הרשמה

עונה חדשה של Apex Legends, עם דירוג הדמויות והנשקים האהובים עלינו!

עונה 8 נמצאת כבר ממש מעבר לפינה וזה זמן מעולה לדרג את הנשקים והדמויות הקיימים

לכבוד העונה החדשה של Apex Legends , נתנו לשחקנים הוותיקים בצוות לספר לנו על הנשקים והדמויות האהובים עליהם.

העונה החדשה והשמינית במספר של אחד ממשחקי היריות הפופולריים ביותר כיום, Apex Legends, מגיעה אלינו כבר מחר (2.2) בשעה 22:00 שעון ישראל. כרגיל, עונה חדשה מציגה דמות חדשה עם יכולות חדשות ושינויים קטנים אחרים שמשנים את המטא של המשחק. ואם כבר עונה חדשה - זה זמן מצוין לאסוף את מי מחברי הצוות שלנו שהם שחקנים ותיקים, ולתת להם לדרג את זוג הדמויות וזוג הנשקים האהובים עליהם!

אבל לפני הכל, חשוב לנו שתישארו מעודכנים - אלו השינויים המרכזיים בעונה החדשה של המשחק, שאנחנו כבר מתרגשים לנסות:

1. Gold Magazines: או בעברית, מחסניות זהב. מעכשיו נוכל להיתקל ברחבי המפה במחסנית שהיא Legendary ולא רק Epic, ואתם יודעים מה זה אומר - תכינו את ה-Spitfire שלכם.

2. רובה חדש, Repeater 30-30: מדובר ב-Action Rifle שמשתמש ב-Heavy Ammo, והוא לא ממש דומה לשום דבר שראינו קודם במשחק. חצי רובה, חצי צלף. המחסנית שלו סוחבת במצב הבסיסי שלה 6 כדורים, ויכולה להגיע עד ל-12 כדורים עם השיפורים השונים. יש לו Charge Bar - ככל שהוא ייטען יותר, הוא יעשה יותר נזק לאויבים שלכם. ירייה בראש של אויב כשהנשק טעון במלואו תוריד לו 100 נקודות. כמו שזה נראה כרגע, הולך להיות לנו פייבוריט חדש לקרבות ממרחק בינוני.

3. שינויים במפת King's Canyon: כהרגלם בקודש, Respawn מנסים לשמור על עניין גבוה במשחק וגם אם לא מוציאים מפות חדשות בקצב שיא כמו את העונות עצמן, הם לפחות דואגים לעשות שינויים בכל מיני אזורים במפה. חלק גדול מ-King's Canyon, המפה הראשונה במשחק, הולך להשתנות, עם אזור חדש שייקרא Crash Site, וחלק נוסף ייקרא Spotted Lakes. כמו שזה נראה כרגע, נוספו מבנים לאזורים שעד כה היו פחות פופולריים במפה, כדי להפוך אותם לאטרקטיביים יותר.

והכי חשוב מכולם: דמות חדשה! במקרה הזה, הפעם אנחנו הולכים לפגוש את Fuse, שחובב רימונים ופיצוצים. אבל בואו ניתן לטריילר לדבר בעד עצמו:

ועכשיו, כמו שהבטחנו, הגענו לחלק הכיפי באמת: דירוג הדמויות והנשקים האהובים עלינו.

גיא דהן

Apex Legends הוא משחק שמאוד קרוב לליבי. לדעתי הוא משחק המולטיפלייר שהשקעתי בו הכי הרבה זמן, הישג מפתיע כאשר לוקחים בחשבון שאני פראייר לא קטן של משחקי סינגל-פלייר בעיקר, עוד יותר מפתיע כשמדובר בכותר באטל-רויאל. אבל משהו בו תפס אותי, הדמויות הצבעוניות והאופי הייחודי של כל אחת מהן, הנשקים המעוצבים בהצטיינות והנרטיב שנבנה עם כל עונה חדשה. כעת התבקשתי לבחור 2 דמויות ו-2 נשקים אליהם אני הכי מתחבר, ואחרי הרבה כאב ראש, אני חושב שהגעתי לתשובה שלי:

