הרשמה

ביקורת: New Pokemon Snap - תמונה אחת שווה 1575 מילים

שמואל יצא לצלם פוקימונים במשחק הראשון מזה 22 שנה בסדרת משחקי Pokemon Snap - בואו לקרוא מה חשבנו על New Pokemon Snap!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 30/04/2021

זהו לא משחק לאלו מכם שצריכים אקשן, אבל אם אתם רוצים משחק מלא בצ׳יל ורוגע עם המון צבע וחן, New Pokemon Snap יהיה מושלם לכם.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

כשהייתי ילד, אי שם בתחילת שנות האלפיים וסוף שנות ה-90, פוקימון היה הדבר הכי חם במדינה: סדרת הטלוויזיה סחפה מאות אלפי ילדים שלא הפסיקו לשיר את שיר הפתיחה הנהדר, כולם שיחקו במשחקים השונים ל-Game Boy ול-Game Boy Advance ואחד המשחקים הכי פופולריים על המחשבים של כל החברים שלי (ושלי כמובן) היה Pokemon Stadium, משחק קרבות הפוקימונים התלת-ממדי לקונסולת ה-N64. אבל היה עוד משחק שתפס לי את העין ובהמשך גם את הלב: Pokemon Snap, שיצא גם כן לקונסולת ה-N64. למשחק צילום הפוקימונים היה כל-כך הרבה חן וסגנון, שחובב פוקימונים כמוני נשבה בקסמו דיי בקלות. אפשר לומר שכבר מאז אני מחכה למשחק המשך ובעוד שזה לקח יותר משני עשורים, אנחנו סוף סוף זוכים לקבל את משחק ההמשך המיוחל בדמות New Pokemon Snap לקונסולת ה-Nintendo Switch. אז האם הציפייה הייתה שווה את זה? בואו נבדוק!

לצלם את כולם!

הסיפור של New Pokemon Snap נועד להניע את המכניקה העיקרית של המשחק שהיא צילום פוקימונים וככזה הוא לא מרגש במיוחד, אבל הוא עושה את עבודתו כמו שצריך: אנחנו נשחק ילד או ילדה לבחירתנו שמגיע (או מגיעה) למעבדה של פרופסור מירור והעוזרת שלו ריטה כדי לעזור לו לחקור את הפוקימונים השונים במחוז לנטל, המחוז החדש שנוצר עבור המשחק הזה. איך אתם הולכים לעשות זאת אתם שואלים? על ידי צילום של פוקימונים, כמובן. בעוד שהסיפור עצמו לא מרגש במיוחד, כן היה רגע אחד מאוד מפתיע ומשמח, כשלא אחר מאשר Todd Snap, גיבור המשחק המקורי, הגיע כאדם בוגר כדי לעזור לנו להיות הצלמים הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. כמו שאני תמיד אומר - אלה הדברים הקטנים שעושים את המשחק וזה באמת העלה לי חיוך על הפנים.

משחקיות צילום הפוקימונים נשמרה כשהייתה בבסיסה: אתם תתחילו מסלול חדש, תראו פוקימונים מסוגים שונים, תצלמו אותם במצלמה החדישה שלכם ובסוף המסלול תקבלו ניקוד וציון מהפרופסור על התמונות הנבחרות שצילמתם. הניקוד שאתם מקבלים בכל מסלול יעזור לכם לעלות ברמות המחקר של כל מסלול (עד שלוש רמות מחקר שונות). כדי לתפוס את התמונות הטובות באמת, אתם תצטרכו לתפוס פוקימונים עושים דברים מעניינים או עומדים בפוזות מעניינות ולשם כך המשחק נותן לכם כל מיני אביזרים שיעזרו לכם לעשות זאת. בנוסף לתפוחים שחוזרים מהמשחק המקורי והחליל שיאפשר לכם לנגן מוזיקה לפוקימונים השונים, המשחק גם הוסיף יכולות חדשות לרכב ה-NEO-ONE שילווה אתכם במסע.

