הרשמה

ביקורת: Razer Barracuda X

האם Razer Barracuda X עונות להגדרה Less is More?

בדקתי בשבילכם את Razer Barracuda X, אוזניות תקציביות שמנסות את כל העולמות

האוזניות סופקו לנו לסיקור על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

הדבר הכי בולט באוזניות החדשות של Razer, ה-Barracuda X הוא שום דבר. באמת שיחסית לחברת Razer הם הצליחו הפעם להוציא מוצר סולידי, פשוט ובלי RGB, וזה כבר הישג מבחינתי. האוזניות של Razer שחורות פשוטות ועם תג מחיר תחרותי. הן לא מנסות להיות צבעוניות מידיי, מתוחכמות מידיי, או מסובכות מידיי. הרעיון שעומד (לדעתי) מאחורי Razer Barracuda X הוא אוזניות פשוטות לקהל הרחב ובמחיר תחרותי. החברה חתכה בכל מה שיקר ונשארה עם מכשיר בסיסי שמספק את מה שצריך בלי כל המיסביב, לטוב ולרע. דגמי X של Razer מעידים על מכשיר תקציבי שנועד לשוק הנמוך יותר וגם כאן אוזניות Razer Barracuda X לא מתכוונות להתחרות בחומרה היקרה אלא מכוונת לתקציבים נמוכים יותר שעדיין מחפשים אוזניות איכותיות.

עיצוב בסיסי

הקופסה של ה-Barracuda X כוללת את זוג האוזניות, כבל USB-A ל-USB-C שמשמש לצורך טעינה בלבד (לא ניתן להעביר מידע דרך הכבל), כבל אדיו 3.5 מ"מ וכבל USB-A דו צדדי שמשמש ככבל מאריך למשדר האלחוטי של האוזניות שמגיע גם כן באריזה. המשדר עצמו מאוד רחב, זו תצורה מעט מוזרה כי הוא עלולים לחסום חיבורים אחרים, וזה קורה הרבה במחשבים ניידים שם השקעים מאוד צמודים. לצורך כך החברה סיפקה את הכבל המאריך כדי שיהיה אפשר להרחיק אותו מהשקע. האוזניות עצמן מגיעות גם עם מיקרופון שניתן לנתק מהאוזניוות וכך לפנות אותו במידה ואין בו שימוש. 

האוזניות עצמן, כפי שאמרתי מאוד פשוטות כשהן עשויות פלסטיק עם קשת מתכתית. הן בצבע שחור סולידי, בלי צביעות ירוקות משוגעות או תאורת RGB שחברת Razer מפורסמת בה כל כך. הקשת העליונה מצופה בספוג שנעים למגע ולא מפריע, זה הולך ביחד עם המשקל שלהן, כ-250 גרם ובכך הן מרגישות נוחות גם בשימוש ממושך. הספוג גםך הוא נוח למגע, האוזניים שלי אמנם היו קצת גדולות בשבילו והתנוך התחכך מידי פעם בחלק התחתון אבל זה לא מפריע כל כך, כן הייתי שמח לאפרכסת גדולה מעט יותר. הריפוד הוא עשוי ספוג זיכרון (Memory Foam), אבל לא מאלה עם הזכרון שכל הכיתה מעתיקה ממנה, אלה עם הזכרון הסביר. בכל מקרה הבד נוח ונעים על האוזן. הריפוד המפריד בין האוזן לדרייבר מאוד דק, אך זה אינו מורגש בשימוש רגיל. בסך הכל הבד מאוד נושם ולא הרגשתי זיעה או התחממות בראש או באוזניים בזמן משחק. אין חלקים נעים, אין רעשים וקרקושים והכל יושב הדוק ונינוח. הפלסטיק עצמו מרגיש קצת זול, אבל זו בהחלט פשרה סבירה בשביל המחיר, וזה לא באמת מפריע. הרעיון של המיקרופון שניתן לנתק הוא לא רע בכלל למי שמשחק לבד, או למי שמשתמש בהן חוץ מלגיימינג. אפשר לחבר אותם באמצעות הדונגל גם לאנדרואיד, PlayStation ואפילו Nintendo switch.

