הרשמה

ביקורת: The Falcon and the Winter Solider - פרק 2

שיר חוזרת אלינו עם הביקורת על הפרק השני של The Falcon and the Winter Solider!

הפרק השני מציב לנו בסיס איתן לכל ההתרחשויות שעתידות להיות לנו בהמשך הסדרה

עוד יום שישי, עוד פרק של הסדרה החדשה של Marvel - הפלקון וחייל החורף. אחרי פרק ראשון עמוס באירועים ובסצנת אקשן אחת מרשימה במיוחד, הגיע הזמן לראות האם השאלה הגדולה של סוף הפרק הקודם מקבלת מענה בפרק שמסמן את סיומו של השליש הראשון של הסדרה.

כרגיל, הביקורת תכיל ספוילרים לפרק השני של הסדרה, אז תיהנו לכם מהפרק ובסופו תחזרו לקרוא מה אני חשבתי ותשתפו אותנו בדעה שלכם!

אחרי שהפרק האחרון נגמר בדרמה גדולה עם חשיפתו של קפטן אמריקה חדש, תחילת הפרק עושה לנו היכרות רשמית עם הדמות של ג'ון ווקר שמצטייר כגבר שכל אם אמריקאית הייתה רוצה שתביאו לחג: שחקן בנבחרת הפוטבול של התיכון, בזוגיות עם אהובתו מתקופת הלימודים וכמובן פטריוט לאחר שירות כחייל מעוטר בצבא ארה"ב, ושלא כמו סטיב, הגיע לדרגת קפטן באמצעות דם יזע והרבה מאוד כוח רצון. עם זאת, הסצנה האופטימית הזו של הריאיון לתוכנית טלוויזיה מרגישה לי כמו סצנה שיצאה מ-The Boys, עם ראיון הכר את הגיבור שלא זכינו לראות עד כה ב-Marvel.

התחושה הזו של "הכירו את הגיבור החדש שלכם!" רק מתחזקת עם הפוסטרים שנמצאים בכל פינה בהאנגר הצבאי שאליו סאם מגיע בסצנה שאחרי. קפטן אמריקה של ג'ון ווקר מתנוסס בכל פינה כאילו מדובר בסרט שובר קופות. סאם מצידו, לא מתרשם במיוחד וגם לא באקי בסצנת האיחוד שמפגישה את שני הגיבורים הראשיים שלנו על מסך אחד. האיחוד לא בדיוק מלבב, כשבאקי מטיח בסאם האשמות על כך שהוא מעולם לא היה צריך לוותר על המגן של סטיב. בכל השיחות שלהם במהלך הפרק ניתן להרגיש את החור שסטיב השאיר כשהוא הלך, והמתח שנשאר בין שני החברים הטובים של קפטן אמריקה שנשארו ללא מנהיג. במטוס בדרך למינכן, מקום ההימצאות האחרון של ארגון הטרור "מרסקי הדגלים" הם רבים על דרך הפעולה של סאם והתוכנית להשתלטות על הגורם העוין, וגם במהלך העימות עם חיילי העל שמשנעים חיסונים חוסר התיאום ביניהם מורגש במיוחד. תוסיפו את מקור האנטיגוניזם, קפטן אמריקה החדש והשותף שלו שמצטרפים לקרב ותקבלו קדרה שעומדת להתפוצץ.

השאלה הגדולה - "כיצד יכול להיות שיש עוד חיילי על?" - מובילה את באקי ואת סאם לביקור בית אצל דמות מסתורית שאף אחד, אפילו לא קפטן אמריקה בעצמו, ידע שהיא קיימת מלבד באקי: ישעיה. בסדרה אנחנו מקבלים מידע מועט עליו: מדובר בחייל-על שנשלח להילחם כנגד חייל החורף בשנות ה50' ואפילו הצליח לפגום ביד המתכת שלו במאבק ביניהם. בתמורה למאמציו הוא נשלח לכלא לשלושים שנה ומתגורר כעת בבית רעוע בשיכוני בולטימור. בקומיקס ישעיה בראדלי (Isaiah Brdaley) הוא הניסוי המוצלח היחיד ששרד מבין 300 חיילים שחורים שנבחרו כנסיינים בפרויקט Rebirth המפורסם ליצירת חייל העל בשנות ה-40. הוא גונב ציוד שהיה אמור להישלח לקפטן אמריקה ויוצא להילחם באירופה תחת השם Black Captain America במטרה להרוס את נסיונות הנאצים לייצר גיבור על משלהם. רק שבחזרתו למולדת, במקום להפוך לגיבור מלחמה הוא נשפט ונשלח לכלא לשנים רבות.