הראשון הוא ה-Scanner: אביזר שיאפשר לכם לסרוק את הסביבה שלכם ולאסוף מידע על כל מיני צמחים ותופעות מוזרות בסביבה. בנוסף, ה-Scanner יעזור לכם לגלות פוקימונים שמסתתרים בשיחים או בין העצים וימשוך את תשומת הלב של פוקימונים מסוימים כדי להשיג את התמונה עם הפנים שלהם בדיוק כמו שאתם רוצים. הפיצ׳ר הנוסף והמעניין יותר הוא ה-Lumina Orbs: כדורי אור שאתם יכולים להשיג בכל אזור ויאפשרו לכם ליצור אינטראקציות מיוחדות עם פוקימונים. פוקימונים מסוימים יגיבו בצורה מיוחדת לכדורי האור מלאי החיים הללו במה שיכול אפילו ליצור תגובות שרשרת שיאפשרו לכם לצלם תמונות מעניינות של פוקימונים אחרים דווקא. זהו אמנם מנגנון גימיקי, אבל הוא עובד מצוין במשחק הזה ומוסיף עוד צבע לכל מסלול באזורים השונים במשחק.

המחוז של לנטל מחולק ללא פחות מ-12 אזורים שונים, כשכל אזור מכיל סביבה מסוג שונה: תוכלו למצוא במשחק ג׳ונגלים לחים ומלאים בעצים וביצות, פארקים מלאים בפרחים, הרי געש מאיימים, מדבריות עם סופות חול וחופי ים יפיפיים - כל אחד עם הטבע שלו, הפוקימונים שלו והמוזיקה שלו שתלווה אתכם במהלך המסלול. אלו מכם ששיחקו במשחק המקורי בוודאי ישמחו מהכמות הגדולה של האזורים השונים, אבל מה שיפה הוא שכל אזור מחולק גם למסלול יום ומסלול לילה, כשכל מסלול משתנה לפי רמת המחקר של השחקן.

ברמה הראשונה השחקן יראה פוקימונים מסוג מסוים עושים דברים מסוימים וברמה השנייה והשלישית ההתנהגות שלהם תשתנה לחלוטין ואפילו תוכלו לראות פוקימונים אחרים לגמרי - וזה בלי להזכיר בכלל את מסלולי ה-Lumina שיכילו גרסאות ענקיות ומוארות של פוקימונים מסוימים, עם אתגרים משלהם כמובן. לא רק שזה כמעט מעלים לחלוטין את אלמנט הרפטטיביות של כל מסלול, זה גם נותן לכם סיבה לחזור ולעשות מסלולים כדי להגיע לרמה גבוהה יותר ולצלם תמונות טובות יותר.

טאצ׳ים אחרונים ולהעלות לאינטרנט

אבל מה נחשבת לתמונה טובה יותר? פה המשחק לא עושה עבודה טובה בלומר לנו: הציון שכל תמונה מקבלת מורכב מחמש קטגוריות שונות ביניהן הגודל של הפוקימון בתמונה והפוזה שלו. בנוסף, לכל פוקימון שתצלמו יהיו ארבע דרגות לפי כמה נדירה התמונה, מכוכב אחד ועד ארבעה כוכבים. אחת הבדיחות הידועות על המשחק המקורי הייתה שאין לנו מושג איך פרופסור אוק נותן את הניקוד והציון על כל תמונה, ובעוד שכאן זה טיפה יותר ברור, דווקא מנגנון הדרגות לא ברור לי.

לפעמים הייתי תופס תמונה מהממת של מג׳יקארפ שקופץ לשמיים רק כדי שהמשחק יגיד לי שזאת תמונה של שני כוכבים ולפעמים תמונה של דודריו קופץ במקום הייתה זוכה לרמה המקסימלית של ארבעה כוכבים. עם כמה שאני אוהב את המנגנון הזה (הוא מוביל לכך שהשחקן ירצה לצלם את הפוקימונים האלה כמה שיותר), המשחק לא עושה עבודה טובה בהבהרת המנגנון הזה לשחקן ולאלו מכם שבאמת ינסו לתפוס את כולם ולמלא את ה-PhotoDex שלהם בכל סוגי התמונות של הפוקימונים השונים, זה יכול להיות תהליך מעיק טיפה.

