הרשמה

צוות Vgames מספר לנו על סדרות המשחקים שחייבות משחק חדש!

צוות Vgames התכנס כדי לדבר על סדרות המשחקים שחייבות לקבל משחק חדש!

כל סדרות המשחקים שברשימה נגמרו מוקדם מדי - האם נזכה להפתעות ב-E3 הקרוב?

לפני שנתחיל עם הכתבה, סיפור קטן ממני - העורך של הכתבה: כשלמדתי באוניברסיטה התוודעתי לסדרה Firefly: סדרת מד"ב/מערבון עם קאסט נהדר, סיפור מרתק, דיאלוגים נהדרים ואפקטים מרשימים. לאחר שסיימתי את העונה הראשונה, ישר רצתי לחפש את העונה השנייה... רק כדי לגלות שהיא בוטלה על ידי Fox מסיבות שלא ברורות לי עד היום. תחושת האכזבה הזו אינה מוגבלת רק לסדרות, שכן יש המון סדרות משחקים שכבר משוועות למשחק נוסף במשך שנים. צוות Vgames נאסף כאן כדי להציג לכם את סדרות המשחקים שפשוט חייבות לקבל משחק נוסף ויהי מה.

עכשיו מה הבעיה שלי עם כתבת הצוות החודשית הזו? כמעט כל סדרה שרציתי שתקבל עוד משחק קיבלה אחד בחמש שנים האחרונות: Streets of Rage, Sonic the Hedgehog, Metroid Prime, Persona, TMNT, Mega Man, Pokemon Snap ועוד. אז אני אתן את הבמה לשאר הכתבים אצלנו באתר ובואו נשמע מהם על סדרות המשחקים שנגמרו משחק אחד מוקדם מדי.

שיר כהן - Jazz JackRabbit

אחד המשחקים הזכורים לי ביותר היו של דמות גברית שיוצאת להציל נסיכה שבויה מידיו של צב מרושע. לא מדובר באיטלקי החביב עלינו אלא בארנב ירוק עם בנדנה אדומה בשם ג'אז והרובה הכחול שלו. הפלטפורמר סיפק לי שעות של הנאה ויכולתי לשבת שעות על המחשב שלי ולהשמיד צבים, לירות על דבורים ולאסוף יהלומים. אני מניחה שבדומה לי, גם אצל רבים מהקוראים מדובר במשחק שהיווה נדבך משמעותי באהב שלהם לגיימינג.

ֲֲ המשחק השני המשיך את ההצלחה וההנאה, אך לצער המעריצים המשחק נעלם בתחילת שנת ה-2000 אחרי שהמשחק השלישי נגנז, ולמעט כמה איסטר אגז במשחקי אפיק החדשים הוא נשאר רק כזיכרון נוסטגלי. בתקופה שבה משחקים קלאסיים מקבלים רימייקים על ימין ועל שמאל, אין זמן יותר טוב מההווה! אז קדימה אפיק: תרימו את הכפפה - הגיע הזמן להחזיר את ג'אז וספאז חזרה לתודעה עם משחק שלישי אמיתי. ודיר באלאק אם אתם תשימו אותו בפורטנייט וזהו.

אור ארז - The Darkness

אפשר להגיד הרבה דברים על The Darkness, אבל אי אפשר להגיד שהוא דומה לשאר משחקי ה-FPS בשוק. עיבוד מוצלח לחומר מקור מקומיקס עם אווירה חזקה של פילם נואר, סיפור מוצלח וגיימפליי סדיסטי לחלוטין המתבסס על Quad-Wield: נשק בכל יד ועוד שתי זרועות ציד דמוניות, הפכו אותו לדמות חריגה בנוף הגנרי יחסית כיום, והעובדה שהוא ננטש והותיר אותנו עם סוף פתוח מותח במיוחד מהווה עוול עצום לדעתי לעולם הגיימינג. ניסיון להחיות מחדש את הסדרה הוא חובה, ואני חושב שאין זמן טוב לכך יותר מדור הקונסולות הנוכחי, שיאפשר למפתחים לנצל באופן מלא את טכנולוגיית ה-Ray Tracing שחודרת כרגע לשוק, (מתבקש במיוחד במשחק בו אור הוא החולשה העיקרית של הפרוטגוניסט) וליצור AI חכם שידע להשתמש בכך ולאלץ את השחקן לפעול בצורה אסטרטגית כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו.

