עם מעט שיפורים לאנימציות ואותו מנגנון מיקרו-רכישות מעצבן מהמשחקים הקודמים - מה נשתנה הלילה הזה 2K?
עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!
הו תראו, זה הזמן הזה בשנה. משחקי הספורט מגיעים אלינו. בעוד שאת Madden אנחנו לא נסקר כי מבחינתי כדורגל משוחק עם הרגליים, ו-FIFA יוצא רק בחודש הבא (חכו לכתבת משחקי חודש אוקטובר), חובבי הכדורסל כבר יכולים ליהנות מהמשחק החדש בסדרת משחקי NBA 2K המגה-פופולארית. NBA 2K21 איכזב אותנו מצד אחד, והרשים אותנו מהצד השני בזכות גרסת הדור הבא שהגיע אלינו יחד עם ה-PS5 וה-Xbox Series X|S. האם NBA 2K22 מצליח לשפר דברים ולהרגיש שונה מהמשחק של השנה שעברה - או שמדובר בעוד מאותו הדבר מהצד של 2K?
תפוס וזרוק
נתחיל עם הסיבה לשמה כולנו התכנסו כאן: כדורסל. מהמובן הזה, NBA 2K22 מצליח לדחוף כמה שיפורים קלים למשחקיות שהופכים אותו - ועכשיו כולם לומר את זה יחד איתי: "לסימולציה הטובה ביותר של משחק הכדורסל האהוב על כולנו". הציניות מורגשת, אבל אין מה לעשות, זה פשוט נכון: משנה לשנה המפתחים ב-2K מוסיפים עוד כיוונונים ועוד שיפורים למשחק שהופכים כל איטרציה ליותר טובה ויותר מדויקת מהאיטרציה הקודמת שלה.
השנה המפתחים שיפרו את משחק ההתקפה והפכו אותו לטיפה יותר זורם מ-2K21 שהיה מעולה במובן הזה, יחד עם שיפורים בהגנה. בין אם מדובר ב-AI שמקשיב לך בצורה יותר טובה כשאתה מנסה להריץ מהלכים על המגרש, אנימציות תזוזה וזיהוי התנגשויות ותגובות מתאימות יותר להתנגשויות הללו ועוד. בכלל, זה נראה שההתקפה ב-2K22 מתבססת הרבה יותר על משחק חכם ומציאת שחקנים פנויים לזריקה נוחה מאשר סתם ללכת ראש בקיר. המשחק גם ביצע שני שינויים יחסית גדולים שמשפיעים ישירות על משחק ההתקפה והזריקות של השחקן: מד הזריקה המשופר ומד ההטבעות החדש.
מד הזריקה החדש דומה לקודמו, רק שהפעם המד ישתנה בהתאם גם לצורת הזריקה של השחקן וה-Badges שיש לו. אם יש לכם שחקן שמתמחה ב-Fade Away, מד הזריקה שלו יראה שונה מאוד מזריקה רגילה בחצי מרחק. כנ"ל בין שחקנים שונים: אם נחזור לדוגמת ה-Fade Away, שחקנים כמו קובי וג'ורדן שפחות או יותר עשו קריירה על המהלך הזה יקבלו מד זריקה הרבה יותר נוח במהלך הזה מאשר שחקנים שפחות עושים שימוש בזריקה הזו, גם אם הזריקה שלהם מחצי מרחק היא טובה מאוד.
מד ההטבעות החדש בטוח יעצבן חלק מכם, אבל הוא מוסיף עוד נדבך טקטי למשחק שהיה טיפה חסר בזמן חיתוך לסל. המד החדש יתזמן הטבעות אגרסיביות במיוחד (תחשבו על לברון דוהר לסל), או אלי-אופים, כשהשחקן יצטרך ללחוץ על כפתור הזריקה בזמן הנכון (או לשחרר בזמן הנכון במידה ואתם משתמשים במקל התזוזה) כי שההטבעה תהייה מוצלחת. תוסיפו לכך את האפשרות להוסיף חגיגות לשחקן שאתם בונים אחרי הטבעה מוצלחת ואפשרויות חדשות למסירות להטבעה (אפשר למסור לאלי-אופ דרך הרצפה עכשיו!) ואתם מקבלים התקפה שהיא יותר זורמת מצד אחד עם אנימציות טובות יותר ויותר מחושבת מהצד השני.
