הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק סיום העונה

WandaVision הגיעה לסופה, בואו לקרוא מה גיא חשב על פרק סיום העונה!

פרק הסיום היה מצוין אבל בבקשה - שמישהו יעצור את הדמעות!

חברים, הגענו לסוף. הפרק התשיעי והאחרון של WandaVision הגיע אלינו, וסוגר את כל הקצוות הפתוחים שהיו במהלך העונה. בחודשיים האחרונים היא חוותה עליות ומורדות אך בסופו של דבר הזכירה לי למה אני כל כך אוהב את היקום של Marvel. היא הייתה נועזת ולא פחדה להיות שונה ממה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות, היא הביאה צופים חדשים, הציגה נבלים חדשים ונכנסה למעמקי נשמתה של הדמות של וונדה שהראתה לנו איך זה מרגיש לאבד את כל האנשים הקרובים אליכם, ומה הייתם עושים אם הייתם יכולים להחזיר אותם? סדרת הביקורות שלי ל-WandaVision שהתחילה בחודש ינואר הגיעה לסופה, ואני שמח שנפלה לידי הזכות לכתוב ולשתף אתכם בתחושות שלי בכל שבוע.

***אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.***

הפרק מתחיל בדיוק מאיפה שהפסקנו בפרק 8 - אגת'ה מחזיקה את ילדיה של וונדה, ומטרתה האולטימטיבית היא לשאוב את כוחותיה העצומים של וונדה. השתיים נלחמות, כל אחת עם סגנון הקסם שלה, ואל הקרב מצטרף ויז'ן הלבן, אשר נשלט ע"י S.W.O.R.D. היא נדהמת למראה בעלה המנוח, אך מהר מאוד מגלה שהאיחוד אליו כל כך קיוותה לא ילך כמו שהיא חשבה, והוא תוקף אותה. אבל אז, ויז'ן הצבעוני מגיע להציל את המצב, ומפה הפרק מציג בעיקר סצינות קרב בין זוג הגיבורים שלנו לשני הנבלים הטריים. ה-CGI שהפרק הזה מכיל הוא פשוט רמה אחת מעל כל סדרת טלויזיה שאי פעם ראיתי - התעופה, האפקטים המיוחדים של הכוחות של וונדה ואגת'ה והעיצוב של ויז'ן הלבן עשויים ללא דופי, אך עם זאת כוראוגרפיית הקרב הרגישה יותר מדי...סופרמנית?

וונדה ואגת'ה זורקות כדורי אנרגיה אחת אל השנייה ושני הויז'נים יורים לייזר מהראש בעודם מתרסקים על האדמה, מהלך הקרבות היה הסגנון הקלאסי של מארוול בו גיבורי הסרטים נאלצים להתמודד עם נבלים בעלי כוחות שדומים לשלהם. יש לי שאלה ליוצרי הסדרה - למה לא ללכת לכיוון שונה קצת ולשים את ויז'ן נגד אג'תה ואת וונדה נגד ויז'ן הלבן? ככה הסדרה תצליח לספק קצת מקוריות לנוסחה המעייפת הזו ובאותו זמן לתת לוונדה להתמודד אחת ולתמיד עם המוות של ויז'ן בדרך שאולי תרמוס לכולנו את הלב אבל גם תהיה הכי אפקטיבית כשחושבים על זה בהיגיון. WandaVision הצליחה להיות סדרה מעולה בלי להכיל סצינת אקשן אחת עד הפרק הזה, והקרבות שאנחנו רואים כאן אמנם עשויים מצויין עם אדרנלין גבוה שלא נופל לרגע, אבל מרגישים דומים מדי במבנה שלהם להרבה דברים שכבר ראינו בעבר, משהו שלא יכולתי להגיד על הסדרה הזו בכלל עד עכשיו.

