הרשמה

ביקורת: Mario Golf: Super Rush - משיג PAR

גולף ומריו - האם המשחק החדש הוא זיווג משמיים, או שמדובר במשחק משמים? בואו לקרוא את הביקורת שלנו למשחק החדש!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/06/2021

המשחק עושה כמה דברים חכמים, אבל בדיוק כמו להשיג PAR בגולף, הוא לא מרגש או מגניב כמו שהוא היה יכול להיות.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

הייתם מאמינים שיש רק שלושה משחקי קונסולות ביתיות עם השם "Mario Golf"? המשחק המקורי משנת 1999, Mario Golf: Toadstool Tour, משחק ההמשך מ-2003 לקונסולת ה-Gamecube ו...זהו. כן, אפילו ה-Wii, עם שלט ה-Wii Remote שלו לא זכה לראות משחק בסדרה, כששני המשחקים הבאים הגיעו לקונסולות הניידות של נינטנדו, ה-Game Boy Advance וה-3DS. בתכל'ס, Mario Golf: Super Rush הוא משחק ה-Mario Golf הראשון שמגיע לקונסולה ביתית של החברה לראשונה מזה 18 שנה. האם המשחק החדש ל-Switch מצדיק את ההייפ שהחברה בנתה סביבו בחודשים האחרונים? האם הוא ראוי לשמו כמשחק ספורט בעולם של מריו? בואו נצא למגרש ונבדוק!

נסיים את ההרפתקה

נתחיל דווקא ממצב ההרפתקה כי גולף זה גולף ואין יותר מדי מה להסביר על המצב הסטנדרטי: בוחרים דמות כשלכל דמות יש את היכולות שלה (מריו הוא הבסיסי, דונקי קונג חזק וכו'), ומשחקים גולף לאורך מספר גומות במסלול לבחירתכם - פשוט מאוד, משחק מריו ספורט בסיסי ביותר. מצב ההרפתקה החדש לוקח את ה-Mii שלכם למסע בסגנון RPG, בו אתם משחקים Rookie של המשחק שלומד על החוקים של משחק הגולף בעולם של מריו, משיג את התגים הבכירים ונלחם כדי להיות הטוב ביותר. אני אנצל את מצב ההרפתקה כדי לדבר קצת על הגרפיקה של המשחק והיא מקסימה.

נינטנדו הם אלופים בלקחת את החומרה הבינונית ומטה של ה-Switch וליצור משחק שנראה טוב גם ב-2021. הדמויות עצמן נראות נהדר, הסביבות השונות צבעוניות ונעימות לעין והביצועים? 60 פריימים לשנייה, בלי שום נפילות שיכלתי לשים לב אליהן ושהפריעו לי במשחק. בהתבוננות קרובה אפשר לראות שהטקסטורות השונות בסיסיות מאוד ושהצללים במשחק ממש לא נקיים, אבל שוב: הפרזנטציה הכללית של המשחק היא בסופו של דבר זו שמכריעה ובכך Mario Golf: Super Rush עושה עבודה מעולה.

מצב ההרפתקה של המשחק משאיר הרבה לדמיון וזה באמת חבל. באירוע ה-Nintendo Treehouse הוצג לנו קרב בוס בשלב הדיונות שבמשחק וזה היה נראה מפתיע ומהמם, הבעיה היא שקרבות הבוס האלה לא באמת נפוצים ולרוב אנחנו פשוט נשחק בסוגים שונים של גולף. גולף סטנדרטי, XC גולף (קיצור של Cross Country), Speed Golf שאני אגיע אליו אחר-כך - זה פשוט משחק גולף אחרי משחק גולף. אני לא הולך להשוות את Super Rush למשחק Mario Golf קודמים, אבל אני כן הולך להשוות אותו למשחק גולף אחר על הקונסולה: Golf Story.

