הרשמה

ביקורת: Predator Triton 300 SE

רועי קיבל לביקורת את גרסת הריענון למחשבי הגיימינג של אייסר - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

עם איכות בנייה נהדרת, מסך מרשים, ביצועים טובים ומערכת קירור נהדרת, פשוט התאהבתי בלפטופ הגיימינג של אייסר

המחשב סופק לנו על ידי Acer ישראל

לא מזמן התחלתי עבודה חדשה, כזאת שדורשת ממני לבוא כל בוקר בלבוש מכובד, לדבר לכל אורך היום על מצגות ודוחות אקסל משעממים ולנסוע שעה לעבודה ושעה ממנה בכל יום. מיד כשקיבלתי את ההודעה שמבשרת לי על התחלת העבודה סידרתי את כל החולצות המכופתרות שלי, נכנסתי לקבוצת "גיימרים עובדים" בפייסבוק והדבר היחיד שהיה חסר לי הוא לפטופ להעביר איתו את הנסיעות ולעבוד עליו במשרד. בגלל שלפטופ זה מתוכנן להיות המחשב האישי גם בעבודה הבנתי שאני לא יכול שהוא יהיה מחשב שצועק גיימינג בכל הכח עם עיצוב אגרסיבי מלא RGB וחומרה מפלצתית כמו ה-Scar 15 של אסוס, אבל מצד שני כן היה לי חושב שאוכל לשחק עליו בנסיעות. אחרי מחשבות וחיפושים היו לי שלושה מועמדים מרכזיים, ה-Macbook Pro של אפל עם M1, ה-Flow X13 של אסוס וה-Triton 300 SE של פרדטור שקיבלתי עכשיו לביקורת.

ישר ולעניין

אם אתם חובבי אנבוקסינג מושקע עם הרבה קופסאות ממותגות, מדבקות ופרטי מרצ' קטנים, אתם ממש לא תמצאו את זה כאן. הקופסא שבה מגיע ה-Triton 300 SE מכילה רק את המחשב ואת המטען שלו, אין כאן בכלל תוספות או מדבקות של המותג. אם אני שם לרגע בצד את האכזבה מכל חווית האנבוקסינג וארים את המחשב אפשר יהיה לראות שהוא בצבע כסוף שניראה נהדר עם איכות בניה מהטובות שנתקלתי בהן, אם לא הטובה ביותר. גוף המחשב הוא אולי לא הדק ביותר שיש אך באופן אישי אני מאוד אוהב את העיצוב המרובע והמנימליסטי שלו שמצליח להשתלב טוב עם החלקים היותר אגרסיביים שלו כמו פתחי הקירור האחוריים. הגוף עשוי מתכת חזקה שבו זמנית גם מרגישה קלה מאוד (המחשב שוקל 1.7 ק"ג) כך שאפשר לפתוח את המחשב בנוחות בעזרת שימוש באצבע אחת, עד למצב שטוח לגמרי. את המסך מקיפים שוליים דקים שמאכלסים גם את מצלמת הרשת הסבירה של הלפטופ. אם הייתי צריך למצוא דבר רע להגיד על איכות הבניה זה שהגימור של המתכת מרגיש מעט כמו קרקע פרויה לשריטות וליכלוכים בולטים.

אחרי שהתרשמתי מאיכות הבניה הנהדרת של המחשב עברתי לבחון את נושא החיבורים שלו כשל-Triton 300 SE יש את החיבורים הבאים:

  • חיבור טעינה ייחודי
  • HDMI 2.0
  • 2 חיבורי USB-A 3.2 Gen 2
  • חיבור USB-C Thunderbolt עם DP ותמיכה ב-PD
  • חיבור קומבו-אודיו 3.5 מ"מ

אני חושב שגודל אהבתי לאיכות הבניה של ה-Triton 300 SE שווה ואולי אפילו קטנה לגודל האכזבה שלי ממערך החיבורים שלו. מבחינתי יש כמה דברים שהם צריכים להיות סטנדרטיים בעולם המחשבים של ימינו, הראשון הוא הימצאותו של חיבור USB-C, אחריו אני מצפה למינימום שתיים עם העדפה גדולה לשלושה חיבורי USB-A כשאחרון חביב אך חשוב מאוד הוא חיבור לכבל רשת.

