הרשמה

ביקורת: Outriders - רוכבים בחוץ

בר קיבל כוחות ונשקים, האם הוא יצליח לשחק להיות חלק מרוכבי-החוץ?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 01/04/2021

המשחק מראה המון פוטנציאל, אבל עם כמות הבאגים והתקלות שחוויתי, קשה לי להמליץ עליו בלב שלם במצבו הנוכחי

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

מאז Call of Duty: Warzone אני מחכה למשחק חדש שיגרום לי לחכות לחזור הביתה, להדליק את הקונסולה המועדפת עלי ולצלול. את הקוד ל-Outriders קיבלתי בערך יום לפני היציאה שלו, אז כמובן שלקח לי יום להוריד אותו ויכולתי כבר לקבל אותו כחלק ממנוי ה-Game Pass. אבל הנה אני כאן, "מחויב" לכתוב עליו. אז אחרי המון ימים על Outriders, איך המשחק החדש של People Can Fly? האם שווה לכם להוציא עליו כסף (או במקרה של שחקני ה-Game Pass, להוריד אותו)?

השקט שלפני האנומליה

מהו Outriders? מדובר במשחק שוטר-לוטר (בדומה ל-Borderlands), משחק שבו המטרה היא לעשות את המשימות ברמת קושי מתגברת בכדי לקבל ציוד טוב יותר ולהמשיך הלאה. מעין שוטר-RPG. אני מתחיל משחק חדש ומעצב את הדמות שלי. הקאסטומיזציה שלה לא כל-כך מעניינית. השלב הכי מעניין בבניית הדמות הוא בחירת הקלאס (מקצוע) של הדמות. ישנם ה-Devastator - טנק שתוקף מטווח קרוב; ה-Pyromancer, טווח בינוני ויכולות אש; Technomancer, טווח רחוק וגאדג׳טים; Trickster, טווח קרוב בטכניקת Hit & Run. אז כמובן שאני פירומן אז לקחתי את הפירומנסר. הרגיש לי כמו חוויה מאוזנת.

אני מתחיל את המשחק ומה שאני יודע הוא שכדור הארץ הושמד והאנושות מחפש כוכב חדש לאכלס. אנחנו נוחתים באיזשהו כוכב ומתחילים לחקור אותו ולבדוק אם הוא ראוי לחיים ולחקור כל מיני שאריות מהאנושות שהגיעו לשם. כמובן שיש על הכוכב הזה גם איזו סופה מוזרה שנקראת בשפת המשחק "Anomaly". וכמובן שזה משמיד את כל מי ששם חוץ מאת הדמות שלנו - אותה מכניסים לתא ריפוי מיוחד. אנחנו מתעוררים בעתיד ומגלים שיש אנשים שהאנומליה הזו (הסופה) השפיעה עליהם לטובה, ששוב יש מלחמות בעולם - יעני העולם מתנהל כרגיל, רק שיש גם אנשים עם כוחות. בשלב הזה אנחנו מגלים שגם לנו יש כוחות והנה צריך להילחם למען הצד שלנו. מהו הצד שלנו? החבר'ה שנתקלנו בהם התחלה וחלקם היו גם לפני שסופת האנומלי פגעה בנו.

מבולבלים? אקצר לכם יותר: כדור הארץ מושמד -> הולכים לאכלס עולם חדש -> הוא גורם לבלאגנים בגלל סופה מוזרה -> יש לנו כוחות על. מסכים, העלילה היא בהחלט לא חוד החנית של Outriders וזו עלילה שאנחנו כבר מכירים מאלפי סיפורים, סרטים, סדרות, משחקים, קומיקסים אחרים. אז בואו לא נתמקד בה או בשמות הישראלים שיש לדמויות במשחק (שירה, יעקב ועוד מלא), ונעבור למשחקיות עצמה.

לירות בכל מה שזז

אני מתחיל לחקור את הכוכב ונלחם במספר די גדול של בני אדם ויצורים אחרים. בני האדם לא מגוונים כל-כך: יש לכל ״שבט״ של בני אדם חיילים מסוגים שונים, אך כולם די דומים בהתנהגות שלהם: לשבט אחד יכולות להיות אמזונות, ולשבט שני יהיו ברוטס, אבל בסוף אלו רק שני סוגי חיילים שרצים אליך בריצת אמוק ומנסים להחליף את המוח שלך בגרזן. הם גם נראים נורא דומה ונורא קשה להבדיל ביניהם מרחוק, אבל יש מספיק סוגים שונים כדי שהמשחק יאתגר אתכם. כש-3 אמזונות רצות אליך ואתה קולט לייזר של סנייפר ברקע, אתה מפחד להרים את הראש. וחוץ מבני אדם ובני אדם שהושפעו מהאנומלי ויש להם כוחות מיוחדים - ישנם גם את חיות הבר של המשחק: עכבישי ענק, שפיריות יורקות רעל, גוש בשר שרץ אליך באמוק ומנסה לרצוח אותך ועוד. אם המשחק זורק עליך רק סוג אחד של אויבים אז הוא לא מאתגר במיוחד, כי קל להבין איך להתמודד איתם. אבל נראה אתכם מתמודדים עם 3 סוגים שונים שתוקפים אתכם מכל צד וכשהם מגיעים בכמויות.

