הרשמה

ביקורת: No More Heroes 3 - פסטיגל גיבורי-על

טראוויס טאצ׳דאון ושמואל יצאו להילחם בעשרת גיבורי העל הכי משוגעים בגלקסיה! בואו לקרוא מה חשבנו על No More Heroes 3!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/08/2021

המשחקיות בזמן הקרבות, הסיפור והפסקול פשוט נהדרים, אבל גרפיקה מזעזעת ועולם פתוח מיושן גורמים לאקורד הסיום של סדרת No More Heroes להיות צורם

ספריית ה-Wii הייתה רחבה מאוד, אבל גם עם משחקים מטורפים כמו Super Mario Galaxy 2, Metroid Prime 3 ו-Wii Sports, אחד המשחקים שהכי הצליחו לכבוש את הלב של המעריצים היה IP חדש לחלוטין של היוצר SUDA51. גואיצ׳י סודה דיי פרץ לעולם הגיימינג עם killer7, אבל הוא באמת תפס תאוצה עם No More Heroes ל-Wii. סיפור העלייה של המתנקש טראוויס טאצ׳דאון למקום הראשון בדירוג המתנקשים העולמי, יחד עם הרפרנסים המשוגעים שלו והשבירה המוגזמת של הקיר הרביעי גרמו ל-No More Heroes להפוך למותג הכי מצליח של היוצר היפני. עכשיו אנחנו מגיעים למשחק האחרון בסדרה שנוחת על ה-Nintendo Switch, בואו נבדוק האם טראוויס מקבל סיום ראוי לסדרה שלו!

המשחקיות והסיפור? שאפו ענק

הסיפור של No More Heroes 3 יכול להיות מסוכם במילה אחת: ״טירוף״. לפני 20 שנה ילד קטן בשם דיימון מוצא חייזר שקורא לעצמו FU. לאחר שדיימון עוזר ל-FU לחזור לביתו, הוא מבטיח לחזור ולפגוש שוב את דיימון. 20 שנה לאחר מכן הוא חוזר - ועוד איך חוזר. Jess Baptist VI מגיע לכדה״א יחד עם תשעת גיבורי-העל הגלקטיים שלו במטרה אחת: לכבוש את העולם יחד עם דיימון, שעכשיו מנהל חברת ענק משלו שגם מנסה להשתלט על כדה״א. ומי הולך להציל את העולם? לא אחר מאשר טראוויס טאצ׳דאון - המתנקש מספר אחת בעולם.

קאנונית הסיפור מתנהל שנתיים לאחר הסיפור של Travis Striks Back, והמשחק מלא ברפרנסים למשחקים הקודמים, בין אם מדובר לאויבים שפגשנו במשחקים הקודמים, דמויות שחוזרות להופעות אורח מיוחדות ומשפטים שידברו לאנשים שמכירים את סדרת המשחקים. אבל גם אם אני שם אותם בצד, הסיפור של המשחק פשוט כיפי ומהנה לכל אורכו. הדברים המשוגעים שקורים לטראוויס, הדיאלוגים המטומטמים שלו עם הדמויות האחרות במשחק (דיבוב מצוין של הדמויות השונות), הבנייה של כל קרב מול אחד מעשרת גיבורי-העל כמו פרקים בסדרת אנימה עם פתיח וסיום, רפרנסים למשחקים אחרים של נינטנדו - הכל פשוט נהדר.

מה יכול להיות יותר נהדר מסיפור מעולה ודיאלוגים נהדרים? משחקיות מופלאה. No More Heroes תמיד הייתה סדרה שהתבססה על אקשן בסגנון שהייתם מצפים ממשחקי Character Action אחרים, והמשחק השלישי בסדרה המרכזית לא שונה מהם: אתם עדיין תמצאו את עצמכם נלחמים באויבים קטנים אך מאתגרים, בזמן שאתם אוספים כסף כדי לשלם על הקרבות הבאים שלכם במשחק כדי לעלות בסולם הדרגות הגלקטי. האויבים הקטנים מלאים בהפתעות, כשכל אחד מהם ינצל את היכולות שלכם עד הסוף - היכולות של השחקן ושל טראוויס.

בנוסף להתחמקויות והמכות הרגילות, ה-Death Glove חוזר ויחד איתו יכולות חדשות כמו האפשרות להאט את הזמן באזור מסוים בזירת הקרב, להדוף אויבים ולהרחיק אותם מכם או לבעוט אותם קדימה בעוצמה. מה שיפה ב-No More Heroes 3 היא העובדה שהמשחק לא דוחף לך בכוח את הטקטיקות הנחוצות לכל דמות, אבל בעזרת הצגת היכולות של האויבים השונים השחקן יכול להבין אילו יכולות יתאימו הכי הרבה נגד אילו אויבים.

