הרשמה

ביקורת: מסך Lenovo G34w-10

בר זכה להתנסות קצת עם מסך ה-Ultrawide של לנובו - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

לאלו מכם שפחות רגישים לצבע ומעדיפים גודל וביצועים - זוהי בהחלט בחירה טובה ובמחיר סביר

המסך סופק לנו לביקורת על ידי Lenovo ישראל, תודה רבה!

אני מאוד אוהב מסכים אולטרה-רחבים. בעבר הייתי בטוח שנזכה להרבה יותר מסכים כאלו ושזה העתיד, במיוחד כשהוא קעור. האפשרות לצפות ימינה ושמאלה ולחיות את המשחק מאוד קורצת לי. תוסיפו לזה ז׳אנרים שמאוד מרוויחים ממסך רחב, כמו משחקי מרוצים (Project CARS ו-Forza Horizon 4 מושלמים למסכים שכאלה) ו-FPS שבהם להסתכל לצדדים זה מאוד חשוב. לכן מאוד שמחתי לקבל את מסך הUltra-Wide Gaming של Lenovo. מדובר פה במסך תקציבי בגודל 34 אינץ' ברזולוציה שהיא מעט נמוכה מ-4K סטנדרטי (בגלל שהאורך שלו קצר יותר), קעור (די אגרסיבי, מדובר ב-1500R). הוא תומך ב-144Hz ו-FreeSync, זמן תגובה של 1ms עם MPRT ובעל פאנל VA. אז איך המסך של לנובו? בואו נבדוק.

מה באריזה

את המסך לצערי קיבלתי ״ערום״: כל הערכה שהמסך אמור להגיע איתה (כבלים, מסמכים, אקסטרה דברים נחמים) לא הגיעו באריזה של המסך. אני יודע שזאת לא אשמת לנובו ישראל, אבל חבל שאנחנו מקבלים מסך לביקורת ומי שהיה לפנינו לא דאג להחזיר את כל הכבלים, המסמכים ושאר הדברים למקום. למזלי, חיבור החשמל שלו זה כבל קומקום רגיל, מה שאומר שהספק מובנה בתוך המסך ואין גוש מיותר שנמצא בין המסך לחשמל. מבחינת קלט, יש חיבור DP 1.2, חיבור HDMI 2.0 ויש גם יציאת 3.5 למי שרוצה לחבר רמקולים ישירות למסך.

חיבור הסטנד למסך הוא די קל והוא מרגיש איכותי ודי יציב - מה שלא איכותי הוא פתרון ניהול הכבלים: הסטנד מאוד עבה, וזה נראה שיש מקום להעביר בו כבלים. אבל לנובו בחרו לכלול טבעת פלסטיק שמתלבשת על המעמד ותופסת את הכבלים עצמם בצורה דיי מסורבלת. די חבל - לפחות המסך תומך בסטנדרט חיבורי VESA אז תוכלו להרכיב את המסך על זרוע מתאימה. את המסך עצמו ניתן לכוון לגובה ואת הזווית מול העיניים - שזה די והותר למסך בגודל 34". כלומר, אף אחד לא באמת ינסה לסובב למצב אנכי מסך קעור ככה או ככה, אז זה לא פיצ׳ר שאני מחפש במסך מהסוג הזה.

איכות התמונה ופיצ׳רים נוספים

אני מדליק את המסך, מסדר את ההגדרות ושם לב לבעיית Black Smearing רצינית (בעיה בה לחלקים שחורים בתמונה יש לאג לעומת הבהירים). מחיפוש באינטרנט - זה בעיה ידועה של פאנלי VA בייחוד ב-Ultra-Wide. הצלחתי למזער את הבעיה בעזרת כיוון מצב ה-Overdrive ל-Extreme. זה לא פתר את הבעיה, אבל מזער אותה משמעותית. אפשר היה לראות את הבעיה בבירור במסכי ההגדרות של Windows 10 ובגלילה בהם ובהודעות ב-Discord.

אפשרות ה-MPRT אכן עובדת וזמן התגובה של המסך ירד ל-1ms. בניגוד למסכים אחרים, ה-Refresh Rate לא ירד. מה שכן קרה, זה שבוטלה האפשרות ל-FreeSync. זה די מבאס שכל יצרני המסכים מבטיחים הרבה דברים, אבל המסך לא מסוגל לעשות אותם בו זמנית. אני העדפתי להשאיר את ה-FreeSync דלוק, אבל אם זמן תגובה חשוב לכם, תישארו עם ה-MPRT. עוד פיצ׳ר של המסך הוא תמיכה בצבעי 8bit. הערה חשובה: לא הצלחתי לסדר את המסך ב-8bit עם 144Hz, אז הורדתי ל-100Hz ואז המסך אפשר גם 10bit או 144Hz ו-6bit. אין אפשרות ל-HDR במסך גם ב-10bit.

