הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג Gigabyte M27Q

גיא יצא לבדוק את ה-M27Q של Gigabyte, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

עם מחיר הגיוני שנותן הרבה תמורה, מדובר באחד מהמסכים המשתלמים ביותר בשוק

כשזה מגיע לבחירת מסך לעמדת המחשב/קונסולה שלנו, השיקול העיקרי הוא כמובן התמורה שנקבל - הכסף שנוציא תמורת מהירות, איכות וגודל מסך. אחרי התנסות ארוכה ומהנה עם מסך ה-27' של Gigabyte - ה-M27F, כעת הגיע הזמן לנסות את הצג השני מהסדרה, ה-M27Q, ולראות עד כמה ההבדלים בין השניים משמעותיים. מה שמשותף בין השניים הוא גודל המסך והתמיכה ב-KVM, אבל פה זה נגמר, וה-M27Q מצליח לעוף הרבה יותר רחוק בכמעט כל בחינה אפשרית. אז איך הייתה החוויה שלי עם האח הגדול של ה-M27F? בואו נגלה.

עיצוב ופיצ'רים

בדומה לקודמו, ה-M27Q מתון מאוד מבחינת עיצוב, עם העדפה נראית לעין של הצבע השחור מאשר אורות ה-RGB אותם תוכלו למצוא ברוב המסכים כיום. הצבע עוזר למסך להישאר עם המראה החדש שלו ומונע שריטות או טביעות אצבע שנראות לעין, והגודל שלו מגיע ל-27', מה שעלול להרגיש גדול מדי במידה ותעברו אליו ממסך שהשתמשתם מהעבודה. הפלסטיק השחור ממנו עשוי הבסיס של המסך נראה ומרגיש איכותי, ומבחינת משקל, שוקל קצת יותר מ-5 ק"ג, כך שלא אמורה להיות שום בעיה להציב אותו על שולחנות מזכוכית.

המעמד של המסך מאפשר הטייה למעלה ב-20 מעלות או למטה ב-5, והגדרה של גובה עד 130 מ"מ יותר כדי לוודא שהמסך נמצא מולכם באופן שיהיה לכם הכי נוח, עם האפשרות לעבור לזרועות VESA כדי להציב אותו על הקיר. אישית, אני לא רואה שימוש לכך אלא אם כן אתם משתמשים ביותר מ-2 מסכים או מעדיפים הרבה יותר מקום פנוי בשולחן שלכם.

בגזרת החיבורים תמצאו 2 חיבורי USB 3.0, חיבור Type-C, שני חיבורי HDMI 2.0 וחיבור אודיו לאוזניות או ספיקרים. בשונה מה-M27F, למסך הזה כן יש ספיקרים מובנים, אך האיכות שלהן דיי ירודה ולכן הייתי ממליץ לחבר ספיקרים חיצוניים או להשתמש באוזניות הגיימינג הנאמנות שלכם. חיבור ה-Type-C ישמש אתכם לפונצקיית ה-KVM, שמתורגמת ל-Keyboard, Video, Mouse ומאפשרת לכם להשתמש בשני מחשבים שונים בעזרת מקלדת אחת.

גם כאן תמצאו את מערכת ה-On Screen Display, או ה-OSD, שמאפשרת לכם לשנות את הגדרות המסך דרך אפליקציה אותה תוכלו להוריד למחשב שלכם, או לחילופין, להשתמש בג'ויסטיק המובנה והמאוד נוח שממוקם בצד האחורי הימני של המסך. לחיצה לכל כיוון תעלה לכם תפריט מסוים כמו ווליום ובהירות, בעוד לחיצה על מרכז הג'ויסטיק יעלה את התפריט המלא עם כל ההגדרות השונות של המסך, ותוכלו להגדיר איזה תפריט יעלה מכל לחיצה מה שמאפשר רמה גבוהה של התאמה אישית ונוחות מקסימלית שתמיד כיף למצוא. התפריט הראשון מתייחס לגיימינג באופן בלעדי, ומכיל אפשרויות כמו Aim Stabilizer שמפחית את אפקט ה-Motion Blur משמעותית, Aim Magnifier שמגדיל את מרכז המסך למקרה ותרצו עזרה ביכולות הצליפה שלכם, Black Equalizer שמאיר מקומות חשוכים ו-Super Resolution שמגביר את חדות התמונה.