Bloodhound

אם הייתם שואלים אותי מי הדמות האהובה עליי בתחילת המסע שלי עם Apex Legends, שקרה בעונה השנייה שלו, יוני 2019, כנראה התשובה שלי הייתה Bangalore, החיילת עם שיער הביסלי שיכולה לעוור את היריבים שלכם עם מסך עשן ולהמטיר עליהם ארטילריה כבדה מהשמיים. אבל עם הזמן נטשתי אותה לטובת הצייד הוויקינגי (נראה לי?) Bloodhound.

יכולות המעקב של בלודהאונד והשליטה שלו בשדה הקרב הופכות אותו לדמות כיפית בטירוף ויעילה מאוד בידיים הנכונות. ידע הוא כוח, ולדעת בדיוק איפה האויב שלכם נמצא ולסמן אותו לכל הסקוואד שלכם יכול להיות ההבדל בין חיים למוות כשזה מגיע לקבלת החלטות. יכולת האולטימט שלו היא פחות או יותר איימבוט, אשר מסמנת את כל האויבים שבשדה הראיה שלכם באדום בוהק ומגבירה משמעותית את מהירות התזוזה שלו, מה שנותן לכם יתרון משמעותי על שאר האויבים שברגע שישמעו "I BATHE IN THE BLOTH"', יתחילו לשקשק מפחד.

Caustic

הדמות שגרמה לי לקבל פוסט טראומה מהצבע הירוק, Caustic הוא הלג'נד שהכי לא תרצו להיתקל בו באזורים סגורים. המלכודות אותן הוא יכול להציב בכל מקום במפה משמשות אותו בעיקר בסיטואציה שמצריכה להגן על מקום מסוים לכמה שיותר זמן בעזרת נעילה של אזור שימנע התקדמות של אויבים. יכולת האולטימט שלו היא רימון גז עם רדיוס גדול מאוד שפועל באופן התקפי ויגרום לאויבים לסגת ולכם את האופציה להסתער תוך כדי שהם חוטפים נזק.

הוא אמנם דמות גדולה ולכן קלה יותר לפגיעה, אבל זה מתקזז עם היכולת הפאסיבית שלו שנותנת לו לספוג יותר נזק וכמובן חסינות מוחלטת למלכודות הרעל של אויבים אחרים. לפני העונה השביעית, היכולות של קאוסטיק גרמו לאיבים שמושפעים מהרעל שלו לסבול מעיוורון חלקי, אך זה הוסר והפך את ההתמודדות מולו להרבה יותר קלה. עדיין, מדובר בדמות שיכולה לתרום רבות לסקוואד עם תכנון נכון והרבה מלכודות.

R-99

בגזרת הנשקים, הנשק החביב עליי הוא ה-R-99, רובה תת-מקלע עם קצב יריות מהיר להחריד שיהפוך כל לג'נד מתחרה לגבינה שוויצרית. הוא אמנם לא יעיל במיוחד עם המחסנית הבסיסית שלו, אבל אם תצליחו למצוא לו שדרוג הולם לכמות התחמושת, הוא הופך לנשק שפשוט מפחיד להתמודד מולו. נכון, זה אומר שהתחמושת שלכם תיעלם במהרה, אבל כל עוד תצליחו לשלוט על ההדף האדיר שלו, הוא יתן לכם אפשרות לגרום להרבה מאוד נזק ואולי אפילו כמה הריגות מרהיבות.

בעונה 7 ה-R-99 הפך לנשק אותו תוכלו למצוא אך ורק ב-Care Package, מה שהופך את ההימצאות שלו בשדה הקרב להרבה יותר נדירה אך אם תמצאו אותו, תהיה בידכם את הגרסה האולטימטיבית שלו - כוונת שרואה דרך עשן, מחסנית מקסימלית ושדרוגים מקסימליים לקת ולקנה שיוודאו שהוא ישאר הכי יציב שאפשר.