לצערי הרב עם כל השינויים הללו והשיפורים הללו למשחקיות, יש כמה מקומות שהמשחק עדיין לוקה בחסר בהם - בעיקר ברמת הבאגים והאנימציות. יצא לי להיתקל בלא מעט באגים, בפרט כאלו שאתחלו לי את הקונסולה משום מקום ש-2K חייבים לתקן ועד לשחקנים שמחליקים על המגרש או שחקנים שמפסיקים לזוז לחלוטין לכמה שניות. האנימציות השונות של כל מה שמסביב למשחק עצמו לא השתנו יותר מדי. נכון, נוספו כמה חגיגות אחרי זריקה מעולה או הטבעה נהדרת, אבל לצערי אני עדיין רואה המון אנימציות שכבר ראיתי עוד ב-2K19. הגיע הזמן להתקדם חברים.
כדורסל והעיר הגדולה
אני שיחקתי את גרסת ה-Xbox Series X ועל כן אני חוויתי את The City ולא את השכונה של קונסולות הדור הקודם וה-Switch. מכאן שאני לא אדבר על האיכות של השכונה ואתמקד אך ורק בעיר החדשה. כמו במשחק הקודם, The City מתקשר ישירות ל-MyCareer, כשבניגוד למשחק הקודם, העיר פתוחה לשחקן מהשנייה הראשונה שהוא פותח את השחקן שלו ומתחיל את הקריירה. אני מאוד שמח שהמשחק מאפשר לשחקן לבחור האם הדמות שלו (יוטיובר כדורסל ידוע שרוצה להפוך לפרו) להתחיל בקולג' או ישר ב-G-League, כשכל בחירה יש יתרונות וחסרונות.
עוד משהו שנוסף ל-MyCareer השנה הן המשימות השונות שהשחקן יכול לעשות כדי לצבור נקודות MVP שבעזרתן הוא יוכל לקנות תלבושות ייחודיות וכמה דברים באמת מגניבים. אני חייב לומר שהשיפורים ל-The City גורמים לו ולמצב הקריירה להרגיש חיים יותר וזורמים יותר, למרות שעדיין יש כמה בעיות נראות לעין במצב הקריירה, The City ובניית השחקן: ההתקדמות והעלייה של רמות בקריירה לוקחת המון זמן. זה לא חדש למשחקים מאז NBA 2K16, אבל כל שנה מרגישה יותר איטית מקודמתה וב-2K22 זה לא שונה. אני אצטרך להמשיך ולבדוק את הנושא, אבל זה נראה שהמשחק עדיין הולך על מודל ה-"תקנו VC כדי להתקדם מהר יותר".
The City עדיין גדול מדי. נכון שהעיר נראית מצוין על קונסולות הדור הבא והתזוזה בעיר היא יותר קלה מבעבר, אבל העיר עדיין מרגישה ריקה, גם כשהמגרשים בעיר מלאים במשחקים. אגב, כניסה בטעות למגרש יכולה להיות כאב ראש רציני, כשהמשחק טוען כניסה ויציאה מכל מגרש. לא מאמין שאני אומר את זה אבל תימנעו מהמגרשים השונים בזמן שאתם משחקים במצב קריירה כדי לשפר את השחקן שלכם. אם כבר הזכרתי את האונליין - אני יודע שאנחנו בחבלי לידה, אבל סבלתי מ-Latency במשחק ובמקרה אחד או שניים אפילו בלאגים בזמן משחקים של 2 על 2.
משחקי קלפים
כן, אני הולך לתת חלק שלם בביקורת לכל מנגנון המיקרו-רכישות של המשחק שנמצא בכל פינה: מקנייה של VC כדי לשפר את הדמות שלכם ולהשיג לה אנימציות כדרור, הטבעה וזריקה טובות יותר, לקנייה של Packs לטובת שחקנים טובים יותר ב-MyTeam. אבל אני לא הולך לגעת בחלק המוסרי של המנגנון הזה, האם מדובר בהימורים או לא, כמה בטוח זה לשים מכניקות כאלה במשחק שמכוון בין היתר לילדים ולנוער שיותר רגישים לדברים מהסוג הזה ועוד. לא - אני הולך לגעת בנקודה בה זה מפריע לי כגיימר והיא פשוטה: הדגש ש-2K שמה על מיקרו-רכישות מונע ממנה לשפר את המשחק עצמו.