איכות הצבעים של המסך לא רעה: הצבעים הם נראים מעט Washed out (דהויים), אבל לא ציפיתי להרבה מפאנל VA, בכל זאת, זה לא IPS (ומזל שזה לא TN). זוויות הצפייה הן די טובות, בעיקר כי זה מסך קעור. למרות זאת, הבחנתי בקצוות המסך בדהיית צבע, אבל היא הייתה קטנה מאוד. קצב הריענון המובטח של 144Hz אכן עובד ושמים לב לקצב ריענון המהיר. כדי לבדוק אותו באמת, הפעלתי את המשחק היחיד שגם יתמוך במסך רחב, גם יבטיח שהמחשב שלי יצליח להריץ אותו ב-4k על 144FPS וגם מכיל אפקטים צבעונים ומלא דם ו-Gore - שלום לך Doom Eternal.

המשחק תפקד נפלא, המחשב שלי הצליח לשמור על 100-120FPS ברובו. Doom Eternal הוא משחק די כהה, אך למרות זאת דווקא פה לא שמתי לב יותר מדי ל-Black Smearing, מה שגרם לי להסיק שהבעיה הרבה פחות מורגשת בזמן גיימינג (השימוש העיקרי של המסך). המסך הציג צבעים סבירים פלוס, למרות שהוא עבד רק ב-6bit. זמן התגובה שלו מהיר, גם ללא MPRT (אף על פי שלא מצאתי נתון רשמי של זמן התגובה ללא MPRT). זהו אותו הפאנל שנמצא גם ב-AOC CU34G2X וגם שם - אין מידע על זמן התגובה ללא MPRT.

קצב הריענון הגבוה עזר לי לצפות בתנועות של האויבים שלי. זמן התגובה, גם ללא MPRT, גרם לי גם לצפות בהם בזמן. Doom Eternal הוא משחק שכולל בתוכו תנועות מהירות, הרבה מאוד צבעים. הצבעים נראה מעט זרחניים מדי, אז נאלצתי לשנות את ההגדרות של המסך ל-sRGB מלא והם נראו טוב יותר, פחות רוויים. גודל המסך יוצא הדופן, 34"', שעד לפני כעשור וחצי היה נחשב טלוויזיה לסלון, משחק תפקיד גדול בחיבור של השחקן למשחק. המסך גם קעור, כך שקשה להסיט את המבט ולא להיתקל בעוד פיסה מהמסך. יש מי שיגיד שזה גדול מדי ויש אותי - שיעדיף כמה שיותר גדול וכך כמה שיותר ״בתוך המשחק״.

אני גם מתכנת במקצועי, אז פתחתי Visual Studio Code וניסיתי לראות אם הוא יעבוד כמסך עבודה טוב. מצד אחד, מסך רחב לעבודה זה מצוין שכן הוא מתפקד כמו שני מסכים קטנים יותר והמסך הזה אכן ברזולוציה גבוהה וקל לקרוא ממנו. מצד שני, המסך קעור אגרסיבי (1500R אם לדייק) כך שלעבודה הוא פחות מתאים, בטח אם רוצים להשתמש בקצוות המסך המרוחקים. תשמרו את המסך הזה לגיימינג, כמו שהטבע תכנן.

השורה התחתונה

סה״כ, זהו מסך די טוב: אולי איכות הצבעים שלו היא לא 100% ויש לא מעט Black Smearing, אבל הוא מספק גודל עצום, קעירות אגרסיבית למשחקים וקצב ריענון של 144Hz. יש מי שמעדיף צבעים יותר מדויקים וזוויות צפייה נוחות יותר, לאלו אגיד שעדיף להם לקחת מסך יותר קטן עם פאנל IPS (זו גם הבחירה הדיפולטית שלי ד״א). לשאר האנשים שפחות רגישים לצבע ומעדיפים גודל וביצועים - מסך ה-G34w-10 של לנובו הוא בהחלט בחירה טובה ובמחירו (כ-2200 ש״ח) אני לא רואה מספיק אלטרנטיבות עדיפות בגודל הזה. זהו יופי של מסך UW במחיר סביר.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • מסך גדול מאוד
  • קצב ריענון מהיר ומורגש
  • קעור - תמיד יתרון לגיימינג
  • נותן תמורה הולמת לכסף שלכם

הרע

  • Black smearing במצב "מנוחה"
  • מערכת לסידור כבלים גרועה

והתאורה

  • אין RGB? איזה מן מוצר גיימינג זה ללא RGB?!
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י