בניגוד ל-Golf Story, מוד ההרפתקה של המשחק מרגיש כמו מעבר על רשימה: אתה מסיים לשחק את הגולף שאזור כלשהו מציע, מסמן וי, עובר לאזור הבא. הבוסים עצמם ממש סבבה (בעיקר אל הברקים) אבל הם מעטים מדי ונגמרים מהר מאוד. הייתי שמח להיכרות רחבה יותר עם כל הדמויות, דיאלוגים משעשעים, סצנות קומיות מגניבות ודגש על יותר דברים חוץ ממנגנון ה-RPG הסביר של המשחק - במיוחד כשזו הדרך המרכזית לפתוח את שאר הזירות במצבי המשחק האחרים. אם יש משהו טוב באמת שאני יכול לומר על מצב המשחק הזה הוא שהוא מלמד את השחקן המון לקראת שאר מצבי המשחק. הוא נותן המון הסברים על איך הגולף עובד במשחק מבלי שנצטרך לעבור מסכי טקסט או Tutorials ארוכים שלא לצורך.

וניתן למסיבה להתחיל

אבל מוד ההרפתקה הוא לא הדבר החדש היחיד במשחק הגולף החדש של נינטנדו, והחברה החליטה לשים דגש דווקא על אלמנט המסיבה שכל-כך מאפיין משחקי ספורט של מריו. שני המודים החדשים שנינטנדו החליטו להוסיף למשחק הוא Battle Golf ו-Speed Golf. נתחיל מ-Speed Golf, בין היתר כי זהו המוד שהחברה הכי דחפה בפרסומים שלה. מוד ה-Speed Golf שם אותנו במשחק גולף מעניין בו יש חשיבות לא רק לכמות המכות שלקחו לו להכניס את הכדור לחור, אלא גם הזמן שעשינו את זה בו.

אחרי כל מכה הדמויות שלנו ירוצו לנקודה בה הכדור עצר וימשיכו את המשחק משם, בכך יוצרים את משחק הגולף השני הכי אינטנסיבי שיצא לי לשחק (נגיע להכי אינטנסיבי בהמשך). המוד הזה מעולה למשחק גולף מהיר ופסיכי, בייחוד בזכות העובדה שניתן להעיף את היריבים שלכם ולהפריע לכדורים שלהם בעזרת ספרינטים מיוחדים והמכות המיוחדות של כל אחת מהדמויות השונות. הדבר הכי משגע במוד הזה הוא העובדה שהריצה המיוחדת של הדמויות יכולה להיות לא מדויקת כשחלפתי הרבה יותר מדי פעמים ליד הכדור שלי גם אם הייתי מאוד קרוב אליו. זה יצר רגעי תסכול קלים, אבל חוץ מזה, מדובר ביופי של מוד.

ה-Battle Golf הוא ללא ספק השיחוק של נינטנדו במשחק הזה. מדובר במצב משחק ששם ארבעה שחקנים בזירה של 9 גומות, כשהראשון להגיע ל-3 גומות ראשון מנצח. אחרי כל פעם ששחקן מצליח "לכבוש" גומה, הגומה ננעלת ואי אפשר להכניס אליה כדור. יחד עם כל המכשולים והתוספות של המכות המיוחדות, זה הופך את המוד הזה למוד הכי אינטנסיבי במשחק. בפער. האם אתה מתרחק מהעדר והולך על הגומות הרחוקות יותר אבל מסתכן בכך שאנשים יצליחו לגנוב את הגומות הקלות יותר, האם אתם מנסים להשיג את הגומה שכולם מנסים להשיג כדי להשיג יתרון מוקדם? כל ההחלטות האלו הובילו לסיטואציות בהן מצאתי את עצמי חוזר למוד הזה שוב ושוב. זה באמת יופי של מצב משחק.