אנחנו רואים את זה בכל משחק עם מנגנון מהסוג הזה. הסטגנציה - העמידה במקום - שכל-כך מאפיינת משחקים שמצליחים בעיקר בגלל מנגנון המיקרו-רכישות שלה וה-DLC. משחקים כמו FIFA שכמעט ולא השתפרו בצורה ניכרת לעין ב-5, 6 שנים האחרונות, Call of Duty שהשינויים בו נובעים בהכרח מכיוון שמדובר בשתי תתי סדרות שונות - Black Ops ו-Modern Warfare ועדיין הם מצליחים להרגיש דומים אחד לשני. אני רואה את MyTeam, משחק ב-MyCareer ומבין שאם גם אני הייתי מנהל בכיר של המותג ושל סדרת המשחקים הייתי מבקש מהמפתחים שלי להתרכז במה שחשוב לי: הכסף.
והכסף מגיע משם, מכל קניית ה-VC, היכולות השונות, מוד הקריירה והרצון לשפר את הדמות שלכם והקבוצה שלכם לאורך החודשים הבאים עד היציאה של המשחק הבא בסדרה עם ה-MyPlayer שלו, ה-City שלו ועוד. אבל קחו אותי למשל: אני אוהב את סדרת 2K כי אני אוהב כדורסל ואוהב את ה-NBA. כשאני משחק זה לרוב במצב הקריירה או ב-Play Now/Blacktop. בעיניי לפחות, המפתחים של המשחקים האלה לא סופרים אותי ואנשים כמותי. הם מפתחים שיפורים למשחק כדי שיהיה קל יותר לפתח את הקבוצה שלכם מהר עם מבצעים ובונוסים לקנייה של Packs.
אבל שיפורים מרחיקי לכת לאנימציות? תיקון באגים שאני חווה כבר ביקורת שלישית ברציפות? שיפורים למצלמה חוץ מזום יפה בזמן זריקה מוצלחת? שיפור דרמטי של הלאג באונליין? אפשרות נוחה לשחק עם חברים באונליין? מצבי משחק חדשים ומעניינים? הקלה על השחקן להגיע לרמה 99 מבלי לקנות עוד VC? שיפור למנגנון ה-Face Scan של המשחק שעדיין לא עובד כמו שצריך וגורם לי להיראות כמו החייזרים מ-Terraformars? טיפול ב-Balancing בין בילדים של שחקנים? כל אלה הם דברים שאני כבר הייתי מצפה לראות ב-2K22.
אז נכון, המשחק נראה נהדר על קונסולות הדור הבא, כשתווי הפנים של השחקנים השונים והאנימציות שלהם נראות נהדר, והפסקול שהם בחרו למשחק הזה כיפי בדיוק כמו הפסקולים של השנים שעברו, אבל גם אלו מזכירים לי מאוד את 2K21. בכל מה שקשור לשיפורים מרחיקי לכת - כאלו שיגרמו לשחקנים כמוני להכריח וותיקי 2K לקנות את המשחק הבא בסדרה - כנראה שנצטרך לחכות למשחק הבא בזמן שהם משיגים עוד אירוע ספונסר בשביל אקסטרה VC.
השורה התחתונה
השיפורים לאנימציות של המשחק והתוספת של מד ההטבעות הופכת את המשחק לטיפה יותר מאתגר, אבל גם עם ההחלטה להוסיף פיצ'רים חדשים למוד ה-MyCareer שהופך אותו ל-Quest של ממש, אני לא מצליח להבין את NBA 2K יותר. בכל שנה שעוברת זה מרגיש לי יותר ויותר כמו אותו המשחק מהשנה שעברה. לפחות ב-2K21 הייתה לנו את גרסת הדור הבא שהקפיצה את הגרפיקה והאנימציות לרמה חדשה, אבל עם NBA 2K22 שנראה בדיוק כמו קודמו, עם מעט שיפורים לאנימציות ואותו מנגנון מיקרו-רכישות מעצבן מהמשחקים הקודמים - מה נשתנה הלילה הזה, 2K? מה מבדיל ביניכם לבין גרסת ה-Switch של FIFA שהיא פשוט עדכון סגלים? זאת לא אותה הסדרה שהתאהבתי בה - זה בטוח.
תגובות
1
| פורסם ע"י