Hemlok

הנשק השני והמאוד אנדרייטד בעיניי הוא ה-Hemlok, רובה הסער עם מצבי ירי של צרורות או בודדות. בניגוד להרבה נשקים אחרים במשחק, ההמלוק יעיל מאוד גם לטווח קרוב וגם לטווח בינוני-רחוק עם הכוונת הנכונה בזכות האפשרות למעבר בין מצבי ירי. הצרורות שלו אמנם פולטים רק 3 קליעים בכל לחיצה, בניגוד ל-Prowler שיורה 5, אבל הוא מכפר על זה בכך שהוא משמש גם בתור נשק לטווח רחוק עם מצב ה-Single Fire שנותן לכם לפצוע אויבים ממרחקים משמעותיים ומאפשר לשבור את השריון שלהם ממרחק בטוח לפני שאתם קופצים על ההריגה. קצב היריות הבודדות הוא בין המהירים ביותר במשחק, קצת אחרי ה-P2020, כך שאם אתם מדוייקים ומצויידים בכוונת אפקטיבית, אתם יכולים לגרום להרבה מאוד נזק.

כתב אורח - אמיר דואניאס

הדבר האהוב עליי במשחקי באטל רויאל הוא שהסיכוי לנצח בהם כל כך קטן, שבעיניי הפסד הוא חסר משמעות, אבל נצחון הוא מתגמל ממש. אני מפסיד ב-Apex Legends בגאווה בערך מאז היום הראשון שלו ונהנה ממש מהאופי הקבוצתי שלו, האופן שבו דמויות מתאימות זו לזו, היכולת לעשות שטויות ניסיוניות ומצחיקות עם יכולות שונות, והקהילה שלו, שלחוויה האישית שלי משתקפת כנורא חיובית ובוגרת. אבל היום באנו לדבר על הדמויות והנשקים שעושים את המשחק בשבילי (וכשאני אומר עושים את המשחק, אני לגמרי לא מתכוון שהם הבחירה הנכונה במשחק או שהם טובים במיוחד, פשוט שבעיניי הם חלק מהחוויה האדירה שלו).


Bangalore
בתור חובב דמויות תמיכה וריפוי מושבע, ובתור אחד שלא שיחק אף באטל רויאל לפני Apex, במשחקים הראשונים שלי ניסיתי לשחק בעיקר את Lifeline- הרופאה הקרבית ונתקלתי בחוויה הרבה יותר מבלבלת משציפיתי. אחרי עוד כמה סיבובים של למידת המשחק ובמקביל מציאת המקום של דמויות אחרות בעולם, נפלתי לזרועותיה המקבלות של בנגלור. בנגלור היא דמות שעוצבה גם מכנית וגם עלילתית להיות הכי סטרייט פרוורד שאפשר – נכנסים, יורים, יוצאים - והייתה התחלה מעולה לעקומת הלמידה של המשחק, אבל לכל אחת מהיכולות שלה יש גם עומק וגמישות שמאפשרות לשחקנים ותיקים לסחוט ממנה יותר כשנהיים מנוסים יותר במשחק.
היכולת הפסיבית שלה Double Time גורמת לה לרוץ מהר תחת אש – יכולת מצוינת בשביל לברוח ממצבים לוחצים שקשה להתמודד איתם במיוחד כשחקן חדש, אבל גם מאפשרת לשלוט בשדה הקרב, להסתער קדימה ולקבל יתרון במרדף אחרי אויב. אם בניהול שדה הקרב עסקינן – רימוני העשן של בנגלור הם הכתובת. הם מאפשרים ליצור הסחות דעת ובלגאן, להקשות על אויבים לכוון ואפילו עושים מעט נזק בפגיעה כדי להוסיף לבלבול ולכאוס. אם כל זה לא מספיק, כששחקן אחר משחק דמות בעלת יכולות איתור בקבוצה כמו בלאדהאונד או קריפטו, הם יכולים לאפשר לקבוצה להסתער פנימה דרך מסך העשן ולדעת בדיוק לאן לכוון.
כבונוס קטן, עפ"י הארט דיירקטור של המשחק, מקור השם והיכולות של בנגלור הם רפרנס לגדודי הבנגלור של צבא הודו הבריטית, ששימשו בין היתר להכוונה של הפצצות ארטילריות כדי לפלס דרך בשדה הקרב לכוחות אחרים.