'WandaVision' Episode 9

באותו זמן אנחנו נחשפים למוניקה, שמוחזקת בחדר סודי ע"י פייטרו, אשר גילינו כי הוא נשלט ע"י אגת'ה. היא מנסה לברוח והוא מנגן בגיטרה עם כובע גרב סטייל נתן גושן, וכשהשניים מתעמתים הוא מביס אותה בקלות. בחוץ, הייוורד נובח פקודות ועוצר את ג'ימי שמבלף עליו שה-FBI בדרך לעצור אותו, מה שמגביר את הלחץ של הייוורד. סוכני S.W.O.R.D זורקים את ג'ימי באיזה אסם נידח עם אפס שמירה, והוא משתחרר בקלות ויוצר קשר עם ה-FBI. אני אגיד את זה עכשיו, מאוד אהבתי את הדמות של ג'ימי וו והמעורבות של הדמות בסדרה הוסיפה הרבה רגעים קומיים ומשעשעים, אבל הקטע הזה באופן ספציפי היה, בדומה לסצינות הקרב - חסרת היגיון בסיסי.

במהלך הקרב של שתי המכשפות, אגת'ה מובילה את וונדה למרכז העיר שם היא משחררת את כל האזרחים שבאזור מהשליטה המוחית שלה, מה שגורם להם להפנות אליה אצבע מאשימה (בצדק) ולהגיד לה כמה השליטה המוחית שלה מכאיבה להם. וונדה מגיעה לנקודת שיברון ומתפרצת עם הקסם שלה על התושבים שכעת נחנקים, נופלים לרצפה ומתחננים לרחמים. "אם את לא מתכוונת לשחרר אותנו, לפחות תני לנו למות" אומרת לה קיטי מ-"מופע שנות ה-70", ו-וונדה מחליטה שהגיע הזמן. זה הרגע שאנחנו רואים אותה עושה את הצעד הראשון אל עבר שלב ההשלמה, השלב האחרון בהתמודדות עם אבל. היא יודעת בתת מודע שלה ששחרור אזרחי העיירה יוביל למותם של ויז'ן, בילי וטומי, אשר מקושרים למציאות הזו ולא יכולים להתקיים מחוצה לה. היא פותחת את גבולות האשלייה וקוראת לכולם לצאת החוצה, ובאותו רגע אנחנו רואים את שלושת הדמויות מתחילות להתפרק לחתיכות ולסבול מכאבים. וונדה חוזרת בה, וסוגרת את הגבולות, לא לפני ש-S.W.O.R.D הספיקו להסתנן פנימה.

ואז אנחנו חוזרים למוניקה, שאחרי חקירה קצרה מגלה שפייטרו הוא בעצם סתם אדם אלמוני בשם ראלף בונר. היא מסירה את השרשרת שעל צווארו, מה ששם אותו תחת שליטתה של אגת'ה והעניק לו מהירות-על, וברגע שההשפעה מתפוגגת הוא מתחנן לחייו. אז כן, אם יש משהו שאכזב אותי זו החשיפה הזו. כל הרשת דיברה על כך שהכניסה של ה-Quicksilver מיקום ה-X-Men היא דרך מושלמת להציג את המוטנטים ל-MCU, ודרך מעולה לעזור לוונדה להתמודד עם האובדן שלו, ובסוף מארוול השתמשה בדמות שלו בשביל בדיחה כלל לא מצחיקה. לא מגניב מארוול, לא מגניב בכלל.

