הרשמה

ביקורת: Genki Shadowcast

שמואל קיבל את גאדג'ט השידור הקטן של Human Things ולקח אותו לסיבוב - בואו לקרוא עליו!

המוצר הזה רחוק מלהיות מושלם, אבל עם מחיר זול ועיצוב לא רע בכלל, מדובר ביופי של פתרון שידור למסכי המחשב הניידים שלכם

זו לא הביקורת הראשונה שלי למשהו שהגיע מ-Kickstarter, אבל זו ללא ספק אחת הביקורות היותר מעניינות שיצא לי לעשות. ב-22 בדצמבר, חברת Human Things שמייצרת אביזרים אלקטרוניים שימושיים לקונסולות, השיקה את פרויקט מימון ההמונים הבא שלהם: ה-Genki Shadowcast. אחרי ה-Covert Dock שמקטין את ה-Dock של נינטנדו לגודל של אגרוף וה-Bluetooth Audio Adapter, החברה הפופולרית נכנסת לתחום חדש - שידור מהקונסולות.

המכשיר החדש והנוצץ שלהם היה אמור לאפשר לאנשים להשתמש במסכי הלפטופ שלהם כמסכים לשידור משחקים מהקונסולות האהובות שלהם, כמו ה-Switch, ה-PS5 וה-Xbox Series X|S. או במילים אחרות - Capture Card סופר זול (35 דולר לתומכים בפרוייקט, 50 דולר מחיר רגיל). המוצר הגיע אליי (ואל אור שלנו, אגב) לפני כמה ימים וזה נראה שהרבה אנשים רצו לשמוע על המוצר החדש הזה ולהבין האם כל ההייפ סביב ה-Shadowcast אכן מוצדק.

מה בקופסה והמוצר עצמו

האריזה של ה-Shadowcast קטנה מאוד וקומפקטית מאוד. אני לא יודע למה ציפיתי שהקופסה תהייה גדולה יותר עם יותר אביזרים ודברים שאני לא צריך, אבל שמחתי לראות ש-Human Things שמרו על האריזה נקייה וקטנה. בתוך הקופסה תוכלו למצוא את המכשיר עצמו, כבל USB-C באורך של 1.8 מטרים, ספרון הוראות וכמה מדבקות של המותג Genki. כפי שניתן לראות בתמונה כאן למטה, ה-Shadowcast עצמו קטן. מאוד קטן.

לעומת Capture Cards אחרים בשוק, ה-Shadowcast כמעט ולא מורגש מבחינת הגודל שלו. הוא מתחבר ליציאת ה-HDMI של המוצר, אליו מחברים את כבל ה-USB, מחברים את הכבל למחשב ומתחילים לשחק. הגודל הקטן של המוצר גורם לכך שב-Switch למשל המוצר ממש לא מורגש. אתם מכניסים אותו לתחנת העגינה של הקונסולה, סוגרים את הדלת ובכלל לא מרגישים שזה שם. העיצוב עצמו של המוצר גם חמוד, עם צד אחד שחור מט וצד שני חצי שקוף, כך שאתם תוכלו לראות את הרכיבים מהם מורכב ה-Shadowcast. פייר? מאוד התרשמתי מהעיצוב של המכשיר. מה שכן, אם אין למחשב שלכם יציאת USB-C קטנה שכזו, אתם תמיד יכולים להשתמש במתאם - ניסיתי את זה בעצמי והמכשיר עובד בצורה תקינה ובלי שום בעיות מיוחדות.

ביצועי הקלטה ושידור

המטרה העיקרית של ה-Shadowcast היא לספק שידור עם Latency נמוך. החברה טוענת בפרסומים שלה שהלאג שה-Shadowcast מוסיף לשידור הוא של כ-0.02 שניות, או 20 מילי שניות ומהבדיקות שאני עשיתי זה בהחלט נראה המצב, אבל חשוב לציין שהתוספת בדיליי היא בנוסף לדיליי שכבר קיים בשידור. זה אומר שמשחקים כמו Super Smash Bros. Ultimate יגיעו עם לאג שיקשה יותר על משחק בהם. הנ״ל היה נכון אף יותר במשחקים שדורשים תגובה מהירה כמו משחקי פלטפורמה כמו Crash Bandicoot 4 על ה-Nintendo Switch, בו הרגשתי שאני צריך לחשב מראש כל פעולה שאני עומד לעשות, כשהסיכוי שלי להגיב בזמן אמת לדברים הוא יחסית קטן. החברה עדיין ממשיכה לעבוד ולכוונן את הביצועים של המכשיר במובן הזה, אבל תצפו לזה במשחקים שלכם ובפרט במשחקים שרצים ב-30 פריימים לשנייה על המכשיר.

אבל אם אני מסתכל על משחקי RPG או טקטיקה כמו Fire Emblem Three Houses, Dragon Quest XI S או Bravely Default II, הרי שאין את הבעיה הזו במשחקים שכאלה: הדיליי הקטן הזה בשידור לא קריטי בכלל כשהמשחקיות היא איטית ורגועה יותר. אם אתם מתכוונים לשחק או לשדר רק משחקים מהסוג הזה על המכשירים שלכם, ומתכוונים להימנע משידורים של משחקים כמו Mario Kart 8 Deluxe או Ori and the Will of the Wisps, זה יכול להיות פתרון טוב מאוד. את רוב הבדיקות שלי עשיתי על ה-Switch, אבל המכשיר עובד כמו שצריך והצליח לשדר לי בצורה טובה גם מה-PS5, אחרי שניסיתי לשדר ממנו את Miles Morales.