לדוגמא, אחד האויבים אוהב להסתער אליכם, אז תוכלו להאט את הזמן באזור שלכם כדי להתחמק ממנו יותר בקלות. אויב אחד אוהב להתרחק מכם? תשתמשו בבעיטה כדי להשתגר אליו ישירות. זה באמת כיף ונהדר. קרבות הבוסים הם ברמה אחרת לחלוטין. הקרבות נעים בין קרבות רגילים פשוט הרבה יותר טובים, לבין טירוף של ממש. אני באמת לא רוצה להרוס כאן את קרבות הבוס המעניינים במיוחד, אבל היו שם כמה קרבות שגרמו לי לצחוק, לפחד ובאמת לשמוח שאני גיימר. אני לא צוחק.

שני הדברים האחרונים שאני הולך להתייחס אליו בחלק הזה של הביקורת הוא המשימות הצדדיות וכל האקסטרה דברים שאפשר לעשות במשחק והפסקול. כיאה למשחק NMH, תוכלו למצוא במשחק גם המון עבודות הזויות שטראוויס יוכל לעשות כדי להשיג כסף. בין המשימות: כיסוח דשא, איסוף פחיות, מירוצים על הכביש המהיר והדיפה של מתקפת קרוקודילים ענקיים. כן, זה התדרדר מאוד מהר, אבל המשימות הצדדיות הללו כיפיות מאוד. המשחק גם מאפשר לכם להילחם נגד בוסים קודמים במעבדה שליד הדירה שלכם, לשחק עם החתולה שלכם, לשדרג את היכולות והנשק שלכם, ולהשיג עוד בגדים למלתחה שלכם.

ורק מילה אחרונה על הפסקול של המשחק: מהמם. מהמם מהמם מהמם. שילוב של אקשן וסטייל עם נגיעות של טירוף בבוסים וקרבות מסוימים. היו כמה רצועות בפסקול שאני באמת הופתעתי כששמעתי אותן והן דואגות להעביר את הוייב של המשחק בצורה נהדרת. אני פשוט נהנה להקשיב לפסקול של No More Heroes 3 והוא ללא ספק מועמד להיכנס לרשימת פסקולי השנה שלי לשנת 2021.

הגרפיקה והעולם הפתוח? גועל נפש

לצערי המאוד רב, כאן מתחיל החלק היותר גדול של הביקורת והיא עומדת להיות נושכת מהרגיל. נתחיל קודם כל מהחלק השני של המשחקיות: העולם הפתוח של No More Heroes 3. עכשיו, אני מבין את המפתחים של המשחק שרצו להביא את החלק הזה מהמשחקים הקודמים ולהוסיף גם את העבודות המוזרות שטראוויס יכול לבצע במהלך המשחק כדי לקבל כסף לתשלום על הקרבות השונים ומימון שדרוגים כמובן, אבל העולם הפתוח של No More Heroes 3 מרגיש כמו טעות. אני אחדד - הוא מרגיש לא במקום.

העולם הפתוח של המשחק מרגיש ריק: על הכבישים כמעט ולא תמצאו מכוניות, על הולכי רגל כמעט ואין מה לדבר כשלמעט אלו שיתנו לכם את המשימות לא תמצאו אנשים לדבר איתם או לפגוש בעולם הפתוח. האמת שלמעט המשימות המועטות שתוכלו לבצע במפות השונות, כשאני מדגיש שוב - רובן המוחלט כיפיות מאוד, לעולם הפתוח אין זכות קיום אמיתית. אלו שטחים גדולים במיוחד שלא קורה בהם יותר מדי. היה אפשר לוותר על העולם הפתוח לחלוטין או לפחות להקטין משמעותית את האזורים השונים במשחק. זאת לא הייתה הבחירה העיצובית הכי טובה שהיה אפשר לעשות במשחק.

ואם כבר בעיצוב עסקינן, אני אצא כאן בהצהרה מאוד דרמטית: להוציא החוצה משחקים שהגיעו כפורטים לקונסולה, זה אולי אחד המשחקים הכי מכוערים שיש כיום לקונסולה, במיוחד אקסקלוסיביים. תקשיבו, אין באמת דרך טובה להציג את הנושא הזה או לדבר עליו בצורה מחמיאה. No More Heroes 3 נראה מזעזע, כשהמשחק מלא בטקסטורות מרוחות, משוחק ברזולוציה נמוכה למדי (720p במצב נייח ו-480p במצב נייד), יש בו יותר מדי מקרי Pop-in קשים בהם מודל יכול להופיע על המסך ורק 3 שניות אחר-כך הטקסטורה שלו תופיע.

