הרשמה

ביקורת: Xbox Wireless Headset

אוזניות גיימינג אלחוטיות שנשמעות טוב, נוחות על הראש, נראות מצוין ועולות רק 449 ש"ח. יכול להיות שזה אמיתי? נתי שלנו יצא לבדוק!

הרבה אוזניות, קצת כסף - אם אתם שחקני Xbox, רוצו לקנות - זאת קנייה סופר משתלמת.

אוזניות הגיימינג הרשמיות של מיקרוסופט עבור דור הקונסולות החדש כבר כאן, ולפחות על הנייר, נראה כאילו מדובר במוצר קסמים: אוזניות אלחוטיות שמתחברות ישירות ל-Xbox או המחשב, מאפשרות חיבור במקביל גם לטלפון הנייד דרך בלוטות', כוללות תמיכה ב-Dolby Atmos יחד עם חצי שנת מנוי חינמית לשירות, שליטה מלאה על ווליום המשחק והצ'אט דרך האוזניות, וסוללה שתתמוך בעד 15 שעות משחק - כל זה ב-99$, או בהמרה למטבע המקומי בישראל, ארץ זבת מיסוי ועמלה: 449 ש"ח. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי.

אז הרשו לי לפתוח את הביקורת בווידוי: את האוזניות לא קיבלתי משום יבואן לביקורת, אלא מדובר באוזניות שלי עצמי, שקניתי ממיטב כספי המוגבל כסטודנט. את הרכישה ביצעתי כהזמנה מוקדמת, לפני כל הביקורות, לפני שראיתי או הרגשתי אותן בעצמי, ולפני שאפילו ידעתי מהי רשימת הפיצ'רים המלאה של סט האוזניות - פשוט היה לי את הביטחון שהאוזניות החדשות הולכות להיות מוצר מצוין. הכל בזכות מיקרוסופט, שנכנסה לדור החדש עם סכין בין השיניים, ומצליחה כרגע למתג את עצמה כסכנה אמיתית לסוני בשנים הקרובות. אז ספוילר קטן: צדקתי לגבי האוזניות. בואו נתחיל...

מה באריזה?

מבחוץ, מארז האוזניות בצבעים ירוק-לבן שומר על האסתטיקה הרגילה של מוצרי Xbox רשמיים, נקי ונעים לעין. בפנים, ציפיתי לגלות מארז מושקע שמעביר תחושת איכות למרות תג מחיר בינוני, במיוחד לאור הציפיות הגבוהות ממיקרוסופט. זו הסיבה שקצת התאכזבתי לגלות שמעבר לאוזניות, אין באמת הפתעות כלשהן, צבעים נעימים במארז, או משהו שישדר לי אקסקלוסיביות ויוקרה. בתוך המארז גיליתי את האוזניות, אליהן נגיע עוד מעט, כבל טעינה Type C וחוברת הוראות בלבד.

לא מדובר בהתקטננות, אלא בדעה שאני חוזר עליה בכל ביקורת: מי שדואג לפרטים הקטנים הוא מי שלא יפספס בפרטים הגדולים. למרות תג המחיר העממי, הספקתי להתנסות עם מספר דגמים מאותו טווח המחירים שהציעו מארז נעים ומושך יותר, והרושם הראשוני הזה משמעותי. בלי לבזבז יותר מדי מהזמן על האריזה עצמה, הרמתי מיד את האוזניות שנראו מצוינות. הצבע השחור, עם הפסים הירוקים על חוגות הווליום בצדי האוזניות נראים אלגנטיים ומקצועיים. המשקל היה נמוך, אבל לא נמוך מדי כדי שאתחיל לתהות לגבי איכות האוזניות, ותחושת החומרים הרגישה טובה. ברגע הראשון ספוגי האוזניות מרגישים קצת קשים על האוזניים והראש, אבל מדובר בעניין שיעבור במהרה ברגע שהספוגים יתרככו תוך כמה שעות שימוש.

שמחתי לגלות שקשת האוזניות ננעלת, וברגע שתתאימו אותה למידה הרלוונטית שלכם, לא צריך לדאוג שהאוזניות יחליטו לשנות את המידה בכל שני וחמישי בכל פעם שתניחו אותם על השולחן בזווית לא נכונה. חוגת הווליום הראשית מצד ימין וחוגת הווליום של הצ'אט מצד שמאל מגיבות מצוין וכפתורי ההדלקה והמיוט היו בדיוק במקום שהרגיש הכי טבעי. המיקרופון הקצר מרגיש מוזר ברגע הראשון, כשאתה יודע שהוא שם - אבל פשוט לא רואה אותו בזווית העין, אבל בדיעבד גיליתי שזה נפלא, במיוחד למי שנהנה לנשנש משהו מדי פעם תוך כדי משחק.

