הרשמה

ביקורת: XPG Mage

אור לקח את המקלדת המכאנית החדשה של XPG לבדיקה

האם המקלדת של XPG כאן כדי להתחרות מול הגדולות בשוק?

המקלדת סופקה לנו על ידי XPG ישראל, תודה רבה!

לא כל יום אני נתקל בשם של חברה שלא היתה לי מוכרת, רוב השחקניות היום בשוק חומרת הגיימינג הן שחקניות מוכרות, לא שמענו את השם שלהם פעם אחת או פעמיים. אבל הנה שינוי מרענן, לפחות עבורי, הפעם הראשונה ששמעתי על XPG היתה כאשר ניתנה לנו האפשרות לקבל את המקלדת החדשה שלהם, ה-XPG Mage, לביקורת. הסתכלתי על המקלדת ברשת, היא נראתה מעניינת, נראית כמו המקלדות שאני אוהב, קומפקטית (יחסית) ונוחה לשימוש ומהר מאוד הסכמתי לקחת אותה לסיבוב. אז מה חשבתי על המקלדת החדשה של חברת XPG? בואו איתי לראות.

מה בקופסא?

המקלדת מגיעה בקופסא מאוד פשוטה, ההדפס עם תמונה של המקלדת נמצא על קידמת הקופסא עליה ניראה גם אזכור לתמיכה בתוכנת XPG Prime, הדרייבר ששולט ב-RGB של המקלדת ובמקשי המאקרו שלה. בתוך הקופסא ניתן למצוא את המקלדת עצמה, כבל USB-C שמרגיש איכותי כשהוא מצופה בד לצד שקית עם דף סטיקרים והוראות השימוש של המקלדת. מעבר לזה אין כאן שום דבר נוסף אך זה הגיוני בהתחשב בתג המחיר של המקלדת.

המקלדת

עם החיבור הראשון המקלדת כבר מוארת בפרופיל הראשון שלה, תאורה סטטית אדומה. דבר שממש תפס אותי לא מוכן הוא האפשרות לשנות פרופילים ומצבי תאורה שונים במקלדת בלי שום צורך בתוכנת Prime המותקנת על המחשב, אבל בזה בהמשך. המקלדת עשויה מאלומיניום קל (לפחות בהשוואה למקלדת האלומיניום הקודמת שביקרתי, ה-HyperX Alloy Origins המצוינת), איכות הבניה היא סולידית במיוחד והמקלדת גם מצוידת במקשים מכניים מבוססי הסוויצ'ים הנקראים Kailh Red. המקלדת, כמו המקלדת הנוספת שציינתי קודם, מגיעה עם הכבל USB מנותק מהמקלדת עצמה, דבר שאני לא לוקח כמובן מאליו, הדבר לרוב אומר שניתן להשתמש במקלדת עם כל כבל USB-C אחר, שזהו דבר מצוין והוא הופך את המקלדת לניידת הרבה יותר. המקלדת עצמה, כמו שאמרתי קודם, קלה לנשיאה, אך ההתניידות עמה קצת לא נוחה מאחר ומדובר במקלדת מלאה ולא במקלדת 60%, כמובן שהדבר הוא אינדיבידואלי אבל אני לא מוצא סיבה להיסחב עם מקלדת מלאה בתיק יחד עם המחשב הנייד שלי, גם אם אני מעוניין בנוחות של מקלדת מכנית בדרכים.

למי שכמוני תהו בנוגע לסוויצ' ה-Kailh Red, מה הם הסוויצ'ים האלה? הסוויצ'ים הם חיקוי של Cherry MX Red שמיוצרים על ידי חברה בשם Kaihua שממוקמת בסין. אין לי ניסיון קודם עם המקשים של החברה, זאת היא הפעם הראשונה שיצא לי לשחק על מקלדת עם סוויצ'ים שלהם (ולהקליד, כמובן, מילים אלו נכתבו בעזרת המקלדת המדוברת), חווית השימוש הכללית בהם אינה רעה, הם מאוד נוחים למשחק, הם לא נכנסים לשחקן בדרך, הם לא דורשים יותר כח על מנת ללחוץ עליהם. אבל, כמובן, בתור מי שמקליד לא מעט במהלך היום, בין אם מדובר בקוד או בתוכן לאתר, המקשים לא היו מספקים, יכול להיות שזה הצורך שלי בכך שהמקשים יהיו יותר קליקיים, המקשים הרגישו מעט "רכים" מדי ללחיצה בזמן הקלדה לטעמי והדבר גם גורם ל-Mistypes, XPG מבטיחים שיש למקלדת תמיכה בכ-100% של Anti-Gohsting והדבר אומנם נכון, אבל הוא מגיע מעט על חשבון הדיוק. הבעיה האמיתית היא שהמקלדת מגיעה רק עם הסוויצ'ים האלה ואין לה וריאציות אחרות שניתן לקנות במקום.

