הרשמה

צוות Vgames מציג לנו את משחקי הדור היוצא האהובים עליהם!

כל-כך הרבה משחקים טובים - דור קונסולות אדיר אחד.

ה-PS4 וה-Xbox One סיפקו לנו משחקים נהדרים, בואו לקרוא על המשחקים שעשו לנו את דור הקונסולות השמיני

אנחנו מתקרבים לאט לאט לחצי שנה עם קונסולות הדור הבא... או שאולי צריך לקרוא להן קונסולות הדור הנוכחי? כל התקופה הזו של המעבר הבין-דורי היא מאוד מבלבלת גם לנו כאן במערכת Vgames, אז כדי להירגע, החלטנו לתת לכם הצצה למשחקים האהובים עלינו מדור הקונסולות הקודם/היוצא/איך שלא תרצו לקרוא לו. בחרנו להתמקד כאן במשחקים שהגיעו לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One, שכן בעוד שה-Nintendo Switch הוא טכנית קונסולת דור שמיני כמו הקונסולות של סוני ומיקרוסופט, היא עדיין רצה וקיימת לצד ה-PS5 וה-Xbox Series X|S. אז מספיק עם ההקדמות, בואו לראות את הבחירות שלנו לחלק מהמשחקים האהובים עלינו בדור הקונסולות השמיני!

גיא דהן - Nier: Automata

יש הרבה דברים שהופכים את Nier: Automata למיוחד. העלילה שלו היא כמו בצל - סיימו את המשחק בפעם הראשונה, וקילפתם רק את השכבה העליונה, שמתחתיה מסתתרים קווי העלילה העמוקים יותר שנחשפים ככל שתסיימו אותו יותר. מערכת הקרב שלו גורמת לכם להרגיש כמו נינג'ות מיומנות בעודכם מחסלים ערימות של רובוטים עם מגוון חרבות, חניתות ויכולות מיוחדות. אחרי זה ,יש את הפסקול היפהפה שלו, עם מנגינות עליזות ומדכאות כאחד, לצד שירים שלמים שמבוצעים בשפה שהמלחין המציא, אבל הדבר שהמשחק הזה מצטיין בו, וכנראה הסיבה לפופולריות העצומה שלו, הוא הרעיונות הפילוסופיים שהוא משדר לשחקנים בכל רגע נתון, והתייחסות לנושאים כמו קנאה דתית, טראומה ודימוי גוף.

איזה עוד משחק יתן לכם לחזות ברובוטית שמחזרת אחרי רובוט אחר, אך לאחר דחיות רבות, מחליטה להפוך לקניבלית, לאכול רובוטים אחרים ולהפוך את עצמה ל-"יפהפייה", על מנת שחיזוריה יתקבלו סוף סוף בחיוב? אני אגיד לכם איזה, המשחק הכי טוב ששיחקתי בו בדור הזה.

שמואל מקונן - Ratchet & Clank

טוב, גיא צודק במאה אחוז - Nier: Automata הוא באמת משחק מעולה שצריך לדבר עליו כל פעם שעולה הנושא של משחקי הדור היוצא. זה משחק מדהים שחשוב שיעלה בכל שיח וכל דיון בנוגע למשחקים גדולים שאנשים צריכים לשחק כדי להבין עד כמה המדיום התחזק בשנים האחרונות. אבל העובדה שגיא לקח את המשחק הזה ספציפית, ובגלל שיהיו אחרים שבטח ידברו על משחקים כמו God of War, The Last of Us Part 2 ו-Persona 5, אני אנצל את הבמה כדי לדבר על משחק שמצד אחד כולם מהללים ומשבחים ומצד שני לא מקבל את אור הזרקורים יותר מדי: Ratchet & Clank ל-PS4.

מדובר במשחק פלטפורמה תלת מימדית פשוט פנטסטי, עם משחקיות מדויקת ונהדרת, נשקים משוגעים, מטומטמים וכיפיים כאחד, ועיצוב שלבים פנומנלי שגורם לך לרצות לחזור ולשחק בהם שוב ושוב כדי לאסוף את כל מה שיש בהם. אבל אני חושב שמה שהכי ייחד את Ratchet & Clank הוא הקסם והחן שהוא שידר בכל רגע במשחק. זאת הייתה הפעם הראשונה שיצא לי לראות משחק שזעק "פיקסאר" גם בסצנות הסינמטיות שלו וגם במשחקיות שלו ולומר שנהניתי מכל שנייה שלי איתו יהיה Understatement. יש עוד המון משחקים שאני יכול לדבר עליהם כאן כמו Uncharted 4, Devil May Cry V, Marvel's Spider-Man וכמובן Bloodborne ו-Dark Souls 3, אבל הגיע הזמן שהלומבקס וחברו הרובוט יקבלו את אור הזרקורים שלהם כי בהחלט מגיע להם. אני לא יכול לחכות למשחק הבא שיגיע ל-PS5.