מה שכן יכול לעזור קצת בתהליך הוא מנגנון ה-Requests של המשחק: במהלך המשחק אתם תקבלו בקשות מ-NPC-ים של המשחק לתמונות מסוגים שונים. בעוד שה-Requests עצמם לא נותנים לכם שום דבר מיוחד, המשימות הצדדיות הללו כן יכולות לעזור לכן להשיג את תמונת 4 הכוכבים המושלמת שחיפשתן ל-PhotoDex שלכן. שוב, זה לא מושלם, המשחק עדיין לא מסביר מספיק טוב את הקונספט הזה, אבל ה-Request כן יכול לחתוך קצת את כמות הזמן והחיפושים אחרי התמונות האלה.

אחרי הצילום של כל התמונות, אתם תקבלו הזדמנות לשמור את האהובות עליכן באלבום הפרטי שלכם, לא לפני שהמשחק יאפשר לכם לשפצר אותם טיפה ולסדר אותן אם הן לא יצאו בדיוק כפי שרציתם. לאחר מכן אתם תוכלו להסתכל על התמונות באלבום שלכם ולערוך אותן עוד יותר: לשים אפקטים נוספים על התמונה, סטיקרים מצחיקים או חמודים, מסגרות נחמדות ועוד. לאחר שתשמרו את התמונות באלבום שלכם תוכלו להעלות את האהובות עליכם לאינטרנט ולקבל פידבק משחקנים ברחבי העולם בדמות מדליות ששחקנים יוכלו לתת לכם.

זה מנגנון סופר פשוט אבל מאוד יעיל ביצירת קהילה שמפרסמת תמונות חמודות, משעשעות ולעיתים מרהיבות של הפוקימונים השונים במשחק. בכלל, זה נראה שהפעם קהילת שחקני Pokemon Snap מחוברת יותר בקלות ומשתפת תמונות יותר בקלות וזה תמיד כיף לפרגן למישהו בקצה השני של העולם על תמונה מוצלחת עם כיתוב משעשע. זה נותן לשחקן עוד סיבה להשקיע בתמונות שלו גם אחרי שהוא מצלם אותן - שזה משהו שכל משחק רוצה שתהייה לו: סיבה להמשיך לשחק בו גם אחרי שמסיימים.

אגב, מילה על השליטה במשחק: בנוסף לשליטה בעזרת שלט כרגיל, המשחק מאפשר לכם להשתמש ב-Motion Controls כדי להזיז את המצלמה. במצב נייח זה נחמד ובאמת עוזר לייצב את המצלמה מהר יותר, אבל במצב נייד עם כיסא מסתובב זה פשוט מושלם. אני יכול להסתובב בכיסא שלי ולצלם פוקימונים מאחורי, מעליי ומצדדי ממש בקלות. עד כמה שאני אוהב את איך שהמשחק נראה על המסך הגדול אצלי בבית (אני אגיע לזה עוד שנייה), אני פשוט חולה על המשחק הזה במצב נייד על הכיסא שלי.

#No_Filter

אני יכול לומר זאת באופן חד משמעי - זהו משחק הפוקימון עם הגרפיקה הכי טובה שנוצר אי פעם. זה משחק שגורם ל-Pokemon Sword and Shield פשוט להתבייש. Bandai Namco לקחו את המשאבים שלהם והידע שהם צברו מ-Pokken Tournament ויצרו כאן משחק צבעוני, יפהפה, עם גרפיקה מצוינת ואפילו יותר חשוב מכך: ביצועים נהדרים. העובדה שהמשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה במצב נייד ונייח היא ממש לא מובנת מאליה, ולמרות שיש נפילות פריימים פה ושם, העובדה שהמשחק ממשיך להיראות מצוין גם עם נפילה פה ושם היא פשוט נהדרת.