אגת'ה תוקפת את המשפחה, אך וונדה מגנה עליהם, ולאט לאט מתחילה להיחלש ככל שאגת'ה שואבת יותר מכוחותיה. ויז'ן הלבן תוקף את ויז'ן הצבעוני והשניים מוצאים את עצמם בספרייה, אבל במקום להמשיך להילחם, ויז'ן הצבעוני מתחיל במלחמה פילוסופית מול הכפיל הרשע שלו. "אני חייב להשמיד את הויז'ן" אומר הכפיל, "אבל אני לא ויז'ן האמיתי, רק ויז'ן מותנה", אומר לו הצבעוני. בחוץ, בילי וטומי עושים חיים קשים ל-S.W.O.R.D עד שהייוורד מגיע ובלי לחשוב פעמיים מתכנן לבצע רצח של שני ילדים קטנים לאור יום. למזלנו, מוניקה מגיעה וחוסמת את הכדורים, ולפי המבט שלה אני חושב שכולנו הבנו כמה היא רוצה לנסות את הכוחות החדשים שלה עליו. הוא מנסה לברוח, אך הפלא ופלא והנה מגיעה דרסי, שנכנסת ברכב שלו במלוא העוצמה. דרסי, בדומה לג'ימי, נתנה הרבה רגעים משעשעים בסדרה ושימשה גם בתור בעלת ברית של ויז'ן, ומאוד קיוויתי לראות אינטרקציה מסוימת בין השניים אחרי שהיא עזרה לו להבין איך הוא הגיע למצב הזה, דבר שלצערי לא קרה. "תעשה חיים בכלא" היא אומרת, ומרגע זה נעלמת לחלוטין מהסדרה. תודה על הכל דרסי, נתראה בסרט הבא של ת'ור, אולי.

חזרה לקרב המוחות הפילוסופי בין שני הויז'נים, השניים מדברים על נושאים כמו זהות וזכרונות, ובקצרה ויז'ן הצבעוני משכנע את ויז'ן הלבן לא לתת ל-S.W.O.R.D להשתמש בו בתור נשק, ומעביר אליו את כל הזכרונות שלו. העיניים של ויז'ן הלבן משתנות מעיניים רובוטיות לאנושיות, והוא פשוט...עף משם. עד כמה שנהניתי מהסצינה הזו שכן סיפקה משהו שונה שמסתדר יותר עם העלילה של WandaVision ובכללי עם הדמות של ויז'ן, הייתי שמח לקבל סגירת מעגל כלשהי. כמובן שמארוול מתכננת לשמור את הדמות הזו לסרט בעתיד, אבל לפחות תנו לנו משהו קצת עמוק יותר מ-"אני ויז'ן, יאללה ביי".

וונדה מתגנבת מאחורי אגת'ה וגורמת לה לסיוט, בדיוק כפי שעשתה לנוקמים ב-Age of Ultron, ומחזירה אותה לרגע בו שאבה את הכוחות של אחיותיה המכשפות בסיילם. הגופות של המכשפות קמות לתחייה, אך דברים לא מסתדרים כמו שהיא חשבה, והן פונות דווקא לוונדה, ומעמידות אותה על המוקד במקומה של אגת'ה. וונדה מתפרצת עם כל הכוח שלה ומוציאה את שתיהן מהסיוט, וחוזרות להילחם בסגנון דרגון בול עם הרבה פיו פיו. אגת'ה שואבת את הכוחות של וונדה, וזו מאבדת את כל אנרגיית החיים שלה. אגת'ה מתכוננת למכה הסופית, אך שום דבר לא קורה. היא מנסה שוב, כלום. וונדה מצביעה לגבולות האשלייה וחושפת כי היא הציבה עליהם Runes, כפי שעשתה אגת'ה במרתף שלה שמונע מכל מכשף אחר שהוא לא אגת'ה להשתמש בכוחות שלו. וונדה מודה לה על השיעור, ושואבת חזרה את כוחותיה, ומשנה צורה למה שיתגלה כתחפושת המגניבה ביותר שנראתה עד כה ב-MCU, ולידתה של הסקארלט וויץ' שאנחנו מכירים מהקומיקסים. היא אפילו לובשת את הקרניים! זה היה רגע שאני אזכור לנצח, וקידום משמעותי של הדמות של וונדה בין אם זה בצד הרגשי או ברמות הכוח שלה.