נוסף על כך, הייתי מאוד רוצה לראות זירות קרב ייחודיות וחצי פתוחות שמעודדות יצירתיות בשימוש בסביבה לטובתנו, ומשתנות תוך כדי הקרב כדי להכריח את השחקן להסתגל. עם החומרה היום, זוהי אפשרות מאתגרת אך סבירה לחלוטין, ומאפשרת איזון נכון בין ההתקדמות הליניארית שאופיינית למשחק והולמת את האווירה שלו לבין הנטייה לפתוח יותר את הסביבות ולהגביל פחות את המשתמש.

רועי באלוה - SimCity

אם יש סדרת משחקים אחת שבאמת שווה וצריך להחזיר לחיים כמו עוף החול אין אחרת מאשר SimCity. סדרת משחקי SimCity הייתה הסדרה שביססה את ז'אנר הניהול ומשחקי ה-City Building ועזרה לדחוף אותם חזק למיינסטרים של עולם הגיימינג. אחרי 5 משחקים המשחק האחרון בסדרה שנקרא פשוט SimCity הושק ב-2013 עם בעיות גדולות מאוד שלא עזרו לו לצמוח ולתפוס קהל שחקנים גדול, נוסיף לזה את העובדה שהתחלנו לראות את Cities Skylines שהיה מעבר לפינה, ניראה מבטיח מאוד והרבה יותר טוב ו-SimCity מצא את מותו מהר מאוד. על אף מה שכולם חושבים, אני דווקא חושב ש-SimCity שיצא בשנת 2013 היה משחק לא רע ואני מעריך את העובדה שהוא ניסה לעשות דברים בצורה קצת שונה וחדשנית בטריטוריה שלו.

אבל זה נראה שאני בדעת מיעוט מפני שאחרי הכישלון הגדול שלו תאגיד EA החליט לסגור את Maxis שהיו אמונים על פיתוח סדרת משחקי הערים עוד משנות ה-80 וכך אבדה התקווה למשחק חדש ביקום של SimCity. אני מבין שהיום השוק כבר שונה מאוד ממה שהוא היה לפני 8 שנים וכדי להילחם עם Cities Skyline צריך לפתח משחק מדהים ופורץ דרך עוד יותר, אבל אני חושב שיש פה נתח שוק לא קטן שצמא למשחק חדש ויש פה פוטנציאל גדול שהייתי שמח לראות אותו מתממש על ידי SimCity 2021 או SimCity Rebirth או איך שהוא לא יקרא.

אביחי חרמון - Black and White

יש מעט משחקים שמתחילים ממש מהסוף, אחד מהם זו סדרת Black & White. במקום לשחק גיבור שמנסה להרוג את כולם ולהיות אל, אתה פשוט מתחיל בתור אל. הכותר הראשון של Black & White יצא בשנת 2001 והיה משחק אסטרטגיה בזמן אמת שבו שיחקתם אל השולט על קבוצת איים ומתפעל נתינים. האינטראקציה עם הנתינים הייתה באמצעות יד וירטואלית של האל ובעזרתה ניתן היה להפעיל את הנתינים, לחולל ניסים ולבחור האם להיות אל טוב או אל רע (ברור שרע, הם הכי כיפיים). הכותר השני שיצא בשנת 2009 הכיל נרטיב יותר ברור והפך את העולם לפחות פתוח, אבל הרעיון נותר זהה.

האל שלנו קיבל אוואטר בדמות מפלצת ענקית שנלחמה באוואטרים אחרים בסגנון קינג קונג נגד גודזילה. הכוח היה מגיע ממאמינים ומקדשים ונתן לעשות יותר ניסים. אפשר היה לזרוק כופרים לאש ולסמן באמצעות היד האלוהית סימנים על האדמה. לא ברור לי עד היום למה לא המשיכו את המשחק, כי הוא היה מיוחד, עם משחקיות מצוינת והומר מעולה שחסר בהרבה משחקים היום.