ביצועים ואיכות שמע

האוזניות החדשות של מיקרוסופט מיועדות לקונסולת ה-Xbox שלכם, וזה ניכר, אך תומכות תמיכה מלאה גם במחשב האישי, ויתחברו במקביל גם למכשיר הסלולארי, לטאבלט או אפילו הלפטופ שלכם בעזרת בלוטות'. אף פעם לא הבנתי עד כמה הפיצ'ר הזה הכרחי, עד שגיליתי אותו בעצמי. היכולת לשחק במשחק ובמקביל להתחבר לנייד לטובת שיחת טלפון ("מה פתאום חיים שלי, ברור שאני מקשיב לך ולא משחק ב-Xbox!"), לשמוע מוסיקה עם הפלאפון דרך האפליקציה שאתה רגיל אלייה (Spotify, כמובן), או בכלל לשחק עם חברים מפלטפורמה אחרת דרך הדיסקורד שמותקן בפלאפון בקלות ("הוא מימין אמרתי לך!") הוכיחו כולם את הצורך בהפיכת הפיצ'ר הזה לסטנדרטי בכל סט של אוזניות אלחוטיות. כל זה בקלות, ובלי ניתוקים לא מה-Xbox ולא מהמכשיר אליו אני מחובר.

העובדה שכל אלו מגיעים לצד איכות שמע גבוהה, הפתיעו אותי - זאת למרות החיסרון שנובע מהחיבה של האוזניות לתדרים הנמוכים, עד רמה שיכולה קצת להכאיב באוזניים. הייתי ממליץ להשתמש באיקוולייזר המובנה בקונסולת ה-Xbox עבור האוזניות, כדי למצוא את האיזון הנכון לכם, או לפחות להוריד טיפה מהבס. למרות המינוס, גם בהגדרות ברירת המחדל איתן שיחקתי בשעות הראשונות, הרבה תלונות לא היו לי.

לשם השוואה בזמן הביקורת, קפצתי בין 3 סטים שונים של אוזניות: אוזניות הביקורת, ה- HyperX Cloud Alpha S שכבר הספקתי לשבח בביקורת אחרת שלי בעבר, וה-Razer Kraken 7.1 הוותיקות שאיתי כבר תקופה ארוכה. זוג האוזניות אליהן השוויתי את האוזניות של מיקרוסופט שניהן אוזניות חוטיות מאותו טווח המחיר, ועדיין נשמעו לי מוצלחות פחות מה-Xbox Wireless Headset החדשות במרבית הזמן.

אם תהיתם לגבי שימוש באוזניות ככלי העיקרי לשמיעת מוסיקה - אתם יכולים לוותר על האופציה הזו. למרות שהן כנראה יעשו עבודה מוצלחת יותר משאר אוזניות הגיימינג בטווח המחירים, ולמרות שאפשר לכוון אותן טיפה יותר לטעמכם בעזרת האיקוולייזר המובנה, זה לא מה שסט האוזניות הזה אמור לעשות. מה שהוא כן עושה מצוין, זה לאפשר לכם לשמוע את הסביבה שלכם במשחק באופן מוחלט, לאטום את הרעש מסביב בצורה מוצלחת, להישמע נקי, וכל זה כשהן על הראש למשך שעות בלי שאתם בכלל מרגישים בהן.

באופן רשמי, האוזניות יתמכו בעד 15 שעות משחק, כאשר 'עד' היא מילת המפתח. אמנם כן הצלחתי להגיע ל-15 שעות שימוש בהן, ואפילו יותר באחת מהפעמים, אבל חשוב לציין שבמרבית הזמן מצאתי את עצמי מרוקן את הסוללה או לפחות מגיעה עד כמעט ריקון הסוללה תוך קצת יותר מ-10 שעות. בעיה גדולה זו לא אמורה להיות, אבל כדאי לדעת שהטווח באמת תלוי שימוש, ובד"כ נמצא באזור ה-12-15 שעות. בונוסים נפלאים הם התמיכה בשירות ה-Dolby Atmos, כשלרוכשים מהירים השירות גם יהיה חינמי עד חודש ספטמבר הקרוב, והעובדה שהמיקרופון נשמע טוב משמעותית מהמצופה, ויקל על החברים שלכם לשמוע אתכם צועקים עליהם.

השורה התחתונה

בדרך כלל גודל הציפייה כגודל האכזבה, אבל מיקרוסופט עשו את הבלתי אפשרי, עם סט אוזניות שעושה בדיוק את כל מה שהוא מבטיח. הן לא יהוו תחלופה לאוזניות כפולות מהן במחיר מבחינת האיכות, אבל ב-449 ש"ח, אין סט אוזניות אחד שמסוגל להשתוות להן כרגע. בשלב הזה בדרך כלל אני מונה חסרונות, ומסביר מדוע היתרונות מתעלים עליהם משמעותית - אבל קשה לחשוב על חסרונות שלא יהוו התקטננות מעיקה מצדי. השורה התחתונה מאוד פשוטה: אם אתם שחקני Xbox, רוצו לקנות - זאת קנייה סופר משתלמת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • נשמעות מעולה
  • מיקרופון איכותי
  • נראות מצוין
  • חיבור למכשיר נוסף במקביל ל-Xbox
  • Dolby Atmos חינם עד ספטמבר

הרע

  • דגש חזק מדי על תדרים נמוכים
  • תוכנת אקוולייזר לא מוצלחת

ומיקרוסופט

  • רק תמשיכו כמו שהתחלתם
נתי מרדכי - כתב תוכן

נתי מרדכי - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4 Pro, Xbox One, Nintendo Switch

בחיים לא תנצחו אותי ב: Gran Turismo

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Command & Conquer: Red Alert 2

כשאני לא משחק אני: מנגן, לומד, עובד.

מסר לעולם: צוואר הבקבוק במערכת שלי הוא הארנק שלי.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י