אני יודע שזה משחק On-rails ושהעובדה שהמסלול של המשחק קבוע ולא משתנה כמו במשחק עולם פתוח יכול להקל על המפתחים במובן הזה, אבל באמת שמגיע להם כל הכבוד על ההשקעה והעבודה שלהם. האנימציות של הפוקימונים נהדרות וחיות, המודלים התלת-ממדים מהממים, ההבעות של הפוקימונים חמודות ממש, אפקטים כמו חול, שלג ומים נראים נהדר על המסך ושוב - רק כי אני חייב לציין את זה - המשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה לכל אורך הדרך, גם במצב נייד.

הזכרתי אותן עוד קודם, אבל המנגינות שמלוות את המשחק ממש תורמות לחוויה הכללית ולתחושת הרוגע שהמשחק משרה על השחקן. בין אם זאת המנגינה של אזור החוף, הפארק ההתחלתי או הר הגעש, המלחינים של המשחק הצליחו ליצור פסקול שמלווה את החוויה ולא מפריע לרחשים והצלילים של הפוקימונים השונים בכל מפה. הדבר היחיד שמפריע לי כאן הוא המחסור בתמיכה ב-Surround. כאילו, באמת - כל ההשקעה הזאת ברעשים וברחשים שבכל מסלול והמשחק לא תומך בסראונד בסיסי? אני מקווה שעדכון בעתיד אכן יביא לנו שיפור בסאונד אבל זה היה מאכזב לגלות שלא הייתה תמיכה שכזו כבר בהשקה. ושיביאו תמיכה ב-Labo VR יחד עם זה - VR יהיה מושלם למשחק הזה.

השורה התחתונה

הכי קל לומר ש-New Pokemon Snap הוא המשחק המושלם לחובבי הפוקימונים באשר הם: הוא מאפשר לכם ליצור אינטראקציות עם פוקימונים שמשחקים כמו Pokemon Sword and Shield היו מתים שיהיו אצלם, האנימציות של הפוקימונים השונים נהדרות, הקונספט של צילום פוקימונים מחזיק מעמד כל השנים האלה ויוצר משחקיות מאתגרת להפליא, הגרפיקה נהדרת, כיף לשחק בשלבים עוד פעם ועוד פעם ולגלות דברים חדשים ושחקני פוקימון וותיקים כמוני זוכים אפילו לקבל כל מיני Easter Eggs שירגשו אותם. אבל עם כל הכבוד לחובבי הפוקימונים שבטוח יאהבו את המשחק הזה, אני חושב שבדומה למשחק המקורי, New Pokemon Snap מצליח להעביר את הקסם האמיתי של המותג הזה לאלו שלא חיו אותו כל השנים.

הוא מצליח להראות לאלו שמשחקים בו שעולם הפוקימונים הוא עולם חי וצבעוני ומעביר את התחושה שפוקימון הוא יותר ממשחק תפיסת מפלצות לצורך קרבות שמיועד לילדים - הוא יקום גדול, מהמם, כיפי ויפהפה. הוא גם מראה לנו שמשחק לא חייב פיצוצים, יריות או פאזלים מטורפים כדי לגרום לשחקן להרגיש חלק אינטגרלי מהמשחק ולהיות מושקע בתוך החוויה של המשחק. New Pokemon Snap הוא לא משחק לאלו מכם שצריכים אקשן, אבל אם אתם רוצים משחק מלא בצ׳יל ורוגע עם המון צבע וחן, New Pokemon Snap יהיה מושלם לכם. לפעמים כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות - זו מצלמה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • גרפיקה ואנימציות שמפיחות חיים בעולם הפוקימונים
  • עיצוב סאונד ופסקול נהדרים
  • משחקיות צילום הפוקימונים מהנה מאוד
  • נותן לשחקן סיבות לחזור ולשחק שלבים קודמים
  • אלמנט אונליין נחמד ביותר

הרע

  • מכניקת הכוכבים ונתינת הציון אינם ברורים מספיק
  • אין תמיכה בסראונד - פספוס רציני

והתמונה

  • כן - זאת כמות המילים בכתבה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י