הרשמה

ביקורת: Gigabyte Aorus FI27Q-X

שמואל קיבל את המסך הסופר מהיר של Aorus לבדיקה! האם מהיר יותר זה באמת טוב יותר?

סטייל, יציבות ואיכות תמונה טובה - למסך הזה יש את כל מה שאתם רוצים וצריכים ממסך גיימינג.

המסך סופק לנו לביקורת על ידי Gigabyte ישראל, תודה רבה!

לאחרונה אני עושה יותר ביקורות למסכים. גם כי מציעים לנו וזה נהדר (תודה רבה לכולם בהזדמנות הזו), וגם כי אחרי שהתחלתי לעבוד בהיי-טק התחלתי להשתמש במסכי מחשב הרבה יותר ורציתי לבדוק יותר ויותר מסכי גיימינג כדי לראות את האיכות שלהן - למקרה שאני אקנה אחד בעצמי לבית. אחרי שסיקרתי את המסך של LG, הגיעו החברים מ-Gigabyte עם ההצעה לסקר את ה-Aorus FI27Q-X, אחד ממסכי הדגל שלה. בניגוד למסך הקודם, כאן מדובר במסך 1440p (או QHD), אבל עם קצב רענון פסיכי של עד 240 הרץ. אז בואו נבדוק האם מהר יותר באמת אומר טוב יותר, או שהמסך של Aorus מחליף איכות במהירות.

מה בקופסה?

המסך מגיע בקופסה דיי מאסיבית הכוללת את המסך, המעמד שלו (מחולק לרגליים ומעמד עצמו), כבל חשמל, כבלים שונים כמו Displayport, HDMI ו-Superspeed USB וכמה עלוני מידע. המעמד המתכתי של המסך נראה יציב ומרגיש נהדר ועמיד. התוספת של הסמל של Aorus מאחור באמת תורמת למראה המגניב של המסך. לאלו מכם שדווקא מעדיפים לחבר את המסך שלכם לזרוע מתכווננת, לא לדאוג - המסך עצמו מותאם לזרועות VESA, אז בדומה למסכים אחרים בשוק - גם כאן לא תצטרכו לקנות מתאמים מיוחדים.

המעמד מאפשר לכם לסובב את המסך על הציר האנכי עד לתצורה אנכית לחלוטין וימינה ושמאלה על הציר, לכיוונון קל של הזווית של המסך (20 מעלות לכל צד). ניתן גם להזיז את זווית המסך למעלה ולמטה באזור ה-5 מעלות לכל צד. המסך עצמו הוא מסך LED בגודל של 27 אינץ' עם פאנל IPS. למסך הוא Bazel-less, כלומר בלי שוליים כמעט בכלל, עם פס תחתון גדול שמציג את הלוגו של החברה. אני תמיד בעד Bazel-Less - המראה הזה משרה עליי תחושה של יוקרה וטכנולוגיה וזה לגמרי משפר את החוויה שלי מהמסך. הצד האחורי של המסך הוא יחסית סולידי: על המסך עצמו תמצאו שני קווי RGB בעיצוב של כנפיים, כשהמעמד משלים את התאורה ומדליק את הסמל.

בצד האחורי של המסך תוכלו למצוא גם את החיבורים השונים שלו: חיבור Displayport 1.4, שני חיבורי HDMI 2.0, שלושה חיבורי USB (אחד ל-Upstream ושניים ל-Downstream) ושתי יציאות לאוזניות (3.5mm). בחלק התחתון של המסך תוכלו למצוא את הכפתורים השונים של המסך לכניסה לתפריט והגדרות השונות. עוד משהו שחשוב לי לציין: המסך הזה טיפה יותר כבד ממסכים אחרים שיצא לי לבדוק. המסך עם המעמד מגיע למשקל של כ-8.5 ק"ג, שלפעמים הקשה עליי את התזוזה של המסך ממקום למקום. זה לא משהו שיפריע לכם יותר מדי, בייחוד אם אתם לא מתכוונים להזיז את המסך או הולכים להשתמש בזרוע, אבל זה היה חשוב לי לציין.

איכות תמונה

מבחינת איכות התמונה שהמסך הזה מספק זה מקרה קלאסי של כמעט מושלם: ה-FI27Q-X של Gigabyte מסוגל לספק צבעים נהדרים כשהוא מגיע עם כיסוי מלא ל-sRGB, וכיסוי של יותר מ-90 אחוז ל-DCI-P3. זה לא אמור לומר לכם יותר מדי כל המספרים הטכניים הללו, אבל כגיימר שפשוט רוצה לדעת איך הצבעים נראים על המסך: משחקים כמו Overwatch פשוט מתפוצצים בצבע על המסך - אבל שוב, אני בן אדם של צבעים ריאליסטיים וגם עם שינויים קלים של ההגדרות של המסך, הצבעים נשארים ברורים, יפים וכמעט מושלמים.

איפה שהמסך טיפה לוקה בחסר היא בגזרת הניגודיות שלו: בעוד שתאורת המסך מגיעה ל-400 ניטים לפי החברה, שזה ממוצע לגמרי ונראה סבבה גם ביום שמשי עם תאורה על החלון (גימור המט של פאנל ה-IPS גם עוזר במניעת השתקפויות), ה-HDR של המסך פשוט לא מרשים. הוא עובד בסדר, אבל לא מתקרב לטלוויזיות ומסכים ייעודיים לכך. זה יוצר מצב שמוד ה-HDR נותן תצוגה שהיא לא שונה מהרגיל במקרה הטוב ומאכזבת בתוצאות שלה במקרה הרע. אבל שוב, זה לא חדש בהקשר של מסכי גיימינג: הטרייד אוף של תאורה חזקה יותר הוא יותר ממקובל עליי ואיכות הצבעים שהמסך מספק נהדרת.