צבי ספיר - God of War

העולם הוא דינמי ומשתנה בתדירות. מה שהיה נכון לאתמול לא בהכרח נכון להיום וכנראה שכלל לא נכון למחר. תחום המשחקים הוא קצת עוף מוזר בהתייחס לאמרה זו: חדשנות ושינוי הן שתי מילים שמפחידות כל סטודיו בבואו לפתח משחק חדש או לשנות מותג קיים. הדבר נכון עשרות מונים שמדובר בשובר קופות בעל תקציב מטורף כמו God of War. האם המשימה ש-Santa Monica Studios לקחו על עצמם היא בלתי אפשרית? לא אם תשאלו אותם.

את סדרת GOW אין צורך להציג, היא והפרוטגוניסט שלה קרייטוס מהווים שם מוכר אצל כל גיימר ובהחלט עזרו להזניק את הפלייסטיישן ולהביא אותו למעמד הרם ששמור לו אצל הגיימרים. כל זה טוב ויפה אך בסוף, כשמסתכלים קצת יותר לעומק אנו רואים סדרת משחקים שמיצתה את עצמה לאחר המשחק השלישי. מכניקת המשחק נותרה זהה, הדמות הראשית שטחית וחלולה ואפילו הסיפור התחיל קצת לשעמם. בהחלט שהגיע הזמן למשהו חדש. אך מהו אותו דבר חדש? ובכן, הכל היה חדש! קרייטוס? הפך לאב. הסיפור והדיאלוגים? עמוקים וחשובים. עולם המשחק? במיתולוגיה הנורדית. וכמובן שנוספו כלי נשק חדשים, מערכת התקדמות חדשה, עולם פתוח חלקית, משימות צדדיות ועוד.

על כל אלו אפשר להוסיף הישג טכני ראשון במעלה: גרפיקה ששום בעל פלייסטיישן לא חשב שהקונסולה המזדקנת יכולה להציג. המשחק פשוט מרהיב. טקסטורות, אנימציות, אפקטים. הכל פשוט מרהיב, מהוקצע והדוק. לאחרונה התחלתי לשחק בו מחדש על ה-PS5 ב-60 פריימים לשנייה – חוויה שפשוט אסור לפספס. Santa Monica Studios שיחקו אותה בגדול. הם לקחו על עצמם משימה סופר קשה ועשו ריבוט שאין שני לו, הישג שהוא פשוט כביר ומרכז לתוכו את כל מה שהפלייסטיישן יכול להעביר שעושים דברים נכונה. מבחינתי כמו שסוני היא הבית כך גם קרייטוס. עד כמה שרציתי לתת לניית'ן דרייק וחבריו את הכבוד הראוי על שעות של הנאה, בסופו של דבר חזרתי לבית. בית שמסתכם בגרזן אחד חזק, קרייטוס אחד ענק וילד אחד בשם אטראוס שאנחנו עוד נשמע עליו...

גל כהן ויינשטיין - The Last of Us Part 2

מה כבר אפשר לספר על The Last of Us Part 2 שעוד לא סופר? כנראה שעוד הרבה. המשחק שהדליק את ההייטרים, הוציא אותם מהחורים הישר אל תוך הדירוג ב-Metacritic, והזכיר לנו שקהילת הגיימינג יכולה להיות רעילה למדי. אני משוכנעת שכל מי שאומר מילה רעה אחת על המשחק הזה, לא שיחק אותו עד הסוף, או לפחות הגיע עם דעה קדומה. ולמען האמת - אני מרחמת על מי שזה קרה לו. מדובר ביצירת מופת שלקחה את כל מה שהיה טוב במשחק הראשון - עלילה, גרפיקה, מציאותיות, ושיפרה את כל מה שהיה פחות טוב במשחק הראשון - המשחקיות.