אור יהודה סגל - Dead Space

יש הרבה משחקי אימה בשוק היום, הרבה מהם מבוססים על אותם השטיקים, אותם ה-jump scares הצפויים, כמויות gore מיותרות ועלילה שמוציאה ממני פיהוק מפעם לפעם אם היא קיימת בכלל. מעט מאוד משחקים באמת הצליחו להשאיר אותי על קצות האצבעות שלי בחרדה מתמדת כאשר שיחקתי אותם כמו ש-Dead Space הצליח. המשחק עוקב אחרי אייזק קלארק שיוצא למשימת חילוץ של ספינת חלל בשם Ishimura כאשר כל תקשורת איתם נותקה, על החללית גם הייתה בת זוגו של אייזק, ניקול, שכל מה שנשאר ממנה הייתה הודעת וידאו שאייזק ראה בלופים. כאשר צוות החילוץ מגיע לספינת החלל האבודה (יותר כמו מתרסק באזור הנחיתה שלה), הם מגלים שהספינה הכניסה את עצמה לבידוד בגלל פלישה של יצורים העונים לשם Necromorphs על גבי הספינה, אך היצורים האלו רוצחים את הצוות אשר נחת על הספינה חוץ מ-3 אנשים, איזק, קנדרה והאמונד ומשימת החילוץ שלהם הופכת למשימת בריחה מהספינה.

המשחק זכה ל-3 כותרים, אומנם יש המוןֲ שיסכימו כי המשחק השלישי לא היה טוב כמו השניים הראשונים בסדרה (אני נמנה ביניהם), ללא שום צל של ספק היה מדובר בטרילוגיה חזקה במיוחד של משחקי אימה. הסוף של הסדרה הגיע כאשר המכירות של המשחק השלישי היו נמוכות בהשוואה למשחק הקודם בסדרה, פטריק סודרלנד (מנכ"ל EA באותה תקופה) אמר ש-Visceral לא עובדים על כותר רביעי בסדרה. אחרי ביטול מסתורי במיוחד של משחק Star Wars בניצוחה של אמי הניג (הכותבת של טרילוגיית Uncharted המקורית) על ידי הסטודיו, EA הודיעו כי Visceral תיסגר וכל תקווה למשחק נוסף בסדרה נמוגה. כמה חבל...

גיא שמואלי - Enslaved: Odyssey to the West

במשך שנים שמעתי על המשחק Enslaved: Odyssey to the West ושאלתי את עצמי אם שווה לקנות אותו או לא, ואז ביום אחד של Steam Sale אמרתי: "טוב המחיר לא כזה נורא אז אני אקנה ואנסה אותו". והאמת? אני שמח שעשיתי את זה. המשחק מבוסס על הסיפור הסיני הקלאסי "המסע למערב" שהביא השראה ללא מעט יצירות שונות (כמו למשל דרגון בול). במשחק אנחנו משחקים את מאנקי (Monkey) ומלווים על ידי טריפ (Trip), שבתחילת ההיכרות ביניהם היא שמה לו כתר שאם הוא יברח ממנה או אם היא תמות אז גם מאנקי ימות, ומפה כנראה בא השם של המשחק.

העולם נמצא במצב פוסט אפוקליפטי עם רובוטים רצחניים שרוצים להרוג כל דבר שזז, ובאותו הזמן מראים לנו את הטבע שהצליח לגדול למשל בתוך ומבחוץ בנייני ניו יורק, הסיפור מעניין ומצליח לגרום להתעניינות במשך רוב המשחק, ומרגיש כמו שילוב מעניין של הנסיך הפרסי, Uncharted, ואפילו קצת GoW בקטעים מסוימים. עם איך שהסיפור נגמר הייתי רוצה לראות לאן הסיפור של מאנקי וטריפ היה ממשיך ואיך נראה העולם בעוד מקומות חוץ מהמקומות שאותם אנחנו מבקרים במשך המשחק בגלל ההתקדמות המאוד ליניארית של המשחק, בנוסף לשיפורים שונים למשחקיות שהיו הופכים את המשחק המעניין הזה ליותר ואולי גם פופולרי יותר.