אני אתחיל לפי הסדר: לשמחתי אסייר ופרדטור לא ויתרו על חיבור USB-C והם לקחו אותו לקצה כשהוא תומך בטכנולוגיית Thunderbolt 4 המתקדמת של אינטל עם קצב העברת נתונים מהיר של 40Gbps. עם יכולת העברת וידיאו לשני מסכי 4K 60Hz לצד העברת מתח וטעינה בו זמנית, על חיבור ה-USB-C יש לי רק שבחים להרעיף. אחרי שהתלהבתי מהחיבור החדש התאכזבתי מעט לראות רק שני חיבורי USB-A אבל על זה אני עוד יכול להבליג. לצערי הגדול מה שלא יכולתי להבליג עליו וחסרונו ממש הפריע לי הוא החיבור לכבל רשת. בשנים האחרונות הנפחים של קבצים טסו לשמיים והיום משחקים חוצים בקלות את רף ה-100 ג'יגה, כך שהבחירה שלא לכלול חיבור מהיר לכבל רשת במחשב גיימינג ניראת לי תמוהה, בעייתית ופשוט גורעת מנוחותו של המשתמש.

מראה יכול להטעות

כמו שכבר אמרתי בסיכום ההכרזות של Predator מתערוכת CES 2021, ה-Triton 300 SE לא מכוון להיות מחשב הגיימינג הכי חזק שיש בדומה ל-Scar 15, אך גם אי אפשר לקרוא לו חלש כשמתחת לגוף המחשב הכסוף מסתתרת החומרה הבאה:

  • מעבד: Intel i7-11375H
  • זיכרון: 24GB DDR4 3200MHz
  • איחסון: 1TB M.2 SSD NVMe
  • כרטיס מסך: Nvidia RTX 3060 Max-Q
  • קישוריות: Bluetooth 5 ו-WiFi 6
  • מסך: 14 אינץ', רזולוציית 1080p בקצב של 144Hz

כמו שאפשר לראות ה-Triton 300 SE מצטייר כמו לפטופ שיכול לעשות הכל. הוא בעל מעבד i7 מדור 11 החדש של אינטל שעובד עם כמות זיכרון נהדרת של כ-24GB. בגזרת האיחסון יש לו כונן SSD בודד אך לשמחתי הוא תומך בטכנולוגיית NVMe. כשאייסר בחרה ללכת עם כרטיס ייעודי, ה-RTX 3060 Max-Q שיפתח מבערים ויכנס לפעולה בזמן גיימינג. לכן כדי לבחון באמת את כוחו של ה-Triton 300 SE בזמן גיימינג, לקחתי 10 משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1080p בלבד, שכן זאת הרזולוציה היחידה שנתמכת על ידי מסך המחשב. את הביצועים השוואתי לגרסאות השולחניות של ה-RTX 3060Ti ו-3070 ולגירסא הניידת של ה-RTX 3080.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

כמו שאפשר היה לצפות ונראה טוב מאוד בגרף, כשה-RTX 3060 בתוצרתו הניידת נכנס לפעולה הוא מצליח להשיג ביצועים שלרוב נעים סביב איזור החמישים-שישים FPS כשאפשר להגיע לקצב 60FPS באופן יציב על ידי הורדה של מספר הגדרות. כמו שכבר התרגלנו לראות בחודשים האחרונים, זה לא משנה איזה חומרה תיהיה לכם, סביר להניח ש- Red Dead Redemption 2 ו-Flight Simulator 2020 יצליחו להכניע אותה כמו במקרה זה או לכל הפחות להוריד באופן דרסטי את ממוצע ה-FPS. אך מנגד יושב לו Warzone עם הביצועים הנהדרים שלו שמתסכל על קצב ה-80FPS מעט מלמעלה.

כרגיל, לאחר שבדקתי את יכולותיו של ה-Triton 300 SE במשחקים "רגילים" לקחתי אותו לסיבוב בדיקות במשחקים שתומכים ב-Ray Tracing. לצורך כך לקחתי עשרה משחקים אשר תומכים בטכנולוגיית התאורה המתקדמת כשגם הפעם השתמשתי בהגדרות הגרפיות המקסימאליות וללא Motion Blur כדי לראות איך ה-Triton 300 SE וכרטיס ה-RTX 3060 שלו מתמודדים עם העומס של חישוב קרני אור בצורה פוטו-ריאליסטית.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

אם הביצועים שה-RTX 3060 סיפק עוד הצליחו להיות מספקים עבור גיימינג חלק במשחקים רגילים שאינם תומכים בריי-טרייסינג, כאשר מפעילים את אופציית התאורה המתקדמת הביצועים של כרטיס המסך מתרסקים. ב-5 מתוך 10 משחקי הרייטרייס שנבדקו ה-RTX 3060 השיג תוצאה נמוכה יותר מרף ה-30FPS שנחשב מינימאלי. אם אתם מחפשים לפטופ שיאפשר לכם גיימינג עם RTX פועל, כל לפטופ עם RTX 3060 Max-Q לא ישרת אתכם כי הכרטיס שלו חלש מידי למשימה זאת. אך אם אתם נחושים מאוד להתשמש ב-RTX 3060 Max-Q לרייטרייס, תוכלו לשפר לו את הביצועים על ידי שימוש ב-DLSS 2.0 שתוכל לקחת אותו גם מעל 60FPS.