וכמובן שבמקום להרוג את אגת'ה, וונדה כולאת אותה בתפקיד של אגנס השכנה החטטנית ושומרת אותה ב-Westview למקרה ויום אחד תצטרך אותה. כנראה שלאגת'ה, לצד ויז'ן הלבן, יש תפקידים הרבה יותר גדולים בסרטים העתידיים של מארוול, ובאופן ספציפי יותר - דוקטור סטריינג' 2. המשפחה הולכת לביתה תוך כדי שהאשלייה מתחילה להתפרק סביבם. הם מגיעים הביתה, ומשכיבים את בילי וטומי לישון, ואומרים את מילות הפרידה האחרונות שלהם אחד לשני. "אמרנו כבר להתראות בעבר" ויז'ן אומר, ו-וונדה משלימה אותו ואומרת שהם יגידו שלום שוב. כן, דמעתי בסצינה הזו, אני לא מתבייש בזה. וונדה חוזרת לכיכר העיר ואומרת למוניקה שהיא מצטערת. מוניקה אומרת שאם היו לה את הכוחות האלו, היא הייתה מחזירה את אמא שלה, ו-וונדה אומרת שהיא לא מבינה את הכוחות שיש לה, אבל יום אחד תבין אותם. היא עפה אל השמיים, והפרק נגמר.

סצינת הפוסט-קרדיט הראשונה חושפת שסוכנת FBI שרוצה לדבר עם מוניקה היא בעצם סקרול (זוכרים, הגזע החייזרי שיכול לשנות צורה מקפטן מארוול?), אשר טוענת שחבר של אמא שלה מעוניין לדבר איתה. "איפה הוא נמצא?" מוניקה שואלת, והסקרול מצביעה אל השמיים. מוניקה מחייכת והסצינה נגמרת, והניחוש הכי טוב שלי כרגע הוא שמדובר בניק פיורי, אותו ראינו בחלל בפעם האחרונה, שמעוניין לצרף את מוניקה לנוקמים בזכות כוחותיה החדשים מה שאולי יוביל למפגש עם קפטן מארוול בכבודה ובעצמה, אשר השתיים חולקות היסטוריה גם בסרטים וגם בקומיקסים.

הסצינה השנייה מציגה את וונדה חיה בבקתה מעץ באמצע יער. היא שותה כוס קפה ונהנית מהשקט, אך מבט עמוק יותר אל תוך הבית מציג לנו וונדה נוספת, בתחפושת הסקארלט וויץ', מרחפת באוויר וקוראת ספר. היא שומעת זעקות בראש שלה, אלו בילי וטומי שקוראים לעזרה. היא יוצאת לחקור, ואנחנו נשארים עם השאלה "מה לעזאזל קורה כאן?!", בדיוק אותה שאלה שיצאה מפינו בפרק הראשון של WandaVision. אח, איזו סגירת מעגל.

השורה התחתונה

WandaVision הגיעה לסיומה! אז אמנם לא קיבלנו הופעות של מפיסטו, נייטמר, דוקטור סטריינג', מגניטו ושאר ירקות, אבל מארוול לא באמת חייבת לעמוד בכל התאוריות שמתרוצצות ברשת. יש להם תוכנית מסוימת והם ילכו לפיה בין אם אנחנו מרוצים מזה ובין אם לא, ואנחנו לא יכולים באמת לצפות מהם להכניס דמויות בסדר גודל שכזה לסדרת טלוויזיה. החברה מן הסתם שומרת את התותחים הכבדים לסרטי הקולנוע שלה, וזה בסדר גמור, כי הסדרה הזו עבדה מצויין גם כשאגת'ה הייתה הנבלית הראשית. בסופו של דבר קיבלנו סיפור אהבה שובר לבבות, ועד כמה שהייתי שמח לקבל פרק סיום עונה שפחות דומה לכל סרט Marvel שאי פעם יצא ויותר כמו הפרקים הראשונים שהתעלו על כל הציפיות עם המוזרות והמסתורין, עדיין קיבלנו את הדברים החשובים באמת - סגירת מעגל הולמת למערכת היחסים של וונדה ו-ויז'ן והשלמה סופית עם האבל של וונדה. מי יתן ונראה אותם שוב ביחד על המסך הגדול.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י