גל שפיר - Alan Wake

משחקי סינגל פלייר תמיד עשו לי את זה יותר. אני אעדיף משחק עם סיפור טוב גם על פני מצב מולטי פלייר מפוצץ עם 100 שחקנים, אם תוסיפו לזה פסקול מעולה ומשחקיות מהודקת בכלל קניתם אותי. למרות זאת, עם יד על הלב אני יכול לספור על יד אחת את הקמפיינים לשחקן יחיד שסיימתי יותר מפעם אחת. גם אם מדובר במשחק מושלם, יהיה לי קשה לחזור אליו. יוצא דופן משמעותי כאן הוא ֲ ,Alan Wake משחק האימה של Remedy שיצא כבלעדי ל-Xbox 360 אי שם בשנת 2010 ובו נשחק סופר מפורסם עם מחסום כתיבה שחוקר את היעלמות אשתו בזמן חופשה בעיירה שנראית כמו אדפטציה מודרנית ל-Twin Peaks. את Alan Wake סיימתי בסך הכל 3 פעמים ולא השתעממתי לרגע.

סיפור מעולה (שנשאר פתוח עד היום), גרפיקה מדהימה לתקופה ומכניקות משחקיות מקוריות במיוחד של אור וחושך הם רק חלק ממה שעשו את המשחק כל כך מיוחד. עקב שיקולי תקציב ונתוני מכירות נמוכים, חוץ מכותר ספין אוף מוזר שיצא ל-Xbox Live Arcade, לא באמת ראינו אף פעם את משחק ההמשך. זאת למרות קהילת מעריצים שנבנתה סביבו ואינספור שמועות ודיבורים מצד בכירים ב-Remedy לאורך השנים. בשביל הסיכוי האפסי שמישהו ב-Remedy קורא את השורות הללו, Control היה מדהים אבל בחייאת, תנו לנו עוד קצת מהסיפור של Alan.

זהו, אלו סדרות המשחקים שהצוות ממש רוצה לראות הכרזה מפתיעה שלהם ב-E3 הקרוב! רוצים לספר לנו על שלכם? תשאירו תגובה כאן או ברשתות החברתיות! נתראה בכתבה הבאה!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:31 02.05.2021 | meathook meathook

    הייתי מוסיף גם המשך למשחק Oni של באנג'י. משחק אנדרייטד שבעבר התחילו לעבוד על המשך שלו אבל הפסיקו.

  2. 2

    15:29 02.05.2021 | ShockMan ShockMan

    Jazz Jackrabbit הוא אחד המשחקים האהובים עליי משנות ה 90 וה- 2000. אהבתי את ה"מנוע" של הכותר הראשון יותר מהשני אבל שניהם בהחלט סיפקו לי חוויה נעימה של פלטפורמר קלאסי כמו שאני אוהב עד היום. מאז ומתמיד רציתי חידוש או המשך בסגנון הדו-מימדי הקיים.

    משחק פלטפורמר נוסף שאני משחק בו מידי פעם מאז ועד היום הוא Rayman הראשון, אני מאד מקווה לראות חידוש בסגנון של פעם (לצערי מחבר הפס-קול המקורי נפטר לפני כמה שנים)
    יצא משחק שהוא בעצם מוד "עריכה והארכה" של המשחק הזה ע"י מעריצים שנקרא Rayman Redemption (שהרבה יותר מאתגר מהמקורי)

  3. 3

    16:17 02.05.2021 | ShockMan ShockMan

    משחקים נוספים שאשמח לראות להם חידוש מודרני
    Heretic: Shadow of the Serpent Riders
    Hexen: Beyond Heretic
    Raptor: Call of the Shadows
    Legacy of Kain
    Enter the Matrix
    Blake Stone: Aliens of Gold
    3D Ultra Pinball: Thrillride

  4. 4

       | פורסם ע"י