נכון, המשחק הראשון נחשב לאחד הטובים בעולם הגיימינג ואני לא מכחישה זאת, אבל בואו נודה באמת - המשחקיות שלו לקתה בחסר. את כל זה המשחק השני משפר פלאים, והופך את העלילה הנהדרת למשהו שאשכרה כיף לשחק, ולא רק מאתגר לשחק. נוסף על כך, לא סתם HBO קנו את הזכויות ליצירת סדרה על בסיס המשחק. מדובר בעלילה מופתית ברמה הוליוודית, קל וחומר כמה רמות מעל כל מה שראינו עד כה מבחינה עלילתית בעולם הגיימינג. The Last of Us 2הוא משחק הדור שלי, ולמרות ההתלבטות שלי עם המון משחקים אחרים שאני אוהבת מאוד - אין ספק שבראייה הכוללת הוא לוקח אותם בקלות. בלי להגזים, המשחק הזה הוא חוויה שכל אחד צריך לחוות.

שיר כהן - Red Dead Redemption 2

ברשימת המשחקים שלי קיים רק משחק אחד שחיכיתי לו כמעט עשור. בהמתנה הזו חוויתי מה שכל אדם חווה כשהוא מגלה שהולך לצאת המשך למשהו שהוא נהנה ממנו: חרדה, שמחה ובעיקר המון חשש שהסיקוול ישאיר טעם מר לכל הפרנצ'ייז. לשמחתי הרבה, Red Dead Redemption 2 היה כל מה שרציתי ואף יותר.

החוויה שעברתי עם ארתור, בין אם מדובר בחלק העלילתי בו ניצבתי בפני בחירות מוסריות וההתמודדות שלו עם התקופה, ובין אם מדובר בטיול עם הסוס הנאמן שלי בנופים של המערב הפרוע, היא אחת החוויות הכי מהנות שהיו לי במשחק אי פעם. אמנם הכניסה האיטית לסיפור אולי לא מתאימה לכל שחקן אבל מי שרותם את עצמו למסע הזה לא יכול לרדת מהעגלה. על אף שמשחקים אקסקלוסיביים היא הסיבה העיקרית שאני אוהבת את הקונסולה שלי, המשחק הזה הוא ללא ספק במקום הראשון מבחינתי במשחקי הדור. עכשיו רק נותר לקוות שהרימייק של המשחק הראשון נמצא ממש מעבר לפינה.

אור יהודה סגל - Persona 5 Royal

סוד קטן (ואולי קצת מביך בהיבטים מסויימים), על מנת לשחק את Persona 5 קניתי שתי קונסולות שונות, וכך יצא שהמשחק הכי מצופה שלי לדור האחרון הוא גם המשחק האהוב עלי ממנו. המשחק הוכרז (סוף סוף) ב-2013, בתחילה רק עבור ה-PS3 (וזה כשה-PS4 כבר יצא), כשלאחר דחיות חוזרות, המשחק גם יצא סימולטנית ל-PS4 ב-2017 וכבש את ליבי במהרה. במרץ של שנה שעברה קיבלנו גרסה אפילו משופרת עוד יותר שנקראה Persona 5 Royal, כשהמשחק הזה הפך מהר מאוד למשחק האהוב עלי ביותר אי פעם, ולא רק המשחק הטוב ביותר של הדור הקודם מבחינתי.

המשחק עוקב אחר נער שנאלץ לעבור לטוקיו ולחיות שמה במשך שנה, מהר מאוד הוא מגלה את הכח של הפרסונה שחבוי בו ובעזרת חברים חדשים שהוא רוכש, הם יוצאים להציל את טוקיו ממבוגרים תעבי בצע שמעוניינים להרוס את העיר. המשחק הוא כנראה הצבעוני והסטייליסטי ביותר בסדרה, הוא בעל המשחקיות הכי כיפית, הדמויות כתובות נהדר, המוזיקה ממכרת ובמשך כ-100 שעות, זכיתי להנות לא רק מאחד ממשחקי ה-JRPG הכי טובים של הדור האחרון, אלא אחד מהטובים ביותר בכלל, לכן הוא האהוב עלי. כל שנותר הוא לראות מה יצפה לנו כש-Persona 6 ייצא. השנה נציין 25 שנים לסדרה ונותר לי רק לקוות לטוב.

בר הוכמן - Horizon Zero Dawn

לפני 4 שנים הפציע לחיי HZD, משחק עולם פתוח שממתרחש ביקום פוסט-אפוקליפטי שנשלט ע״י מכונות ושבטי אדם. כשאני אומר ״הפציע״ אני מתכוון לגרם לי לקנות קונסולת PS4, אחרי שהקונסולה האחרונה שהייתה ברשותי היא ה-Xbox הראשון שגם בו שיחקתי בדיוק ב-Halo וזהו. כלומר, יותר מעשור ללא קונסולה שהמוטו שלי היה ״אם זה לא מגיע ל-PC זה לא מעניין אותי״. אני זוכר את הרגע שצפיתי בטריילר של המשחק. אני ראיתי עולם יפהפה, עם מכונות דמויות-חיה מאיימות ואת אלוי (Aloy) נלחמת בהם עם מטה. באותו הרגע נכנסתי לסניף אמאזון הקרוב למקום מגוריי והזמנתי קונסולת PS4, שלט ואת המשחק כמובן בבאנדל של שלושתם.