Lifeline
שני דברים שמרגשים אותי במשחקים הם להשיג חפצים ולשחק עם קבוצה ועם חברים – לייפליין היא הדמות המצוינת לשניהם. לייפליין היא דמות תמיכה שכל היכולות שלה נועדו להרים ולדחוף את שאר הקבוצה חזרה לקרב וקדימה לנצחון (לכאורה). האולטימט שלה הוא Care Package עם ציוד נדיר וחפצי ריפוי ושאר היכולות שלה מגיעות מ-D.O.C – רובוט הרפואה היותר מידי חמוד שלה. דוק יכול לרפא את חברי הקבוצה (או כל שחקן אחר שמתקרב אליו למען האמת, אי פעם תהיתם אם הכלב שלכם באמת אוהב אתכם או שהוא ילקק כל אחד ככה?) ואפילו יותר חשוב – דוק יכול להרים חברים שנפלו בקרב בעצמו ועוד לספק להם הגנה עד שהם קמים! אין תחושה יותר הרואית מלהחליק בדרמטיות לחבר בצרה תחת אש עם לייפליין ולהרים אותו חזרה מוגן ובטוח לתוך הקרב (ואין תחושה יותר מתסכלת מלהיות נורא גאים/ות בעצמכם על Knock יפה ולראות לייפליין של הקבוצה השנייה מרימה את כולם חזרה).
יותר חשוב מהכל, עם אסתטיקה שזזה מפאנק לונדוני, דרך מעילי עור מסוגננים לכמה תחפושות נהדרות לייפליין היא לגמרי בטופ 4 האופנתי של הלג'נדס באייפקס מבחינתי ואני מודה שלפעמים אני פשוט שמח לשחק אותה. היא לבושה מגניב! (אם שאלתם – ווטסון, קריפטו, לייפליין ולובה).
אבל מספיק על מי – יש גם מה לאמר בנוגע למה, הנשקים האהובים (או השנואים) שראוי בעיניי לציין.


Mozambique
הנשק שמראה לנו שכל אנדר דוג יכול לזהור ולהפתיע אם נותנים לו מספיק הזדמנויות.
בעונה 1 ובשבועות שלפניה פגשנו את המוזמביק בתור הנשק הגרוע במשחק. שוטגאן עם טווח של רוגטקה ופאנץ' של נשיפה חזקה במיוחד שמצריך ביצועים די טובים כדי לנצל את המחסנית הקטנה שלו למשהו חוץ ממשיכת תשומת לב, אבל היה לו קסם. הקהילה כולה אהבה לשנוא את המוזמביק בכל דרך יצירתית שמצאו – היו שירים ורמקסים, היו מימז בכמויות ואפילו כשמוזמביק עצמה, ממש המדינה האמיתית הוכתה בהוריקן הרסני במרץ 2019, קהילת שחקני אייפקס לג'נדס התאגדה ברדיט ופצחה בגיוס תרומות לסיוע. יוצרי המשחק הבינו שהמוזמביק זקוק לגאולה ובשקט, בלי ששמנו לב הוסיפה לו שדרוג ששינה את הסיפור שלו – Hammerpoints.
Hop-up (שדרוג) שניתן לחבר לנשק שגורם למוזמביק להפוך לקטלני במיוחד נגד שחקנים ללא מגן, והופך כל ירייה שלו לקטלנית אם נורתה בשלב הנכון של הקרב. אם קודם דיברתי על התחושה ההרואית של החייאה תחת אש עם לייפליין, אולי שנייה לה בעיניי רק התחושה של הריגת One Shot מספקת עם המוזמביק הידוע לשמצה. מאז המוזמביק קיבל עוד כדור למחסנית ובאופן כללי הפך לכלי לגיטימי לשימוש אבל המימז לא הפסיקו – באחד באפריל 2020 מפות המשחק התמלאו במוזמביקים מוזהבים ומשודרגים להחריד שהיו קטלניים יותר מכל נשק אחר באזור, וליום אחד הנשק הדחוי של עונה 1 הפך ל-24 שעות להיות הדרך היחידה לנצח בקרב. בקיצור, כשאתם רואים אחד, אל תחלפו על פניו באוטומטיות.