באופן אישי אני מתכנן להשתמש בלפטופ העתידי שלי לא רק למטרות גיימינג אלה גם לעריכת תוכן ועבודה על קבצים גדולים. לכן שמחתי ואפילו הפותעתי מאוד שכונן ה-NVMe ששוכן בלב המחשב הינו בעל מהירויות קריאה וכתיבה בקצב של כ-3,400 ו-3,100 מגה בהתאמה. בעבר כבר נתקלתי במחשבים עם כוננים מהירים מזה אך עד כה זה תמיד היה כמה כוננים שעובדים יחד במערך RAID. עוד דבר ששימח אותי ב-Triton 300 SE הוא העובדה שזיכרון הראם אינו מולחם ללוח אם כך שבעתיד אוכל לשדרג את המחשב לעד כ-64GB במידה וארצה בכך. לצד שבחים אלו אוסיף מחמאות על כרטיס הרשת של המחשב שתומך ב-WIFI-6 ואיפשר לי להוריד משחקים מ-Steam בקצב של 25 מגה לשניה (בעזרת ראוטר WIFI 6 שהיה באותו החדר עם חבילה במהירות 200 מגה), אך למרות מהירות מרשימה זאת, זה לדעתי עדיין לא מספיק כדי לוותר לגמרי על חיבור לכבל רשת. הדבר האחרון שנשאר לי לבדוק ב-Triton 300 SE הוא מעבד הטייגר-לייק שכן, אני אסתמך עליו הרבה בזמן יצירת תוכן. כדי לבחון את כוחו של המעבד הצבתי אותו במבחן Cinebench מול מעבדים מלפטופים אחרים שביקרתי לאחרונה ומול המעבד המזדקן של מחשבי האישי.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

במבחן הסינטטי לביצועי מעבד ה-i7 11375H של ה-Triton 300 SE הגיע במקום השני כשמעליו נמצא ה-Ryzen 9 5900HX של ה-Scar 15. אם ננתח שניה את התצאות ניראה שהפער בין המעבדים נובע מהעובדה של-5900HX יש כ-8 ליבות והתוצאה שלו במבחן הרב ליבתי היא כפולה מזאת של ה-11375H בעל 4 הליבות. אם נסתכל על הגרף הירוק שמציג את התוצאה במבחן לליבה בודדת ניראה שליבה של ה-5900HX היא אמנם חזקה יותר מזאת של אינטל אך הפער בניהן הוא אינו עצום ועומד על כארבעה אחוזים בלבד.

נשימה סדורה

תמיד אני אוהב לדבר ולספר על האתגר שמולו ניצבים צוותי ההנדסה של החברות כשהם צריכים לפתח מערכת קירור למחשב הנייד שלהם. אבל במקרה זה, ניראה שלאייסר לא היה אתגר גדול מאוד בכל הקשור למערכת הקירור. זה נכון שאין ב-Triton 300 SE את החומרה הכי חזקה שיש היום כמו מעבד רייזן עם 8 ליבות ו-RTX 3080, אבל כמו שראינו קודם לכן הוא גם לא חלש ומסוגל לעשות הכל ובצורה מהנה למידי. בכוונה נקבתי במונח "מהנה למידי" מפני שאם מערכת הקירור מתקשה לקרר את כל החומרה או שהיא מצליחה לעשות את זה אבל עם רעש עצום זה גורע מאוד מחווית השימוש במחשב. ל-Triton 300 SE יש כמה פרופילים שונים למערכת הקירור, הראשון הוא הפרופיל "הרגיל" שמופעל אוטומטית והשני הוא פרופיל טורבו שהמשתמש צריך להפעיל באופן ידני (ומתאפשר רק כשהמחשב בטעינה). בזמן גיימינג ושימוש בפרופיל הרגיל המעבד וכרטיס המסך ישבו על טמפרטורות של 82 ו-71 בהתאמה. כשהפעלתי את פרופיל הטורבו טמפרטורות אלו צנחו ל-71 ו-62 בהתאמה. הטמפרטורות שמתקבלות משני המצבים הן לפי דעתי נהדרות, במיוחד אלו שמתקבלות ממצב הטורבו שנותן למעבד להגיע לתדר עבודה של מעל ל-5GHz ומאפשר לבצע אוברקלוק אגרסיבי מבחינה טרמית לכרטיס מסך.