לאוזניות יש בצידן השמאלי כפתור שמשתיק את המיקרופון כאשר הילדים צורחים כשאתה באמצע משחק עם החברים. בדיוק בשביל זה יש את הכפתור הזה שמשתיק את המיקרופון. גלגלת הווליום נמצאת מתחתיו ולטענת החברה האוזניות מגיעות עד לווליום של 98 דציבל. כפתור ההדלקה נמצא ממש מתחת והוא מאפשר גם לשלוט על המוזיקה, כלומר לעצור, להמשיך, להריץ קדימה וכל האופציות המשמשות נגנים בעיקר. לצד אלו נמצאות גם כניסת האודיו 3.5 מ"מ בשביל להשתמש בהן באופן חוטי, ולבסוף כניסת ה-USB-C עבור הטענה. החיבור האחרון הוא עבור המיקרופון הנתיק ואולי ניתן לחבר אליה מיקרופונים אחרים, אך לא הצלחתי למצוא כאלה נכון לזמן זה. כל אלו יושבים תחת דרייברים בגודל של 40 מ"מ ובשיפוע קל הדומה יותר לצורת הראש האנושית. בסך הכל מדובר בסט קליל ונוח.

קצת מהכל

נראה כי ה-Barracuda X ניסו לכוון לבסיס הכי רחב של משתמשים. האוזניות הללו מנסות להיות גם אוזניות גיימינג, גם אוזניות מוזיקה, גם למחשב, גם לקונסולות וגם למובייל. הן מצליחות להיות מתאימות להרבה אבל לא להצטיין באף קטגוריה. ראשית, המערכת איננה מתחברת לתוכנה של Razer ואני אישית חושב שזה נהדר. הצורך בתוכנות צד ג' כדי לשלוט על ציוד קצה מתחיל ממש לעייף. היום יש תוכנת צד ג' לכל עכבר, מסך, מקלדת, סטיק או קונטרולר והרעיון של Razer לוותר על התממשקות לתוכנה שלהם (שידועה כלא מבריקה במיוחד) נחשב לרעיון מצוין מבחינתי. Plug & Play אמיתי. לעומת זאת, השליטה על המכשיר איננה ניתנת לקסטומיזציה אבל מזה פחות אכפת לי, מעולם לא השתמשתי בזה ולכן זה לא מעניין. אבל, אחת הבעיות של אוזניות הללו הוא זמן הסוללה. לפי Razer, ה-Barracuda X אמורות להספיק ל-20 שעות של פעילות רצופה ללא הטענה. זה נחמד אך יותר מפריע לי העובדה שאין חיווי למצב הסוללה. אז כן, ברגע שנגיע לקראת סוף הסוללה יהיה צליל באוזניה שיודיע על כך, ובנוסף, נורת החיווי תאותת באמצעות הבהוב אדום, אך זה נמצא כמובן מתחת לאוזן שמאל וקורה רק לקראת סוף הסוללה. המחסור בתוכנה יוצר מחסור באפשרות לדעת אחוזי סוללה באוזניות. לא דרמטי, אבל חושב להכיר.