הוקסמתי מהמשחק. העלילה המעניינת, העולם החי (בערך). המסתורין שאופף את המשחק השאיר אותי בפנים - מי אני? למה אני פה? מה קורה כאן ואיך הכל עובד? המשחק הזה הוא לא משחק רגיל, הוא טיול אחרי צבא לעולם אחר ומציאת זהות עצמית. את הקרדיט על כניסתי לעולם הקונסולות אני נותן לחלוטין ל-HZD ויותר מכך, הוא משחק שמשקף לחלוטין את ההתפתחות של משחקי וידאו לאורך השנים. משני קווים שמשחקים פינג פונג אל עולם בוגר, עם סיפור מעניין ומשחקיות מאתגרת.

רועי באלוה - Titanfall 2

אין ספק שהדור הקודם היה עמוס בעשרות (אם לא מאות) משחקים נהדרים שכמה מהם יזכרו למשך שנים ארוכות. אבל אם אני צריך לבחור מהדור הקודם רק משחק אחד ויחיד שהוא המשחק האהוב עליי, אותו אחד שעשו משהו חדש ובו זמנית הוא גם היה הכי טוב בסביבה, אין אחר מאשר Titanfall 2. אני זוכר בבירור את ההייפ הגדול שהיה סביב המשחק הראשון שהביא קונספט חדש ומעניין לעולם ה-FPS אך למרות זאת, השרתים שלו התרוקנו דיי מהר וכשהם התרוקנו המשחק מת. אבל Respawn ישבה ועשתה את שיעורי הבית שלה כשהיא פיתחה את המשחק השני שהיה משמעותית יותר טוב מקודמו, הוא הכיל יותר נשקים, טיטאנים חדשים שאיפשרו סגנונות משחק שונים אחד מהשני, יותר מפות ומצבי משחק וכמו שהרבה ביקשו - המשחק הכיל גם מצב סינגל פלייר שבעייני היה נהדר הן מבחינת גיימפליי והן עלילה.

אבל לצערי Titanfall 2 גם מת מהר, בעיקר בגלל ההחלטה ההזויה להשיק אותו צמוד ל-Battlefield 1 ו-Call of Duty: Infinite Warfare, ולפי דעתי Titanfall 2 הוא ללא ספק משחק FPS יותר טוב משני אלו (ואת זה אני אומר בתור פאנבוי של באטלפילד). לשמחתי הרבה, משחקי EA חזרו לסטים, דבר שנתן ל-Titanfall 2 משב רוח חיים חדש אבל זה לא שינה יותר מדי, כי נראה ש-Respawn החליטו לנטוש את סדרת המשחקים כשהם מתמקדים בפיתוח משחקים חדשים ובתחזוקה של Apex Legends שמלא בקריצות ליקום עם רובוטי המלחמה הענקיים. אם משום מה עוד לא ניסיתם אותו, תתפסו לכם מהר עותק של Titanfall 2 (או שאתם יודעים - תורידו מה-Xbox Game Pass) ותבינו על מה אני מדבר.

זהו! זאת רק טעימה מרשימת המשחקים שעשו לנו את דור המשחקים הקודם! כמובן שיש עוד המון משחקים שכולנו אוהבים ולא הזכרנו כאן ברשימה, אבל אם פספסנו את אחד המשחקים האהובים עליכם, או רוצים לספר לנו על משחק שאתם חייבים לדבר עליו בהקשרי סיכום דור קונסולות, שתפו אותנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:10 05.03.2021 | 7777Mano 7777Mano

    בקשר לtlou 2 אני חושב שזה ממש הגיוני שאנשים לא יאהבו את המשחק ולהכליל את כולם כגיימרים רעילים זה מטומטם יש אנשים עם דעה שונה מכם ואין עם זה שום בעיה, אני בעצמי לא אוהב את המשחק הגיימפלי השתפר אבל אני לא שיחקתי את המשחק בשביל הגיימפלי שיחקתי בגלל הסיפור זו הסיבה שרוב האנשים אהבו את המשחק המקורי והסיפור של המשחק הזה היה מאכזב וכתוב לא טוב.

  2. 2

       | פורסם ע"י