אחת הסצנות החזקות ביותר בעיניי מתרחשת דווקא לאחר השיחה עם ישעיה. סאם ובאקי מתווכחים ברחוב על כך שבאקי הסתיר את העובדה שהיה חייל-על שחור, כשניידת מגיעה למקום. כנראה שהמרצה שלי לסדר דין פלילי הייתה מתענגת על הקטע בו השוטרים מגיעים ומבצעים פרופיילינג גזעי מבלי לדעת מה באמת קורה בויכוח ביניהם. עד שאחד השוטרים מזהה אותם כצמד מחובת הנוקמים, השוטר מעוניין לעצור את סאם ועומד עם יד על האקדח שלו בזמן שהוא מנסה לעכב אותו. זו סצנה שאנחנו לא רגילים לראות ב-Marvel, בטח שלא בתוכן של Disney. מדובר באמירה פוליטית חשובה, אבל היא גם נוגעת לבעיות העולם האמיתי שראינו בפרק הקודם- סאם הוא גיבור על, אבל מחוץ לחליפה הוא אדם מן המניין, אדם שיכול להיעצר על בסיס גזע כשהוא רב ברחוב בקול רם מדי.

המתח בין סאם לבאקי מגיע לשיאו במהלך הטיפול הזוגי שהם נאלצים לעבור על ידי הפסיכולוגית של באקי. הם יושבים אחד מול השני ומטיחים האשמת זה בזה. באקי מאשים אותו בזה שהוא זרק את האמון של סטיב בו אבל מאחורי זה אנחנו מגלים את האמת- באקי מפחד שסטיב טעה בהערכת האופי של סאם ובמשתמע גם בהערכת אופיו של המתנקש לשעבר. סאם מנגד מסרב לזוז מעמדתו ותומך בהחלטה שלו. המפגש הזוגי נגמר כמו שכל זוג שלא מסתדר וצריך לעבוד בכפייה יסיים אותו- אנחנו נבצע את העבודה ואז לא נראה אחד את השני יותר לעולם. האם באמת יתרחש? בהתבסס על כל הסדרות והסרטים מבוססי הקלישאה הזאת כנראה שלא.

ג'ון ווקר, על אף שסצנת הקרב הראשונה שלו שלא הרשימה אותו יותר מדי, כשהוא מצטיין בעיקר בלזרוק פריסבי מתכתי אבל לא באמת מסוגל להתמודד או לעצור את האיום של חייל העל, מסתמן כאחד הדמויות המעניינות בסדרה. למרות הסצנות הראשונות שמציירות אותו כבחור האמריקאי האולטימטיבי, הוא מתחיל להרגיש יותר כמו הומלנדר ופחות כמו קפטן אמריקה. הוא לא מפחד להשתמש בכוח שלו כסמל בשביל לחלץ את באקי מצרה תוך כדי שהוא גורם לדמויות להרגיש כאילו הן חייבות לו משהו, והוא לא בוחל באמצעים בכדי להשיג את המטרה שלו. השיחה האחרונה שלו בפרק עם באקי וסאם מייצרת חיץ ביניהם- אל תתערבו לי בתוכניות או שאני אאלץ לפגוע בכם. ללא אמצעים או תמיכה ממשלתית באקי וסאם מחליטים לפנות אל האדם היחיד שיכול לשפוך אור על נושא חיילי העל: זימו.

הפעם האחרונה שראינו את הלמוט זימו (Helmut Zemo) הייתה הפעם האחרונה שמארבל הזכירו את חיילי-העל, אי שם בקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים. שם זימו ניסה להחיות את התוכנית הסודית של היידרה לייצור חיילי-על נוספים אבל גילה שכולם מתו בבונקר הרוסי. האם מדובר בשחזור של הנסיוב המקורי? הצלחה מסחררת בקרינת הגמא לאחר הניסויים הכושלים של ברוס באנר ועל אמיל בולונסקי (Abomination שישוב למארבל בתוכנית She-Hulk)? אולי נסיוב סודי שטוני סטארק פיתח בשביל שתהיה עוד סיבה להאשים אותו ביצירת נבלים של Marvel?

הפרק השני של הפלקון וחייל החורף אמנם לא נוסק לגובה של הפרק הראשון מבחינת סצנות אקשן מרהיבות, אבל הוא מציב לנו בסיס איתן לכל ההתרחשויות שעתידות להתקיים בקרוב עם כניסתו של זימו לתוך העלילה. בפרק השלישי נקווה לראות את העלילה של מרסקי הדגלים ממשיכה להתבהר ביחד עם העלילה זימו וכיצד באקי יתמודד עם האדם שהצליח לאתחל אותו למכונת רצח משומנת.

אהבתם את הפרק? זיהיתם רפרנס שלא התייחסתי אליו? ספרנו לנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י