הרשמה

רשמים ראשוניים: Sam & Max: This Time It’s Virtual!

באו לקרוא את הרשמים שלנו מהמעבר של זוג הבלשים למציאות מדומה

אחרי ציפייה והמתנה ארוכה, אחד המשחקים המעניינים של השנה הגיע

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

האמת שעד היום לא יצא לי לשחק מעולם באף משחק של Sam & Max. סדרת המשחקים התחילה בשנות ה-80 כחוברות קומיקס שצברו פופולאריות מהר מאוד ומספר שנים לאחר מכן קיבלנו את המשחק הראשון- Hit the Road. מאז, משחקי Sam & Max נחשבו כמשחקי Go To לאוהבי ג'אנר ה-Point and Click. לכן בשנים הבאות קיבלנו עוד מספר משחקים כשלפני שנה קיבלנו את האחרון שהיה רימייק למשחק השני: Save the World. עבורי, המשחקים האלו היו תמיד מסוג המותגים שאני מכיר, יודע עליהם מעט ואוהב אותם רק על עצם היותם. לכן כאשר פנו אלינו מ-HappyGiant בהצעה לנסות את משחק ה-VR החדש שלהם ושל Sam & Max חשבתי שזאת הזדמנות מעולה עבורי לקחת את הצעד הראשון עם צמד הבלשים האייקונים.

גלגל שלישי

This Time It’s Virtual הוא תחנה ראשונה נהדרת עבור שחקנים חדשים. המשחק מתחיל כשסאם ומקס מחלצים אתכם תוך כדי מתקפה של מפלצת ענקית. אחרי מספר דקות של קרב מהנה למדי תגיע ההיכרות הראשונית עם צמד הבלשים. כמו שאפשר לראות בסירטון הגיימפליי, אחרי הקרב עם המפלצת סאם יציע לכם להגיע למשרד של ה-Freelance Police על מנת להתחיל את תהליך הגיוס שלכם. פה בעצם מתחיל הסיפור שלכם עם הצמד ובמקרה שלי זה היה סיפור אהבה של ממש. כשדיברתי עם שמואל לפני שהתחלתי לשחק הוא ציין את העובדה שמשחקי Sam & Max מלאים בהומור שחור והמון Nonsense וכך היה גם במקרה הזה. בעייני הכתיבה והדיבוב של הצמד היא אחת הטובות שנקלתי בהן בשנים האחרונות.

ההבדלים בין הצמד הם ברורים וחדים והשיחות בניהם הם חלק גדול מהקסם של This Time It’s Virtual. על אף שלפעמים הרגשתי שיש יותר מידי דיבורים "וזמנים מתים" ללא אקשן במשחק, פשוט נהנתי לעמוד ולצפות בשניים מדברים תוך כדי שמידי פעם הם נזכרים שהם צריכים לחסל את הפשע בעיר. סאם ומקס כבר לא צעירים, הם מבינים שאנחנו כבר לא בשנות ה-80 והם יודעים את זה טוב מאוד כשהם לא מפחדים לשבור את הקיר הרביעי כמעט בכל שיחה שלישית שלהם. בנוסף לאלה, עוד אספקט שאהבתי מאוד וקנה אותי בשיחות בין הבלשים הן מטבעות הלשון שהם משתמשים בהן עם מילים מפתיעות, מצחיקות והזויות שלקוחות הישר מהשנים בהם השניים הכירו. כל אלה הם יסודות חזקים וטובים מאוד לקראת ההרפתקה המטורפת שתעברו במשחק.

קשה באימונים, קל בקרב

אני לא רוצה להיכנס יותר מידי לעלילה של המשחק מפאת חשש לספוילרים אבל אתייחס לשעה הראשונה של המשחק שאפשר לראות אותי משחק אותה בסירטון מטה. כפי שאמרתי, לאחר הקרב אתם תגיעו למשרד ה-Freelance Police שישמש גם כבסיס האם שלכם. במשרד תקבלו מספר משימות קטנות. המשימות יעזרו לכם להכיר קצת יותר את הדמויות אבל המטרה המרכזית שלהן היא לעזור לכם להכיר ולהתרגל למכאניקות משחק השונות מירי באקדח לזריקת גרזנים וסכינים ועד למתכון הקפה המושלם והאהוב על סאם. לאחר שתסיימו את המשימות ותתקבלו לשורות המשטרה אתם תעברו ללונה פארק נטוש שיהיה שטח האימונים שלכם.

כל מתקן בלונה פארק ההרוס הוא מבחן חדש או "קורס" אחר שתצטרכו לעבור כדי להיות בעלי הכשרה מתאימה לצאת לשטח. בהתחלה תעברו קורס שהוא מסלול מכשולים שילמד אתכם איך לנוע ברחבי עולם המשחק בצורה קצת יותר מתקדמת כמו לטפס על סולם, להתלות על וו ולעשות אומגה ממקום למקום. לאחר מכן תעברו קורס ירי שיתן לכם להתנסות עם חלק מהנשקים שתפגשו בשטח וקורס נוסף בפירוק פצצות. כאשר תשלימו את קורסים האלה תקבלו את ההזדמנות הראשונה לצאת לשטח ולתפוס את הפושע הראשון שלכם. כל מה שלמדתם בקורסים ישמש אתכם במשימה הראשונה כשאחריה תחזרו לפארק לעוד קורסים חדשים. היו לי יחסי אהבה שנאה עם הרעיון הזה, מצד אחד אני מסוג השחקנים שאוהב לוותר על ה-Tutorial וישר לגשת למשחק כשאני מאותגר ולומד על הדרך את כל מה שאני צריך. אך מצד שני הקורסים היו בסך הכל מהנים וזה הרגיש לי מאוד הגיוני ללמוד כמה דברים חדשים ואז לצאת למשימה בשטח שמעמידה את כל מה שלמדתם במבחן.

חופשי ומאושר

נכון לעכשיו This Time It’s Virtual הוא כותר אקסלוסיבי למשקפי Quest 2 אך הוא בהמשך גם יושק ב-Steam. מבחינת ביצועים, המשחק רץ נהדר על גבי המשקפיים ללא שום בעיות ובמספר שעות המשחק שלי איתו לא נתקלתי בנפילות פריימים. הוא עושה שימוש נהדר ביכולות ה-Roomscale של המשקפיים כשהוא מאפשר לכם להתחמק מיריות וללכת במציאות. למרות האפשרות ללכת במציאות לנוע בהתאם במשחק אציין שזה פיתרון טוב רק למרחקים מצומצים בעוד שאת רוב התנועה שלכם במשחק תעשו באמצעות טלפורט או באמצעות "גלישה" בעזרת הג'ויסטיקים של השלטים.

את הכתבת רשמים ראשוניים הזאת אני אסכם ככה- אם אתם מעריצי Sam & Max המשחק הזה הוא אחת ההחלטות הקלות ביותר שתבצעו בחייכם ואתם בטוח תרצו לנסות אותו. אבל גם אם אתם כמוני - שחקנים שקופצים לראשונה לסדרת המשחקים אתם תהנו כאן ללא ספק. למען האמת אני חושב ש-Sam & Max: This Time It’s Virtual הוא משחק מושלם עבור ה-Quest 2, הוא מהיר, זורם וקליל וזה בדיוק מסוג המשחקים שאני הייתי רוצה לקחת איתי לכל מקום ולתת לאנשים להתנסות בו ולהתגלגל מצחוק בזכותו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י