אם סוג האויבים לא מספיק מאתגר, ישנם את ״רמות העולם״ במשחק. בסך הכל יש 15 רמות קושי שונות כשהגדרת ברירת המחדל היא להעלות את רמת הקושי כל פעם שאנחנו פותחים רמה חדשה. רמת הקושי לא רק משפיעה על האתגר, אלא גם על הפריטים שנופלים מאויבים. ככל שרמת הקושי יותר גבוהה, כך הסיכוי למצוא נשקים וציוד ברמה גבוהה יותר עולה. וזה חשוב - עולם ברמה 8 הוא כבר קשה מאוד ואני עדיין תקוע במשחק ומתעקש להשתמש ברמות הגבוהות ביותר.

את כל האויבים והעולם אורזת גרפיקה יפיפייה. נכון, היא לא פוטו-ריאליסטית, אבל היא יפה. התפאורה משכנעת בתור עולם - סה״כ זה נראה כמו כדור הארץ עם אווירה פוסט אפוקליפטית. אם היו אומרים לי שהמשחק מתרחש בכדור הארץ ושיש מוטנטים שהשתלטו עלי, זה היה נראה אותו הדבר. סה״כ, הגרפיקה של המשחק עושה את העבודה - היא מעניינית ואמינה. וחוץ מזה, פעם ראיתם מלחמה? שיחקתם ב-Call of Duty? האויבים תמיד לא מעניינים, אז אני מוכן לסלוח ל-Copy-Paste של האויבים.

כשנכנסים לענייני משחקיות, אז ההרגשה היא של מעין שילוב של Gears of War ובורדרלנדס. עם מערכת ה-Covering המפורסמת אך-לא-מעיקה-הפעם (בניגוד ל-Gears of War), נשקים מגוונים כמו בבורדרלנדס ומשחקיות של ״אסור להישאר במקום״ של דום. ההשוואה ל-Gear of War היא במקום. הסטודיו המפתח, People Can Fly פיתח את Bulletstorm ואת Gear of War: Judgment - כך שיש לסטודיו מספיק ניסיון עם משחקים סינגל ומולטיפלייר בשביל להצליח.

ישנה גם מערכת Crafting הקיימת בכדי לתבל את המשחקיות. כל נשק שקיים במשחק מגיע בד״כ ברמה הגבוהה ביותר שמאופשרת באותו עולם המשחק. אבל המשכנו לשחק ועלינו כמה רמות - עכשיו צריך נשק חזק יותר. את כל זה אפשר לעשות במחנות הפזורים בכל אזור במפה ולשדרג את הנשק. את הנשק לא רק נשדרג מבחינת כוח, אלא נוכל לשדרג לו גם את היכולות. לקחתי את הפירומנסר, כך שהכוחות שלי כוללים אש. אז החלפתי בנשקים שלי את היכולות לכאלו שתומכות בסט-היכולות של השחקן שלי. כמו האפשרות להפעיל את הסקילים שלי פעמיים ברצף. יש אנשים שרק רוצים לראות את העולם עולה באש.

אם כבר הזכרתי סקילים, אז כל דמות מתחילה עם סקיל ובעזרת עלייה ברמות מקבלים עוד סקילים. התחלתי עם סקיל שמעלה את האויב באש וסקיל שמאפשר לי לשאוב חיים מהאויבים, סקיל שדי משמעותי לדמות שלא מחזיקה ביותר מדי חיים. ניתן להשתמש רק ב-3 סקילים בו זמנית וחלק מהסיטואציות דורשות לשנות את הסקילים שאנחנו משתמשים בהם. אין פה אפשרות לרוץ על שלישיית סקילים אחת. מול בני אדם, העדפתי לצוד אותם אחד אחד וכך הייתי צריך סקילים שפוגעים במטרה ספציפית והשארתי סקיל אחד שמקפיא את כל הסובבים אותי למקרה שארצה להתחמק. מול המפלצות שבעולם העדפתי סקילים שגורמים לנזק סביבתי שיותר מתאים למלחמה ב-40 יצורים שקופצים עליך.