המקלדת מגיעה עם מקש Functions, דבר שלרוב לא אייחס לו חשיבות גדולה במיוחד, מאחר ולרוב השימוש בהם לא מאוד אינטואיטיבי והוא ידרוש לרוב יותר התייחסות על מנת ללחוץ על המקשים הנכונים. אבל XPG חשבו על הרעיון שיקל על משתמשים למצוא את המקשים הרלוונטיים ואני לא מאמין שפתרון כה פשוט היה לי מתחת לאף ורק עכשיו יצא לי להתנסות בו, כאשר נלחץ על כפתור ה-fn במקלדת, הכפתורים הרלוונטיים לפעולות השונות שלו יהיו מוארים בלבן (כולם, מחיאות כפיים בבקשה!). באמת, אני לא מאמין שרק עכשיו דבר כזה יושם והוא נוח בצורה יוצאת דופן [ואולי זה רק אני שנתקל בו בפעם הראשונה! (הערת העורך: כן, רק אתה נתקלת בזה בפעם הראשונה)] בנוסף, כל שינוי שנעשה לפרופילים השונים, בין אם בתוכנת Prime או במקלדת, ניתן למחוק הכל בעזרת לחיצה על כפתור ה-fn ו-Esc וכל השינויים ימחקו, מצוין!

חברה חדשה, תוכנה חדשה

ישנם עוד שני סוגי כפתורי fn נחמדים שנמצאים במקלדת שמאפשרים למשתמש, מבלי להשתמש ב-XPG Prime, לשנות את הפרופילים ואת בחירת עוצמת האור שיוצאת מאחורי המקשים. אז באופן כללי, אין צורך בכלל התוכנה שתהיה מותקנת על המחשב אפילו. למרות זאת, עכשיו ניכנס לתוכנת XPG Prime, התוכנה עצמה יחסית פשוטה ולא מסובכת לשימוש, האכזבה הראשונה שלי ממנה הגיעה עם הניסיון לתכנת את התאורה מאחורי מקשים ספציפיים, על אף ש-XPG מפרסמת את היכולת לתאורת RGB פר מקש וזאת בהשוואה לתוכנות של מקלדות אחרות היום שכבר מאפשרות דבר כזה. יחד עם זאת, בחלק מהאפקטים שאמורה להיות קיימת האפשרות להחליף את הצבעים, האפשרות, מסיבה לא ברורה, פשוט נעולה ולא ניתנת לשינוי, זאת למרות שהיא מופיעה על המסך.

לכל כפתור ניתן לשנות את הפונקציונאליות, בנוסף ניתן להכין מקשי מאקרו ב-XPG Prime, התוכנה מנגישה את האפשרות למשתמש בצורה מאוד נוחה, מרבית התוכנות נותנות את האפשרות "להקליט" את הלחיצות של המשתמש וחוזרת עליהן, Prime נותנת למשתמש גם להתעסק עם הלחיצות, להוסיף לחיצות מבלי שיהיה צריך להקליט את ההקלדה בנוסף לזמן הדילאי שבין לחיצות מסוימות (דבר שהתוכנה מקליטה גם כן). מדובר בתוכנה יחסית נוחה לשימוש זאת למרות כמה הגבלות כמו שהזכרתי קודם, כל זה גם בלי הערה שיש בעיה מסוימת עם השינוי של ההגדרות בתוכנה בשום צורה. התוכנה אמורה להיות מסוגלת להתממשק גם עם העכבר של XPG (XPG Primer) אבל אין לי דרך לבדוק את הנושא ולכן פשוט אשאיר את המידע הזה כאן.

השורה התחתונה

ה-XPG Mage היא מקלדת גיימינג נוחה במיוחד, היא מכילה כמה פיצ'רים שהם מאוד נוחים כמו הכניסת USB-C שלה שהופכת אותה לאפשרית לנשיאה, המשקל הקל שלה ומקשי ה-fn הנוחים שלה. אבל המקלדת היא לא מקלדת הגיימינג המושלמת, המקשים המכניים שלה גורמים לה להרגיש מעט זולה בהשוואה לאיכות הבניה שלה, המגבלות של XPG Prime, יחד עם הנוחות שלה, מורידות מחוויית השימוש הכללית שגורמת למקלדת להרגיש מעט מיושנת וזולה. המקלדת, נכון לעכשיו, עדיין לא זמינה לרכישה אך היא תהיה זמינה בקרוב ולכן אין לי מחיר לתת, אבל תלוי במחיר שלה, יהיה לי מאוד קל לתת המלצה חמה להוציא עליה את הכסף או לחסוך למקלדת איכותית יותר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה טובה וקלילה לנשיאה
  • שימוש נוח בתוכנת XPG Prime יחד עם תכנות מאקרו קליל
  • מקשים מכניים יחסית נוחים למשחק..

הרע

  • ..אך לא נוחים להקלדה כמעט בכלל
  • מגבלות של XPG Prime שמונעות הנאה מלאה מה-RGB

וכפתור ה-functions:

  • באמת איך לא ראיתי פתרון כזה מיושם לפני כן??
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י