אציין שלצד שני מצבי עבודה אלו יש עוד מצב "שקט" ומצב שמאפשר למשתמש להגדיר את מהירות המאוררים של המעבד ושל כרטיס המסך בנפרד. אם כבר הזכרתי את המאווררים אז בזמן ששיחקתי על המחשב ומערכת הקירור והמאווררים עבדו במצב הרגיל שלהם המחשב לא כמעט ולא הפיק רעש, אך כאשר הפעלתי את מצב הטורבו המאווררים קפצו מיד לקצב המהיר ביותר שלהם ושמעו אותם טוב מאוד מכל מקום בחדר. לכל אורך השימוש השוטף שלי ב-Triton 300 SE הסתפקתי במצב הרגיל ולא הפעלתי את הטורבו פעם אחת אך אם אתם לבד בחדר ומשתמשים באוזניות, מצב הטורבו ישמח לעמוד לשירותכם.

כמו תמיד, את חיי הסוללה של המחשב בחנתי בשני מישורים, הראשון הוא שימוש רגיל במחשב עם גלישה ממושכת באינטרנט, צפיה בסירטונים, גלילה אינסופית בפייסבוק, קצת שימוש בתוכנות אופיס וכתיבה. בשימוש זה הצלחתי להגיע לזמן סוללה מרשים וטוב של קצת יותר משמונה וחצי שעות של עבודה על הסוללה. אבל כמו תמיד ברגע שדחפתי את המחשב למה שלפטופים הכי לא אוהבים לעשות- גיימינג על בסיס הסוללה זמני השימוש בו התקצרו משמעותית לכדי קצת פחות משעה וחצי. זה חבל לי מאוד, כי מצד אחד הסוללה מחזיקה יום עבודה שלם אך אם תרצו בסופו להפעיל משחק כדי לנקות קצת את הראש, זמן המשחק לא ימשך יותר מכמה דקות, זאת במידה ולא ניצלתם את יכולת ההטענה המהירה של המחשב שתקח אתכם מ-0% ל-100% בשעה על ידי שימוש במטען הייעודי של המחשב.

תמיד קורא לי אליו

בגלל שאני מתכנן להסתמך על הלפטופ שלי להרבה משימות של עריכת תוכן ואו משחק, היה חשוב לי מאוד שהמסך של המחשב יהיה טוב ועם צבעים חדים ומדוייקים כמה שאפשר. את העבודה הקשה של אייסר על המחשב הזה ראינו עד עכשיו והיא נוכחת גם כאן כשהמסך הוא לא פחות מנפלא. כבר במשך שנים אני חושב שאסוס מייצרת את המסכים הטובים ביותר בשוק הלפטופים אך אחרי שראיתי את מסך ה-HDR של ה-Triton 300 SE מחשבה זאת מתחילה להתערער טיפה. הצבעים שלו טובים מאוד, הוא בהיר מאוד לצד תמיכה בקצב ריענון של 144Hz. הדובדבן שבקצפת מבחינתי הוא הגודל של המסך שעומד על כ-14 אינץ', אם אתם זוכרים בביקורת שלי על ה-Zephyrus G14 אמרתי ש-14 אינץ' זה הגודל המושלם ואני עדיין עומד מאחורי טענה זאת.

לעיתים ניראה כאילו חברות החומרה בוחרות במודע (או שלפעמים פשוט מאילוצים כאלו ואחרים) לעגל פינות בחלק מהאיזורים של המחשב. פעמים רבות, עיגולי פינות אלו באים לידי ביטוי דווקא בגזרת הסאונד מפני שהחברות חושבות שהגיימרים לא ישתמשו ברמקולים של המחשב יותר מידי. במקרה של ה-Triton 300 SE פרדטור הלכה בכל הכח על מערכת הסאונד כשמעל המקלדת נמצא גריל גדול שדרכו מערכת הסאונד עושה את שלה. והיא עושה את זה דיי טוב עם סאונד שנשמע טוב מאוד עם באסים חזקים כשהיא גם תומכת בטכנולוגיית DTS:X Ultra ומגיעה עד לווליום מספק וחזק, אם כי לא סופר חזק ומחריש אוזניים.

