג Level Up בראשון לציון שעל הקמתו דיווחנו לא מזמן, כאשר מעבר לגביע הנכסף ולתואר אלופי ישראל בלול, התחרו הקבוצות גם על פרס צנוע אך מכובד של 4,000 ש״ח. בר הגיימינג עצמו נסגר לרגל האירוע ואווירת חג השתלטה על המקום, כאשר לצד אולפני הטלוויזיה נכחו במתחם צופים מכל רחבי הארץ שבאו לצפות, לדון, לחוות ממקור ראשון, ובעיקר להנות מאירוע הדגל של קהילת הלול בישראל.

אלו שעקבו אחרי הטורניר ידעו לומר ששתי המתחרות בגמר היו הקבוצות Epos וקבוצת Bet Knesset, קבוצות יחסית חדשות בנוף הישראלי, הכוללות כמה מהשחקנים הטובים ביותר בשני השרתים האירופיים של המשחק. ברשותכם, את הניתוח של המשחקים עצמם נשאיר לאנליסטים של ערוץ הגיימינג, ונעבור ישירות לתוצאות! (אזהרה: ספויילרים בהמשך הכתבה).

הטורניר נערך במתכונת של ״הטוב מחמישה משחקים״, כאשר הקבוצה הראשונה שמנצחת ב-3 משחקים זוכה בגביע הנחשק. במשחק הראשון ניצחו קבוצת Epos, כאשר לדברי המאמן ניצן, הסוד לניצחון שלהם היה טמון בשמירה נכונה על ה-Damage Dealers: "בסופו של דבר, ה-Win Conidtion מבחינתנו היה לוודא ש-Aphellios ו-Ziggy יישארו בחיים לאורך כל המשחק. העובדה ש-Aphellios מתחזק ככל שהמשחק נמשך וה-AOE המסיבי של Ziggy, נתנו לנו יתרון טקטי שהיינו חייבם לנצל. בפועל, הצלחנו לשמור על הפרדה איתנה בין ה-Frontline ל-Backline לאורך כל המשחק, ולא נתנו לקבוצה השנייה לדחוק אותנו לאיזורי הרג, וזה מה שעזר לנו לקטוף את הניצחון״.

למשחק השני קבוצת Bet knesset הגיעה מוכנה הרבה יותר, ולמרות מארב מוצלח שהקנה לקבוצת Epos את ה-First Blood תוך פחות מדקה, עלה בידם להפוך את הקערה על פיה במהלך Team Fight מוצלח בסביבות דקה 3 וחצי למשחק, מה שהוביל ליתרון קבוע בגולד ובהריגות לכל אורכו. את היתרון הזה מינפה קבוצת Bet Kneeset בהצלחה מרובה, והגיעה לדקה 30 עם יתרון מוחץ של 7.3k בגולד, והפרש של 16 הריגות לטובתם. כעבור Team Fight זריז שארך פחות מדקה, הנקסוס של Epos נפל, ו-Bet Kneeset זכו בניצחון מזהיר. ״מבחינתנו, את הניצחון השגנו עוד בשלב הדראפט״ אמר לי קפטן הקבוצה, דור יאנג (RoyalDor). ״בתור הקבוצה הכחולה, זו שבוחרת ראשונה את ה-Champion, הרבה יותר קל לנו. יש לנו כמה אופציות ל-ADC, ולכן לא משנה לאיזה מהן הקבוצה היריבה תבחר לעשות באן, אנחנו נדע להתאים את עצמנו בצורה שתפגע בהם מאוד. אחרי זה, כל מה שנותר לנו לעשות היה לבחור Counter-Picks נכונים, ולכן כבר ברגע שראיתי את הדראפט המלא, ידעתי שננצח״. לאחר משחק שלישי, אותו נאלצו להתחיל מחדש לאחר מס׳ דקות בשל תקלה טכנית (אין על השרתים של Riot, הרי זה לא טורניר לול בלי קריסה) ונגמר בניצחון צמוד של Bet knesset, הגענו למשחק הרביעי.

לאחר אינספור קרבות קבוצתיים ויחידניים, טאוור דייבים, גנקים, בריחות גאוניות, וגם כמה טעויות טיפשיות, בסופו של משחק צמוד ביותר, אשר מתחילתו ועד סופו היה קשה אפילו לומר ידה של מי על העליונה, קבוצת Bet Knesset ניצחה את המתחרים בתוצאה של 3-1 וזכתה בגביע ובתואר ״אלופת ישראל בליג אוף לג׳נדס לשנת 2021״. לדברי המנצחים, מדובר בתחושה של שחרור וחופש: ״אין מה לדאוג יותר״, נאמר לי, ״אפשר לשחרר את הלחץ ופשוט להנות מההישג״. לדברי קפטן הקבוצה, הוא הרגיש שהבחירה בדמות Shen היא זו שתוביל אותם לניצחון, אך רק בדקות האחרונות של המשחק ידע להגיד שהניצחון בידיהם באופן סופי. ״היו כמה Team Fights אינטנסיביים בסוף, ולמרות שהרגשתי שהרווחנו בהם יתרון משמעותי, אי אפשר לומר שזה היה חקוק באבן. רק ברגע שעשינו להם Rush לנקסוס ידעתי שהמשחק שלנו. אמנם באותה הזדמנות לא הצלחנו גם להרוס את הנקסוס עד הסוף, אבל ברגע שהשמדנו את ה-Inhibitor Turret ב-Bot Lane, הישג שהוא אבן דרך קריטית בדרך לניצחון, ידעתי שאנחנו עומדים לקחת את זה״.

Vgames מברכת את קבוצת Bet Knesset על הזכייה, ואת Epos על ההתמדה והעבודה הקשה. אנו במערכת מאחלים לכם הצלחה בהמשך הדרך וקריירה רבת הישגים, סומכים עליכם שתייצגו אותנו בכבוד בהמשך גם בתחרותיות בינלאומיות!

מה אתם חשבתם על הטורניר? האם זה עשה גם לכם חשק להתחרות? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י