Ghost (Out)Rider

המשחק גם תומך ב-Co-Op של שלושה אנשים ואפילו אחד מושקע. חבל שהמשחק פשוט לא עבד לי. נתחיל עם זמני המתנה ארוכים מאוד בהתחברות למשחק. נמשיך בקריסות חוזרות, Crossplay עם ה-PC שנוטרל כי הוא גרם לקריסות. עד היום ה-Auto-matchmaking שצריך להוסיף אותך לקבוצות רנדומליות פשוט לא עובד. אז נשארתי לשחק לבד, בחושך. החלק הכי משמעותי במשחק, ה-Co-Op, פשוט לא שמיש. משחק משותף זה החלק שצריך להחזיק את השחקנים ביחד ולגרום למשחק לצמוח ולפרוח. חיכיתי שבועיים שלמים לפני שכתבתי את הביקורת בשביל לראות מה קורה עם המשחק, לכתוב כמה מילים טובות על ה-Replayability שלו. עד היום, לא הצלחתי לשחק כמו שצריך עם אף חבר, בעיקר כי כל החברים שלו נמצאים על ה-PC והמשחק בין הפלטפורמות שבור.

אבל הבאגים לא נגמרים רק ב-Co-Op - קריסות רנדומאליות, קווסטים שההמשך שלהם חסום באמצע המשחק, חיות שנלחמות עם סלע על טריטוריה. כמות הבאגים היא עצומה. מספר פעמים הייתי צריך בטוויטר של People Can Fly ולחפש פתרון לבאגים. להכנתם של People Can Fly - הם שומרים על שקיפות מלאה בבעיות במשחק. בניגוד למפיצות אחרות, שעלולות להגיד דברים כמו ״זה לא באג, זה פיצ׳ר״, החבר׳ה ב-People Can Fly מציגים את הבאג, אם הם מכירים את למה זה קרה הם מסבירים, ואז אם נותנים גם דרך פתרון. כולל שיתוף מלא של הקהילה בתהליך הפאצ׳ים. למרות השקיפות והקשר לקהילה - קשה לי נורא להצדיק משחק שמגיע במצב הזה.

הבעיה הכי גדולה עם המשחק זה שהוא כיפי. אני אסביר רגע את האוקסימורון הזה: אני נהנה מאוד לשחק בו וחוזר שוב שוב על משימות שבהן נכשלתי. אבל כמה אפשר לשחק עם עצמי? כמה אפשר להתמודד עם באגים? אני באמת לא זוכר השקה כל-כך גרועה מאז Diablo 3. אני מדבר על השקה שבה לקחתי רגילה מהצבא בשביל לשחק במשחק ורק ביום השלישי של הרגילה הצלחתי בכלל להתחבר למשחק. יש פה בסיס טוב, משחקיות טובה, סיפור רקע בנאלי-אך-מוכר ופוטנציאל של ריפליאביליות. People Can Fly חרבו את המשחק בהשקה נוראית. קוד-רשת לא אפוי, באגים שוברי משחק ועוד (עד לפני כמה ימים היה באג שמחק את כל הפריטים מה-Inventory וכך כל הפעלה של המשחק הייתה סיכון לאבד הכל).

השורה התחתונה

במצבו כרגע, אפשר להגדיר את Outriders רק כ-״בצק-עוגיות״: הוא טעים, אבל ברור שזה לא המוצר הסופי ויעשה לנו כאב בטן אם נמשיך לאכול אותו. יואילו People Can Fly לתקן את המשחק ומהר. רציתי, רציתי מאוד לתת למשחק הזה ציון גבוה, להגיד שהוא ממש כיפי, כיף לשחק עם חברים ושווה לקנות את המשחק (או פשוט לקחת אותו ב-Game Pass). אבל כרגע המשחק שבור כל-כך שאם אתם לא חברים שלי ואני לא מכריח אתכם לשחק איתי, הייתי מציע לכם לפסוח - לפחות במצבו הנוכחי. למרות זאת, אם יש לכם Game Pass, פשוט תתקינו את המשחק. חכו עוד שבועיים-שלושה שהמשחק יתייצב ושחקו. ואל תשכחו לשכנע חברים שיתקינו גם, כדי שיהיה לכם עם מי לשחק.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עיצוב שלבים טוב
  • משחקיות מעולה
  • יכול להיות מאוד ממכר

הרע

  • באגים בשפע
  • סיפור בנאלי
  • אויבים משעממים ורפטטיביים

והפאץ׳

  • לא מתקן את המשחק
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:38 19.04.2021 | Thunder Cats Thunder Cats

    אהבתי את הביקורת אבל יש אלמנט שלא מתומחר מספיק טוב בציון. סך הכל אני מסכים עם רוב הדברים שאמרת וגם לי לא יצא לשחק עם חברים אבל עדיין המשחק פשוט כיף... מהתאמת הסקילים השונים לסיטואציות שונות והתאמת הבנייה לנשק הכיפי החדש שמצאתי או הכמות המאוד גדולה של מודים לנשקים ולשיריון הוא פשוט כיפי. אני גם אוהב את זה שכל משימה היא קטנה יחסית בתוך העולם שלה זה מאפשר הצטרפות קטנה לסשיין (לא שזה קרה לי עדיין :))
    בקיצור בוא נשחק ביחד :P

  2. 2

       | פורסם ע"י