עוד נקודה שחשוב לציין לגבי המסך של Gigabyte היא העובדה שהמסך תומך ב-HBR3 ביציאת ה-Displayport שלו. זה אומר שכשאתם משחקים ברזולוציה של 1440p ב-240 הרץ (אגיע לזה בחלק הבא של הביקורת), איכות הצבעים של המסך לא יורדת. אני חושב שזה פיצ'ר שלאנשים רבים יהיה אכפת ממנו, בעיקר כי רוב האנשים יבחרו להשתמש במוד ה-240 הרץ כדי לשחק את המשחקים שלהם. בסך הכל, למעט כל נושא ה-HDR שציפיתי לו עוד לפני שהתחלתי את הביקורת, מדובר במסך עם איכות תמונה נהדרת.

ביצועים

כל מסך 27 אינץ' שמגיע עם רזולוציה של 1440p מקבל אצלי קרדיט מיוחד. בעיניי זה ה-Sweet Spot בין גודל מסך לבין רזולוציה. אני לא אגיד לא ל-4K (כפי שהביקורת הקודמת שלי הראתה) אבל החדות של הרזולוציה הזו בגודל הזה עובדת מצוין. המסך תומך בקצבי רענון סטנדרטיים של 60 פריימים לשנייה וגבוהים כמו 144, 165 וכמובן - גולת הכותרת - 240 הרץ. עכשיו אני אהיה סופר אמיתי איתכם - לי לא באמת אכפת מקצבי רענון מעל 144 הרץ על המחשב שלי: אני לא משחק הרבה משחקי יריות תחרותיים כמו Call of Duty, Overwatch ו-CS:GO, אז אני לא מחפש את הקצבים הגבוהים באמת.

אבל קשה לי להתעלם מהביצועים של המסך הזה ועל התגובה המהירה של המסך בזמן משחק ב-240 הרץ. אם אתם לא מגיעים עד ל-240 פריימים לשנייה אז אין לכם מה לדאוג: ה-FI27Q-X תומך ב-G-Sync ו-FreeSync שניתן להפעיל ולכבות מההגדרות של המסך. אתם יכולים ליהנות מהתנועה החלקה ונטולת ה-Ghosting לחלוטין (!) של המסך הזה מבלי לחשוש יותר מדי. שיחקתי קצת Overwatch עם המסך ב-240 הרץ וכן - זה נראה חלק יותר, גם אם פחות שמים לב לכך מאשר ההבדל בין 60 ל-144 הרץ.

אם כבר הזכרתי את ההגדרות קודם, אז המיקום של הכפתורים של המסך מצוינים וההגדרות השונות של המסך גם מעולות. אתם תוכלו לשלוט בכל מה שקשור למסך, מהצבעים השונים של המסך, ה-HDR והבהירות של המסך ועד התאורה האחורית של המסך עצמו. תוכלו גם להציג את הפריימים המוצגים על המסך ואף להוסיף Crosshair (כוונת) אם תרצו. כמות ההגדרות של המסך היא מעולה האמת, אפשר לגעת בכמעט כל אספקט של המסך ואני מעריך את זה בכל מוצר אלקטרוני שלי.

השורה התחתונה

סטייל, יציבות ואיכות תמונה טובה - למסך הזה יש את כל מה שאתם רוצים וצריכים ממסך גיימינג. איכות התמונה מצוינת, הצבעים על המסך ברורים ובוהקים, המסך מכיל המון פיצ'רים לשחקנים מבחינת קצבי רענון והצגת הפריימים על המסך והעיצוב של ה-FI27Q-X סולידי ומרשים. כיאה למסכי הגיימינג האחרונים שסיקרתי, גם המסך הזה לוקה בחסר בקטגוריית ה-HDR והניגודיות, כשהוא לא מגיע לרמות של טלוויזיות ומסכים ייעודיים לכך, אבל הפיצ'רים והיכולות של המסך הזה כל-כך מרשימים שה-HDR פשוט לא הפריע לי - מדובר בסך הכל במסך מצוין. המחיר הגבוה של המסך (כ-3300 ש"ח) כנראה ירתיע אנשים, אבל המסך הזה באמת שווה את הכסף שתשימו עליו, אז זה לשיקולכם כי לי אין שום בעיה להמליץ על המסך הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה ותמונה נהדרות
  • עיצוב מסך מעולה
  • אפשרות לקצב ריענון גבוה ללא Ghosting
  • ביצועים נהדרים וזמן תגובה מעולה
  • אפשרויות קאסטומיזציה רבות

הרע

  • HDR לא מרשים

והכנפיים

  • אז Gigabyte נותן לך כנפיים מסתבר
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:30 04.04.2021 | elad9219 elad9219

    כאחד שיש לו אמנם לא את המסך הספציפי הזה, אבל דגם אחר של החברה ( 1440P, 144Hz, 27), אני יכול להגיד שאני סופר מרוצה ומאוד כדאי ללכת על מסכים של Aorus.
    חוץ מכמובן הנתונים הטכניים הרגילים והאיכות והביצועים המצוינים, אני מת על הפיצ'רים הקטנים שיש למסך הזה, כל האפשרות לשחק עם ההגדרות דרך המחשב עצמו, לשנות במהירות בהירות מסך וכל מיני דברים כאלה. זה ממש נוח.

  2. 2

       | פורסם ע"י