Triple Take
שדרוג רק מתבקש לרובה ה-Double Take מ-Titanfall 2, המשחק עליו מבוסס העולם של אפקס הטריפל טייק. הוא רובה צלפים חצי אוטומטי שיורה פלט רחב של שלושה קליעים שיכולים להטען ולהצטרף לקליע אכזרי ומרוכז אחד. מעין כימרה ביזארית בין שוטגאן לסנייפר והבחירה הטבעית לכל שחקן שרוצה להרגיש כמו צלף מומחה. למרות שאם נודה באמת, אנחנו לא מכוונים כל כך טוב, בטח שלא במרחק. כשמשחקי יריות רבים מתייחסים לרובי צלפים כמשהו מאוד שולי ומסורתי – ממש כיף שדווקא אפקס מגוון עם פלטה ענפה של דרכים חדשות ומקוריות להמטיר עופרת ממרחקים (או איזה שקר מדע בדיוני כלשהו כמו לייזר) ולהרגיש נורא מגניבים (למרות שהיחס רעש – נזק של הטריפל טייק כנראה נוטה לטובת הרעש).

גל כהן-ויינשטיין

אפקס לג'נדס היה משחק השנה שלי לשנת 2019. למעשה, הוא משחק היריות המולטיפלייר היחיד שאני משחקת כרגע, ובין הראשונים שאי פעם שיחקתי כשמעולם לא הצלחתי להישאב באמת לכאלה. תנו לי סיפור, תנו לי עלילה, תנו לי להתחבר לדמויות ולגיימפליי טוב. אבל יריות? מה לי ולזה? אז זהו, שאין לי מושג. אין לי מושג מה אפקס עושה שונה משאר המשחקים שגרם לו להצליח לשבות אותי בקסם שלו, ולגרום לי לשחק מהשבוע הראשון שלו עם הפסקות מאוד קצרות. אבל לא באתי לנסות לנתח את ההצלחה שלו (זה אולי יפגוש אותנו בזמן אחר) - באתי לספר לכם על צמד הנשקים והדמויות האהובים עליי. יאללה!

Mirage

בימיו הראשונים של המשחק, מיראג' היה הדמות שכולם אהבו לשנוא. לא אשכח שצפיתי בסטרימר די פופולרי שנכנס לסקוואד רנדומלי וכשמישהו בחר מיראג', הוא אמר "oh shit, he's a mirage guy". אני מניחה שהסיבה ששנאו אותו הייתה קשורה לעובדה שהוא דיבר המון והיכולות שלו היו מאוד בינוניות - ובעיקר לא תרמו למשחק הקבוצתי, אלא רק לעצמו. ובכל זאת - כבר אז אהבתי לשחק את מיראג', הטריקסטר שיכול לשלוח Decoy של עצמו כדי לבלבל את האויב. כל זה רק השתפר כשהוא סוף-סוף קיבל את השדרוג המגיע לו. יכולת האולטימייט שלו גורמת לכל האויבים להתבלבל, כשהוא משחרר כמה Decoys בו זמנית שמחקים את התנועות שלו. להיתקל במיראג' בקרב ולא להבין מי מהם יורה עליך זה מאוד, מאוד מתסכל. ולא נשכח שסוף-סוף הוא גם מועיל קצת לקבוצה! אם חלילה יעשו לכם Knock, מיראג' יוכל להיעלם יחד איתכם בזמן שהוא מרפא אתכם - מה שיכול להוסיף יתרון מאוד משמעותי לקבוצה באמצע קרב.