אם כבר הזכרנו שידור, אז המכשיר מאפשר לשדר ברזולוציה של 720p ו-60 פריימים לשנייה, או 1080p ב-30 פריימים לשנייה ואם הסתכלתם על הפרסום של המוצר וראיתם את הכיתוב "Up to 108060", תתעלמו - לא משנה כמה ניסיתי לכפות על ה-Shadowcast לשדר ב-1080p ו-60 פריימים לשנייה, לא הצלחתי לגרום לזה לעבוד בשום צורה. אפשר לבדוק את זה לפי הנורה על המכשיר עצמו: לבן - 60 פריימים לשנייה, ירוק - 30 פריימים לשנייה.

אם תרצו לשחק משחקים שרצים ב-60 פריימים לשנייה, תצטרכו לעשות זאת ברזולוציה נמוכה משמעותית ממה שאתם רגילים אליה בחלק מהמשחקים. הסיבה לפי החברה היא באגים בשידור בתצורה הזו שגורמים לנפילות פריימים, אבל הם עובדים על פתיחת האופציה הזו לשחקנים. אני מקווה שנוכל לשחק במשחקים באופן הזה בקרוב, כי אם להיות כן - זאת הייתה המטרה העיקרית שלשמה קניתי את המכשיר. לשחק משחקים ב-1080p ו-60 פריימים לשנייה עם מוצר שעלה לי 35 דולר זה אירוע מדהים בעיניי ואני טיפה מצטער שהפרסום לא היה מדויק מצד Human Things. אגב, אם אתם תוהים לגבי הכוח של המחשב שדרוש לכם כדי להריץ את השידור כמו שצריך, ההמלצה היא להשתמש במחשב עם כרטיס מסך GT 630 נייח או 735M נייד, או דומה להם מ-AMD. אז אתם יכולים להניח שהשידור יעבוד כמו שצריך על המחשבים שלכם.

אתם יכולים להתחבר לשידור מהמכשיר בעזרת כלים מוכרים כמו OBS Studo או האפליקציה של המכשיר: ה-Genki Arcade App. כרגע האפליקציה זמינה ל-Windows, Mac ו-Chrome, והיא מאפשרת לכם להקליט את עצמכם (סאונד ומצלמה) תוך כדי המשחק. זה פתרון נהדר לאנשים שרוצים להתחיל עם יצירת תוכן אבל מוצאים את OBS מאיים מדי. מה שכן, האפליקציה ל-Windows כרגע מלאה בבאגים, אז אם אתם משחקים על ה-PC שלכם ואין לכם Macbook, תשתמשו בגרסה ל-Chrome עד שהמפתחים יתקנו את הבאגים הללו.

איכות ההקלטה מהאפליקציה עצמה לא נהדרת במיוחד (עוד דבר שהחברים ב-Human Things עובדים עליו), אבל שידור והקלטה מ-OBS דווקא עובדים סבבה לגמרי: אתם יכולים לצפות בניסיון הקלטה מה-OBS של Super Smash Bros. Ultimate ב-1080p ו-30 פריימים לשנייה (למרות שבאמת ניסיתי שזה יהיה ב-60). למעט בעיית ה-1080/60 שהזכרתי קודם, ההקלטה מה-Shadowcast עובדת טוב ומספקת איכות הקלטה טובה. בסך הכל, ה-Shadowcast עושה את מה שציפיתי ממנו, גם אם לא בצורה מושלמת.

השורה התחתונה

המוצר הזה רחוק מלהיות מושלם עם בעיות עם אפליקציית השידור, לאג באינפוט יחסית כבד בזמן השידור שהופך הרבה משחקים שדורשים דיוק לקשים יותר למשחק. אבל, יחד עם זאת, מדובר במוצר מאוד מאוד משכנע של המפתחים ב-Human Things. ה-Genki Shadowcast נותן פתרון טוב לאנשים שרוצים לשחק עם ה-Switch או כל קונסולה אחרת לצורך העניין. לשחק על מסך הלפטופ יכול לפתור להרבה אנשים את בעיית המקום והמסך הנוסף שיש ללא מעט גיימרים. בנוסף, גם אם יש לאג לא קטן בשידור מה-OBS, המחיר הנמוך יחסית יכול לגרום לכך שיותר אנשים ייכנסו לתחום יצירת התוכן וסטרימינג בגיימינג שזה תמיד מבורך בעיניי. אם אתם באמת רוצים להתחיל לשדר וליצור תוכן באופן רציני - בעיקר תוכן מהיר וקצבי, אני עדיין אמליץ לכם להוציא את הכסף ולקנות מכשיר של Elgato, אבל אם אתם רוצים להיות מסוגלים לשחק על מסך הלפטופ שלכם ועל הדרך להתחיל לשדר קצת גיימינג פה ושם - זה יופי של מכשיר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים טובים יחסית למחיר
  • קומפקטי, קטן ודיסקרטי
  • Input Lag יחסית קטן...

הרע

  • ...אבל עדיין משמעותי במשחקים מהירים
  • באגים באפליקציות השידור של המכשיר
  • אופציית 1080/60 לא זמינה בכלל

והגודל

  • קטן קטן, אבל יש בו המון
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י