בכלל, אחרי מצב ההרפתקה הטיפה מאכזב, זה נראה שהמשחק שם דגש על להיות משחק מסיבה טוב ולא להיות משחק הגולף הכי טוב על הקונסולה. גם התוספת של ה-Motion Controls שעובדים טוב באופן מפתיע עוזרים במובן הזה. מצאתי את עצמי נהנה לשחק במוד הרגיל עם Motion Controls, אפילו יותר מבדרך כלל. העובדה שכל שחקן יכול להתנסות עם המכה שלו לפני שהוא חובט תורמת לצמצום בעיות ותסכול מחבטה לא מוצלחת שמרגישה לכם לא באשמתכם. אני ממש רואה את עצמי לוקח כמה חברים לסיבוב של 6 גומות עם ארבעה שלטי Joy-Con (למרות שאין צורך, כולם יכולים לחלוק שלט בודד). עוד מילה טובה הולכת לאונליין: לא עשיתי המון משחקים באונליין אבל אלו שעשיתי עבדו דיי חלק. זה הגיוני שכן מדובר בגולף ולא משחק סופר מהיר וקצבי כמו סמאש או מריו קארט, אבל עדיין, כל חווית אונליין טובה היא מבורכת בעיניי.

כל זה טוב ויפה, ומה שהמשחק נותן עובד סבבה לגמרי, אבל עדיין מקוננת בי התחושה ש-Mario Golf: Super Rush הוא משחק לא שלם. אני לא מתכוון למה שנמצא במשחק, אני מתכוון למפות נוספות, דמויות נוספות עוד תלבושות, עוד יכולות, עוד זירות - המשחק בהשקה לא מרגיש שלם. נינטנדו כבר אמרו שהם הולכים לעדכן את המשחק ולהוסיף את כל הדברים הללו, אבל אני תוהה: לא היה עדיף לחכות ולהוציא את המשחק המלא עם כל העדכונים וכל המודים? הרי ההייפ מהמשחק יידעך אחרי כמה זמן ויהיו פחות אנשים שישחקו בו אם יימאס להם מהמודים והמפות הקיימות מאוד מהר. זה לא שהם יחזרו לשחק בזה עכשיו כשיוצא מוד חדש, זה לא משחק כמו Monster Hunter Rise שחבילת הבסיס שלו יכולה לספק 60, 100 ואפילו 150 שעות משחק בלי שבכלל שמים לב לכך. זה לא ברור לי וגם טיפה מאכזב אותי.

השורה התחתונה

אחרי כל שעות המשחק שלי ב-Mario Golf: Super Rush אין לי המון דברים רעים לומר עליו... אבל אין גם המון דברים מאוד טובים. באופן מאוד מפתיע, המשחק הזה עובד פחות כמשחק גולף טוב ויותר כמשחק מסיבות טוב: מודים כמו Battle Mode ו-Speed Golf הם פשוט נהדרים ומצחיקים והשימוש ב-Motion Controls כדי לשחק הופך את המשחק למצוין עם ילדים ולכל המשפחה. אבל כמשחק גולף? יש לו לאן לשאוף: מוד ה-Adventure הוא מבורך אבל מחוויר לעומת משחקים עמו Golf Story המצוין, וזה מרגיש כאילו היינו אמורים לקבל עוד מפות ודמויות בהשקה, אבל במקום זאת אנחנו נקבל אותן רק אחר-כך - בתקופה שלי כבר יהיה פחות אכפת מהמשחק. בדיוק כמו להשיג PAR בגולף - בשורה התחתונה לא כזה התרגשתי ממנו. אם אתם רוצים משחק חדש לשחק עם כל המשפחה, Mario Golf: Super Rush הוא אופציה מצוינת, אבל אם אתם מחפשים משחק גולף נהדר - פשוט תקנו את Golf Story.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אלמנט הגולף לכשעצמו עובד מצוין
  • שימוש נהדר ב-Motion Controls
  • מצבי המשחק החדשים כיפיים במיוחד
  • מצב הרפתקה טוב...

הרע

  • ...אבל לא מתרומם לשום מקום
  • כל המשחק מרגיש מאוד בסיסי ובלי הרבה עומק נוסף

והחבטה

  • לא, ברצינות - ה-Motion Controls במשחק נהדרים
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:19 07.07.2021 | POPRO POPRO

    שמואל מלכנו

  2. 2

       | פורסם ע"י