Bloodhound

רציתי, באמת שרציתי לשים כאן את לובה ולא לחזור על דבריו של גיא, אבל פשוט לא יכולתי שלא לתת לבלאדהאונד את המקום הראוי לו. הוא הצייד האולטימטיבי, וגם חבר הצוות האולטימטיבי. היכולות שלו הן שילוב מטורף בין אפקטיביות בקרב לבין תמיכה בשאר השחקנים בקבוצה. היכולת לראות עקבות של אויבים ולדעת לאן הלכו ולהתכונן לקרב מראש, היכולת לסמן אויבים לכמה שניות כך שכל הקבוצה תראה אותם, מה עוד אפשר לבקש? לא פעם, כשאני משחקת עם בלאדהאונד ונותנת סריקה בדיוק ברגע הנכון בקרב, אני שומעת "תודה!" אוטומטית מחבריי לקבוצה, פשוט כי זה יכול לשנות את פניו של קרב מהקצה אל הקצה. וכמו שאמר אמיר לפניי, השילוב של בלאדהאונד ובנגלור באותו הסקוואד פשוט קטלני.

Prowler

את המילים האלו אני כותבת בכאב גדול וגעגועים קשים מנשוא. לפני עונה 7, כל חבריי ששיחקו איתי תמיד ידעו - אם מישהו מוצא פראולר על הרצפה, יש לי Infinite Dibs. המאשין-גאן הקטן הזה עובר בעזרת Hop-up מנשק שיורה שלוש יריות בכל פעם לרובה אוטומטי קטלני בקצב מהיר, כמעט כמו של ה-R-99 רק עם מחסנית גדולה יותר, והוא פשוט מרסס אויבים בלי בושה ובלי רחמים. אז למה כאב גדול וגעגועים? כי בעונה הקודמת של המשחק, הפכו אותו לנשק מיוחד שאפשר למצוא רק ב-Care Package בגרסתו המשודרגת. יום אחד הוא יחזור אלינו כמו טבעם של כל הנשקים ב-Care Package, אבל עד אז, לא נשכח ולא נסלח.

Wingman

אני לא מאמינה שאני לא מכניסה לכאן את ה-R-301 שהוא פשוט אחד הרובים הנהדרים במשחק ומאוזן בצורה מושלמת, אבל הלב קורא לווינגמן. ווינגמן הוא אקדח קטן בסגנון High Risk - High Reward. המחסנית קטנה, ה-Aim די קשוח, אבל כל ירייה שלו שפוגעת - עושה נזק כבד. לא סתם אפשר למצוא את רוב הסטרימרים משחקים איתו. אני לא מתיימרת להיות טובה כמוהם (ואני אכן, ממש לא). לקח לי הרבה זמן להתרגל אליו ולהצליח איתו אבל זה פשוט שווה את זה. אני מודה, מלא לשחק משחקי יריות אונליין בכלל, עברתי ללהתאמן על הכיוון שלי עם הווינגמן. מה נהיה ממני? אני אגיד לכם מה: לכו תדפקו Headshot עם הווינגמן לאויב ואז תבינו. איזה נזק מטורף.

מתרגשים לקראת העונה החדשה? מהם הדמויות והנשקים האהובים שלכם? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:58 08.02.2021 | dfearless dfearless

    אהבתי מאוד את הסקירה, ולא חשבתי שיש עוד ישראלים שמשחקים באייפקס בכלל. וגם נהנים ממנו.

  2. 2

       | פורסם ע"י