יש עוד בעיות גרפיות, כשאני אפילו לא התחלתי לגרד את הדברים שראיתי בעולם הפתוח של המשחק, אבל אני רוצה שנייה גם לדבר על הביצועים של המשחק. בקרבות עצמם המשחק מצליח לשמור על ביצועים קרובים ל-60 פריימים לשנייה שזה מעולה - בעיניי אלו הביצועים המושלמים למשחקי אקשן מהסוג הזה. בעולם הפתוח (המחריד להזכירכם), המצב שונה לחלוטין: המשחק מנסה להגיע ל-30 פריימים לשנייה אבל נופל משם לעיתים קרובות לאזור ה-20-25 פריימים לשנייה. זה לא הכי גרוע על הקונסולה של נינטנדו, אבל זה עדיין מאוד רע.

עכשיו השאלה היא: מי אשם בכל זה? לגבי העולם הפתוח זאת טעות עיצובית. אני מבין מאיפה היא הגיעה, ואיך היה אפשר לתקן אותה, אבל זאת טעות עיצובית של המפתחים. לגבי שאלת הגרפיקה יש כאן שני אשמים עיקריים. האשם הראשון הוא כמובן ה-Nintendo Switch. פעם בכמה זמן כשמגיע משחק שנראה כמו ש-NMH3 נראה אנחנו נזכרים בכוח הקטן של הקונסולה הזאת. למה כמעט 5 שנים להשקת הקונסולה אין לנו מכשיר חזק יותר? רק אלוהים ונינטנדו יודעים.

האשם השני הם המפתחים של המשחק שנראה שעשו בחירות ממש לא טובות עם המשחק: שימוש חזק מדי ב-Bloom ותאורה כבדה, שימוש כבד ב-AA שגורם למודלים במשחק להיראות כמו בובות שעווה ועוד. כבר ראינו משחקים שנראים פשוט מהמם על ה-Switch: משחקים כמו Splatoon 2 שנראה צבעוני ומרהיב, Breath of the Wild שהוא עדיין אחד מהמשחקים הכי יפים של הדור הקודם, Mario Odyssey ועוד. ה-Switch אולי חלש, אבל יש לו את היכולת לספק ויזואליה מהממת.

השורה התחתונה

זה ממש ממש מבאס אותי שאקורד הסיום של סדרת No More Heroes (לפחות לפי SUDA51) הוא כל-כך צורם ולא נקי. המשחקיות של No More Heroes 3 לוקחת את כל מה שהיה טוב במשחקים הקודמים בסדרה והיא באמת כל-כך מהנה וכיפית, אבל העולם הפתוח הריק והסתמי יחד עם הביצועים המחפירים בו והגרפיקה הנוראית של המשחק באמת גורעים מהחוויה הכללית של המשחק. נכון, גם הסיפור של המשחק מעניין והמוזיקה כיפית, אבל No More Heroes 3 נראה ומרגיש מיושן בכל מה שלא קשור לקרבות העצבניים והנהדרים שלו. אני הייתי ממליץ לכם לחכות להנחה על המשחק.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • קרבות מצוינים עם מכניקות קרב מעניינות
  • קרבות בוסים מהממים - מההתחלה ועד הסוף
  • סיפור מצוין ומעניין
  • פסקול נהדר וכיפי עם כמה הפתעות

הרע

  • גרפיקה פשוט מזעזעת - זה לא נראה כמו משחק של 2021
  • עולם פתוח ריק ולא משמעותי בכלל
  • ביצועים ירודים בעולם הפתוח (וקצת בקרבות)

וגינת השיגעון

  • תחשבו על גינת ההפתעות, רק עם 100 אחוז יותר דם.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:51 05.09.2021 | siegfried siegfried

    אאוץ'. אף פעם לא ראיתי קטילה כל כך קטלנית של גרפיקה בביקורת למשחק. מה גם שנראה כאילו הושמט לחלוטין בביקורת הנושא של עיצוב הדמויות וה-artwork וזה ממש חבל. עיצוב הדמויות של המשחק ממש יפהפה ונעשה על ידי חמישה אמנים פופולריים, מתוכם גם היוצרת של ביונטה.
    בנוגע לעולם הפתוח, אני אוהב אותו. הוא נותן וייב נוסטלגי של ימי הPS2 ואין הרבה משחקים מודרניים שמרגישים ככה. אבל זה עניין של העדפה, המשחקים של SUDA תמיד מנסים לשלב בין רטרו למודרני.

  2. 2

    22:43 05.09.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    וואלה צודק לחלוטין - בגלל כמה שהמשחק היה מכוער ליטרלי התעלמתי מעיצוב הדמויות המצוין של המשחק. זה פשוט לא עזר עד כמה ניסיתי להתחמק מהנושא הזה, הגרפיקה הייתה פשוט מגעילה.

    לגבי העולם הפתוח שוב, בחירה עיצובית - לפי דעתי זאת הייתה טעות, אבל אם נהנית מזה, מצוין!

  3. 3

    15:09 06.09.2021 | siegfried siegfried

    נו טוב. אם אתה שואל אותי (וכנראה שאתה לא שואל אותי), marvel ultimate alliance 3 נראה גרוע עשרות מונים מNMH3.

  4. 4

       | פורסם ע"י