באשר לסאונד, ובכן אינני אודיופיל גדול והאוזן שלי לא ניחנה באנינות צליל משובחת אז יש לקחת את הביקורת האינדיבידואלית שלי עם קמצוץ של מלח. הסאונד באוזניות הרגיש לי מאוד מוטה לכיוון הבס, זה טוב? זה רע? זה תלוי מה אוהבים. זה לא שאי אפשר לשמוע איתו מנגינות יותר גבוהות אבל הוא נשמע פחות טוב מאשר מוזיקה עם הרבה בס. אציין שמפני שהאוזניות לא מתממשקות עם התוכנה של Razer אין EQ שיכול לשנות את הסאונד המופק מהן. בגדול כמו מקודם- הסאונד של האוזניות נשמע כאילו הוא מכוון לכולם, גם למשחקי מחשב, גם למאזינים למוזיקה וגם למשתמשי המובייל, הוא לא מצטיין באף אחד מהם, אבל מספק את הסחורה בכל המצבים. ניתן להשתמש גם בסראונד 7.1 עם ה-Barracuda X באמצעות התוכנה המובנית של Windows 10 וזה עובד בסדר סך הכל.

למרות היותן אוזניות אלחוטיות, הן ממש לא נועדו למרחקים ארוכים. החברה טוענת שהמבנה המוזר של הדונגל נועד לתמוך במשדר חזק אך לא הרגשתי טווח גדול במיוחד כשהסתובבתי בדירה שלי, והיות ומדובר בתל אביב זה ברור שלא מדובר בדירה גדולה במיוחד. האלחוטיות גם משפיעה על המיקרופון שנשמע קצת רובוטי ומתכתי, זה בסדר בשביל לדבר בדיסקורד אך לא הרבה מעבר לכך. המיקרופון הוא לא נקודת המכירה של האוזניות האלה אך זה דיי צפוי מכיוון שמדובר באוזניות אלחוטיות, ועוד לא מהיקרות שבהן. האוזניות עובדות על תדר 2.4Ghz ולא תומכות Bluetooth. חבל, אבל באמת שלא ציפיתי לזה מאוזניות ברף מחיר כזה. היתרון הגדול בדונגל הזה היא האפשרות שלו להתחבר לכל דבר שיש לו חיבור USB-C, ובכך הוא יכול לעבוד עם כל קונסולות הדור הנוכחי ואף עם מכשירי אנדרואיד שונים אך מנגד הוא לא יכול לעבוד עם מוצרים אחרים כמו למשל אייפונים או מחשבים ללא חיבור USB-C (ויש הרבה כאלה בשוק). החיוב לשימוש בדונגל הוא מעט כמו מראה עבור ה-Barracuda X, הן מכוונות גם למוזיקה וגם למשחקים, גם לקונסולות וגם לנייד, ולכן הן לא עושות דבר אחד באופן מושלם.


השורה התחתונה

בסך הכל, ה-Barracuda X של Razer  נותנות מעט מכל העולמות. הן קצת אוזניות למוזיקה מהנייד, קצת אוזניות גיימינג, קצת למובייל וקצת לקונסולה. הן לא מצטיינות בשום דבר אבל הן עושות הכל. האוזניות קלות משקל וניתנות לנשיאה. חוץ מהדונגל כמובן, אבל אפשר לחבר אותו לאוזניות בזמן תנועה כדי לא לאבד אותו. הסאונד שלהם בהחלט טוב עם נטיה לבאסים עמוקים והמיקרופון סביר מינוס, אבל בשביל לדבר עם חברים בדיסקורד לא צריך יותר מזה. העובדה שהוא לא מתממשק עם Synapse יכולה להיתפס כחיסרון אבל מבחינתי זו נקודה לזכותן של Barracuda X, וזו גם בדיוק המטרה שלשמן נועדו. ה-Barracuda X, הן אוזניות מוטות תקציב ואת התפקיד הזה הן עושות מעולה. מי שמחפש אוזניות תקציביות בהחלט צריך לשקול אותן כמועמדות רציניות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • קלות ופשוטות לתפעול
  • מגיעות עם תוספות טובות
  • נוחות גם בשימוש ממושך
  • מתחברות למכשירים רבים
  • טובות למזויקה וגם למשחקים

הרע

  • סאונד שטוח קצת בחלק הגבוה
  • מחייבות שימוש במשדר
  • מיקרופון מתכתי

והיפה:

  • עיצוב נקי ובלי RGB, ביג לייק
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י