נוחות מגושמת

בדרך כלל כשאני ניגש לדבר על המקלדת והטרקפד של מחשב אני מתחיל קודם מהמקלדת אבל הפעם החלטתי להתחיל דווקא ממשטח המגע, אנחנו נגיע לסיבה לכך בעוד כמה רגעים. מצד אחד, הטרקפד של ה-Triton 300 SE הוא נעים ונוח מאוד כשהוא תומך בכל מחוות הידיים שיש, אך מצד שני הוא מעט קטן ובפינה השמאלית העליונה שלו יש חיישן לקריאת טביעת אצבע מעט מגושם. מאוד שמחתי על הכללת החיישן לטביעות אצבע שמאפשר לי לפתוח בעזרתו תוכנות מאובטחות במהירות וללא סיסמא אך המיקום שלו מרגיש מוזר ויש לו שוליים יחסית גדולים שמורגשים בזמן שימוש בטרפקד הקטן שגם ככה צפוף.

על המקלדת יש לי הרבה יותר דברים טובים להגיד כשהיא נוחה מאוד לכתיבה ולמשחק אך גם לא עושה רעש לא נעים ובאופן ככלי מאוד אהבתי אותה. כמו שכבר ראינו לאחרונה, בצד הימני של כפתור האנטר ומעל החץ ימינה נמצאים 4 מקשים אשר כל חברה בוחרת להשתמש בהם לפעולות אחרות. במקרה זה אייסר בחרה להשתמש בהם עבור הגברה/החלשה או השקתה של הווליום ופתיחה של תוכנת ה-PredatorSense. יצא לי הרבה פעמים ללחוץ בטעות על הכפתור של PredatorSense כשרציתי ללחוץ על ה-Backspace. מעל המקלדת נמצא הכפתור שמפעיל את מצב הטורבו של המחשב. לפי דעתי אני חושב שהיה הרבה יותר טוב אם כפתור ההדלקה של המחשב היה כולל את החיישן לטביעת האצבע (כמו שראינו כבר אצל חברות אחרות) תוך כדי העובדה שהוא מחליף מקומות עם כפתור הטורבו. עוד שיפור שאייסר יכלה לעשות לאחר מה שהצעתי עכשיו זה להחליף את כפתור ה-PredatorSense עם כפתור הטורבו וכך למנוע הרבה מקרים של פתיחה מוטעת של התוכנה.

אם כבר הזכרתי את ה-PredatorSense אז אספר שדרכה אפשר לצפות בטמפרטורות ובנתונים של רכיבי המחשב, לשנות את אפקטי התאורת RGB שחולשת על שלושה איזורים נפרדים במקלדת, לשלוט במהירות המאווררים ואו לפתוח במהירות תוכנות נבחרות. עוד פיצ'ר נוסף ונחמד שיש ב-PredatorSense נקרא Game Sync והוא מאפשר ליצור פרופיל ייחודי לכל משחק. ברגע שהמשחק שלו יצרתם פרופיל יפתח, ה-PredatorSense ישנה את התאורה, הסאונד, פרופיל הביצועים ומערכת הקירור בהתאם למה שבחרתם.

השורה התחתונה

כמו שאפשר היה לראות בבירור לכל אורך הביקורת שלי עליו, ה-Triton 300 SE הוא מחשב נהדר ואהבתי אותו מאוד. יש לו מעלות חזקות מאוד כמו איכות הבנייה, המסך, הרמקולים, המקלדת ומערכת הקירור, אך מצד שני הוא גם לא מושלם כשחיבור הכבל רשת חסר לי מאוד והייתי רוצה שבדור הבא של המחשב אייסר תשקיע קצת יותר בטרקפד ובסוללה של המחשב. אם אתם מחפשים את הביצועים החזקים ביותר אתם לא תמצאו אותם כאן, אבל לפטופ זה מתאים מאוד לשימושים האישיים שלי, ממש כמו כפפה אל יד ואני מאוד קרוב לרכוש לעצמי Triton 300 SE ברגע שהוא יתחיל להימכר באפריל הקרוב (אין עדיין מחיר משוער, אבל כשיהיה נעדכן בהתאם).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה ומקלדת נהדרות
  • מסך ורמקולים מהנים במיוחד
  • מערכת קירור שקטה וחזקה
  • ביצועי גיימינג ומעבד טובים
  • סוללה שמספיקה ליום שלם...

הרע

  • ...אך לא מספיקה לסשן גיימינג ממושך
  • מערך חיבורים מעט לוקה בחסר
  • חווית אנבוקסינג וטרקפד שדורשים שיפור

והמועמד:

  • האם זה יהיה הלפטופ הבא שלי?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י