תפריט ה-Picture מכיל 7 מצבי תמונה שונים שמותאמים לסיטואציות שונות כמו FPS עבור משחקים, צפייה בסרט או קריאה של מסמך או ספר. אתם יכולים להוסיף 3 מצבים מותאמים אישית ולבחור איך כל אחד יהיה שונה מהאחר בבהירות, חדות, צבע ועוד. לצד האפשרויות האלו, המסך תומך במערכת ה-Game Assist שנותנת לכם להוסיף דברים כמו Crosshair מותאם אישית שיופיע במרכז המסך, מה שיעזור לכיוון שלכם במשחקים שהדבר לא קיים. דברים אחרים כמו טיימר שסופר את זמן המשחק שלכם, מד FPS או Dashboard שנותן לכם פרטים בזמן אמת על המחשב שלכם גם נמצאים בחבילה.

ביצועים

ה-M27Q הוא מסך עם פאנל IPS שמגיע לרזולוציה מקסימלית של 2560x1440 עם קצב ריענון של 170hz וזמן תגובה של 0.5 מילי שניות. איכות התמונה שתקבלו יוצאת מן הכלל, משחקים יראו חדים ונקיים הרבה יותר מה-M27F שמגיע ל-1920x1080, וקצב הריענון הגבוה מספק חוויה חלקה ותגובות זריזות שיהפכו את חווית הגיימינג שלכם למהנה מאוד. כיאה למסכי IPS, בעוד שהצבעים מדהימים, הם אולי יהיו אינטנסיביים מדי לעיניים במשחקים צבעוניים יותר כמו Ori and the Will of the Wisps - עד לרמה שהייתי מסנוור מכל צבע שונה שהופיע לי על המסך, אבל זה משהו שאפשר לתקן עם קצת משחק בהגדרות. קצב התגובה פשוט כיף לצפייה ומשחק, עם מחסור כמעט מוחלט ב-Ghosting, האפקט שמשאיר עקבות על המסך בזמן תזוזה מהירה, מבלי לפגוע בכלל באיכות שמוצגת.

לצערי, חיבורי ה-HDMI 2.0 מנעו מקונסולת ה-Xbox Series X שלי מלנצל את הפוטנציאל שלה במלואה. בשביל להגיע לפיצ'רים כמו 120 פריימים לשנייה או רזולוציית 4K אצטרך להצטייד בחיבור HDMI 2.1 שהמסך הזה לא תומך בו (ולא נראה בחודשים הקרובים, ככל הנראה), ולמרות שזה לא משהו שהרס את החוויה שלי עם ה-M27Q - רוב המסכים כיום עדיין נבנים בראיית גיימרים של PC - זה כן משהו שראוי לקחת אותו בחשבון אם אתם מחפשים מסך שולחני קטן שינצל את קונסולות הדור הבא עד הסוף, ואין לכם את הכסף להוציא, או את המקום בבית לטלוויזיה שתתמוך בקונסולות הדור הבא. עדיין - כרגע רוב המשחקים עדיין תומכים בסטנדרט של 4K60, וזה משהו שתוכלו לחוות בלי בעיה עם ה-M27Q.

השורה התחתונה

ה-M27Q יביא לכם את כל מה שאתם רוצים - מהירות, איכות וגודל מסך תמורת מחיר בסך 1800 ש"ח. איכות התמונה יוצאת דופן והחדות היא פשוט ממתק לעיניים, לצד פונקציית ה-KVM והניווט בין התפריטים השונים שהופך לנוח וקליל בעזרת הג'ויסטיק המובנה. עם זאת, המחסור בחיבור HDMI 2.1 מונע ממנו מלנצל את הכוח המלא של קונסולות הדור הבא, מה שעלול להיות דיל ברייקר משמעותי לשחקנים ששמו את ידם על הטכנולוגיה החדשה. כך או כך, אתם מקבלים תמורה ענקית למחיר שתשלמו, ומדובר באחד מהמסכים המוצלחים ביותר שראיתי מבית Gigabyte.

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה יוצאת דופן
  • שימוש קל ונוח ב-KV
  • מחיר נוח עם תמורה גבוהה
  • זמן תגובה מהיר...

הרע

  • ...שיגרור אחריו Ghosting קל
  • מחסור ב-HDMI 2.1

וההבדל הקטן

  • בקלות רואים איזה מסך עדיף מבין השניים
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י